مانتو عقد محضری عروس و مانتو مجلسی در تهران را از کجا بخریم؟

مانتو عقد محضری عروس و مانتو مجلسی در تهران را از کجا بخریم؟

فهرست عناوین

در هنگام تصمیم گیری برای خرید مانتو عقد محضری و هم‌چنین مانتو مجلسی در تهران، اولین سوالی که پیش می‌آید، این است که در میان انبوه مراکز خرید، بهترین انتخاب برای مراجعه کدام است؟ و اینکه به کدام پاساژ یا مزون برویم که دست خالی برنگردیم و علاوه بر ملاحظاتی که نسبت به قیمت داریم، مدل‌های متنوع‌تر و مدرن‌تر را در کجا می‌توانیم ببینیم؟ با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا علاوه بر نکات قابل توجه در انتخاب مانتو عقد و مانتو مجلسی، بهترین مراکز خرید مانتو عروس و بهترین مزون‌های مانتو عقد و مانتو مجلسی در تهران را معرفی نماییم.

بازار بزرگ تهران

اگر از بازارگردی و گشت و گذار در پاساژها لذت می‌برید و از این کار خسته نمی‌شوید، حتما سری به بازار بزرگ تهران بزنید. بازار بزرگ از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک از این راسته‌ها، بورس خاصی محسوب می‌شوند. بازار مانتو نیز یکی از راسته‌های بازار بزرگ را شامل می‌شود که در این قسمت می‌توانید هر نوع مانتویی را بیابید. البته بسیاری از مغازه‌ها به صورت عمده فروشی کار می‌کنند اما فروش جزئی هم دارند.
مانتوهای سفید مناسب برای عقد رسمی و محضری و مانتوهای مجلسی با هر جنس و شکل و شمایلی که بخواهید در این راسته یافت می شوند و خبر خوب، اینکه قیمت این بازار نیز از هر جای دیگری در تهران ارزان‌تر است اما باز هم تاکید می‌کنیم اگر حوصله گشتن و زیر و رو کردن مغازه‌های تو در تو را ندارید، بهتر است دور بازار بزرگ را یک خط بزرگ بکشید و مانتو عقد و مانتو عروس خود را از جای دیگری تهیه کنید. اگر بخواهیم بازار بزرگ را در میان مراکز خرید تهران رده بندی نماییم، می‌توانیم بگوییم که از مانتوهای بسیار رده پایین و ارزان قیمت گرفته تا مانتوهای پرکار با پارچه‌های گران قیمت در این مغازه‌ها پیدا می‌شوند، اما شاید در میان شلوغی این بازار و انبوه مانتوها کمی گیج شوید.

کوچه برلن و مخبرالدوله

جامپسوت‌ها یا اورال‌ها جزو ترندهای سال هستند که در میان مدل‌های مناسب برای مانتوهای عقد نیز طرفداران بسیار زیادی دارند. خوبی اورال‌ها این است که هم برای قدبلندها مناسب هستند و هم برای کوتاه قدها و البته باید متناسب با قد خود به جنس پارچه، نوع برش‌ها، خرجکارها و داشتن یا نداشتن شنل و لایه رویی دقت داشته باشید.
کوچه برلن، مخبرالدوله، خیابان‌های بهارستان و کوچه مهران نیز جزو بورس‌های خرید عروس هستند که قیمت‌های بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر مناطق دارند. شما در این منطقه علاوه بر مانتوهای مجلسی، می‌توانید آینه شمعدان، لباس عروس، لباس مجلسی، لباس خواب، لباس زیر، چمدان عروس و داماد و انواع لوازم آرایشی را نیز بخرید اما مسئولیت اصل و فیک بودن آنها را باید خودتان بر عهده بگیرید!
در کوچه برلن مزون‌های لباس عروس نیز به فراوانی وجود دارند که علاوه بر لباس عروس و لباس مجلسی، اقدام به دوخت مانتوی عقد نیز می‌نمایند و سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

پاساژ شانز الیزه و چهارراه امیراکرم

بهترین مدل‌های مانتو عقد برای خانم‌های کوتاه قد، مدل‌های جذب ودامن‌های راسته می‌باشد که باعث می‌شود تا کشیده‌تر به نظر برسند. همچنین جامپسوت‌هایی که شنل یا لایه رویی ندارند، نیز برای این دسته از عروس خانم‌ها مناسب می‌باشند اما کارشناسان بزمینه توصیه می‌کنند تا کسانی که ترجیح می‌دهند کمی قدبلندتر به نظر برسند یا کوتاهی قد آنها خیلی به چشم نیاید، از آستین‌های کلوش و دامن‌های کلوش و پلیسه‌دار دوری کنند و طرح‌های ساده‌تر را انتخاب نمایند تا باعث کشیدگی اندام و پاها شود.
پس از بازار بزرگ و کوچه برلن به پاساژ شانز الیزه در خیابان جمهوری و در نزدیکی‌های چهارراه ولیعصر و چهارراه امیراکرم می‌رسیم. پاساژ شانز الیزه در دو طبقه است که طبقه اول معمولا لباس‌های مجلسی بیشتر یافت می‌شوند و مانتوهای عقد، کت و شلوارهای مناسب برای عقد رسمی و پیراهن‌های سفید مناسب برای مراسم عقد نیز در میان آنها دیده می‌شوند اما طبقه پایین مخصوص مانتوهای مجلسی است که البته مانتوهای روزانه و اسپرت نیز در میان آنها هست اما بیشتر مغازه‌ها، مانتوهای مجلسی دارند و رده قیمتی آنها نیز در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرد اما اگر به دنبال مدل‌های شیک‌تر و خاص‌تری هستید باید به مراکز خرید دیگری سر بزنید.

خیابان هفت تیر و مفتح

بهترین رنگ‌ها برای مانتوی عقد، رنگ‌های روشن هستند اما به یاد داشته باشید که مجبور نیستید حتما از سفید استفاده کنید. رنگ نود، رنگ بژ، کاراملی، طلایی، نقره‌ای، آبی و صورتی روشن، سبز روشن، کرمی و طوسی همگی می‌توانند در لیست انتخاب‌های شما باشند. برای مانتوهای مجلسی هم معمولا تصوری که در ذهن بیشتر افراد وجود دارد، مانتوهای مشکی با پارچه‌های کرپ و منجوق دوزی و سنگ دوزی شده است، اما این روزها در بازارهای مانتو مجلسی، مدل‌های بسیار متنوعی را می‌توانید ببینید. مانتوهای مجلسی معمولا باید از پارچه‌ها و جن‌های شق و رق‌تری دوخته شده باشند. پارچه‌هایی که ایستایی بهتری در تن دارند و زرق و برق بیشتری نسبت به بقیه پارچه‌ها دارا می‌باشند. انواع ساتن‌ها، کرپ‌ها، حریر، ارگانزا، گیپور، دانتل و ... می‌توانند در دوخت مانتوهای مجلسی و مانتوهای عقد رسمی به کار روند.
خیابان هفت تیر در تهران به عنوان بورس خرید مانتو معروف است. هر نوع مانتویی که بخواهید در مغازه‌های این خیابان یافت می‌شود. از مانتوهای اسپرت تا مانتوهای مجلسی گران قیمت!‌
خیابان مفتح هم که درنزدیکی خیابان هفت تیر قرار گرفته، به عنوان بورس خرید لباس‌های مجلسی شناخته می‌شود اما مانتوهای عقد و پیراهن‌های سفید مناسب برای عقد رسمی و محضری نیز در این مغازه‌ها موجود هستند و به احتمال زیاد از این مغازه‌ها، دست خالی برنمی گردید.

ونک

اگر جزو خانم‌های قد بلند هستید بهتر است از خرید مانتوهای عقد بسیار بلند یا بسیار کوتاه پرهیز کنید، چون مانتوهای کوتاه پاهای شما را بلندتر نشان می دهند و مانتوهای بلند باعث می شوند انحنای اندام شما پوشیده شده و مانتو در تن شما به خوبی ننشیند. مانتوهای میدی که تا بالا و زیر زانو هستند برای شما بهترین انتخاب ها محسوب می شوند هم چنین مانتوهایی که در قسمت کمر، تنگ می‌شوند و یا کمربند دارند و برش‌های عصایی در پشت خورده‌اند برای شما مناسب‌تر هستند.
خیابان ونک و پاساژهای آن نیز انتخاب مناسبی برای خرید مانتوهای عقد و مانتوهای مجلسی به شمار می‌روند. قیمت این مغازه‌ها در مقایسه با سایر بازارهای گفته شده کمی بالاتر است اما مانتوهای قیمت مناسب هم به فراوانی یافت می‌شوند. اگر مدل و جنس مانتوها بیش از قیمت برای شما مهم هستند، حتما به خیابان ونک سر بزنید.

پاساژ قائم تجریش

برای انتخاب مانتوی عقد و مانتو مجلسی، حتما به فرم اندام و رنگ پوست خود نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال عروس خانم‌هایی که رنگ پوست تیره دارند، به هیچ عنوان استفاده از رنگ سفید برای آنها توصیه نمی‌شود بلکه رنگ‌های بژ و نود، انتخاب‌های بسیار شایسته‌ای برای آنها هستند.
در مقالات گذشته در مورد فرم اندام افراد به صورت مفصل صحبت نمودیم، در این راستا می‌توانید این مقاله را بخوانید:
برای عروس خانم‌هایی که فرم اندام آنها گلابی است و ترجیح می‌دهند تا درشتی پایین تنه خود را بپوشانند، توصیه می‌شود تا از مانتوهای با دامن‌های کلوش استفاده کنند و پارچه‌های پرکار و سنگ دوزی شده را برای قسمت‌های بالاتنه به کار ببرند و در قسمت پایین تنه از پارچه‌های ساده استفاده نمایند. عروس خانم‌هایی با فرم اندام مثلث که سرشانه‌های پهنی دارند بهتر است از مانتوهای کمردار استفاده کنند و پارچه‌های سنگ دوزی شده و دانتل‌های سنگین یا گیپورهای پرکار را در قسمت پایین تنه استفاده کنند تا توجه‌ها از پهنی سر شانه‌ها منحرف شود.
برای آن دسته از کسانی که اندام‌های مستطیلی یا ساعت شنی دارند بهتر است از جامپسوت‌ها و مانتوهای راسته و جذب استفاده شود تا انحنای اندام آنها، به زیبایی مانتو بیفزاید.
در پاساژ قائم که در میدان تجریش واقع شده است نیز مزون‌های عروس و لباس عروس و مانتوهای عقد به وفور دیده می‌شود و هم‌چنین مانتوهای مجلسی با قیمت متوسط و بالا نیز در میان مغازه‌های پاساژ، وجود دارند و به صورت کلی، پاساژ قائم محل مناسبی برای خریدهای یک عروس خانم است. سر زدن به آن ضرری ندارد!

پاساژ میلاد نور و برج پالادیوم

پاساژهای میلاد نور و برج پالادیوم و بازارهایی مثل مگامال، پاساژ گلدیس آریاشهر و پاساژ بوستان در جنت آباد و همچنین کوروش مال نیز جزو پاساژهایی هستند که می‌توانید برای خرید مانتو مجلسی به آنها سری بزنید. این بازارها، بورس عروس و ملزومات عروس نیستند اما مغازه هایی به صورت جزئی در آنها وجود دارند که مانتوهای عقد و مانتوهای مجلسی شیکی دارند و می توانید از بین آنها، انتخاب‌های خوبی داشته باشید.

مانتوهای عقد و مانتوهای مجلسی مزون دوز

برای برخی از افراد که معمولا مدل‌های روتین بازار را نمی‌پسندند، مانتوهای مزون‌دوز، اولین و آخرین انتخاب‌ها به شمار می‌روند. مزون‌های خوشنامی مانند مزون پریسا مدنی، مزون کویین لند ، مزون رویال گلامور، مزون گالانت و ... در تهران به صورت حرفه‌ای و تخصصی در حال طراحی و دوخت انواع پیراهن‌ها و مانتوهای عقد رسمی و محضری هستند که مزیت آنها در مقایسه با مدل‌های بازار، علاوه بر دوخت تمیزتر و خرجکارهای مدرن‌تر و مدل‌های متنوع‌تر و جدیدتر، ارائه مشاوره‌های تخصصی برای انتخاب مدل مناسب با فرم اندام، فرهنگ خانوادگی و استایل انتخاب شده برای مراسم، رنگ پوست و بودجه تعیین شده برای خرید مانتو و پیراهن‌های عقد است. با مراجعه به این مزون‌ها می‌توانید مدل‌های ژورنالی را از نزدیک ببینید و تن پوش آنها را امتحان نمایید، پارچه‌ها را از نزدیک بررسی کرده و برای انتخاب آنها مشاوره بگیرید، مدل‌هایی شخصی شده و آنچه که به عنوان عروس، می‌پسندید، همگی می‌توانند در این مزون‌ها تحقق یابند. معمولا مانتوهای مزون دوز نسبت به مانتوهای موجود در بازار، قیمت بالاتری دارند اما یادتان باشد که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی بی علت!
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت