چگونه هدایای یلدا را خودمان تزئین کنیم؟

چگونه هدایای یلدا را خودمان تزئین کنیم؟

فهرست عناوین

در روزهای نامزدی و قبل از مراسم عروسی، مراسم‌هایی مطابق مذهب و سنت خانواده‌ها انجام می‌شود. از این مراسم‌ها می‌توان به مراسمی‌اشاره کرد که مطابق آن، در شب یلدا، خانواده داماد برای عروس خانم هدایایی به این مناسبت می‌برند. در این مقاله بزمینه به ایده‌هایی برای تزئین هدایای یلدا پرداخته است.

1- میوه آرایی

از هدایایی که برای عروس خانم برده می‌شود میوه‌های زمستانی است. میوه آرایی توسط خانواده داماد باید به شکلی انجام شود که قابل حمل باشد تا بتوانند با خود به خانه عروس ببرند. تزئین هندوانه به خودی خود فرآیندی است که اگر بخواهید روی آن وسواس داشته باشید به ابزار و مهارت نیاز دارید. برای تزئین میوه‌های یلدا می‌توانید هندوانه را به عنوان ظرف میوه برای سایر میوه‌ها به کار بگیرید یا هندوانه و سایر میوه‌ها را جداگانه تزئین کنید.
میوه‌های برش داده شده و پوست کنده، یکی از ایده‌های تزئین میوه شب یلدا می‌باشد. استفاده از سیخ‌های چوبی مدتی است که برای میوه آرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اگر میوه آرایی حرفه ای برای شما دشوار است می‌توانید هندوانه را به تکه‌های مثلثی تقسیم کرده و قسمتی از پوسته را برش دهید و در هرکدام از تکه‌ها یک چوب بستنی قرار دهید که خوردن هندوانه را راحت می‌کند و به آن ظاهری شبیه بستنی می‌دهد.
برای تزئین انار می‌توانید آن را به صورت دانه دانه درآورید و درون ظرف شیشه ای، ظروف طبقه ای یا سایر ظروف بریزید.
حفره‌هایی به شکل برگ یا گل درون هندوانه ایجاد کرده و دانه‌های انار را درون آن‌ها بریزید. پرتقال‌هایی بردارید و داخل آن را خالی کنید و داخلش را با دانه‌های انار پر کنید. با پور ژلاتین یا ژله انار نیز می‌توانید این دانه‌ها را درون قالب دلخواه ریخته و به شکلی که دوست دارید درآورید.
 در ادامه عکس‌هایی برای تزئین میوه‌های یلدا آورده شده است.

2- تزئین لباس

خرید هدایای یلدا مطابق رسوم شهرهای مختلف و خانواده‌ها انجام می‌گیرد. در بعضی از خانواده‌ها در کنار سایرهدایا، برای شب یلدا یک یا دو دست لباس زمستانی توسط آقا داماد برای عروس خانم تهیه می‌شود. این لباس‌ها نیز باید به صورت شکیل و درخور، کادو شوند. برای این کار ایده‌های زیادی وجود دارد. استفاده از جعبه‌های شیشه ای و طلقی، کاغذ کادوهای زیبا با ربان‌های مناسب، بالشتک‌های گل، جعبه‌های کادو، سبدهای تزئین شده و ... همگی تعداد کمی‌از این ایده‌ها محسوب می‌شوند. اگر بلد نیستید ربان را به شکل گل درآورید به یکی از گل فروشی‌های نزدیک خود مراجعه کنید و با صرف هزینه اندک از او بخواهید با مهارت خود ربان ها را به شکل گل دربیاورد و به شما بدهد. در ادامه عکس‌هایی را در این جهت مشاهده خواهید کرد.

3- آجیل

یکی از چیزهایی که آقا داماد شب یلدا برای عروس خانم به منزل او می‌برد آجیل است. آجیل نیز نباید در پلاستیک‌های معمولی از در مغازه تا منزل عروس خانم آورده شود بلکه بهتر است در ظرف‌های تزئین شده موجود در آجیل فروشی‌ها برده شود یا با سلیقه شخصی تزئین گردد. آجیل‌ها را می‌توانید به صورت مخلوط تهیه کنید یا از هر دانه جداگانه بخرید. در نوع دوم دست شما برای تزئین بازتر است. جعبه‌های چوبی، شیشه‌های استوانه ای و ... ابزارهایی برای تزئین آجیل شب یلدا هستند. می‌توانید از یک ظرف ساده و تخت استفاده کنید و با آجیل شکل‌های خلاقانه ای روی آن درست کنید سپس روی آن را سلفون بکشید و روی سلفون با ربان یا گل تزئین کنید.

4- تزئین طلا

اگر از آن دسته عروس و دامادهایی هستید که دوست دارید در مراسم یلدا آقا داماد یک تکه طلا برای عروس خانم هدیه ببرد، این طلا را به صورت خلاقانه تزئین کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

5- کیک

کیک و شیرینی‌های شب یلدا بسیار زیبا و متنوع و در قیمت‌های مناسب هستند. با مراجعه به نزدیک‌ترین قنادی موجود نیز این تنوع را مشاهده خواهید کرد. اما اگر دوست دارید کیک یلدا را خودتان تزئین کنید می‌توانید با استفاده از قالب‌های تخت مانند دایره و یا مربع و مستطیل ساده کیک اسفنجی خود را درست کنید. با رنگ غذا خامه کیک را رنگی کنید و به رنگ هندوانه کیک خود را تزئین کنید. در ادامه تعدادی از کیک‌های خلاقانه مناسب یلدا را می‌بینید.
نتیجه گیری
اگر مشکل هزینه دارید و نمی‌خواهید تزئینات را به افرادی که کار آن ها، تزئینات است بسپارید، یا دوست دارید با سلیقه و ذوق خود تزئینات یلدا را انجام دهید، کافی است تعدادی ظرف و ابزار زیبا را آماده کنید و با صرف کمی خلاقیت تزئینات و دکوراسیون مراسم یلدا را به زیبایی هرچه تمام‌تر به انجام برسانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت