چگونه با کمک تیم تشریفات، جشن سالگرد ازدواج برگزار کنیم؟

چگونه با کمک تیم تشریفات، جشن سالگرد ازدواج برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

افرادی که به هر دلیلی جشن عروسی نداشتند، بعضا دوست دارند تا برای سالگرد ازدواج خود جشن کوچکی برگزار کنند. بعضی از عروس و دامادها نیز تمایل دارند به یاد جشن عروسی خود در روز سالگرد ازدواجشان مهمانی کوچکی برای تقسیم کردن شادی خود با دوستان و آشنایان برپا کنند. اگر شما نیز در این دو گروه قرار دارید و دوست دارید کارهای مراسم را به تشریفات بسپارید با بزمینه همراه باشید.

1- تشریفات برای تعداد مهمان‌های شما خدمات ارائه دهد.

باید تشریفات مجالسی را انتخاب کنید که برای تعداد مهمانان شما خدمات ارائه دهد. در ابتدای کار، تعداد مهمان‌ها را مشخص کنید؛ سپس تشریفات‌هایی را در گزینه‌های خود قرار دهید که با این تعداد مشکلی ندارند.
 اگر شما تشریفاتی که کار عروسی‌های بزرگ را انجام می‌دهند برای سالگرد ازدواج خود با زیر صد نفر مهمان انتخاب کنید، بدون شک اگر هم با شما قرارداد ببندند با بی میلی یا با قیمت‌های هنگفت انجام می‌دهند. تشریفات‌های عروسی بعضا برای تعداد کمتر از دویست نفر یک ضریب بیشتر از یک و برای زیر صد نفر ضریب بزرگتری برای قیمت منوهای خود در نظر می‌گیرند. چرا که برای چنین تشریفاتی تعداد کم مهمان‌ها به صرفه نیست.‌ ترجیحا سراغ تشریفات‌هایی بروید که مخصوص برگزاری جشن تولد، نامزدی، سالگرد ازدواج و به طور کلی مراسم‌های کوچک‌تر هستند.

2- همه چیز را به تشریفات واگذار نکنید.

تشریفات‌ها اغلب به عنوان واسطه عمل می‌کنند. بنابراین هنگامی‌که برای برگزاری مراسم به آن‌ها مراجعه می‌کنید، به شما گروه موزیک، آتلیه و سایر خدمات را نیز معرفی می‌کنند. اگر خودتان از قبل، گروه موزیک یا آتلیه خوبی میشناسید که در محدوده بودجه شما قرار دارند، ‌ترجیحا آن‌ها را انتخاب کنید تا اگر کار تیم تشریفات قابل قبول نبود، حداقل سایر انتخاب‌های شما خوب باشد.

3- تشریفات با سالن‌های زیادی لینک باشد.

از مهم‌ترین انتخاب‌های مراسم سالگرد ازدواج، انتخاب سالن است. اگر خودتان سالنی در نظر ندارید، تشریفاتی انتخاب کنید که تالارهای زیادی بشناسد تا بتوانید متناسب با بودجه خود جای مناسبی را انتخاب کنید. اگر امکان بازدید از این سالن‌ها از نزدیک، میسر نیست، از تشریفات خود بخواهید تا فیلم و عکس‌های مناسبی از این سالن‌ها به شما نشان دهد.

4- منوی مناسبی انتخاب کنید.

منویی که برای سالگرد ازدواج، انتخاب می‌کنید باید با سن مهمانان، تعداد آن‌ها و نوع مهمانی هم‌خوانی داشته باشد. منوی سالگرد ازدواج نباید مانند منوی تولد کودک باشد، چرا که مهمانان حاضر در دو مراسم، با هم متفاوت هستند. معمولا در چنین مهمانی‌هایی به جای میوه برای پذیرایی از کوکتل میوه استفاده می‌کنند تا خوردن آن ساده‌تر باشد. اگر نوع مهمانی شما به صورت ایستاده است بهتر است غذاها فینگرفود باشد تا سرو و خوردن آن راحت‌تر باشد. در صورتی که در بین مهمانان شما افراد مسن‌تر حضور دارند، یا با شناختی که از مهمان‌ها دارید می‌دانید که غذای سنتی بهتر از غذاهای مدرن است حتما از مهمان‌ها به عنوان شام با غذای سنتی پذیرایی کنید. تا زمان سرو شام می‌توانید با فینگرفودها و شیرینی از مهمانان پذیرایی کنید.

5- تزئینات سالن توسط تشریفات

سالن سالگرد ازدواج به اندازه سالن عروسی به تزئینات نیازی ندارد. گل‌آرایی سالن، نیازمند صرف هزینه زیادی است، اگر اصرار به گل‌آرایی دارید، می‌توانید جایگاهی را برای عکس در نظر گرفته و از تشریفات بخواهید آن قسمت را گل‌آرایی کند. میز جایگاه را می‌توانید با دو یا چند توپ گل تزئین کنید. تعداد و میزان گل در جشن سالگرد ازدواج به اندازه عروسی اهمیت ندارد.
استفاده از بادکنک‌آرایی، بیشتر برای جشن تولد توصیه می‌شود. اما اگر برای سالگرد ازدواج خود علاقمند به بادکنک‌آرایی هستید، می‌توانید از تشریفات خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. بادکنک‌های سفید طلایی و رنگ های مشابه برای چنین جشنی مناسب‌تر از بادکنک‌های رنگی است.

6- جزئیات را در قرارداد ذکر کنید.

عقد قرارداد با تشریفات و نوشتن جزئیات قرارداد یکی از مهم‌ترین قسمت‌های برگزاری مراسم با تشریفات است. جزئیات را در قرارداد ذکر کنید و به هیچ عنوان مبنا را بر اعتماد نگذارید. حتی میوه‌های داخل کوکتل را در قرارداد بنویسید. نوع سرو غذا، جزئیات غذا و سالاد و نوشیدنی، تزئین سالن، جنس ظروف استفاده شده در پذیرایی، ساعت شروع و پایان مراسم، نوع آب‌میوه، تعداد مهماندارها، آدرس سالن و ... همه و همه باید در قرارداد ذکر شود. اگر ظرفی توسط مهمان‌دارها شکسته شود یا هر اتفاق دیگری، باید در قرارداد آورده شود تا بعدا به مشکل برنخورید.
تمام بندهای قرارداد را مطالعه کنید و اگر با هرکدام مشکلی داشتید با مدیر تشریفات در میان بگذارید. شرایط کنسلی و تغییر در مفاد قرارداد را چک کنید و اگر مشکلی نداشتید در نهایت امضا کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت