چگونه بر اضطراب ناشی از بیماری‌ کرونا غلبه کنیم؟

چگونه بر اضطراب ناشی از بیماری‌ کرونا غلبه کنیم؟

فهرست عناوین

این روز‌ها که در جای‌جای جهان، مردم زیادی گرفتار بیماری کرونا شدند و این بیماری به شدت در حال شیوع است، عده‌ای دچار بیماری «نکند کرونا گرفته باشم؟!» شده‌اند. اگر شما نیز این اضطراب کاذب را تجربه می‌کنید با بزمینه همراه باشید.

کمی‌ اضطراب لازم است.

مقداری اضطراب نیرو محرکه‌ای است تا به فکر مقابله با بیماری کرونا باشید. کسانی که بیخیال هستند و سعی می‌کنند استرسی به خود وارد نکنند، گاها موارد بهداشتی و پیش‌گیری بیماری را رعایت نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود تا خودشان و اطرافیانشان را گرفتار بیماری های واگیردار کنند. بنابراین کمی ‌نگرانی سبب می‌شود تا بیشتر مراقب باشید و از خود و اطرافیان محافظت کنید.

اضطراب سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.

اگر بدانید اضطراب به شدت باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود خونسردی خود را حفظ خواهید کرد. اضطراب باعث می‌شود بدن شما به راحتی در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا که ابتلا به آن به راحتی اتفاق می‌افتد، تسلیم شود. بنابراین سعی کنید برای مقابله با این بیماری آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که این آرامش به شما در جنگ با ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

علائم بیماری کرونا را بشناسید.

اگر درباره کرونا و علائم مربوط به این بیماری به قدر کافی مطالعه کرده باشید و علائم آن را بشناسید با یک عطسه ساده اضطراب ابتلا به کرونا نخواهید گرفت. علائم کرونا شامل سرفه‌های خشک، تنگی نفس و احساس ناخوشایند در قفسه سینه است که با شناخت دقیق و آگاهی از تفاوت‌های آن با نشانه‌های سرماخوردگی و آنفولانزا توهم کرونا را از خود دور خواهید کرد. البته آشکار است که اگر علائم و نشانه‌های وجود ویروس کرونا را در بدن خود احساس کردید، بهتر است هرچه سریع‌تر به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی مراجعه کنید.

بیشتر در منزل بمانید.

هرچقدر که در جاهای پرجمعیت و پر‌ازدحام حاضر شوید به همان اندازه استرس ابتلا به بیماری کرونا را خواهید داشت. بهترین پیش‌گیری برای بیماری کرونا قطع ارتباط جسمانی با سایر افراد و حضور نداشتن در مکان‌های عمومی ‌است. اگر در منزل خود را قرنطینه کنید و مطمئن باشید که وسایل منزل و خودتان در معرض ویروس کرونا قرار ندارد، اضطراب شما کاهش خواهد یافت. اگر اضطراب شما خیلی شدید است می‌توانید نگرانی خود را با دوستان و آشنایان در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید که تا برطرف شدن این بحران به منزل شما نیایند.

اصول بهداشتی را رعایت کنید.

 هر بار به مدت بیست ثانیه دستان خود را با صابون یا مایع صابون بشویید تا ضدعفونی شود. بیشترین و محتمل‌ترین راه انتقال ویروس کرونا به بدن از طریق دست‌های آلوده است. معمولا افراد عادت دارند دستان خود را به دهان، بینی و چشمان خود بزنند، از این رو برای پیش‌گیری از این بیماری روزانه دستان خود را بیست بار بشویید. این کار سبب می‌شود تا خیالتان راحت شده و از اضطراب شما کاسته شود. در راستای پیش‌گیری از کرونا اگر مجبور بودید که به بیرون از منزل مراجعه کنید از دستکش‌های یک بار مصرف، پدهای الکلی، مایع‌های ضدعفونی و الکل استفاده نمایید. تا حد امکان به سطوحی که در دسترس عموم است دست نزنید و در صورتی که این سطوح را لمس کردید دستان خود را بلافاصله ضدعفونی کنید.

از افراد مشکوک به بیماری و افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند دور بمانید.

نزدیک شدن به کسانی که می‌دانید اصول پیش‌گیری را رعایت نمی‌کنند به اضطراب شما خواهد افزود. این افراد ممکن است در دوران نهفته بیماری کرونا به سر ببرند و انتقال یا عدم انتقال بیماری در این دوران هنوز اثبات نشده است، بنابراین تا حد امکان از این افراد فاصله بگیرید. اگر کسی در مکان‌های عمومی ‌سرفه کرد یا علائم بیماری را داشت برای اطمینان از او چند متر فاصله بگیرید تا بعدا با هر علامت در خودتان دچار وسواس و اضطراب نشوید که از شخص بیماری را گرفته‌اید.

خودتان را در منزل سرگرم کنید.

این روزها خیابان‌ها خلوت‌تر شده و اماکن عمومی ‌به چشم خود جمعیتی نمی‌بیند و افراد‌ ترجیح می‌دهند وقت خود را در خانه بگذرانند. شما نیز برای غلبه بر استرس خود بهتر است به خانه پناه ببرید و به جای پیگیری مکرر خبرهای منفی به کارهای عقب افتاده خود برسید، کتاب بخوانید، فیلم ببینید و در کنار خانواده از لحظات خود لذت ببرید. این کارها حواس شما را از بحران به وجود آمده پرت خواهد کرد و از استرس شما می‌کاهد. شاید این دوران بهترین وقت برای ساختن ماسک خانگی، گوش دادن به موسیقی، درست کردن کاردستی و پرداختن به کارهای عقب افتاده در خانه باشد.
سخن آخر
بحران کرونا اولین بحرانی نیست که با آن مواجه شدیم و آخرین آن نیز نخواهد بود. اما همگی با رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش دوشادوش یکدیگر از این بحران نیز عبور خواهیم کرد. نباید اجازه دهید اضطراب ناشی از کرونا کشنده‌تر از خود آن عمل کند، از این رو با توصیه‌های ذکر شده زندگی آرام خود را ادامه دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت