6 نکته درباره عمل بینی قبل از عروسی

6 نکته درباره عمل بینی قبل از عروسی

فهرست عناوین

عمل‌های زیبایی، خصوصا عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی، در بین افراد خصوصا خانم‌ها فراگیر شده است. کسانی که از شکل بینی خود راضی نیستند‌ ترجیح می‌دهند عمل بینی خود را قبل از روز عروسی انجام دهند تا در مهم‌ترین روز زندگی خود زیباتر از قبل باشند. در این مقاله کارشناسان بزمینه به بررسی نکاتی پیرامون عمل بینی قبل از عروسی پرداخته‌اند.

1- چه کسانی به عمل رینوپلاستی احتیاج دارند؟

اظهار نظر درباره بینی دیگران تا زمانی که از ما نظر نخواستند کار درستی نیست و البته تصمیم‌گیری درباره انجام عمل زیبایی برای سایر افراد نیز کار درستی نیست. این که بینی خود را عمل کنید یا نه، صددرصد به نظر خودتان بستگی دارد. طبیعی یا عملی بودن چهره، چیزی نیست که باعث افتخار کسی باشد یا بالعکس نکته ای منفی تلقی شود. در واقع اگر شکل بینی شما خوب نباشد اما شما با آن مشکلی نداشته باشید، نیازی به عمل ندارید اما اگر احساس خوبی به خودتان ندارید و دوست دارید بینی خود را عمل کنید، می توانید پس از تحقیق کافی، این کار را در برنامه‌های پیش از عروسی خود بگنجانید.
علاوه بر این اگر دچار انحراف ظاهری یا داخلی و همینطور مشکلات تنفسی هستید هرچه سریع‌تر به عمل اقدام کنید. اشکالات تنفسی بسیار مهم هستند و ممکن است برای شما مشکلات جدی‌تری ایجاد کنند. در ضمن فراموش نکنید پس از عروسی تنها نیستید و مکن است خر و پف کردن شما باعث آزار همسرتان شود از این رو عمل درمان پلیپ و انحراف را در اولویت‌های خود قرار دهید.

2- دوران نقاهت بعد از عمل بینی چه مدت است؟

عمل رینوپلاستی نیز مانند هر عمل دیگری دارای دوران نقاهت است. پس از عمل، بر حسب تشخیص و تخصص پزشک و بنا بر مشکل بینی شما، در داخل بینی سیلیکون یا تامپون قرار می‌دهند. بعضی از پزشکان نیز سوراخ‌های بینی را خالی می‌گذارند و تنها به پانسمان و آتل اکتفا می‌کنند. اگر در بینی شما تامپون قرار بگیرد در مدتی که تامپون در بینی شما قرار دارد باید از دهان نفس بکشید، اما با لوله‌ها سیلیکونی قادر خواهید بود عمل دم و بازدم را از بینی انجام دهید.
بعضی از پزشکان در همان روز عمل پس از چند ساعت، برخی دیگر فردای عمل و بعضی بعد از یک هفته تامپون و سیلیکون رو خارج می‌کنند. در طول این مدت ممکن ست دچار کلافگی شوید.
آتلی که روی بینی بعد از عمل قرار می‌گیرد نیز در اکثر مواقع بعد از یک هفته برداشته می‌شود. بیشترین فشاری که روی بیمار بر اثر عمل بینی وارد است با برداشتن آتل به پایان می‌رسد و پس از آن بیمار تا حدی به زندگی عادی برمی‌گردد.

3- تغذیه بعد از عمل بینی به چه شکل است؟

پزشکان اغلب توصیه می‌کنند روز اول تنها به خوردن آب‌میوه و سوپ‌های آبکی اکتفا کنید اما از روز دوم می‌توانید غذاهای نرم که نیازی به جویدن ندارند بخورید. بهتر است حداقل تا یکی دو هفته پس از عمل بینی از خوردن غذاهای سفت مانند ته دیگ خودداری کنید، زیرا امکان باز شدن بخیه‌ها وجود دارد. سعی کنید مواد غذایی که باعث التیام زخم‌های داخلی می‌شود مانند آناناس بیشتر مصرف کنید. آب کرفس نیز برای خوابیدن ورم بینی بسیار موثر است.

4- مراقبت‌های بعد از عمل بینی چیست؟

اگر قصد دارید قبل از عروسی عمل بینی انجام دهید باید بیش از سایر افراد مراقبت‌های بعد از عمل بینی را جدی بگیرید تا دچار مشکل نشوید. بعد از عمل روز اول به علت غلبه داروی بیهوشی به بدن در حالت نیمه بیدار قرار دارید و مدام به خواب می‌روید. این حالت تا روز دوم با میزان کم‌تری ادامه دارد.
 روز اول به هیچ عنوان صحبت نکنید و روز دوم نیز سعی کنید کوتاه و آروم حرف بزنید. از صحبت‌های طولانی و محکم حرف زدن خودداری کنید.
 سر خود را به هیچ وجه پایین نگیرید زیرا این کار باعث خون‌ریزی بینی می‌شود.
تا جایی که امکان دارد در هفته اول استراحت کنید و راه نروید. پس از یک هفته، پیاده‌روی آرام را می‌توانید آغاز کنید.
 به هیچ وجه مخاط را با فشار از بینی خارج نکنید بلکه از یک گوش پاک کن کمک بگیرید.
با استفاه از اسپری‌ها و سرم‌های شستشو پس از خارج کردن تامپون بینی را شستشو دهید.
از فعالیت‌هایی که جریان خون شما را زیاد می‌کند حداقل تا دو ماه دوری کنید. این کار باعث ایجاد ورم و خونریزی بینی می‌شود.
پوست بینی بعد از عمل حساس است، تا شش ماه نباید در نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید و حتما از کلاه‌های آفتابگیر استفاده کنید.
استفاده از عینک طبی و آفتابی تا حداقل یک ماه بعد از عمل بینی توصیه نمی‌شود. پس از آن نیز باید زیر پل عینک روی بینی چند لایه چسب زده شود تا جای آن روز بینی نیفتد. بعد از گذشت دو تا سه ماه از عمل بینی می‌توانید به راحتی از عینک استفاده کنید.
روز‌های ابتدایی پس از عمل از خندیدن‌های شدید جلوگیری کنید تا بخیه‌ها باز نشوند. البته پس از چند روز خندیدن مانعی ندارد و نظر بعضی از پزشکان این است که موقع خندیدن نیازی به گرفتن ماهیچه‌های صورت نیست. چرا که احساس کشیدگی ایجاد شده به خاطر بخیه‌ها نیست بلکه به خاطر تغییرات ایجاد شده در پوست اطراف بینی می‌باشد که احساس می‌کنید با خندیدن به صورت فشار وارد می‌شود.

5- تا کی باید از چسب بینی استفاده کنیم؟

بعد از برداشتن آتل، باید بینی خود را با چسب بپوشانید. این کار کمک می‌کند تا لایه‌ای که برای انجام عمل باز از استخوان بینی شما بلند شده دوباره به استخوان جوش بخورد. پزشکان برای بینی‌های با پوست نازک‌تر مدت کوتاه‌تری برای استفاده از چسب توصیه می‌کنند در مقابل بیمارهای با بینی‌های گوشتی باید معمولا دو ماه چسب زدن را ادامه دهند. بعضی افراد که پوست آن‌ها به چسب حساسیت دارد یا پوست نازکی دارند به هیچ عنوان از چسب استفاده نمی کنند.

6- چند وقت قبل از عروسی بینی خود را عمل کنیم؟

چند ماهی طول می‌کشد تا شکل واقعی بینی عمل شده نمود پیدا کند. در بینی‌های گوشتی تا یک سال نیز این ورم ادامه دارد. قسمت بد ماجرا این است که در بیشتر موارد این ورم به صورت نا متقارن است و تا مدتی بینی شما کج دیده می‌شود. اگر بینی شما گوشتی است بهتر است حداقل شش ماه قبل از عروسی بینی خود را عمل کنید، زیرا ورم بینی‌های گوشتی در مواردی چنان زیاد است که حتی از بینی قبل از عملتان نیز ممکن است بزرگ‌تر به نظر برسد.
پس از برداشتن چسب بینی (حتی بعد از دو ماه) ابتدا برای مدتی بینی شما ورم می‌کند. سپس این ورم به مرور کم می‌شود. اگر قصد دارید یک تا دو ماه بعداز عمل بینی عروسی کنید حتما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که ده روز قبل از آن چسب بینی را برای همیشه برداشته باشید.
کبودی‌های بعد از عمل برای افراد مختلف متفاوت است. بعضی از افراد دچار هیج کبودی نمی شوند ولی در مقابل، برخی دیگر تا ماه‌ها اثرات کبودی در چهره آن‌ها مشخص است اما به طور کلی تا دو ماه بعد از عمل کبودی‌های نود درصد بیماران برطرف می‌شود.

سخن آخر

تمام مطالب گفته شده در این مقاله، بر حسب تجربه و جامعه آماری بوده است. اگر قصد دارید پیش از عروسی، عمل جراحی بینی انجام دهید حتما با پزشک خود مشورت کنید و با شناخت نسبی از سیستم بدن خود تصمیم بگیرید که بهتر است در مدت باقی مانده تا عروسی این کار را انجام دهید یا خیر.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت