راهنمای ماه عسل در پوکت، بهشت تایلند

راهنمای ماه عسل در پوکت، بهشت تایلند

فهرست عناوین

بعد از کشورهای همسایه، تایلند یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای سفر محسوب می‌شود. سه شهر بانکوک، پاتایا و پوکت بیشترین طرفدار را در میان گردش‌گران ایرانی دارد که در این بین پوکت مقصد بیشتر زوج‌های جوان خصوصا برای ماه عسل است. این بار در بزمینه به بررسی پوکت برای یک ماه عسل خاطره‌انگیر پرداخته‌ایم.

پوکت کجاست؟

پوکت جزیره‌ای در جنوب غربی تایلند است. استان پوکت شامل جزیره پوکت و 32 جزیره کوچک دیگر است. بسیاری از توریست‌ها معتقدند که هر چیزی که برای یک مسافرت عالی در نظر داشته باشید، می‌‌توانید در پوکت پیدا کنید. سواحل شنی زیبا و آرامش‌بخش، جنگل‌های گرم‌سیری، ورزش‌های آبی، تورهای هیجان انگیز و ...

چگونه به پوکت برویم؟

پرواز مستقیمی از ایران به پوکت وجود ندارد. ایرلاین‌های ایرانی شما را به بانکوک می‌رسانند و با پرواز دیگری از بانکوک تا پوکت می‌توانید به این جزیره شگفت‌انگیز برسید. مدت پرواز از تهران تا بانکوک میانگین 6 تا 7 ساعت و مدت پرواز از بانکوک تا پوکت 70 تا 90 دقیقه می‌باشد. ایرلاین‌های امارات، قطر و عمان نیز توقفی در سایر شهر‌ها دارند سپس شما را به پوکت می‌رسانند.
اگر با ایرلاین‌های ایرانی سفر می‌کنید حتما به وزن باری که با خود حمل می‌کنید توجه داشته باشید. این بار نباید بیشتر از مقدار مجاز پرواز داخلی بانکوک به پوکت باشد. بنابراین اگر قصد خرید از بانکوک را دارید این خرید را به انتهای سفر موکول کنید.

چه زمانی برای سفر به پوکت مناسب است؟

پوکت و در مجموع کشور تایلند، هر موقع از سال زیبایی خود را حفظ می‌کند. تایلندی‌ها بیشتر ماه‌های سال شاهد باران هستند. بهترین ماه‌های سفر به پوکت از نوامبر تا آوریل است که با نزدیکی به ماه آوریل احتمال بارندگی و افزایش دما بالا می‌رود.

هتل‌های پوکت به چه صورت هستند؟

هتل‌هایی که بیشتر هدف توریست‌ها قرار می‌گیرند در دو سواحل پاتونگ و کارون قرار دارند. هتل‌ها همراه با سرو صبحانه می‌باشند و اکثر آن‌ها دارای استخر روباز و وسایل بدنسازی هستند. این هتل‌ها دسترسی خوبی به سواحل و بازار دارند. اگر قصد شما از سفر به پوکت، گشت و گذار در شهر و استفاده از تورهای داخل شهری است بهتر است در این هتل‌ها ساکن شوید. تعدادی از هتل‌های پوکت هستند امکانات خاصی مانند استخر اختصاصی برای هر اتاق، دارند اما از مرکز شهر دور می‌باشند. در این صورت برای رسیدن به مراکز خرید و مکان‌های توریستی باید پول بیشتری خرج کنید.

واحد پول تایلند چیست؟

واحد پول تایلند «بت» است. تمام مخارجی که باید در پوکت انجام دهید با واحد پول این کشور انجام می‌شود و شما باید با مراجعه به دکه‌های صرافی دلار خود را به بت تبدیل کنید. بهتر است از ایران با خود دلار ببرید و در پوکت به بت تبدیل کنید. در انتهای سفر، در فرودگاه، بت‌های باقی مانده را دوباره به دلار تغییر دهید و به ایران بیاورید.

تفریحات پوکت چه چیزهایی هستند؟

این که در پوکت چه کنید و چه تفریحاتی انجام دهید به روحیات شما بستگی دارد. ما در این جا لیستی از تفریحات پوکت را آورده‌ایم تا ببینید با هر روحیه ای می‌توانید به پوکت سفر کنید و از ماه عسل خود لذت ببرید. می‌توانید این تفریحات را از دکه‌های تور فروشی موجود در نزدیکی سواحل بخرید یا خودتان به آن جا بروید.

جزیره جیمزباند

نام پوکت همواره با جزیره‌ای همراه است که یکی از قسمت‌های فیلم جیمزباند در آن ساخته شده است. برای رفتن به این جزیره باید از دکه‌های تور فروشی تور جزیره جیمزباند را تهیه کنید. برای رسیدن به جزایری که در این تور دیدن می‌کنید، شرکت‌های مختلف یا از قایق‌های بزرگ و کندرو استفاده می‌کنند یا قایق‌های سریع‌السیر. در حالت اول از زیبایی راه نیز لذت می‌برید در مورد دوم مدت بیشتری را می‌توانید در جزایر سپری کنید. کانو سواری و عبور از غارهای زیبای پوکت مانند غار‌هانیمون از برنامه‌های این تور جذاب است.

جزیره فی فی (پی پی)

برای دریافت تور جزیره فی فی نیز باید به دکه‌های ذکر شده مراجعه کنید. مطابق برنامه این تور با کشتی‌های تندرو به چند جزیره می‌روید و با استفاده از وسایل اسنوکلینگ در آب‌های آزاد شنا می‌کنید و زیر آب را مشاهده می‌کنید. در این تور بازدید از جزیره میمون‌های وحشی را در برنامه دارید که با دیدن آن‌ها بر روی صخره‌ها شگفت زده می‌شوید.

معبد بودای بزرگ

بودای بزرگ یک مجسمه بسیار بزرگ با 135 تن وزن و 45 متر ارتفاع است که برای تشویق جوانان به بودا ساخته شده است. این مجسمه بر روی پایه‌ای با 25 متر ارتفاع ساخته شده است و با رسیدن به آن کل شهر پوکت را زیر پا خواهید داشت.

فیل سواری

یکی از تفریحات پوکت فیل سواری است. فیلبان، شما را در میان جنگل سواری می‌دهد و در اواسط راه با گرفتن انعام از شما فیلم و عکس می‌گیرد. می‌توانید در این میان تجربه غذا دادن به فیل را نیز با خرید سبدی از موز تجربه کنید.

غار میمون‌ها

غار میمون‌ها جایی است که در آن میمون‌های بازیگوشی زندگی می‌کنند و گردشگران در میان آن‌ها قدم می‌زنند، به آن‌ها غذا می‌دهند و از دیدن شیطنت‌های آن‌ها به شگفت می‌آیند. اگر به این مکان سر زدید مراقب وسایل در دست خود باشید ممکن است یکی از میمون‌ها وسایلتان را از آن خود کند.

فعالیت‌های آبی و غیر آبی

ورزش‌های آبی در پوکت طرفداران زیادی دارد. بسیاری از توریست‌ها از این امکانات در پوکت استفاده می‌کنند. رافتینگ، جت اسکی، قایق سواری و .... تفریحاتی هستند که می‌توانید طی حضور خود در پوکت از آن‌ها لذت ببرید.
همچنین بانجی‌جامپینگ، موتور چهار چرخ (ATV)، زیپ‌لاین و... فعالیت‌های هیجان‌انگیزی هستند که متناسب با روحیات خود می‌توانید انجام دهید.

عکس با ببر

یکی از کارهایی که می‌توانید در تایلند و شهر پوکت انجام دهید ورود به قفس ببرهاست. به داخل قفس ببر می‌روید، دست های خود را به کمر او حلقه می‌کنید و یک عکس جالب با ببر می‌گیرید. کافی است بر ترس خود غلبه کنید. جای نگرانی ندارد این ببرها تربیت شده‌اند و شما داخل قفس تنها نیستید در کنار شما مسئولین باغ وحش قرار دارند که به شما کمک می‌کنند.

ماساژ تایلندی

تا به حال کسی مشاهده نشده که به تایلند رفته باشد ولی از ماساژ حرفه‌ای ماساژورهای تایلند بی‌نصیب مانده باشد. در سراسر خیابان‌های پوکت مغازه‌های ماساژ را می‌بینید که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها در لیستی که در اختیار شما قرار می‌دهند نوع ماساژ خود را انتخاب کنید و خستگی یک روز شلوغ را از تن خود خارج کنید.

از دکه‌ها تور بخریم یا از لیدر؟

باب شده است که معمولا لیدرهای فارسی زبان قیمت تورها را بالاتر از دکه‌های تور فروشی ارائه می‌کنند. خود راهنماهای فارسی زبان علت این اختلاف را اختلاف در کیفیت تور‌ها بیان می‌کنند اما در مواردی دیده می‌شود که خانواده‌ای که از بیرون تور را تهیه کرده در برنامه یکسان با خانواده‌ای که تور را از لیدر تهیه کرده همراه شده است. یعنی گمانه زنی می‌شود که تفاوت، تنها در قیمت است.

وضعیت غذا در پوکت به چه صورت است؟

غذاهای تایلندی به جز یکی دو مورد، چندان برای ایرانیان مناسب نیستند، مگر کسانی که دوست دارند حتما از غذاهای کشوری که به آن سفر می‌کنند، بخورند. رستوران‌های زیادی در سراسر پوکت وجود دارند که در بین آن‌ها رستوران‌های ایرانی، شاورما، کباب‌ترکی، فست‌فودهای برگرکینگ، مک دونالد و کی‌اف‌سی به چشم می‌خورد.

از پوکت سوغاتی چه چیزی ببریم؟

فیل یکی از مهم‌ترین نمادهای کشور تایلند است که در حین خرید سوغاتی بر روی چیزهای مختلف، عکس آن را خواهید دید. لباس‌های با طرح فیل، لیوان‌های شکل فیل، مجسمه‌های تزئینی فیل و ... سوغاتی‌هایی هستند که به عنوان یادگاری می‌توانید از ماه عسل، با خود برای خانواده ببرید.
در طول حضور در پوکت، صابون‌های زیبایی را می‌بینید که در مغازه‌ها با شکل‌های مختلف و جالب به فروش می‌رسد. انواع گل‌ها، میوه‌ها و طرح حیوانات با صابون ساخته شده و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.
محصولات پوست، مو و ماساژ تایلند بسیار مشهور است. ماسک‌های صورت، اسکرابر، کرم‌های نرم کننده دست، کرم‌های مو، روغن‌ها و بالم‌های ماساژ و ... همگی سوغاتی‌های پوکت هستند.
خواندن مقالات زیر را هم توصیه می کنیم:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت