13 نصیحت درگوشی برای عکاسی و فیلمبرداری زیباتر و رمانتیک‌تر در روز عروسی

13 نصیحت درگوشی برای عکاسی و فیلمبرداری زیباتر و رمانتیک‌تر در روز عروسی

فهرست عناوین

اگر در حال برنامه‌ریزی برای مراسم ازدواج خود هستید، به قطع یقین بیشترین دقت و حساسیت خود را روی تک تک جزئیات اعم از انتخاب آرایشگاه عروس، انتخاب آرایشگاه داماد، مدل لباس عروس، منوهای غذایی، تشریفات خبره و ماهر و انتخاب بهترین آتلیه عروس و استودیو عکاسی و فیلمبرداری برای ثبت رویایی‌ترین روز زندگی خود و خاطره انگیزترین لحظات عمر خود، به خرج می‌دهید. تنها اسنادی که از روز عروسی شما باقی می‌مانند، عکس‌ها، کلیپ‌ها و فیلم عروسی و صد البته خاطرات زیبا و به یادماندنی در ذهن شما هستند. در کنار انتخاب بهترین آتلیه عروس، کارهایی نیز هستند که به عنوان عروس و داماد باید یاد بگیرید و به کار ببندید تا در نهایت، از نتیجه، رضایت صد در صد داشته باشید. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا به شما بیاموزیم که چگونه به عنوان یک عروس و داماد زیبا، بهترین عکس‌های عروسی را به ثبت برسانید.

سلایق خود را بشناسید و به عکاس خود معرفی نمایید.

بهترین کاری که می‌توانید در راستای کمک به تیم عکاسی و فیلمبرداری خود بکنید، این است که علایق و سلایق و خواسته‌ها و توقعات خود از آنها را به درستی به آنها معرفی نمایید. شاید به عنوان فردی که علم کافی در مورد عکاسی و فیلمبرداری ندارد و مخصوصا سبک‌های عکاسی عروسی را نمی‌شناسد، این کار برایتان سخت باشد اما یکی از کارهای مفیدی که می‌توانید انجام دهید، این است که در اینترنت جستجو کنید و عکس‌های عروسی که مورد پسند شما هستند و یا با دیدن آنها به وجد می‌آیید را با مدیر آتلیه عکاسی خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید عکس‌هایی را که دوست ندارید و در مورد آنها احساس بدی دارید را نیز در این مجموعه قرار دهید. عکاسان حرفه‌ای به راحتی با مطالعه این موارد می‌توانند به سلایق شما واقف شوند و کار خود را به سلیقه شما نزدیک‌تر بنمایند.

عکاس و فیلمبردار خود را از یک استودیو انتخاب کنید.

معمولا در ایران، به ندرت پیش می‌آید که عکاس و فیلمبردار مراسم از دو مجموعه جدا انتخاب شوند، مگر در مواردی که یکی از آشنایان عروس یا داماد کار عکاسی و فیلمبرداری مراسم را بر عهده داشته باشد که در این صورت باید در انتظار مشکلات عدیده‌ای باشید. پس بهتر است که در انتخاب استودیو عکاسی خود دقت لازم را داشته باشید و جایی را انتخاب کنید که هم نمونه کارهای عکاسی آن را دوست داشته باشید و هم کلیپ‌ها و فیلمبرداری آن استودیو مورد قبول شما باشد. این توصیه‌ای دوستانه است به چند دلیل:
1. برقراری ارتباط بهتر و کارآمدتر بین عکاس و فیلمبردار در حین انجام عکاسی و فیلمبرداری
2. موقعیت‌یابی بهتر، ژست‌دهی کارآمدتر و گردش کار بین عکاس و فیلمبردار
3. سبک مشترک و یکسان در عکاسی و فیلمبرداری
4. هزینه کمتر در غالب قرارداد با یک آتلیه عروس

برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی سنجیده

سعی کنید به کمک تیم تشریفات خود یک برنامه زمان‌بندی شده برای روز عروسی خود تدارک ببینید. ساعت حضور در آرایشگاه عروس، ساعت پایان کار آرایشگاه و ملاقات با تیم آتلیه، ساعت شروع و پایان عکاسی در لوکیشن‌های طبیعی و ساعت شروع و پایان عکاسی در لوکیشن استودیو و زمان تخمینی برای راه افتادن به سمت تالار و باغ تالار و حضور در جشن عروسی، مدت زمان خوشامدگویی به میهمانان، ساعت بریدن کیک عروسی، ساعت رقص‌های دو نفره و رقص با میهمانان، ساعت سرو شام و سایر پذیرایی‌ها و... سعی کنید همگی اینها را طبق برنامه به پیش ببرید و این برنامه را در اختیار فیلمبردار مراسم خود نیز قرار دهید تا بتواند سناریوی منظمی را برای فیلمبرداری از مراسم تهیه نماید.

لوکیشن‌ها را کاهش دهید.

برای اینکه بتوانید ساعت مفید عکاسی و بهره‌گیری هر چه بهتر و کارآمدتر از زمان عکاسی را افزایش دهید بهتر است لوکیشن‌هایی که قرار است به آنجا مراجعه کنید و در آن مناطق، عکاسی داشته باشید را کاهش دهید. دقیقا در این مرحله است که اهمیت عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته به وضوح مشخص می‌شود. لوکیشن‌های طبیعی را به روز فرمالیته اختصاص دهید و در روز عروسی، خود را با انبوهی از لوکیشن‌ها خسته نکنید.

در انتخاب آتلیه عروس، دقت بسیار زیاد داشته باشید.

در هر یک از بخش‌های برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی، باید دقت داشته باشید تا بهترین و با کیفیت‌ترین تامین کننده را که با بودجه شما متناسب است، انتخاب نمایید. کیفیت کار و اخلاق حرفه‌ای مدیر و پرسنل آتلیه تاثیر چشمگیری در کیفیت کل روز عروسی شما دارد. سرعت عمل در کارها در عین حفظ کیفیت بالا یکی از مواردی است که مدیر و پرسنل آتلیه باید داشته باشند تا شما بتوانید عکاسی و فیلمبرداری خوبی را در روز عروسی خود تجربه کنید. در این مسیر، روی کمک‌های دلسوزانه بزمینه حساب کنید!

میکاپ و شینیون و انتخاب آرایشگاه عروس را دست کم نگیرید!

انتخاب درست مدل میکاپ و شینیون در روند موفقیت آمیز عکاسی شما بسیار تاثیرگذار است. چهره عروس باید از دو طرف صورت، زیبا و دلنشین باشد. در بعضی از مدل‌های شینیون، موهای یک طرف صورت کشیده می‌شوند و موهای طرف دیگر، روی پیشانی و گوش عروس پهن می‌شوند که اگر این مدل‌ها و نظایر آن به درستی و متناسب با فرم صورت شما انتخاب نشوند شما را محدود به زوایای خاصی برای عکاسی می‌کنند، بدین معنی که مجبور هستید همیشه از زاویه‌ای عکس بگیرید که فرم صورتتان زیباتر به نظر می‌رسد اما یک شینیون کار حرفه‌ای، ابتدا فرم صورت شما را به درستی بررسی کرده و سپس مدل شینیونی را برای شما انتخاب می‌کند که زوایای عکاسی شما محدود نشوند.
همچنین آرایشگاه‌های عروس حرفه‌ای، خوش‌قول هستند. همیشه عروس را راس ساعت، آماده می‌کنند تا وقفه و خللی در روند برنامه‌ریزی روز او ایجاد نکنند. اگر میکاپ آرتیست یا شینیون کار، شما را با تاخیر آماده نماید مطمئنا مجبور می‌شوید برای اینکه به موقع به تالار یا باغ تالار برسید، با عجله و شتاب، کار عکاسی و فیلمبرداری را به انجام برسانید و این مساله قطعا تاثیرات منفی بسیاری در روند عکاسی و فیگورها و ژست‌ها و حالت نگران چهره شما دارد. یک عکاسی ایده آل در روز عروسی زمانی بین 3 تا 5 ساعت را باید داشته باشد. پس یکی از راه‌های برقراری نظم در کارهای روز عروسی، انتخاب آرایشگاه عروس خوش قول و حرفه‌ای است.

تور عروس بلند انتخاب کنید.

یکی از المان‌های بسیار خاص و جذاب در استایل هر عروس، قطعا تور عروسی است. تور عروسی تکمیل کننده استایل عروس است و معمولا هیچ عروسی بدون تور در حضور میهمانان ظاهر نمی‌شود، مگر در مواردی خاص و یا عروس خانم‌هایی که پس از ورود به تالار و انجام تشریفات اولیه در هنگام رقص‌های دو نفره و رقص با میهمانان و ساقدوش‌ها، ترجیح می‌دهند برای راحتی بیشتر، تور را از سر خود بردارند. یکی از مسائلی که در روند عکاسی موفقیت آمیز عروسی، بسیار کمک کننده است، تور بلند برای عروس خانم می باشد. تور بلند می‌تواند ژست‌های جذاب‌تر و صحنه‌های خاص‌تری را برای عکاسی به عکاس شما هدیه کند. اگر جزو عروس خانم‌هایی هستید که تور بلند را ترجیح می دهید که هیچ، اما اگر قصد دارید در تالار، تور کوتاه داشته باشید یا اصلا روی سر خود توری نداشته باشید، پیشنهاد ما به شما این است که برای عکاسی از یک تور بلند و تورهای کاتدرال یا باله‌ای استفاده کنید، اما در هنگام مراجعه به آرایشگاه عروس برای ریچک کردن آرایش و مراجعت به تالار عروسی، از آرایشگر خود بخواهید که تور بلند را برداشته و تور کوتاه را روی موهای شما نصب نماید.

از رویاها و فانتزی‌های خود به راحتی نگذرید.

تحقق رویاهای شما به معنای خنده‌های واقعی‌تر، احساسات عمیق‌تر، عاشقانه‌های جذاب‌تر و به دنبال آنها، عکس‌های زیباتر و طبیعی‌تر است. رویاهای شما در مورد روز عروسی‌تان هرچه که هست، اگر توان تحقق آن را دارید پس به راحتی از کنار آن عبور نکنید. به پرواز در آوردن کبوترها، باران گل روی سر عروس و داماد، نورافشانی‌های جذاب، حتی ورود عروس و داماد با بالون! یا حتی فانتزی‌هایی که به نظرتان غیرممکن و بچگانه می‌آیند، مثل لباس عروسی با کمربند قرمز! هر آنچه در سر می‌پرورانید، ارزشمند هستند و می‌توانند در زیباتر شدن روزتان کمک کننده باشند.

بهترین آتلیه های عروسی را در بزمینه بیابید.

آتلیه عروس ملورین مشاهده این کسب و کار
آتلیه عکاسی نمای نزدیک مشاهده این کسب و کار
استودیو نگارین مشاهده این کسب و کار

اولین نگاه را جدی بگیرید.

یکی از صحنه‌ها و سنت‌های غیرقابل فراموش شدن در روز عروسی، ثبت لحظه دیدار عروس و داماد برای بار اول است. زمانی‌که داماد برای اولین بار، عشق خود را در قامت یک عروس زیبا و در لباسی سراسر سفید می‌بیند و وقتی که عروس برای اولین بار، پرنس با وقار و خوش قامت خود را در لباس دامادی می‌بیند لحظه‌ای به‌یادماندنی و خاص برای هر زوجی است. لحظه‌ای که هر دو نفر، فارغ از هر اضطراب و دلهره‌ای، بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای، فقط و فقط به تماشای نقاشی عشق در زندگی خود می‌نشینند و این لحظه، یکی از بهترین لحظات برای ثبت عاشقانه‌ترین تصاویر روز عروسی است.

بهترین نورپردازی و ساعات طلایی روز را از دست ندهید.

حتما زمانی  که برای عکاسی و فیلمبرداری روز عروس خود اختصاص می‌دهید را طوری تنظیم کنید که 30 تا 45 دقیقه قبل از غروب آفتاب نیز در آن گنجانیده شود. این ساعت به ساعت طلایی روز مشهور است و رنگ‌های بی نظیر اشعه‌های خورشید، تاثیرات بسیار زیبایی را روی عکس‌های شما خواهند داشت.

ساعت حضور در مراسم و زمان‌بندی دقیق را رعایت کنید.

حتما مراقب این باشید که در ساعت تعیین شده در مراسم حضور یابید، اگر دیرتر از آن موقع، به مراسم برسید، همه کارها و برنامه‌های از پیش تعیین شده برای مراسم و پذیرایی از میهمانان، به صورت دومینو وار به هم می‌ریزند و باعث تشویش و اضطراب شما می‌گردند. هم‌چنین خیلی مهم است که شما از عروسی خود لذت کافی و وافی را ببرید. این همه برنامه‌ریزی و این همه صرف هزینه و این همه استرس و اضطراب، همگی برای همین ساعت‌ها هستند و اتفاق حسرت‌بار، این است که شما دیر به مراسم برسید و نتوانید به میزان لازم از مراسم عروسی خود لذت ببرید. همچنین عکس‌هایی که در طی مراسم، از شما و میهمانان ثبت می‌شوند نیز بسیار مهم هستند. نباید آنها را از دست داد.

ستارگان را به مراسم عروسی خود دعوت کنید.

زیبایی ستارگان چشمک زن در شب عروسی دو چندان خواهد شد و هر عکاسی حرفه‌ای می‌داند که این مناظر، در عکس‌ها و قاب دوربین، چقدر چشم نوازتر و دلرباتر می‌شوند. پس از این نعمت خدادادی استفاده کنید و لحظات عاشقانه‌ای را زیر نور ستارگان تجربه کنید. می‌توانید پس از اتمام مراسم و رفتن میهمان‌ها، این کار را انجام دهید و یک زمان 15-20 دقیقه ای را زیر آسمان تاریک شب و چراغ‌های سوسوکشان ستارگان بگذرانید و به عکاسی بپردازید. حتی اگر این کار بعد از اتمام مراسم عروسی، میسر نیست، می‌توانید در بحبوبه مراسم عروسی و زمانی که میهمانان مشغول صرف شام هستند، این کار را انجام دهید.

خروج عروس و داماد و خداحافظی با زندگی مجردی

همیشه در همه مراسم‌های عروسی با شکوه و زیبا، برنامه‌های ویژه‌ای برای ورود عروس و داماد به مراسم چیده می‌شوند. گل ارایی‌های خاص، نورپردازی‌های زیبا، آتش بازی‌های رنگارنگ، همه و همه برای ورود عروس و داماد در نظر گرفته می‌شوند اما معمولا افراد، خروج عروس و داماد و سکانس پایانی فیلم عروسی خود را فراموش می‌نمایند. پس برای لحظه خداحافظی عروس و داماد و خارج شدن آنها از مراسم و تالار عروسی نیز، برنامه‌ای بچینید و برای آن خلاقیت به خرج دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت