7 نکته مهم در عکاسی از کودک

7 نکته مهم در عکاسی از کودک

فهرست عناوین

شاید با دیدن عکس های آتلیه ای کودکان ذوق زده شوید و به این فکر بیفتید که چقدر خوب می‌شد اگر می‌توانستید فرزند خود را به آتلیه ببرید و عکس های جذاب و به یادماندنی از او بگیرید. اما باید بدانید که این کار آنچنان هم آسان نیست.

1-     پیرو کودکان باشید. 

وقتی که کودکان را به آتلیه می‌برید، اگر از آنها درخواست کنید که در گوشه‌ای ساکت بایستند و یک لبخند زیبا نیز بر لب داشته باشند، به ندرت جواب می‌گیرید. بهتر است آنها را به حال خود واگذار کنید و اجازه دهید تا آزادانه در محیط پرسه بزنند و درباره محیط اطراف و تمامی وسایل موجود در آتلیه کاوش کنند. وظیفه ثبت‌کردن این لحظات را به عکاس آتلیه بسپارید.

2-  حالت چهره خوب برای عکس فقط خنده نیست.

زوج‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، به شما اطمینان می‌دهند که می‌توانید ساعت‌ها در حالت‌های مختلف به چهره‌ی کودکان خیره شوید. با بزرگتر شدن کودکان، تحرک آنها بیشتر و همچنین زندگی نیز شلوغ‌تر می‌شود؛ اما باز با این حال حالت‌های چهره ناگهانی، اخم، پوزخند و حتی حالت های بامزه و شکلک مانندی که به خود میگیرند، باعث ایجاد حس خوب و تنوع می‌شود که می‌تواند برای فیلم یا عکس بسیار جذاب باشد.

یک راه عالی برای اینکه بتوانید ژستی بامزه و تصویری عالی از کودک ثبت کنید، این است که از او بخواهید تا بطور خاص در مورد موضوعی فکر کند؛ برای مثال اینکه ابرها از چه ساخته شده‌اند؟ چقدر بالا می توانید بپرید؟ و...

3-  کاری کنید تا احساس راحتی کنند.

هنگام گرفتن عکس از بچه‌ها عجله نکنید. بعضی وقت‌ها بچه‌ها به حرف گوش نمی‌دهند، در این اوقات لازم است صبر کنید و اجازه دهید با مکانی که درآن قرار دارند و اتفاقات اطراف ارتباط برقرار کنند و کنجکاویشان را برطرف کنند. همچنین هیچ دلیلی وجود ندارد که پرتره‌ها در استودیو یا آتلیه عکس‌برداری شوند و میتوانند در خانه، زمین بازی و... عکس‌برداری شوند. آشنا بودن با محیط اطراف، احساس خصوصا برای کودکان آرامش‌بخش است و هنگامی که آنها احساس راحتی کنند، می‌توان از آنها عکس‌های زیبا و شگفت‌انگیزی ثبت کرد.

4-   دوربین را زمین نگذارید.

تمام لحظاتی که در حال عکاسی از بچه ها هستید، برای ثبت بهترین عکس‌ها فرصت مناسب را در اختیار دارید. همانطور که می‌دانید بچه‌ها علاقه ای به ماندن در یک مکان ثابت ندارند، بدین منظور خلاقیت‌های متنوعی را برای آنها تدارک ببینید تا بتوانید به راحتی عکس‌برداری را انجام دهید.

اگر فرزندتان فقط چهره‌های خنده‌دار از خود نشان می دهد، مشکلی نیست شما به عکس‌برداری ادامه دهید؛ کودک بعد از مدتی خسته خواهد شد و حالت چهره‌اش به حالت عادی بازمی‌گردد و شما می‌توانید عکس دلخواه‌تان را از او بگیرید.

5-   هم قد کودکان شوید.

وقتی می‌خواهید از کودکی عکس بگیرد و دوربین عکاسی را جلوی صورت خود قرار می‌‌دهید، ممکن است قیافه‌ تان کمی ترسناک به نظر برسد. برای اینکه این حالت به وجود نیاید، بهتر است عکاس روی زانوهایش بایستد و یا کمی خم شود تا با کودک هم قد شود. همچنین گرفتن عکس در این حالت باعث می‌شود تا پشت زمینه عکس‌ها در بهترین حالت در عکس ها بیفتد و زوایای بهتری از چهره‌ی بامزه بچه ها در عکس مشخص باشد.

6-   زرنگ باشید.

بعضی اوقات اصلا لازم نیست که بچه‌ها بفهمند که  می‌خواهید آز آنها عکس بگیرید. لحظاتی که بچه‌ها به کنجکاوی در محیط اطراف مشغول هستند، دورادور از آنها عکس بگیرید و عکس‌های جذابی از آنها ثبت کنید.

7-   مجبورشان نکنید.

اگر فرزندتان از عکاسی لذت نمی‌برد و ناراحت می‌شود، بهتر است عکاسی را به زمان دیگر موکول کنید. به حریم خصوصی و اعتماد به نفس بچه‌ها احترام بگذارید تا تصویر ذهنی کودک از عکاسی خراب نشود.

 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت