قبل از عروسی عمل لیزیک انجام دهیم یا بعد از آن؟

قبل از عروسی عمل لیزیک انجام دهیم یا بعد از آن؟

فهرست عناوین

عروسی شما یکی از بزرگ‌ترین روزهای زندگی‌تان است که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی آن را آغاز می‌کنید. بدون شک شما نیز مانند هر عروس و داماد دیگری دوست دارید همه چیز در روز عروسی شما در بهترین شکل خود باشد و خودتان نیز بهترین خود را به نمایش بگذارید. اگر چشمان شما ضعیف است و از عینک استفاده می‌کنید حتما به یکی از چیزهایی که فکر می‌کنید کنار گذاشتن عینک در روز عروسی است. بزمینه در این مقاله به عمل‌های لیزری چشم پرداخته است که نه تنها در شب عروسی بلکه برای همیشه شما را از عینک بی‌نیاز می‌کند.

روش‌های لیزری برطرف کردن عیوب انکساری چشم

سال‌های متمادی است که متخصصان و جراحان چشم با استفاده از لیزر به برطرف کردن عیوب انکساری چشم از جمله آستیگماتیسم، لازک، لیزیک، پی‌آرکی و... پرداخته‌اند. ارجحیت هرکدام از این روش‌ها به شماره چشم شما، تشخیص پزشک و مهارت او در یکی از روش‌ها بستگی دارد. در سایر کشورهای دنیا همه روش‌ها به صورت موازی با یکدیگر در رقابت هستند و هیچکدام از آن‌ها منسوخ نشده‌اند. اما در ایران امروزه عموما روش‌های لازک و پی‌آرکی رواج بیشتری دارد.

چرا پیش از عروسی عمل‌های لیزری چشم را انجام دهیم؟

استفاده از عینک با لباس عروس چندان مناسب نیست. هرچقدر هم شما با عینک ظاهر خوبی داشته باشید با آرایش غلیظ روز عروسی، چشمان شما پشت شیشه‌های عینک جلوه خوبی نخواهند داشت. آقا دامادها نیز ممکن است علاقه‌ای به استفاده از عینک نداشته باشند. لنزهای طبی نیز، در صورتی که تا زمان عروسی استفاده نکرده باشید، ممکن است باعث آزار چشمان شما شود یا در فعالیت‌های زیاد چشمانتان را اذیت کند. بعضی افراد نیز باید از لنزهای سخت استفاده کنند که استفاده از آن بسیار دردناک و مستلزم استفاده یک تا دو ماه پیش از عروسی است تا چشم شما به آن عادت کند. علاوه بر این دید شفاف و واضح بعد از عمل چشم احساسی وصف نشدنی به شما خواهد داد. بدون استفاده از لنزهای آزاردهنده و عینک می‌توانید همه چیز را در بهترین شب زندگی‌تان واضح ببینید. همه این‌ها شما را مجاب می‌کند تا اگر قصد دارید چشمان خود را عمل کنید پیش از عروسی این کار را انجام دهید. چرا قبل از عروسی چشمان خود را عمل نکنیم؟
به مزایای عمل چشم پیش از عروسی اشاره کردیم اما بد نیست نیم نگاهی هم به اشکالات این کار بیندازیم. اگر چشمان شما چندان هم ضعیف نیست و دید بدی ندارید شاید بد نباشد این عمل را به بعد از عروسی موکول کنید، یا اگر قصد عمل دارید فاصله زمانی را بیشتر کنید تا مشکلات عمل چشم در روز عروسی گریبان‌گیر شما نشود.
چشمان بسیاری از بیماران پس از عمل‌های لیزیک، لازک، پی‌آرکی و سایر روش‌ها به نور حساس می‌شود. پزشکان اغلب به بیماران توصیه می‌کنند تا چند روز و در برخی موارد تا چند هفته بعد از عمل حتی در محیط‌های بسته از عینک آفتابی استفاده کنند و در فضاهای باز تا شش ماه عینک آفتابی استاندارد به چشم بگذارند. در بعضی بیماران دیده شده که پس از عمل چشم، در نور شدید آفتاب غیر ارادی چشمان آن‌ها بر اثر حساسیت زیاد بسته می‌شود. این مشکل ممکن است اگر مدت کمی‌از عمل گذشته باشد در طول عکاسی در باغ برای شما مشکل ایجاد کند.
خشکی چشم نیز که از پیامدهای آن خستگی چشم است از عوارض پی‌آرکی و لازک محسوب می‌شود. اگر قصد عمل دارید به همه جوانب آن فکر کنید و پیش از هر تصمیمی ‌با متخصص مشورت کنید.

چند وقت قبل از عروسی چشمان خود را عمل کنیم؟

مهم‌ترین سوالی که بعد از تصمیم‌گیری برای انجام عمل چشم قبل از عروسی مطرح می‌شود این است که چه مدت پیش از عروسی چشمان خود را عمل کنیم؟ پاسخ به این سوال تا حدودی بستگی به نوع عمل شما (لازک، لیزیک، پی‌آرکی و...) دارد. عمل‌های لیزری چشم باهم تفاوت‌هایی دارند. این روش‌ها علاوه بر نحوه عملکرد پزشک در طول عمل و میزان درد، در دوره بهبود نیز متفاوت هستند. اما پاسخ کلی که می‌توان به این پرسش داد «حداقل دو ماه» است. پس از عمل جراحی در چشم شما لنز پانسمانی قرار می‌دهند که این لنز دو تا هفت روز بعد از عمل از چشم شما خارج می‌شود. معمولا پزشک به شما توصیه می‌کند در این مدت هر روز تحت معاینه قرار بگیرید. در بعضی از روش‌ها مانند پی‌آرکی درد چشم تا چند روز بعد از عمل و بعضی تا هفته‌ها بعد از آن به صورت خفیف وجود دارد. علاوه بر این، مدتی طول می‌کشد تا تاری دید پس از عمل‌های لیزری به طور کامل برطرف شود. از این رو بهتر است فاصله دو تا سه ماه را بین عمل و عروسی خود در نظر بگیرید تا در روز عروسی بهبود کامل را به دست آورده باشید.
آیا بعد از عمل‌های لیزری چشم می‌توان آرایش کرد؟
پس از عمل‌های لیزری چشم امکان عفونت بالا می‌رود. بنابراین بهتر است بعد از عمل چشم از لوازم آرایشی استاندارد استفاده نمایید. معمولا پزشکان به جز موارد خاص، بعد از برداشتن لنز پانسمانی اشکالی برای آرایش چشم نمی‌بینند اما توصیه می‌کنند تا یک ماه بعد از عمل، آرایش چشم انجام ندهید. البته احتمال ایجاد مشکل کم است چون در طول این مدت از قطره‌های استریل استفاده می‌کنید، اما برا یاطمینان بیشتر با پزشک معالج خود مشورت کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت