جشنهای بارداری تا تولد بچه (جشن تعیین جنسیت و سیسمونی)

جشنهای بارداری تا تولد بچه (جشن تعیین جنسیت و سیسمونی)

فهرست عناوین

بهترین حس دنیا برای هر خانمی مادر شدن است. اینکه یک موجود کوچک در وجودت رشد می‌کند و با آمدنش می‌شود میوه درخت عشق که بهترین حال دنیاست.
در این مقاله می‌خواهیم به خانم‌های باردار کمک کنیم که چگونه همسرشان را سوپرایز کنند، در دوران بارداری چه رژیم غذایی داشته باشند، ایده هایی برای جشن تعیین جنسیت بدهیم، برای جشن سیسمونی و چک لیست خرید سیسمونی پیشنهاداتی بدهیم و در آخر ایده هایی برای جشن تولد کودک داشته باشیم.

سوپرایز اعلام بارداری:

وقتی خانمی جواب مثبت آزمایش بارداری‌اش را میگیرد حتما تا حد غش کردن خوشحال می‌شود و اما همسر خانم از همه جا بی خبر است اگر در چنین حال وهوایی هستید ما اینجا چند پیشنهاد خاص برای سوپرایز کردن آقای پدر داریم.
1. می‌توانید جواب آزمایش یا سونوگرافی را در پاکتی گذاشته و به همراه نامه ای از طرف خودتان یا زیباتر است از زبان نوزاد بنویسید و برای همسرتان بفرستید یا در خانه اولین جایی که همسرتان هنگام ورود میبیند بگذارید و از دور عکس العمل‌‌اش را فیلم بگیرید و به یادگار داشته باشید.
2. از تست بیبی چک خود عکس بگیرید برای همسرتان ارسال کنید.
3. کیک تهیه کنید و از طرف کودک جمله‌ای بر روی کیک بنویسید و همراه با جواب آزمایش یا سونوگرافی خود در یک فرصت مناسب همسرتان را با خبر پدر شدن سوپرایز کنید.
این پیشنهادات ما برای سوپرایز اعلام بارداری بود اما خب خودتان با کمی ذوق و خلاقیت حتما می‌توانید با توجه به شرایط و سلایق خود و همسرتان ایده های بهتری برای این اتفاق مهم و بزرگ زندگی مشترک‌تان داشته باشید.

رژیم های دوران بارداری:

در دوران بارداری باید بیشتر از هر زمان دیگری مراقب رژیم غذایی خود باشید چرا که غیر از خودتان موجودی ضعیف در بطن شما در حال رشد و تکامل است. بنابراین در این مقاله نگاهی به بعضی بایدها و نبایدهای رژیم دوران بارداری را با هم مرور می‌کنیم.
خانم‌های باردار توجه داشته باشند که چند دسته از مواد غذایی هستند که باید حتما در دوران بارداری مصرف کنید.
1. امگا3ها: این ماده غذایی را در ماهی سالمون و تخم مرغ و تخم کتان و ... می‌توانید جذب کنید که باعث رشت بهتر مغز و سیستم عصبی جنین می‌شود.
2. کولین: این ماده غذایی در جگر مرغ و دانه سویا و ... موجود است که باعث رشد شبکه های نخاعی در جنین میشود و از بروز نقص عضوهای مادرزادی جلو گیری می‌کند.
3. کربوهیدرات و فیبر: غلات سبوس دار و حبوبات و سبزیجات نشاسته ای و ... دارای کربوهیدارت است و سبزیجاتی مثل هویج و کلم ها و ... سرشار از فیبر است که هر دو این مواد غذایی برای رشد بهتر جنین لازم است.
4. آهن و ویتامین B12: در حبوباتی مثل عدس و سبزیجاتی مثل اسفناج و نخود فرنگی و ... آهن وجود دارد که خوردن و جذب ماده معدنی حمل اکسیژن در سلول های شما را بیشتر کرده و این باعث رسیدن همین اکسیژن به سلول های جنین می‌شود. همچنین ویتامین B12 هم برای تولید سلول قرمز و رشد شبکه عصبی جنین لازم است که به طور طبیعی در مواد غذایی وجود ندارد و باید از مکمل ها و یا غلات صبحانه و ... غنی شده با این ویتامین استفاده کنید.
5. فولات یا اسید فولیک: این ماده برای توسعه سیستم عصبی و تولید DNA در جنین واجب است و در سبزیجات برگ تیره و حبوبات و سبوس گندم موجود است.
6. کلسیم و ویتامین D: کلسیم لازم برای رشد استخوان‌های جنین باید توسط مادر تامین شود در غیر این صورت کلسیم را از استخوان های بدن مادر تغذیه می‌کند و این باعث بیماری های استخوانی بعد از زایمان برای مادر می‌شود. همانطور که همه میدانیم لبنیات منبع مهم کلسیم است.متاسفانه ویتامین D هم به طور طبیعی در مواد غذایی موجود نیست و باید از نور خورشید که بدون کرم های ضدآفتاب در مقابل آن باشید و یا مکمل ها و آب میوه های غنی شده با این ویتامین به بدن خودتان و جنین کمک کنید زیرا در صورت کمبود ویتامین D خطر ابتلا به دیابت و فشار خون در مادر افزایش می‌یابد و همچنین باعث می‌شود نوزاد کم وزنی به دنیا بیاورید.
حال با هم مروری بر روی مواد غذایی که خانم های باردار نباید مصرف کنند می‌کنیم.
از خوردن کافئین، گوشتهای یخ زده، جگر گوسفند، ماهی هایی که در آنها جیوه است مثل کوسه و شمشیر ماهی، پنیرهای نرم مثل پنیر بز و پنیر فتا، تخم مرغ عسلی، الکل و ... در دوران بارداری خودداری فرمایید.

 جشن تعیین جنسیت نوزاد:

در سالهای اخیر در ایران هم مانند خیلی از کشور های اروپایی جشن تعیین جنسیت باب شده است که خیلی‌ها این جشن را به اسم بیبی شاور می‌شناسند که البته اشتباه است. جشن بیبی شاور تقریبا شبیه به جشن سیسمونی ما ایرانی‌هاست که از دیرباز مرسوم بوده است و در ماه‌های ششم یا هفتم بارداری مادر برگزار می‌شود و خود پدر و مادر برگزار کننده این جشن نیستند اما جشن تعیین جنسیت در ماه های سوم یا چهارم بارداری که جنسیت نوزاد تعیین می‌شود برگزار می‌شود و خود پدر و مادر، اقوام و دوستان خود را دعوت می‌کنند و میهمانان و البته خودشان هم قرار است سوپرایز شوند. زیرا هیچکس حتی پدر و مادر از جنسیت نوزاد خبر ندارند و معمولا یکی از دوستان یا اقوام می‌رود و جواب سونوگرافی تعیین جنسیت را می‌گیرد و تدارکات جشن را انجام می‌دهد.

ایده های جذاب برای جشن تعیین جنسیت:

برای جشن تعیین جنسیت کارهای بسیار زیاد و مختلفی میتوانید انجام دهید. در این قسمت از مقاله چند ایده جذاب برای این جشن برایتان داریم.
1. یکی از ایده های جذاب برای جشن تعیین جنسیت بادکنک های فانتزی و رنگی است که یک دسته بادکندک درست کنید و داخل یکی از آنها پولک یا کاغذ رنگی‌های صورتی یا آبی بریزید و با دونه دونه ترکاندن بادکنک ها یک هیجان خاص به جشن خود بدهید.
2. برای داشتن جشن تعیین جنسیت جالب و متفاوت می‌توانید از پزشک خود درخواست کنید که در یک فیلم کوتاه اول مادربزرگ و پدربزرگ شدن خانواده ها را تبریک بگویند و بعد جنسیت نوزاد را اعلام کنند. حتی متنی که دکتر میگویند را خودتان می‌توانید به ایشان بدهید اما دو متن بدهید یکی برای دختر بودن و یکی برای پسر بودن.
3. ایده دیگر این است که خامه داخل کیکی که تهیه می‌کنید به رنگ صورتی یا آبی باشد.
4. برای جشن تعیین جنسیت می‌توانید بازی و سرگرمی های جالبی هم تدارک ببینید. مثلا به تعداد میهمانان جوراب،پستونک،استیکر های برچسبی و ... به دورنگ تهیه کنید و هر کس حدس خود از جنسیت نوزاد را در جعبه ای بریزید و در آخر به کسانی که حدس درست زدند یک یادگاری کوچک بدهید.
5. کسی که برگزاری این جشن را بر عهده می‌گیرد و جنسیت نوزاد را میداند می‌تواند گیفت های مناسبتی زیبایی متناسب با جنسیت نوزاد تهیه کند و در آخر جشن به میهمانان به یادگار دهند.
برای ایده های بهتر و بیشتر میتوانید به گالری ایده های سایت بزمینه سر بزنید.

جشن سیسمونی:

جشن سیسمونی از دیرباز در ایران یک سنت دیرینه بوده و مجلسی با حضور خانم‌ها است و توسط خانواده مادری نوزاد برگزار می‌شود و تمام وسایل اولیه مربوط به نوزاد را آنها تهیه می‌کنند. اما خب در سالهای اخیر با شرایط اقتصادی کنونی بهتر است کمی از فرهنگ کشور های اروپایی را چاشنی این جشن کنیم و جشنی مانند بیبی شاور برای نوزاد برگزار کنیم و مهمانانی که به این جشن دعوت میشوند اقلامی از وسایل مربوط به کودک را هدیه بیاورند. حتی خانواده هایی که با دوستان و اقوام خود راحت هستند می‌توانند یک لیستی از کسری‌های اقلام مورد نیاز فرزندشان را تهیه کنند و در گروه‌های خانوادگی به اشتراک بگذارند و هرکس هرچه در توانش بود از آن لیست را هدیه بیاورد خوبی این کار این است که هیچ کس هدیه تکراری یا وسیله ای غیر ضروری که مادر و فرزند نیاز ندارند خریداری نمی‌کند.

جشن به دنیا آمدن نوزاد:

بالاخره 9 ماه انتظار به پایان رسید و روز موعود به دنیا آمدن نوزاد رسید. به تازگی برای به دنیا آمدن نوزاد در بیمارستان ها امکاناتی وجود دارد تا اقوام نزدیک و پدر و مادر نوزاد در کنار هم لحظات شیرینی را خاطره سازی کنند.برای این کار از قبل پدر و مادر نوزاد با کادر بیمارستان هماهنگ می‌کنند و با کمک کادر بیمارستان یا گروه‌هایی که کار دکوراسیون جشن و ساخت کیک انجام می‌دهند اتاقی در بیمارستان دیزاین متناسب با سلیقه پدر ومادر و جنسیت کودک انجام داده و یک جشن کوچک خانوادگی برگزار کنید و لحظه شیرین ورود عضو جدید خانواده به این دنیا را جشن بگیرید.
اگر نزدیک زمان زایمانتان است و قصد تدارک همچین جشنی را دارید میتوانید به لینک دکوراسیون جشن و کیک و شیرینی در سایت بزمینه مراجعه کنید زیرا بزمینه همیشه بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کند.
امیدوارم این مقاله کمکی به خانم های باردار و مادران نوپا سرزمینم کرده باشد. اما بدانید تمام این کارها آغازی نو برای یک راه طولانی‌ست که آن بزرگ کردن و تربیت فرزندانتان است.
در این راه سالهای زیادی برای فرزندان دلبندتان جشن تولد میگیرید و برای مناسبت‌های مختلف عکس های یادگاری خواهید داشت. برای اینکه بهترین جشن‌ها و عکس‌ها را داشته باشید می‌توانید از بزمینه کمک بگیرید .
به امید اینکه تمام مادران فرزندانی سالم و شاد داشته باشند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت