چگونه با کمترین هزینه آرایش عروسی را انجام دهیم؟

چگونه با کمترین هزینه آرایش عروسی را انجام دهیم؟

فهرست عناوین

اصلی‌ترین دغدغه عروس و دامادها هزینه‌ها‌ی هنگفتی است که باید صرف انتخاب‌ها‌ و برنامه‌ها‌ی عروسی کنند. از جمله کارهای عروسی که خصوصا برای عروس خانم‌ها مهم است، انتخاب آرایشگاه عروسی است. در این مقاله کارشناسان بزمینه به راه‌کارهایی برای کاهش هزینه‌ها‌ی عروسی در زمینه آرایش و میکاپ عروس، البته بدون کم کردن کیفیت کار، پرداخته‌اند.

1- انتخاب تاج

یکی از مواردی که بخشی از بودجه شما را به خود اختصاص می‌دهد، تاج عروس می‌باشد. انتخاب تاج بر اساس نوع شینیون و فرم صورت شما و البته سایر اکسسوری‌ها‌ انتخاب می‌شود. تاج را می‌توانید بخرید یا از سالن زیبایی اجاره کنید. انتخاب تاج‌ها‌ی کم کارتر یا ریسه‌ها‌ می‌تواند به شما در صرفه‌جویی‌ هزینه‌ها‌ کمک کند. خرید تاج از واردکننده‌ها‌یی که مستقیم و بدون واسطه به فروش تاج می‌پردازند و قیمت‌ها‌ی مناسبی دارند، یکی از راه حل‌ها‌ی کاهش هزینه‌ها‌ی آرایش عروس است. با مقایسه قیمت‌ها‌ی خرید تاج مدنظر خود و قیمت تاج‌ها‌یی که مزون یا آرایشگاه برای اجاره عرضه می‌کنند می‌توانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید.

از محصولات فروشگاه آنلاین بزمینه دیدن کنید.

2- انتخاب دستیارهای سالن به جای میکاپ‌کار اصلی

تمام سالن‌ها‌ی زیبایی علاوه بر میکاپ کار اصلی سالن تعدادی میکاپ کار دارند که آرایش‌ها‌ی انجام گرفته توسط آن‌ها‌ هزینه کمتری دارد. بعضا این افراد هنرجو‌ها‌ و دستیارهای میکاپ کار اصلی هستند. این بدان معناست که سبک کار آن‌ها‌ با میکاپ کار اصلی سالن یکسان است ولی تجربه کمتری دارند و بنا به دلایل متعدد به شهرت نرسیدند و یا به علت نبود سرمایه کافی، نتوانسته اند سالن مستقلی تاسیس کنند. در واقع گمان نکنید چون هزینه کمتری بابت میکاپ دریافت می‌کنند کار خوبی ارائه نمی‌دهند.
 بعضا این افراد چون خواهان شهرت و جذب مشتری هستند بیشتر از میکاپ کار اصلی سالن برای شما وقت می‌گذارند و با دقت بیشتری آرایش شما را انجام می‌دهند. همچنین معمولا تعداد عروس‌ها‌ی میکاپ کار اصلی سالن از دستیارها بیشتر است و ممکن است از جهت زمان آماده شدن عروس، عروس‌ها‌ی دستیارها شانس بهتری داشته باشند.

3- انجام خدمات در سالن‌ها‌ی معمولی

خدماتی مانند کاشت ناخن، رنگ مو، شیو صورت، ابرو و... در سالن‌ها‌یی که مخصوص عروس هستند با قیمت بیشتری نسبت به سالن‌ها‌ی معمولی تر انجام می‌شود. هنگام عقد قرارداد با سالن زیبایی می‌توانید به طرف قرارداد خود بگویید که نیازی به این خدمات ندارید و تنها میکاپ و شینیون عروس را مد نظر دارید. به این ترتیب در هزینه‌ها‌، صرفه‌جویی‌ می‌کنید. قیمت‌ها‌ی گفته شده در سالن‌ها‌ی عروس و سالن‌ها‌یی که تنها خدمات انجام می‌دهند قابل مقایسه نیست. در بسیاری از موارد، میکاپ کار عروس اصرار دارد که این خدمات در سالن خودش انجام شود، اگر برای شما صرفه‌جویی‌ مهم است در مقابل او سرسختی نشان دهید و زیر بار قیمت‌ها‌ی هنگفت آن‌ها‌ نروید.

4- میکاپ شینیون معمولی به جای شینیون عروس

یکی از اقدامات معمول عروس خانم‌ها‌ برای کاهش هزینه‌ها‌ی عروسی این است که به سالن مدنظر خود می‌روند و بدون نصب تاج و تور، میکاپ و شینیون معمولی انجام می‌دهند. گفتنی است که برای انجام این کار باید سالن‌ها‌یی را انتخاب کنید که برای همراهان عروس و افرادی که عروس نیستند نیز خوش قول هستند و آن‌ها را به موقع آماده می‌کنند. از تجربه خود و دیگران استفاده کنید تا مطمئن باشید که زمان آماده شدن شما توسط آرایشگر فرصت کافی برای نصب تاج و تور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

5- یکسان بودن میکاپ کار فرمالیته و عروسی

بعضی افراد برای این که میکاپ فرمالیته و عروسی متفاوتی داشته باشند ترجیح می‌دهند دو سالن مجزا را برای آرایش‌ها‌ی خود انتخاب کنند. اگر دوست دارید در هزینه‌ها‌ی خود صرفه‌جویی‌ کنید باید از انجام این کار خودداری کنید. چرا که اگر آرایش فرمالیته و عروسی شما در یک سالن باشد میکاپ فرمالیته شما تقریبا نصف میکاپ عروسی شما محاسبه می‌شود. اگر دوست دارید میکاپ کار شما در فرمالیته و عروسی متفاوت باشد می‌توانید دو میکاپ کار از یک سالن زیبایی را انتخاب کنید. به این ترتیب هم تخفیف سالن، شامل حال شما می‌شود و هم میکاپ‌ها‌ی متفاوتی خواهید داشت.

6- عقد قرارداد در زمان‌ها‌ی تخفیف

در ماه‌ها‌یی از سال مانند محرم و صفر، ماه رمضان و مناسبت‌ها‌ی خاص، سالن‌ها‌ی زیبایی مانند سایر خدمات مجالس تخفیف‌ها‌یی را برای مشتری‌ها‌ی خود در نظر می‌گیرند. سعی کنید قرارداد خود را در این روز‌ها‌ی سال ببندید تا در هزینه‌ها‌ی عروسی، بتوانید صرفه‌جویی‌ کنید. زمانی که برنامه ریزی عروسی را انجام می‌دهید گوش به زنگ باشید تا بتوانید تخفیف‌ها‌ی خوب را شکار کنید. سایت بزمینه نیز برای کمک به شما عروس خانم های عزیز، تخفیف های خوبی را در بازه های مختلف از آرایشگاههای عروس دریافت می کند. پس حتما تخفیف های بزمینه را هم چک کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت