اشتباه عروس خانم‌ها در هنگام خرید لباس عروس

 اشتباه عروس خانم‌ها در هنگام خرید لباس عروس

فهرست عناوین

پیش از قدم گذاردن در نمایشگاه یا فروشگاه لباس عروس، این مقاله را بخوانید تا از خطاهای زیر اجتناب کرده باشید.

  • همراهان اضافی

لباس عروس مهم‌ترین لباسی است که در زندگی خود خواهید پوشید، و شما قطعا می‌خواهید از کامل بودن آن مطمئن شوید. اما نظرهای مختلف، رسیدن به توافق را مشکل‌تر می‌کند و این می‌تواند شما را از آنچه واقعاً می‌خواهید دورتر کند. به توصیه یکی از مشاوران لباس عروس بیشترین تعداد افرادی که یک عروس برای خرید لباس لازم است همراه خود داشته باشد، دو نفر است. برای بیشتر عروس‌ها همراه بودن مادر و خواهر یا بهترین دوستشان کافی است. به گفته یکی از وبلاگ نویسان عروسی، که خود تجربه خرید لباس عروس را از سر گذرانده است: " وقتی که در یک لباس بزرگ و در میان افراد حاضر در فروشگاه که در حال اوه و وای گفتن هستن ایستاده‌اید، دلتان می‌خواهد که لباس را دربیاورید؛ چراکه آنچه واقعاً نیاز دارید یک همراه صادق و قابل‌اعتماد است که به شما بگوید، دوسش دارم ولی مناسب تو نیست."

  •  خرید زودتر از موقع

این روزها بسیاری از زوج‌ها دوران نامزدی طولانی‌تر را انتخاب می‌کنند، با این‌وجود خرید را از 12 ماه زودتر از عروسی شروع نکنید. وقتی عروس شروع به امتحان لباس‌ها می‌کند به‌طور ناگزیر عاشق یکی از آنها خواهد شد و اگر هنوز آماده خرید نباشد این امر برای او مشکل‌ساز خواهد شد. تا قبل از این‌که آماده خرید باشید، بازدید از فروشگاه‌های لباس عروس را شروع نکنید.

خیلی مهم است که جزییات بقیه موارد مربوط به عروسی را قبل از این‌که برای خرید لباس عروسی اقدام کنید، مشخص کرده باشید، چراکه عوامل متعددی می‌توانند بر روی سبک لباس عروسی تأثیرگذار باشند. به‌عنوان‌مثال سالن عروسی را در نظر بگیرید: یک لباس پرزرق‌وبرق با تزیینات فراوان و یک دنباله بلند در یک فضای بزرگ سرپوشیده بسیار چشمگیر خواهد بود، درحالی‌که در مراسمی که در ساحل دریا برگزار می‌شود چنان جلوه‌ای نخواهد داشت. همچنین رنگ‌هایی که برای لباس ساقدوشان عروس و دکور مراسم انتخاب می‌کنید، بر روی انتخاب مدل لباس و اینکه چقدر به رنگ سفید یا نباتی باشد تأثیرگذار خواهد بود.

اما درعین‌حال تعلل هم نکنید. آماده شدن بسیاری از لباس‌های عروسی بین پنج تا هشت ماه طول خواهد کشید. شما می‌توانید در صورت نیاز به لباس عروس در مدتی کمتر از پنج ماه، سفارش فوری هم بدهید اما این کار برایتان هزینه خواهد داشت.


  •  امتحان لباس به تعداد بیش‌ازحد

اغلب عروس‌ها بین چهار تا هفت لباس را امتحان می‌کنند و توصیه این است که نبایست بیش از ده لباس را امتحان کنند چراکه می‌تواند به سردرگمی آنها منتهی شود.

معمولاً عروس خانم‌ها، لباسی پس از لباس دیگر را امتحان می‌کند چراکه هنوز برای پایان دادن به تجربه خرید و انتخاب نهایی آماده نیستند. شایع‌ترین اشتباهی که یک عروس انجام می‌دهد این است که وقتی لباس موردنظر را پیدا کرد آن را نمی‌خرد. خطری که اینجا برای او پیش می‌آید این است که او سردرگم شده و فراموش می‌کند که از اول قرار بوده چه چیزی را پیدا کند. او شروع به مردد شدن نسبت به خود و تجربه‌ای که داشته می‌کند.

بهتر است بدانید که همه عروس‌ها تجربه "آن لحظه خاص" که اشکشان سرازیر می‌شود و متوجه می‌شوند که آن لباس خاص را یافته‌اند نخواهند داشت.

  •  تحت تأثیر تخفیف‌های آن‌چنانی قرار گرفتن

سعی کنید که نسبت به تخفیف 70% طراح لباس رؤیایی خود بیش‌ازحد وسوسه نشوید. بزرگ‌ترین اشتباهی که عروس‌ها انجام می‌دهند خرید یک لباس از طریق آنلاین یا در فروشگاه با تخفیف خیلی زیاد  با عنوان "فقط امروز" است.

حراج لباس‌های نمونه در میان عروس‌ها پرطرفدار است، اما در نظر داشته باشید که شما درواقع در حال خرید صرفاً یک لباس نمونه هستید، لباسی که توسط صدها عروس امتحان شده است و ممکن است دارای پارگی، لکه و یا آسیب‌دیدگی باشد. پیش از انجام خرید، لباس را برای احتمال وجود هرگونه آسیب‌دیدگی به‌دقت بررسی کنید و چنانچه آسیب‌دیدگی وجود داشت که قابل‌ترمیم نبود از خرید صرف‌نظر کنید. برخی از عروس‌ها  برای رفع آسیب‌های لباس بسیار هزینه می‌کنند درحالی‌که با کمی پول بیشتر می‌توانند لباسی نو مشابه همان لباس بخرند.

بااین‌حال ناامید نشوید، بعضی‌اوقات واقعاً شما می‌توانید لباس جذابی را با قیمت پایین‌تر پیدا کنید.

  •  درخواست سایز اشتباه

سایز مناسب لباس‌های عروسی عموماً یک یا دو شماره کوچک‌تر از لباس‌های عادی است، بنابراین سعی کنید تا چندان به اعداد وابسته نباشید. به سایز واقعی توجه نکنید بلکه به‌جای آن بر روی اندازه‌های خود در مقایسه با نمودار سایز  مدل لباس موردنظر آن طراح خاص تمرکز کنید.

برنامه‌ریزی برای کاهش وزن تا قبل از روز عروسی؟ در عمل، این گفته بسیاری از عروس‌ها که می‌خواهند وزن خود را کم کنند، اتفاق نمی‌افتد. ریسک نکنید و سایزی را سفارش دهید که مطابق با اندام حال حاضر شماست. هر لباس عروسی قابل کاهش سایز تا  4 شماره بدون تأثیر بر روی ظاهر لباس خواهد بود، اما افزایش سایز در صورت امکان فقط برای یک سایز کامل می‌تواند انجام شود.

چه می‌شود اگر وقتی لباس به دست شما رسید اندازه‌تان نباشد؟ اول اینکه هراسان نشوید و سراغ یک رژیم فشرده نروید. همواره کاری هست که بتوانید برای آن انجام دهید. می‌توانید از طراح، پارچه سفارش دهید، تکه‌های زینتی اضافه کنید یا حتی یک تکه به پشت لباس وصل کنید تا اندازه‌های موردنظر جور شود.


  •  چسبیدن به یک سبک

به گفته یکی از طراحان لباس، نود درصد عروس‌هایی که به نمایشگاه لباس او مراجعه می‌کنند با لباسی کاملاً متفاوت با آنچه در نظر داشته‌اند آنجا را ترک می‌کنند. آوردن عکس از لباس‌هایی که دوست دارید برای شروع ایده خوبی است اما چنانچه مشاور شما لباس متفاوتی را توصیه کرد آن را نیز امتحان کنید. تجسم صحیح این‌که یک لباس در تن شما چطور به نظر خواهد رسید با دیدن لباس بر روی رخت‌آویز، غیرممکن است.

  •  خرید لباسی که دوستش ندارید

اشتباه بزرگی که عروس‌ها انجام می‌دهند تصمیم به خرید لباس تحت تأثیر حرف دیگران به‌جای توجه به خواسته قلبی خودشان است. به همین خاطر انتخاب هوشمندانه همراهان خریدتان خیلی مهم است. خیلی از افرادی که عروس را همراهی می‌کنند با این دید به هر لباس نگاه می‌کنند که آیا برای خودشان مناسب است و نه اینکه آیا برای عروسی که به کمکش آمده‌اند مناسب باشد.

درصورتی‌که از لباسی خوشتان آمد اما درعین‌حال تردید دارید، یا اگر احساس می‌کنید از سوی همراهانتان یا فروشنده ترغیب به خرید شده‌اید، اشکالی ندارد که فروشگاه را دست‌خالی ترک کنید. صبر کنید تا روزهای بعد و چنانچه همچنان در رؤیای همان لباس هستید در زمان دیگری برگردید.

  • امتحان لباس‌هایی که وسع خرید آنها را ندارید

لباسی خیره‌کننده را بر تن مانکن فروشگاه دیده‌اید که قیمت آن بسیار فراتر از حد توان شماست، بااین‌وجود می‌خواهید که برای سرگرمی هم که شده آن را امتحان کنید. ضرر این کار چیست؟ این کار به دل‌شکستگی و ناامیدی شما منجر می‌شود. شما لازم است که توانایی خرید هر چه که پرو می‌کنید داشته باشید.

مطمئن شوید که پیش از قدم گذاشتن در داخل نمایشگاه لباس عروس، بودجه خود را کاملاً روشن کرده‌اید و همچنین از اینکه فروشگاهی که انتخاب کرده‌اید مطابق بودجه شما باشد از قبل مطمئن شده باشید.


  •  هزینه‌های اضافی را حساب نکرده‌اید

چنانچه مبلغ مشخصی را برای لباس عروسی کنار گذاشته باشید، به معنی این نیست که شما می‌توانید لباسی با قیمتی برابر با همان مبلغ بخرید. تغییرات در لباس عموماً موجب هزینه اضافی خواهد شد، ضمن اینکه ممکن است شما مجبور باشید هزینه‌هایی نیز برای مالیات و ارسال لباس پرداخت کنید. بنابراین بودجه خود را فقط بر اساس قیمت لباس در نظر نگیرید. تقریباً هر لباس عروسی شامل برخی تغییرات خواهد شد، از موارد کوچک مثل درز گرفتن تا موارد اساسی‌تر مثل کوچک یا بزرگ کردن بالاتنه لباس. شما همچنین لازم است که مواردی چون لباس‌زیر، کفش، تور روی صورت و ملحقات روی سر و غیره را نیز در نظر بگیرید.

  •  انتخاب غیرهوشمندانه فروشگاه

چنانچه عروسی با سایز بالا باشید، از قبل با فروشگاه دلخواه خود تماس بگیرید که آیا به تعداد مناسبی از نمونه‌های سایز بالا موجود دارند یا خیر. در غیر این صورت شما نمی‌توانید بفهمید که چه لباسی به تن شما مناسب خواهد بود.

همچنین مطمئن شوید که فروشگاهی که می‌روید نماینده مجاز فروش آن طراح لباسی است که انتخاب کرده‌اید. چنانچه آن فروشگاه، مجاز به فروش اقلام آن طراح خاص نباشد این احتمال هست که شما لباس اصل دریافت نکنید و علاوه بر این درصورتی‌که اشکالی پیش بیاید طراح اصلی مسئولیتی نخواهد پذیرفت. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید به وب‌سایت مربوط به آن طراح خاص مراجعه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت