8 نشانه یک ازدواج درونگرا-برونگرا ( آیا ازدواج یک فرد درونگرا با یک فرد برونگرا صحیح است؟) تحلیل شخصیت یونگ: قسمت دوم

8 نشانه یک ازدواج درونگرا-برونگرا ( آیا ازدواج یک فرد درونگرا با یک فرد برونگرا صحیح است؟) تحلیل شخصیت یونگ: قسمت دوم

فهرست عناوین

درونگرایی و برونگرایی، دو ویژگی شخصیتی بسیار جذاب در انسان‌هاست که بسیاری از روانشناسان و مشاوران ازدواج به تحقیق در مورد آن پرداخته‌اند. با انجام تست تحلیل شخصیت بزمینه، درونگرایی و برونگرایی خود را مشخص نمایید.

با وجود تفاوت‌های شخصیتی بین افراد درونگرا و برونگرا، این دو دسته از افراد می‌توانند شرکای عاطفی خوبی برای هم محسوب شوند و دقیقا همین تفاوت‌های فردی است که باعث جذابیت طرف مقابل برای هر یک از زوجین می‌شود و همین تضادها باعث می‌شوند تا این افراد به سمت یکدیگر جذب شوند. رفتارها و طرز فکر آنها با یکدیگر هم پوشانی پیدا کرده و زندگی اجتماعی آنها را متعادل و جذاب‌تر می‌سازد. اما در رابطه عاطفی و ازدواج یک فرد درونگرا و یک فرد برونگرا، خطراتی نیز، رابطه رمانتیک انها را تهدید می‌نماید که برای بقای رابطه عاشقانه و صمیمانه، این خطرات، باید کنترل و مدیریت شوند.
یکی از نکاتی که در سری مقالات درونگرایی و برونگرایی و معرفی ویژگی‌های افراد درونگرا نیز بدان پرداختیم این مساله است که درونگرایی و برونگرایی به هیچ عنوان با واژه‌های "خجالتی" و "با اعتماد به نفس" مترادف نیستند و چه بسا درونگرایان با اعتماد بنفس و برونگرایان خجالتی وجود دارند که بسیار زیاد دیده می‌شوند و می‌توانند جزو دوستان نزدیک ما باشند. تفاوت اصلی بین شخصیت درونگرا و شخصیت برونگرا، در منبع دریافت انرژی آنهاست. درونگراها از درون خود و از تنهایی خود، انرژی دریافت می‌کنند و برونگراها انرژی مورد نیاز خود را از دیگران و روابط با انها تامین می‌نمایند. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا نشانه‌های ازدواج درونگرا-برونگرا را شرح دهیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این رابطه را زیبا و پایدار نگاه دارید.

تفاوت در واکنش‌های بعد از جدال زن و شوهری

پس از یک جر و بحث و جدال ، شما ترجیح می‌دهید تا سکوت کنید و فکر کنید اما همسر شما تلاش می‌کند تا به حل و فصل موضوع بپردازد. اگر این نشانه در روابط شما با نامزد یا همسرتان به وفور دیده می‌شود، احتمالا در یک رابطه درونگرا-برونگرا قرار دارید. درونگراها پس از برخورد با یک تعارض و جدال که انرژی بسیار زیادی را از آنها می‌گیرد، نیاز دارند تا به شارژ مجدد خود بپردازند و مدت زمانی را در تنهایی خود سپری نمایند اما برونگراها تمایل دارند تا بلند بلند فکر کنند، به صورتی که طرف مقابل، صدای انها را بشنود و با او همکاری نماید تا مشکلی که بین انها به وجود آمده است، حل و فصل گردد. بنابراین برای بقای رابطه عاشقانه بین یک فرد درونگرا و یک فرد برونگرا بسیار لازم است تا افراد تضادهای یکدیگر را بشناسند، فرد برونگرا درک کند که طرف مقابل او نیاز به تنهایی و سکوت دارد و فرد درونگرا نیز تنهایی و سکوت خود را به حداقل زمان ممکن برساند تا بتواند در زمان لازم به یاری همسر خود بشتابد و او را از گرداب افکاری که در سر او رژه می‌روند، نجات دهد.

 توانایی مشارکت در مکالمات

اگر در بسیاری از میهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه، شما احساس می‌کنید که نیاز دارید تا همسرتان به یاری شما بیاید و شما را از مخمصه صحبت طولانی با یکی از میهمانان نجات دهد، شاید این مساله از درونگرایی شما و برونگرایی همسرتان نشات می‌گیرد زیرا شما می‌دانید که همسرتان به راحتی می‌تواند با شرکت در یک مکالمه سر رشته کلام را در دست بگیرد و توجهات را به سمت خود جلب نماید تا شما بتوانید با خیال راحت، این مکالمه‌های عذاب‌آور و خسته کننده را ترک نمایید.

به دو اتومبیل نیاز دارید!

اگر در اکثر میهمانی‌ها، این شما هستید که از همسرتان خواهش می‌کنید تا از بقیه خداحافظی کرده و زودتر به خانه برگردید یا بلافاصله بعد از سرو شام، دائما به ساعت خود نگاه می‌کنید تا به همسرتان بفهمانید که وقت رفتن است ولی او به صورت خستگی ناپذیر، به خوش و بش و صحبت با اطرافیان می‌پردازد و احساس می‌کنید صحبت‌های او هیچگاه قرار نیست به اتمام برسند، این هم شاید به دلیل درونگرایی شما و برونگرایی همسرتان باشد. شاید بهترین راه حل، داشتن دو اتومبیل است تا بعد از میهمانی‌ها شما به راحتی بتوانید به غار تنهایی خود پناه ببرید و همسرتان تا هر وقت که دوست دارد به جمع آوری انرژی حاصل از حضور در اجتماع بپردازد!!!

تفاوت در نحوه گذران اوقات فراغت

زمان‌های تنهایی برای شما ضروری و ارزشمند هستند اما برای همسرتان، خسته کننده و افسرده کننده به نظر می‌رسند! وقتی دو فرد برونگرا با هم ازدواج می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا اوقات فراغت خود را به فعالیت‌های دونفره بپردازند به عنوان مثال با هم فیلم ببینند یا باهم بازی‌های فکری انجام دهند یا به همراه یکدیگر به پارک بروند و قدم بزنند و بلعکس در ازدواج دو فرد درونگرا باهم، در هنگام اوقات فراغت، دو نفر پس از مدتی که با یکدیگر وقت می‌گذرانند، ترجیح می‌دهند تا ساعتی را نیز به تنهایی بگذرانند، موسیقی گوش دهند یا به تنهایی قدم بزنند و حریم شخصی در رابطه آنها با هم بسیار حائز اهمیت است، اما در ازدواج‌های

درونگرا-برونگرا، فرد درونگرا پس از مدتی که با همسر خود وقت می‌گذراند، ترجیح می‌دهد تا به تنهایی استراحت کند ولی همسر او که فردی برونگراست، این تنها ماندن را نمی‌تواند تحمل کند و آن را بسیار خسته کننده می‌پندارد به همین دلیل به طور مرتب مزاحم تنهایی همسر خود شده و یا بی تابانه منتظر است تا همسر او دوباره به سوی او برگردد و اوقات فراغت او را با حضور خود پر نماید.

تفاوت در تعداد دوستان و اشنایان

اگر از اینکه همسر شما دوستان زیادی دارد و یا به صورت مرتب در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود در ارتباط است در حالی که شما دوستان کمی دارید که شاید تعداد آنها به عدد انگشتان دست هم نرسد!، تعجب می‌کنید و این موضوع برای شما قابل هضم نیست، به احتمال زیاد در یک رابطه درونگرا-برونگرا قرار دارید! برونگراها در تمام  مدت روز در حال ارتباط اجتماعی هستند، در صف نانوایی، در تاکسی، در ایستگاه اتوبوس و ... در حال صحبت با افراد و مبادله نظرات و اطلاعات هستند اما افراد درونگرا، در اصطلاح عامیانه نیاز به مدت زمانی دارند تا یخ آنها باز شود تا بتوانند سر صحبت با شخصی دیگر را باز کنند. پس اگر همسر شما در روابط اجتماعی روزانه خود در نقطه مقابل شما قرار دارد، این تضاد را به معنای بی توجهی به خود تلقی نکنید، شاید این تفاوت‌ها ناشی از تفاوت در شخصیت درونگرا و برونگرای شما دو نفر باشد.

توصیف و شرح وقایع روزانه

اگر شما پس از پایان روز کاری، ترجیح می‌دهید تا سکوت کنید و در آرامشی بی صدا، به استراحت بپردازید اما همسرتان تمایل دارد تا تمامی اتفاقات روز را برای‌تان شرح دهد و حتی کوچکترین مکالمه خود با همکارش را برای شما تعریف نماید، احتمالا در یک رابطه درونگرا-برونگرا قرار دارید. باید مراقب این تضاد در شخصیت خود با همسرتان باشید زیرا ممکن است همسرتان این سکوت و انزواطلبی شما را به معنی بی توجهی و یا بی حوصلگی و یا  حتی بی مهری شما نسبت به خودش بپندارد و نداند که این میل به استراحت در سکوت، تنها به خاطر درونگرایی شماست و این سوء برداشت‌ها می تواند آثار بسیار مخربی در زندگی رمانتیک و روابط دوستانه شما داشته باشد.

تفاوت در علاقمندی‌ها و ترجیحات

اگر شما در یک رابطه درونگرا-برونگرا باشید احتمالا به این مساله، بارها و بارها برخورد می‌کنید که پس از یک برنامه‌ریزی طولانی برای تفریح یا یک مسافرت تابستانه، باهم بر سر محل انتخاب شده برای تفریح و سفر و حتی انتخاب مکانی مناسب برای ماه عسل، به توافق نمی‌رسید، شما به عنوان یک فرد درونگرا دوست دارید تا به عنوان مثال به سینما بروید و در سکوت، فیلم تماشا کنید و یا به ساحلی آرام و بکر مسافرت کنید و از استراحت زیر نور آفتاب و گوش دادن به صدای امواج آب لذت ببرید، اما همسرتان به عنوان یک فرد برونگرا ترجیح می‌دهد تا به کنسرت‌های پرهیاهو بروید و یا برای مسافرت به شهرهای پرهیاهو و پر از مراکز خرید و تفریحات آبی و گردشگری بروید. به عنوان دو نفر که تضادهای فردی خود را قبول کرده اید و عاشق هم هستید، برای بهبود روابط و زنده نگاه داشتن شعله‌های عشق بین خودتان باید به سلایق یکدیگر احترام بگذارید و در عین اینکه خواسته‌های خود را فراموش نمی‌کنید به خواسته‌های همسرتان نیز گردن نهید و با یک برنامه‌ریزی درست، هم به تفریحات مورد علاقه شما رسیدگی شود و هم تفریحات مورد علاقه همسرتان تحقق یابند.

شما شنونده و همسرتان، گوینده است.

درونگراها بیش از حرف زدن، شنیدن را دوست دارند و شنونده‌های بسیار خوبی هستند و این خصوصیت می‌تواند یکی از نقاط قوت رابطه درونگرا-برونگرا باشد زیرا یکی از آنها علاقمند است تا حرف بزند و دیگری علاقمند است تا بشنود.

اما مشکلی که گاهی ممکن است در این بین به وجود آید این است که درونگراها قبل از اینکه چیزی را بر زبان بیاورند، به آن فکر می‌کنند و در اصطلاح عامیانه آن را به صورت کامل مزه مزه می‌نمایند اما برونگراها در صحبت کردن به شدت عجول هستند و معمولا پس از بیان موضوعی، درباره آن فکر می‌کنند و این زمانی باعث تعارض می‌گردد که یک زن و شوهر، در حال مجادله و جر و بحث هستند. معمولا فرد برونگرا به شدت عصبانی می‌شود و شروع به گله و شکایت و یا بیان احساسات منفی خود می‌نماید در حالی که فرد درونگرا فقط آنها را می‌شنود و هیچ اظهار نظری نمی‌کند و این واکنش، خود باعث می‌شود تا طرف مقابل، بیشتر و بیشتر عصبانی شود و گاهی حرف‌هایی از دهان او خارج شود که پس از تمام شدن مجادله و برقراری ارامش، به خاطر گفتن آنها شرمنده شود و احساس عذاب وجدان داشته باشد. پس اگر در یک رابطه درونگرا-برونگرا قرار دارید تضادهای شخصیتی خود و همسرتان را به خوبی شناسایی کنید و هر رفتاری را دلیل بر دوست نداشتن، بی توجهی یا خودخواهی و بی منطق بودن ندانید. این تضادها می‌توانند ناشی از تضادهای شخصیتی شما و میزان ترشحات هورمون‌های مختلف و نحوه انتقال پیام‌های عصبی در بدن شما دونفر باشند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

یا مهدی | 1399 آبان 07


واقعا استفاده کردم،ان شاءلله خیر ببینید