یک مراسم عروسی در تهران چقدر خرج و مخارج دارد؟

یک مراسم عروسی در تهران چقدر خرج و مخارج دارد؟

فهرست عناوین

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین و قدرتمندترین غول در بازی برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی در این روزها، تامین بودجه و تقسیم‌بندی هزینه‌ها در سهم‌های درست و بهینه برای برگزاری مراسم‌هایی نظیر مراسم عروسی است. در این بین سوال بسیاری از زوج‌های جوان که در بحبوحه برنامه‌ریزی برای جشن ازدواج خود هستند این است که، برای برگزاری یک مراسم عروسی آبرومندانه و زیبا چه مقدار هزینه باید در نظر بگیرند و در سطح بندی مراسم‌های عروسی از یک مراسم ساده و معمولی و بدون تجملات تا مراسم‌های عروسی لاکچری و بسیار پرهزینه و سنگین، مخارج چقدر با یکدیگر تفاوت دارند؟
در این مقاله با تیم بزمینه همراه باشید تا به این سوالات به ظاهر ساده ولی کلیدی و مهم پاسخ دهیم و علاوه بر این اطلاعات، به معرفی یکی از بهترین و به روزترین تیم‌های تشریفاتی و باغ تالار عروسی در شهر تهران بپردازیم.

تالار و باغ تالار عروسی

به جرات می‌توان گفت سنگین‌ترین بخش هزینه‌های عروسی مربوط به مکان برگزاری مراسم است اما بخش اعظم این هزینه‌ها برای منوی غذایی و پذیرایی از میهمانان و دکوراسیون مراسم دریافت می‌شود و بسیاری از تالارها و باغ تالارهای تهران و اطراف تهران و در مناطقی مانند گرمدره، چیتگر و احمدآباد مستوفی، ورودی رایگان دارند و هزینه‌ای به عنوان ورودی تالار و باغ تالار دریافت نمی‌کنند اما در این بین، باغ تالارهایی نیز هستند که در رده بندی مکان‌های برگزاری جشن، در سطح لوکس و لاکچری تقسیم بندی می‌شوند و ورودی‌های بسیار پر هزینه‌ای دارند که این هزینه‌ها از 10 میلیون تومان شروع شده و گاهی تا 100 میلیون تومان نیز می‌رسند.

منوی غذایی و پذیرایی از میهمان‌ها

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، بالاترین هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی برای پذیرایی از میهمانان صرف می‌شود! معمولا در عروسی‌های ساده و سبک، یک یا دو نوع غذا و به صورت دیس پرس برای پذیرایی از میهمانان انتخاب می‌شود که این یک یا دو نوع غذا می‌توانند جوجه کباب، ماهیچه، چلوکباب، زرشک پلو با مرغ و یا چلوگوشت باشد که قیمت این منوهای غذایی می‌تواند به ازای هر میهمان از نفری 150 هزار تومان شروع شود و تا 500 هزار تومان نیز برسد اما اگر بخواهید در مراسم عروسی و برای پذیرایی از میهمان‌ها کمی بیشتر، بریز و بپاش کنید و منوهای غذایی مفصل‌تری را انتخاب نمایید، می‌توانید تعداد غذاهای بیشتر و یا شیوه سلف سرویس را برای پذیرایی انتخاب نمایید. در پذیرایی‌های سلف سرویس، منوهای غذایی می‌توانند از نفری 300 هزار تومان شروع شوند و تا هزینه‌های بالایی مانند نفری 1 یا 2 میلیون تومان نیز برسند. در پذیرایی سلف سرویس، انواع سالادها و دسرها نیز در کنار غذاها در نظر گرفته می‌شوند اما در پذیرایی دیس پرس معمولا یک نوع سالاد فصل و یک نوع دسر برای هر میز در نظر گرفته می‌شود.

آرایشگاه عروس و داماد

آرایشگاه عروس نیز یکی دیگر از قسمت‌های هزینه‌بر در برنامه‌ریزی مراسم عروسی است که البته به شیوه‌های بسیار زیادی می توان این هزینه‌ها را کاهش داد. در این راستا می‌توانید مقاله‌های زیر را بخوانید
اما به صورت کلی برای آرایشگاه عروس، میزان هزینه‌ای که در نظر می‌گیرید کاملا با آرایشگاهی که انتخاب می‌کنید در ارتباط است. بسیاری از آرایشگاه‌های عروس در تهران که از بقیه معروف‌تر هستند و یا نمونه کارهای آنان با آرایشگاه‌های دیگر کاملا متفاوت است و از این رو توانسته‌اند نظر بسیاری از عروس خانم‌ها را جلب نمایند، پکیج‌های عروس متفاوتی را ارائه می‌نمایند که معمولا قیمت این پکیج‌ها از 3 میلیون تومان شروع می‌شود و گاهی تا 10 میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد. اما اگر بخواهید در این زمینه کمی صرفه جویی نمایید و از میکاپ ارتیست‌هایی که کمتر معروف هستند، وقت بگیرید، می‌توانید روی هزینه‌های 1 تا 2 میلیون تومان نیز حساب نمایید.
ارایشگاه‌های داماد نیز مانند ارایشگاه‌های عروس در محدوده‌های قیمتی بسیار متفاوتی قرار دارند. برخی از این آرایشگاه‌ها خدمات ویژه‌ای مانند کاشت مو، گریم و پاکسازی پوست و ... را ارائه می‌دهند که قاعدتا هزینه‌های بالاتری را نسبت به سایر آرایشگاه‌ها شامل می‌شوند.

لباس عروس و داماد

مزون‌های بسیاری در شهر تهران در حال فعالیت هستند که بسیاری از آنها شناخته شده و معروف هستند و بسیاری از آنها نیز علیرغم کارهای بسیار شیک و زیبا، کمتر شناخته شده‌اند. بورس‌های زیادی نیز برای سفارش و فروش لباس عروس در شهر تهران وجود دارند که شامل خیابان‌های جمهوری، میرداماد، شریعتی، کوچه برلن، سعادت آباد و ... می‌شوند که هر یک در محدوده قیمتی متفاوتی قرار دارند. برای انتخاب لباس عروس، دو راه دارید، اولین راه، خرید لباس عروس است و دومین راه، اجاره تن پوش اول و تن پوش‌های بعدی لباس عروس است که هر یک از این روش‌ها، هزینه‌های متفاوتی را طلب می‌کنند.
قیمت تمام شده لباس عروس، کاملا به نوع دوخت، جنس پارچه و میزان کار دستی که روی آن انجام شده است، بستگی دارد. پارچه‌های دانتل و گیپور جزو پارچه‌های گران قیمت‌تر و پارچه‌های ساتن و حریرو تور معمولا در رده‌های ارزان‌تری قرار می‌گیرند. به طور کلی برای اجاره لباس عروس می‌توانید هزینه‌ای بین 6 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان را در نظر بگیرید. البته استثنا همیشه وجود دارد و شاید در مزون‌های لوکس، حتی لباس‌هایی تا 40-20 میلیون تومان نیز باشد.
هزینه اجاره لباس در تن پوش‌های اول معمولا 2 تا 4 میلیون تومان کمتر از خرید لباس است و تن پوش‌های دوم و سوم به بعد به صورت تصاعدی از قیمت لباس کاسته می‌شود.
برای انتخاب کت و شلوار داماد نیز انتخاب‌های بسیار متفاوتی دارید. از مغازه‌های خیابان پامنار گرفته تا مزون‌های لوکس و بسیار گران قیمت و کت و شلوارهای برند و مارک‌های شناخته شده که باید متناسب با مدیریت هزینه‌های خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

طراحی و دکوراسیون جشن عروسی

این روزها دکوراسیون جشن عروسی، سبک‌های بسیار متفاوتی دارد. از استایل‌های بوهو و روستیک گرفته تا استایل‌های رمانتیک و لاکچری و ایران باستان و ...
بهترین راه برای انتخاب دکوراسیون زیبا و متناسب با بودجه‌های در نظر گرفته شده، انتخاب یک موسسه تشریفاتی خوب و باتجربه است تا بتوانید تالار و باغ تالاری را انتخاب کنید که بتواند دکوراسیون مد نظر شما و متناسب با بودجه شما را ارائه دهد.  

ماشین عروس

گل آرایی و تزئین ماشین عروس نیز از جمله کارهایی است که در لیست هزینه‌های مراسم عروسی قرار می‌گیرد و محدوده‌ای بسیار بزرگ را شامل می‌شود. هزینه تزئین ماشین عروس کاملا با نوع گل‌ها و گل فروشی‌هایی که انتخاب می‌کنید، در ارتباط است. گل‌های فصلی و ارزان قیمت‌تر باعث می‌شوند تا در هزینه‌های مربوط به ماشین عروس، صرفه جویی نمایید. گل‌هایی مانند گل‌های لیلیوم، رزهای هلندی و ارکیده معمولا قیمت‌های بالاتری نسبت به گل‌های رز باغچه ای، داوودی و ... دارند. اگر برای تزئین ماشین عروس از وسایلی مانند روبان به جای گل استفاده نمایید، می‌توانید به میزان بسیار زیادی از هزینه‌ها بکاهید. تزئین ماشین‌های عروس معمولا از 900 هزار تومان شروع می‌شوند و تا 5 میلیون تومان و بیشتر نیز ادامه پیدا می‌کنند. البته این هزینه‌ها در صورتی است که خود اتومبیل از آن خودتان باشد و از اتومبیل‌های کرایه‌ای استفاده نکنید.
اگر بخواهید اتومبیل را نیز کرایه کنید، این هزینه ها افزایش می یابند و مقدار پولی که برای کرایه ماشین‌ها باید بدهید، کاملا به مدل اتومبیل مربوط است که آیا از مدل‌های معمولی و اتومبیل‌های رایج ایرانی استفاده می کنید یا ترجیح می‌دهید تا ماشین‌های لوکس و کمیاب و گران قیمت را برای ماشین عروس خود گل ارایی کنید.

آتلیه عروسی

استودیو عروسی و انتخاب لوکیشن‌های عکاسی و فیلمبرداری نیز از جمله قسمت‌های بسیار هزینه‌بر در برنامه ریزی مراسم عروسی است. تعداد دوربین‌ها و نوع آنها، تجهیزاتی مانند هلی شات و کرین و پروژکتورهای اکران، عکاسی و کلیپ فرمالیته و لوکیشن‌های خارج از کشور برای فرمالیته از جمله بخش‌هایی هستند که باعث می‌شوند هزینه‌های آتلیه عروس به شدت بالا روند اما به صورت کلی هزینه‌ای که برای آتلیه‌های عروس باید پرداخت کنید از 6 میلیون تومان شروع می‌شوند و تا 20-30 میلیون تومان نیز می‌توانند افزایش یابند.

اکسسوری‌های عروس و داماد، هدایا و خریدهای عروسی

کفش‌های عروس و داماد، تاج عروس، کراوات یا پایپون داماد، سرویس طلای عروس، ساعت عروس و داماد، خریدهای عروسی شامل لوازم آرایش عروس، لوازم بهداشتی داماد، چمدان‌های عروس و داماد و ... نیز در لیست هزینه‌های عروسی قرار می‌گیرند که تعیین هزینه‌ای مشخص برای آنها ممکن نیست و بازه‌های قیمتی بسیار متفاوتی را شامل می‌شوند.

کیک و گیفت عروسی و کارت دعوت

کیک‌های عروسی در انواع بسیار متفاوتی انتخاب می‌شوند که مدل و رنگ و نوع آیسینگ آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. کیک‌های خامه ای و کیک‌های فوندانت و آیسینگ‌های باترکریم و شکلاتی و ... قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند که معمولا کیک پزهای حرفه‌ای و دکوراتورهای شناخته شده کیک عروسی برای کیک‌های خامه‌ای قیمت حدود 300هزار تومان را برای هر کیلو کیک خامه‌ای و قیمت‌های 500-450 هزار تومان را برای هر کیلو کیک فوندانتی تعیین می‌نمایند.
اخرین بخش برنامه ریزی برای مراسم عروسی، انتخاب گیفت برای میهمان‌ها و انتخاب کارت دعوت عروسی است که معمولا نسبت به سایر بخش‌های عروسی، هزینه‌های کمتری را شامل می‌شوند.
گیفت‌های میهمان در عروسی‌ها از 20-30 هزار تومان به ازای هر میهمان شروع می‌شوند و در بالاترین قیمت‌ها به 100 هزار تومان می‌رسند. قیمت کارت‌های دعوت میهمان نیز کاملا به متریال استفاده شده در کارت مرتبط است که قیمت‌های بسیار متفاوتی را شامل می شود. این مقاله را بخوانید.چگونه کارت عروسی مان را خودمان درست کنیم؟

در مطالب گفته شده بسیاری از هزینه‌های مربوط به مراسم عروسی را با هم مرور نمودیم و همانطور که خواندید، محدوده‌های بسیار متفاوتی را برای هزینه‌های مراسم ازدواج معرفی نمودیم، بنابراین مدیریت هزینه‌ها و انتخاب هوشمندانه در قسمت‌های مختلف برنامه‌ریزی مراسم عروسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین و مهم‌ترین راه برای برگزاری یک مراسم عروسی ایده آل و مدیریت شده، انتخاب یک موسسه تشریفاتی حرفه‌ای و کارآمد است تا بتوانید با استفاده از تجارب انها و همچنین تخفیفاتی که بسیاری از تامین کنندگان جشن‌ها برای این موسسه‌ها قائل می‌شوند، مراسم عروسی درخور و ابرومندانه‌ای را برگزار نمایید.

تشریفات مجالس مقدم یکی از بهترین و با سلیقه‌ترین تیم‌ها را برای برگزاری مراسم‌های نامزدی، عقد و عروسی در شهر تهران دارد که با در هم آمیختن هنر و سلیقه و همچنین تکنیک‌های مدیریت هزینه‌ها، توانایی برگزاری مراسم‌های عروسی در بهترین و زیباترین شکل و همچنین اقتصادی‌ترین روش ها را دارد.
گل آرایی بسیار حرفه‌ای، طراحی و اجرای دکوراسیون جشن متناسب با اخرین و به روزترین متدهای روز دنیا، منوهای غذایی بسیار متنوع و لذیذ و بهره گیری از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه برای تهیه غذاها و دسرها و سالادها، مشاوره تخصصی و معرفی بهترین تامین کنندگان لباس عروس و داماد و ماشین عروس و هم چنین ارایشگاه های عروس و داماد و ... از جمله مواردی هستند که باعث شده‌اند تا تشریفات مقدم به یکی از قابل اعتماد ترین موسسات تشریفات مجالس در شهر تهران بدل شود.
باغ تالارهای شیک و زیبای گرمدره نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مکان برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی است که با لوکیشن‌های بسیار جذاب و دیدنی و عمارتهای زیبا و هنرمندانه می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی از مراسم عروسی شما باقی بگذارد. ظرفیت باغ تالارهای گرمدره تا 600 نفر است. بنابراین اگر به دنبال باغ عروسی زیبا با دیزاین اروپایی و شیک هستید حتما به باغ تالارهای گرمدره که در نزدیکی کرج واقع شده است، مراجعه نمایید.
دسترسی راحت و فوق العاده، فضای ورودی بسیار زیبا، سفره عقد در فضای روباز، طاق های رومی، صندلی های روستیک، پارکنیگ بزرگ و مجزا، سفره خانه سنتی، دریاچه و پرندگان آبزی، دو سالن و عمارت مجزا از جمله امکانات باغ تالارهای خوب منطقه است که می تواند نظر هر عروس و دامادی را جلب نماید.
بکارگیری مدرن‌ترین شیوه‌های مدیریتی و هم چنین پرسنل آموزش دیده و مجرب، همکاری با بهترین باغ‌های عروسی در تهران، پخت و سرو غذاهای ایرانی و بین المللی در آشپزخانه صنعتی اختصاصی، تیم مجرب عکاسی و فیلمبرداری همراه با آتلیه اختصاصی عروس و داماد و باغ اختصاصی جهت عکاسی، ظروف جدید و لوکس ایتالیایی، بکارگیری تیم طراح و گل ارایی باغ به سبک اروپایی، امکان انتخاب میز و صندلی چوبی طرح مونالیزا، صندلی های مبله، سفره عقد با طراحی آب و آینه، میزهای یادبود زیبا و جذاب، همکاری با گروه های موسیقی حرفه ای عروسی، کافی شاپ، کندی بار، دونات بار و دسربار و ... از ویژگی های باغهای عروسی مطرح منطقه گرمدره است.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت