10 توافق مهم در دوران آشنایی قبل از نامزدی

10 توافق مهم در دوران آشنایی قبل از نامزدی

فهرست عناوین

امروزه ازدواج‌های سنتی کم کم جای خود را به ازدواج‌های مدرن داده است. حتی در بیشتر ازدواج‌هایی که با خواستگاری و به سبک و سیاق سنتی انجام می‌شود نیز، بسیاری از توافقات بین دختر و پسر انجام شده و به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود. اگر شما نیز ‌ترجیح می‌دهید به جای حرف‌های کلیشه‌ای خانواده‌ها خودتان بعضی از مشکلات را برطرف کنید با بزمینه همراه باشید.

1- در مورد رسم و رسومات به توافق بنویسید.

اگر ازدواج شما فامیلی باشد به احتمال زیاد نیاز چندانی برای گفتگو پیرامون این مسئله ندارید. اما اگر خانواده‌های شما از دو شهر و فرهنگ مختلف باشند مشکلات شما شروع می‌شود. نحوه برگزاری خواستگاری، رسم رو سوم‌های دوران نامزدی، عقد، عروسی و ... باید تا حدی مشخص شود. برای مثال ممکن است خانواده داماد معتقد باشند دختر و پسر چند سال هم در دوران عقد بمانند و عروسی نکنند مشکلی ندارد اما در مقابل، خانواده عروس ‌ترجیح دهند بعد از خواستگاری بلافاصله مراسم‌های عقد و عروسی همزمان انجام شود. قبل از این که همه چیز رسمی ‌شود و انگشتری رد و بدل شود و شیرینی خورده شود این توافقات را انجام دهید تا در ادامه دچار اختلاف‌های این چنینی نشوید.

2- در مورد مراسم‌ها و نحوه انجام آن‌ها به توافق برسید.

مراسم‌های دوران نامزدی از روز خواستگاری تا عروسی بسیار زیاد است. بهتر است برای دوری از تنش و لذت بردن از تک تک این مراسم‌ها قبل از نامزدی در مورد نوع برگزاری آن‌ها از لحاظ هزینه، فرهنگ و.. به توافق برسید. برای این که به مشکلات ناسی از این موضوع برخورد نکنید نظرتان را به هم نزدیک کنید تا از دوران نامزدی نهایت لذت را ببرید.

3- در مورد محل زندگی به توافق برسید.

قبل از این که خانواده‌ها وارد شوند و این بحث‌ها باعث اختلاف بین دو خانواده شود خودتان در مورد محل زندگیتان تصمیم بگیرید و تصمیم نهایی را اعلام کنید. انتخاب محله، آپارتمان یا ویلایی بودن، اجاره یا خرید و ... همگی مسائلی است که باید در مورد آن پیش از نامزدی گفتگو کنید و به توافق برسید.

4- در مورد اشتغال و ادامه تحصیل توافق کنید.

اگر علاقمند هستید در دوران نامزدی و حتی بعد از عروسی ادامه تحصیل دهید حتما در مورد آن گفتگو کنید و مطمئن شوید که حمایت‌های نامزدتان را همیشه همراه دارید. علاوه بر این، اگر خانم نیز دوست دارد مانند همسر خود بعد از نامزدی و عروسی همچنان به کار بیرون مشغول باشد باید نظر خود را به همسرش بگوید و نظر او را بشنود. توافقات این چنینی بسیار اهمیت دارد زیرا مشکل اصلی بسیاری از زوجین است.

5- در مورد هزینه‌های دوران نامزدی توافق کنید.

متاسفانه معمولا عروس خانم‌هایی که دانشجو هستند یا درآمدی ندارند در دوران نامزدی برای خرج و مخارج دچار مشکل می‌شوند. خانواده هزینه‌ها را بر عهده داماد و داماد هزینه‌های نامزدش را در این دوران بر عهده خانواده می‌داند. بهتر است در دوران آشنایی پیش از نامزدی در این مورد مستقیم به گفتگو بپردازید و به توافق برسید.

6- در مورد رابطه جنسی دوران عقد به توافق برسید.

سطح انتظارات پیرامون رابطه جنسی در دوران نامزدی از طرف دختر و پسر باید قبل از آن مطرح شود. یکی از مهم‌ترین موارد دوران نامزدی که دختر و پسر هم زن و شوهر محسوب می‌شوند هم هنوز مراسم عروسی برگزار نکردند سطح رابطه جنسی است. خواسته‌های خود را مطرح کرده و در مورد آن به صورت روشن گفتگو کنید.

7- در مورد مدت نامزدی گفتگو کنید.

این که از فاصله زمانی خواستگاری تا عروسی چه قدر باشد باید یکی از موضوعات گفتگوی شما پیش از نامزدی باشد. اگر ‌ترجیح می‌دهید دوران نامزدی کوتاهی داشته باشید یا طرف مقابل را قانع کنید که مراسم عروسی زودتر برگزار شود یا خواستگاری و نامزدی را به تعویق بیاندازید یا شما موافقت کنید که دوران نامزدی کمی‌طولانی‌تر از انتظارتان شود.

8- در مورد اعتقادات مذهبی خودتان و خانواده‌ها به توافق برسید.

یکی از موضوعات مهم دیگر برای گفتگوی دوران آشنایی و قبل از نامزدی مبحث اعتقادات مذهبی و خصوصا حجاب است. شکاف فرهنگی و مذهبی می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد. بهتر است از همان ابتدای انتخاب فرد مقابل به این موضوع خوب فکر کنید، انعطاف پذیری خود را بسنجید و اگر مطمئن بودید که نظرتان عوض نمی‌شود تصمیم بگیرید. اعتقادات مذهبی روی رفت و آمدها، موضوع‌های گفتگو، برگزاری مراسم‌ها، مهمانی‌های بعد از ازدواج و ... تاثیر زیادی خواهد داشت.

9- در مورد رفت و آمد‌های دوران نامزدی به توافق برسید.

دوران نامزدی برای خیلی از افراد خلاصه می‌شود در در گیری‌های مربوط به رفت و آمد‌های این دوران. چون در این زمان دختر و پسر خانه مستقلی ندارند یکدیگر را به غیر از محیط‌های خارج از منزل تنها در منازل پدر و مادرها ملاقات می‌کنند. درباره این موضوع نیز گفتگو کنید و میزان رفت و آمدها را تا حدود مشخص کنید.

10- در مورد هدایای دوران نازدی توافق کنید.

انتظارات و توانایی‌های خود را مطرح کنید تا هماهنگی کافی ایجاد شود. هدایایی که از طرف دو خانواده رد و بدل می‌شود، هدایایی که در دوران نامزدی در مراسم‌های مختلف و جشن‌های ایرانی و مذهبی به یکدیگر داده می‌شود و... همگی می‌توانند برای شما دردسر ساز شود. اگر حساسیتی در این موارد دارید حتما با طرف مقابل خود مطرح کنید.
جمع بندی
شاید دوران نامزدی به عنوان یکی از شیرین‌ترین روزهای زندگی افراد شناخته شود اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که اگر دختر خانم و آقا پسر نتوانند مسائل این چنینی را با یکدیگر حل کنند دوران نامزدی به یکی از تلخ‌ترین روزها تبدیل خواهد شد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت