50 ایده تزئینات شب یلدا مخصوص نوعروسان

50 ایده تزئینات شب یلدا مخصوص نوعروسان

فهرست عناوین

شب یلدا به عنوان یکی از مناسبت‌های باستانی ایرانی از جمله مراسم‌های مهم در بین ایرانیان به شمار می‌رود که اکثر خانواده‌های ایرانی، سعی می‌کنند تا آن را به بهترین و زیباترین نحو ممکن برگزار نمایند. اما این شب باستانی و خاطره انگیز برای نوعروسان و تازه دامادها، حال و هوای دیگری دارد. اولین یلدایی که در کنار همسر و خانواده جدیدی که به آن وارد شده اند، سپری می‌شود و به بزم و شادی می‌گذرد، می‌تواند، خاطره انگیزترین یلدای تمام عمر آنها باشد. شب یلدا یا شب چله برای کسانیکه تازه ازدواج کرده اند، اداب و رسوم خاصی دارد که در مقاله‌های پیشین به صورت مفصل در مورد آنها صحبت شده است. این مقالات را بخوانید:
با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا بهترین و شیک‌ترین ایده‌ها و تزئینات را برای برگزاری هرچه زیباتر و خاص‌تر شب یلدای عروس و داماد، معرفی نماییم.

میوه آرایی

میوه آرایی یکی از ارکان مهم در تزئینات شب یلدا می‌باشد که به صورت‌های گوناگونی انجام می‌شود. گل‌ارایی میوه‌ها، انجام برش‌های تزئینی روی میوه‌ها و هنرنمایی روی میوه‌هایی مثل هندوانه، از رایج‌ترین انواع میوه آرایی می‌باشد که در بسیاری از مراسم‌های مربوط به شب یلدا انجام می‌شود. انجام این تزئینات می‌تواند به موسسات تزئینات جشن سپرده شود تا مدرن‌ترین نوع تزئینات، روی میوها صورت پذیرد.
میوه‌هایی مانند انار، پرتقال، آناناس، انگور، کیوی و هندوانه جزو میوه‌هایی هستند که به صورت عمده در شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم چنین کدوهای حلوایی یا کدو تنبل نیز جزو نمادهای شب یلدا محسوب می‌شوند که به صور مختلف تزئین شده و در تزئینات شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تزئینات آجیل و میوه‌های خشک

یکی دیگر از رسوم رایج در شب یلدا، خوردن آجیل و مغزها در این شب و در دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی است، بنابراین یکی دیگر از رسوم شب یلدای تازه عروس، تزئین آجیل‌ها و مغزهاست که می‌تواند به شیوه‌های گوناگونی انجام شود. میوه‌های خشک شده، قیسی و انواع خرماها، مویز و کشمش و چلقوز نیز در پذیرایی‌های شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیفت یلدا

یکی از ایده‌های زیبایی که در شب یلدا می‌تواند به زیباتر برگزار شدن این شب، کمک کند، تدارک گیفت برای میهمان‌ها، می‌باشد. گیفت‌ها می‌توانند خوراکی یا غیر خوراکی باشند. برای انتخاب گیفت‌ها، می‌توانید ایده‌های متنوعی را به کار بگیرید. یکی از ایده‌های بسیار جذاب برای ساخت یا تهیه گیفت‌ها، نمادهای پاییزی و زمستانی هستند. انارهای تزئین شده، کوکی‌های روکش دار با تزئین انار، دیوان حافظ در سایزهای کوچک و جیبی، بطری‌های معطر با تزئین گل‌های رنگارنگ، استفاده از میوه‌های کاج تزئین شده، کارت‌های خوشنویسی شده با نوشتن اشعار زیبای حافظ و مولانا و یا گیفت‌های نمدی می‌توانند ایده‌های جذابی برای گیفت‌های یلدایی باشند

کیک یلدا

یکی از زیباترین المان‌های هر جشن، کیک است. کیک‌ها می توانند عرصه خلاقیت شما برای نشان دادن ذوق و هنر و سلیقه‌تان باشند. برای کیک‌های یلدایی نیز ایده‌های گوناگونی وجود دارند. آیسینگ‌های شکلاتی، باترکریم، خامه یا فوندانت و روکش‌های براق و ژله‌ای، بهترین مدل‌های کیک‌های یلدایی هستند. کیک‌های فیگورسازی آدم برفی، کیک‌های هندوانه‌ای یا اناری و نقاشی‌های پاییزی روی کیک، می‌توانند در انتخاب مدل کیک، جزو ایده‌های جالب توجه باشند.

شمع آرایی و استفاده از المان‌های طبیعی پاییزی و زمستانه

وجود شمع‌ها، همیشه محیط را به فضایی دوستانه‌تر و رمانتیک‌تر تبدیل می‌کند. شمع‌ها جزو تزئیناتی هستند که هیچگاه دمده نمی‌شوند و هنرنمایی با آنها بسیار آسان و در عین حال، شیک و جذاب است. پاییز همیشه نماد رنگ‌ها و زیبایی‌های طبیعت بوده است. برگ‌های درختان که به صورت‌های زیبا، خشک شده‌اند و به رنگ‌های مختلف در آمده‌اند، میوه‌های کاج، بلورهای برف که با کمک پارافین مایع ساخته شده‌اند، شاخه‌های خشکیده درختان، برگ‌های سوزنی شکل درختان کاج و سرو، سنگ‌ها و صدف‌ها و ... در کنار نمادهای دیگر مانند چترهایی که در زیر باران استفاده می‌شوند، لباس‌ها و بوت های زمستانه، شالگردن‌ها و کلاه‌های گرم می‌توانند ایده‌های جالبی برای تزئینات و دکوراسیون شب یلدا باشند.
سخن آخر:
شب یلدا در باور عموم ایرانیان از شب‌های بسیار مهم محسوب می‌شود که بلندترین شب سال می‌باشد و ایرانیان حتی دقایقی، بیشتر زندگی کردن را به فال نیک گرفته و سعی می‌کنند این شب طولانی را در کنار عزیزترین‌های خود بگذرانند. این شب باستانی نشان از ارزشمندی عمر و دقایق بودن در کنار کسانی که صادقانه دوستشان داریم، دارند. یکی از فرهنگ‌سازی‌های بسیار مهم در رابطه با شب یلدا، زنده نگاه داشتن آداب و رسوم مربوط به این شب زیباست که این روزها با ورود تجملات به دنیای سنتی‌گرایانه ایران، از این رسم و رسوم زیبا، در واقع چیزی جز ظواهر باقی نمانده است، در حالی که میمنت شب یلدا به بودن در کنار هم و لذت بردن از وجود یکدیگر می‌باشد. بزمینه امیدوار است که عروس و دامادهای عزیز در کنار برگزاری زیباتر و شیک تر این مراسم ها، اساس این رسم و رسوم زیبا را فراموش نکنند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت