کدام مدل تور عروس برای من مناسب است؟

کدام مدل تور عروس برای من مناسب است؟

فهرست عناوین

تور عروس تکمیل کننده لباس عروس است و زیبایی آن را تکمیل می‌کند و معمولا به همراه لباس عروس خریداری می‌شود، زیرا هماهنگی تور با لباس بسیار مهم است و یکی از اکسسوری‌های مهم عروس تلقی می‌شود. البته گاهی میکاپ آرتیست ها نیز در انتخاب تور عروس با توجه به مدل شینیون عروس, نقش دارند.
نوع و مدل تور عروس نقش بسیار تعیین کننده‌ای در زیبایی و شکوه لباس عروس دارد. طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی از تور عروس وجود دارد، که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد ولی بهتر است متناسب با مدل لباس عروس و محل برگزاری جشن عروسی انتخاب شود.

قیمت تور عروس بسته به اندازه و جنس آن

معمولا تو‌ر‌هایی که بلندتر هستند و دارای حاشیه دوزی از جنس دانتل هستند، گرانترند. اگر حاشیه تور بجای دانتل با گیپور دوخته شده باشد، با قیمت مناسبتری می توان تهیه کرد. سعی کنید قبل از خریدن تور عروس تمام مدلها را از کوتاه تا بلند را به همراه تاج مورد نظرتان روی سر خویش امتحان کنید، تا از نتیجه کار راضی شوید.
توجه داشته باشید که تور عروس باید حتما با لباستان هماهنگی داشته باشد در غیر اینصورت هرچقدر هم که به تنهایی زیبا باشد، بخاطر نداشتن هماهنگی لباس و تور نتیجه جالب نخواهد بود.

انواع تور عروس بر حسب طول 

نکته ای که باید در انتخاب تور عروس به آن دقت کنید اندازه تور عروس است. در هنگام پرو لباس عروس سایزهای مختلف تور عروس را هم با آن امتحان کنید و اندازه قد تور عروس و تناسب آن را با لباستان را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

تور های خیلی کوتاه

این مدل از تورها معمولا فقط صورت را می پوشاند یعنی قسمتی از پیشانی و چشمها تا بالای گونه و برای اینکه چهره دیده شود پارچه این تورها با بافت درشت دوخته می شود که به همراه یک کلاه کوچک روی سر قرار می گیرد. این نوع تورها در عین زیبایی اصولا برای جشن عروسی کمتر استفاده می شود و درایران طرفدار زیادی ندارد و بیشتر روی مدلهای عروس فانتزی با موهای شلوغ استفاده می شود که اتفاقا بسیار خاص و شیک است. این نوع تور بیشتر مناسب تیپهای اروپایی با یقه بسته کار شده یا ساده است با یک ارایش سبک. برای عقد محضری هم این نوع تور می تواند شما را متفاوت و شیک کند.

تور سر عروس تا شانه

تور سر عروس با ارتفاع تقریباً ۵۰ سانت با لباس عروس‌هایی ست می‌شود که اطراف کمریا سینه آن کار شده و طرحدار باشد. البته این نوع تورها زیاد رسمی و مجلسی نیستند. اگر دارای بالا تنه کوتاه هستید، تورهایی که قدشان تا روی شانه می‌رسد، مناسب است و کوتاهی بالاتنه را پوشش می‌دهد.

قد تور عروس تا آرنج

این اندازه از تورها برای کسانی که برای پوشاندن دست‌های‌شان مایل به پوشیدن شنل نیستند مناسب است. اندازه تور عروس تا آرنج حدود 64 سانت است که با لباس عروس‌های پف دار یا پرنسسی (سیندرلایی) بسیار زیباست.
چون اندازه تورجایی قطع می‌شود که از آن به بعد پف دامن شروع می‌شود.

تور عروس تا نوک انگشتهای دست

یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین اندازه‌هایی که عروس خانوم‌ها می‌پسندند تور بلند تا نوک انگشتان است. پشت لباس عروس زیر این تور بسیار زیبا و حریری شکل نمایان می‌شود.
اندازه قد تور حدوداً ۹۰ سانت است ، محبوبیت این تور بخاطر این است که تقریبا به تمام مدل های لباس عروس میاید.

تور عروس تا زانو

این اندازه از تور عروس، فرم بدن عروس را ظریف و کشیده نشان می‌دهد. عروس خانمها بدون نگرانی از کوتاهی یا بلندی قدشان می‌توانند این تور را انتخاب کنند. 

تور عروس به بلندای قد

این مدل تور عروس برای عروس‌هایی که مایل به آزادی عمل بیشتر هستند مناسب‌تر است و هم اندازه با قد عروس است. این مدل تور مناسب لباسهای بدون دنباله است.

تور عروس دنباله دار

این مدل تور عروس بیشتر روی زمین قرار میگیرد. اگر لباس عروسی دارید که پشت آن کار شده و زیباست بهتر است تور بلند و ساده را انتخاب کنید تا مدل لباس عروستان زیباتر نمایان شود، این مدل با لباس عروس دنباله بلند ست می‌شود و خیلی رویایی است و حالت سلطنتی به لباس عروس می‌دهد.
تورهای بلند بیشتر برای آتلیه و عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بهتر است هنگام ورود به سالن تور کوتاه‌تری روی سرتان بگذارید، زیرا روی زمین کشیده می‌شود، هم دست و پا گیر است و هم ممکن است پاره شود. مخصوصا اگر تور را اجاره میکنید باید به این موضوع بیشتر توجه کنید چون باید تور را سالم به فروشنده باز گردانید. پس حتما یک تور اضافه به همراه داشته باشید.

تور سر عروس ست با لباس عروس

بعضی از عروس خانمها مایلند تور با لباس عروس‌شان ست باشد و از تزئینات روی لباس‌شان روی تور هم کار شود. مثلا اگر لباستان مروارید دوزی دارد و یا از گیپور یا دانتل استفاده شده است در طراحی تور هم بکار برده شود.
اگر لباس‌تان ساده است تورهای بلند با حاشیه را انتخاب کنید که تا پایین لباس‌تان امتداد داشته باشد ولی اگر لباستان با نگین کار شده از تورهای کوتاه استفاده کنید. تورهای اکلیل دار بیشتر برای عروس خانم‌های خیلی جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این زمان کمتر طرفدار دارد. اگر لباس عروستان با گیپور کار شده است تورهای حاشیه دار با گیپور هم زیبا می‌شود.
رنگ تور باید با لباس عروس هم رنگ باشد.
لباس عروس به رنگ شیری و نباتی باید با تورهای هماهنگ با آن استفاده شود، از تور سفید استفاده نکنید، اختلاف رنگ تورتان با لباس عروس اگر کم هم باشد، باز جلب توجه می‌کند و اصلا نمای خوبی ندارد. لباس عروستان به هر رنگی که باشد تور عروس هم باید دقیقا با همان رنگ ست شود.
نکته دیگر اینکه تورهای ظریف و کم آهار معمولا انتخاب خوبی هستند و از مد نمی افتند. 

تورسرهای یک طرفه

عروس‌هایی که مایلند بین عروسی، تور را از سرشان بردارند این مدل انتخاب خوبیست. این مدل تورها معمولا به صورت گل یا تور در یک سمت سر تراکم بیشتری دارد که بسیار شیک و جذاب است.
به طور کل تور عروس محوریت بسیار بالایی در جلوه دادن بیشتر لباس عروستان دارد پس در انتخاب درست آن بسیار دقت کنید و هنگام پرو لباس عروس حتما تور عروس هم با آن روی سرتان امتحان کنید. با آرزوی درخشش هرچه بیشتر در زیباترین روز زندگیتان.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت