راهنمای تهیه کیک تولد خانگی

راهنمای تهیه کیک تولد خانگی

فهرست عناوین

 اگر تولد عزیزانتان می خواهید با پخت کیکی خانگی آنها را غافلگیر کنید با بزمینه همراه باشید. امروز می‌خواهیم با هم آموزش پخت و تزئین چند مدل کیک ساده خانگی را داشته باشیم که با حداقل وسایل و ساده‌ترین مواد موجود در منزل است.

پخت کیک خانگی آسان:

برای پخت کیک خانگی از روش های مختلفی می‌توانید استفاده کنید اما ما در اینجا دوتا از آسان‌ترین و کم هزینه ترین روشهای پخت کیک خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.
روش اول (پودر کیک آماده):
اگر پودر کیک های آماده دارید طبق دستور روی جعبه‌اش آماده بفرمایید و پس از خنک شدن آماده تزئین است. می توانید با خامه، میوه، مارمالاد و حتی فوندانت آماده کیک را تزیین کنید. برای تزئین کیک حتما از بچه ها کمک بگیرید اینکار برای آنها تجربه ای لذت بخش است.
روش دوم (کیک ساده یک تخم مرغی):
برای تهیه کیک ساده اسفنجی با یک تخم مرغ مواد زیر را با هم مخلوط کرده و در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد میگذاریم حدود 40 تا 45 دقیقه پخته شود.
مواد لازم:
1عدد تخم‌مرغ
2پیمانه آدر سفید
1 و 2/1 پیمانه شیر
1 قاشق مرباخوری بکینگ‌پودر
4/1 قاشق چای خوری وانیل
1پیمانه شکر
2/1 پیمانه روغن
ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط کرده و سپس به مواد مایه مخلوط شده کم کم بیافزایید و در قالب از قبل چرب شده ریخته و با درجه دما و مدت زمان ذکر شده پخت را انجام دهید.

تزئین کیک در خانه:

برای شروع تزئین کیک خانگی خود ابتدا بگذارید کیک خنک شود و بعد با توجه به ارتفاع کیک آن را ار ارتفاع به دو یا سه قسمت مساوی برش بزنید.سپس با خامه آماده قنادی و موز و مغز گردو بین لایه ها را پرکنید و یا اگر خامه در دسترس‌تان نیست میتوانید از مربا‌ها و مارمالاد‌های خانگی برای بین لایه‌ها استفاده کنید.
1) ساده‌ترین تزئین:
اگر کیک شما وانیلی است روی کیک‌تان می‌توانید از پود قهوه، پود کاکائو و یا پودر دارچین با توجه به طعم مورد پسند‌تان تزئین کنید.برای خلاقیت بیشتر می‌توانید روی کیک پارچه‌های توری و یا شابلون‌های مختلف گذاشته و بعد پود قهوه را بریزید.
اگی کیک‌تان شکلاتی است برای تزئین به همین روش می‌توانید از پودر قند استفاده نمایید.
2) تزئین با میوه های فصل:
برای تزئین کیک با میوه میتوانید از هر میوه ای که در خانه دارید و با ذائقه‌تان جور است استفاده کنید و با برش‌های مختلف میوه ها و ترکیب رنگ آنها اثری هنری مختص به خودتان بر روی کیک خانگی بیافرینید.
3) تزئین با سس شکلات:
سس شکلات هم یکی از ساده ترین روش های تزئین کیک در منزل است که هم به صورت آماده می‌توانید تهیه کنید و هم با آب کردن شکلات تخته ای و کره به روش بن‌ماری سس شکلات خانگی داشته باشد.حتی با پودر کاکائو و شیر هم میتوانید در منزل سس شکلات درست کنید.برای تزئین کیک با سس شکلات آن را روی کیک خور ریخته و بعد پودر پسته یا پود وانیل روی آنت ریخته بگذارید در یخچال تا خنک شود.کیک تولد خونگی شما آماده است.
4) تزئین با اسمارتیز:
امروزه اسمارتیز های ریز و درشت در رنگ‌های مختلف و یا حتی المان های مشابه اسمارتیز مثل شکلات های سنگی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تزئین کیک های خونگی باشد.برای این کار می‌توانید به سادگی اشکال مختلف مثل ماهی، استیکرهای مختلف، اسم ویا سن شخص مورد نظر را با اسمارتیز روی کیک بگذارید و با این کار غافلگیر‌شان کنید.
5) تزئین با بیسکوئیت های شکلاتی:
برای این کار میتوانید به سلیقه خودتان از دراژه های شکلاتی یا کیت‌کت و تک‌تک های موجود در بازار استفاده کنید و دور کیک‌تان بگذارید و روی آن را با مواد دیگر بیارایید.
نکته آخر:
به سلیقه خودتان میتوانید ترکیبی از این روش‌های تزئین استفاده کنید و و برای ایده های بهتر و بیشتر به لینک گالری ایده های سایت بزمینه مراجعه کنید و یا اگر دوست داشته باشید می‌توانید به صورت آنلاین سفارش خرید کیک هم داشته باشید.
در پایان بیایید در این روز های سخت بیشتر هوای هم‌دیگر را داشته باشیم و از کنار هم بودن‌مان لذت ببریم. چون چشم بر هم بزنیم این روز ها هم میگذرد و فقط خاطره ‌هایشان می‌مانند و چه بهتر که خاطره های شیرینی برایمان بماند و با یاد‌آوری این روز‌های عجیب غرق در لذت با هم بودن بشویم و با پخت کیک خانگی و تزئین آن کار گروهی با اعضای خانواده انجام دهیم و جشنی کوچک و خانوادگی اما به یاد ماندنی را برگزار کنیم.
به امید روز‌هایی که مثل قبل بدون استرس از این ویروس دور‌هم جمع شویم و قدر با هم بودن‌هایمان، در آغوش کشیدن‌هایمان را بیشتر بدانیم و دست یکدیگر را محکم‌تر از قبل دردست بگیریم.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت