مدل‌های مختلف چشم را چگونه آرایش کنیم؟ (آموزش گریم 4 فرم چشم)

مدل‌های مختلف چشم را چگونه آرایش کنیم؟ (آموزش گریم 4 فرم چشم)

فهرست عناوین

آرایش اگر به درستی و با تکنیک صحیح انجام نشود نه تنها باعث زیبایی نمی‌شود بلکه شکلی زننده پیدا می‌کند. برای داشتن یک آرایش مناسب علاوه بر داشتن مواد و لوازم مرغوب باید روش کار را نیز بلد باشید. تیم بزمینه در این مقاله به روش صحیح آرایش چشم‌های مختلف پرداخته است. در ادامه با گریم صحیح چشم‌های ریز، گرد، پف‌دار و چشمان با پلک افتاده آشنا خواهید شد.

1- چشم‌های ریز را چگونه آرایش کنیم؟

اگر چشمان ریزی دارید و می‌خواهید با آرایش چشمان خود را درشت‌تر نشان دهید بایدها و نبایدهایی را رعایت کنید. هنگامی‌که به زیر چشمان خود کانسیلر می‌زنید، در نزدیکی مژه‌های پایین دقت خود را افزایش دهید. نباید کانسیلر را به خط مژه نزدیک کنید چرا که این کار پف زیر چشم شما را زیادتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشمان شما ریز‌تر به نظر برسد. بنابراین محو کردن کانسیلر را به گونه‌ای انجام دهید که به چشم شما نزدیک نشود.
از کشیدن خط چشم مشکی در داخل چشم خودداری کنید. این کار به شدت چشمان شما را ریز می‌کند. بهتر است به جای خط چشم مشکی داخل چشم را با مداد سفید بکشید.
برای خط بالایی چشم بهتر است از خط چشم‌های قهوه‌ای یا سرمه ای استفاده نمایید. علاوه بر این خط چشم پهن نکشید چرا که این کار پلک بالای شما را کوچک نشان می‌دهد.
خط زیر مژه‌های پایینی را با سایه قهوه ای به صورت محو یک خط سایه باریک بزنید و گوشه‌های چشم را با سایه‌ای مثل رنگ صدفی روشن کنید.

2- چشم‌های با پلک افتاده را چگونه آرایش کنیم؟

بعضی از افراد، پلک‌های افتاده دارند در واقع زمانی که چشم خود را باز می‌کنند پلک آن‌ها قابل مشاهده نیست. این افراد برای این که برای خود با گریم پلک درست کنند باید از یک سایه قهوه ای و یک سایه کرم روشن استفاده کنند. برای این کار چشمان خود را ببندید و پشت پلک را سایه روشن بزنید. افرادی که پلک آن‌ها افتاده نیست در زیر ابرو در قسمت استخوان یک برآمدگی دارند برای این که شما نیز این برآمدگی را داشته باشید قسمت فرضی را مشخص کنید و زیر آن را با رنگ قهوه‌ای سایه بزنید. برای کشیدن خط چشم بعضی از افراد معتقدند خط چشم پهن برای این افراد مناسب‌تر است و برخی دیگر معتقدند که خط چشم پهن سبب می‌شود پلک افتاده‌تر به نظر برسد. نکته‌ای که در هر دو حالت باید رعایت کنید این است که خط چشم را به سمت بالا بکشید تا پلک‌ها را افتاده نشان ندهید.

3- چشمان گرد را چگونه آرایش کنیم؟

افرادی که دارای چشمان گرد هستند باید آرایش چشم را کمی ‌بیرون‌تر از چشم آغاز کنند. با یک سایه تیره گوشه خارجی چشم را سایه بزنید و هرچه به سمت داخل می‌آیید محو و کم رنگ‌تر کنید. برای کشیدن خط چشم حواستان باشد که دنباله خط چشم را نباید به بالا ببرید و نباید وسط خط چشم را پهن بکشید. شما باید تمرکز را به گوشه‌های خارجی چشم ببرید. به این‌ترتیب که دنباله خط چشم باید به بالا یا پایین نباشد و تقریبا با یک شیب ملایم و تقریبا صاف باشد. بهتر است گوشه‌های داخلی چشم را خط چشم نکشید و یا خیلی باریک بکشید. در نهایت یک خط سیاه داخل پلک پایین می‌تواند چشمان شما را از حالت گرد خارج کند و آن را کشیده‌تر نشان دهد.

4- چشم‌های پف‌دار را چگونه آرایش کنیم؟

برای آرایش چشم‌های پف‌دار باید از سایه‌ها به شکلی حرفه‌ای استفاده کنید. پشت چشم را نباید روشن کنید چرا که رنگ‌های روشن باعث می‌شود پف چشمان شما بیشتر شود. بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای استفاده کنید. اگر زیر مژه‌های پایینی نیز پف‌دار دیده می‌شود با سایه قهوه‌ای خط زیر مژه‌های پایینی را سایه بزنید.
توصیه می کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت