مراسم عقد یا عروسی را شب یلدا برگزار کنیم یا نه؟

مراسم عقد یا عروسی را شب یلدا برگزار کنیم یا نه؟

فهرست عناوین

یلدا از مراسم‌های باستانی ایران است که خانواده‌های ایرانی را در آخرین روز نهمین ماه سال دور هم جمع می‌کند. بسیاری از عروس و دامادها به علت علاقه‌ای که به این سنت دارند، تصمیم می‌گیرند که مراسم‌های مهم خود از جمله بله برون، عقد یا عروسی را در چنین شبی برگزار کنند. ما در تیم بزمینه مزایا و معایب برگزاری جشن در شب یلدا را بررسی کردیم تا بهتر و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

1- تزئینات هیجان انگیز

با توجه به این که در شب یلدا المان‌هایی مانند کدو حلوایی، هندوانه، انار و... نقش مهمی در سفره یلدا ایفا می کنند می‌توانید از آن ها در تزئین سالن یا سفره عقد و میز بله برون خود استفاده کنید. در گوشه‌ای از سالن، میز یلدایی قرار دهید تا به عنوان دکور نیز مهمانان با آن‌ها عکس بگیرند. علاوه بر این تزئینات می‌توانید کیک خود را با طرح‌های زیبای یلدا سفارش دهید. کیک‌های خلاقانه و زیبایی با فوندانت یا خامه در قنادی‌ها وجود دارند که انتخاب جالبی می‌تواند باشد.

2- ترافیک یلدایی

از یاد نبرید که شب یلدا برای ایرانیان بسیار مهم است. در چنین شبی همه از سرتاسر شهر به سمت خانه بزرگ‌ترها می‌روند تا در آن جا دور هم جمع شوند و مراسم یلدا را برگزار کنند. این رفت و آمدها می‌تواند باعث ایجاد ترافیک شهری شود. خصوصا در شهری مانند تهران که همواره ترافیک در سطح خیابان‌ها مشاهده می‌شود، در چنین شبی می‌تواند باعث ایجاد یه معضل شود. بنابراین اگر قصد دارید مراسم مهمی مثل عقد و عروسی را در چنین شبی برگزار کنید و مهمانان شما از مسیرهای دور به سمت محل برگزاری مراسم می آیند، این موضوع را مد نظر داشته باشید تا سورپرایز نشوید. ممکن است به جز این که مهمانان شما دیر به مراسم برسند، خود شما نیز گرفتار ترافیک و ازدحام خودرو شوید.

3- یک تیر و دو نشان

تعداد مراسم‌های پیش از عروسی، گاه از دست خارج می‌شوند. اعیاد مختلف، مراسم یلدا، خواستگاری، بله برون و ... همگی مراسم‌هایی هستند که علاوه بر هیجان‌انگیز بودن، مشروط به صرف هزینه‌های بالایی می‌باشند. از پذیرایی و شام گرفته تا انواع کادو و خرید لباس و .... یکی از مزایای برگزاری مراسمی مثل جشن عقد و نامزدی یا عروسی، در شب یلدا این است که دو مراسم، تبدیل به یکی می‌شوند. این حسن برای هر دو طرف وجود دارد که در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. البته خیلی از عروس و دامادها دوست دارند تعداد این مراسم‌ها را زیادتر کنند، برای این قبیل افراد، گرفتن مراسم عروسی یا عقد در شب یلدا، مزیت محسوب نمی‌شود.

4- تم مراسم

یکی از کارهایی که می‌توانید برای مراسم عقد یا نامزدی خود در شب یلدا انجام دهید، دادن تم به مراسم است. از تزئینات گرفته تا لباس عروس و لباس مهمان‌ها، همگی می‌توانند نمایانگر این باشند که مراسم شما در شب یلدا برگزار شده است. از جوان‌ها بخواهید در استایل خود اکسسوری‌های یلدایی استفاده کند یا با آرایشی مناسب شب یلدا در مراسم حضور پیدا کنند. قرمز و مشکی، قرمز و سبز و قرمز یک دست گزینه‌های رنگ تم شب یلداست.

5- حافظ خوانی

حافظ خوانی از مراسم‌های زیبای شب یلدا می‌باشد. خواندن اشعار عاشقانه حافظ در مراسم پر از عشق شما، یکی از سنت‌های یلداست که می‌تواند به مراسم شما شکوه بیشتری بدهد. گرفتن فال حافظ برای مهمانان با استفاده از اشعار چاپ شده، آن‌ها را سرگرم می‌کند و حتما شاهد لبخندهای آن‌ها خواهید بود.

6- امکان نیامدن مهمان ها به مراسم

شب یلدا یکی از شب‌هایی است که در تقویم ایرانیان، روز مهمی به حساب می‌آید. همانطور که شما به گزینه گرفتن مراسم، در این شب فکر می‌کنید، بسیاری از افراد نیز از هفته‌ها قبل برای چنین شبی برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر عقد یا عروسی خود را در یلدا برگزار می‌کنید، باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که احتمال دارد مهمانان شما در مراسم دیگری نیز دعوت شوند یا خودشان پیش از دعوت شما برنامه‌ای را چیده باشند و به هرحال نتوانند در جشن شما حضور پیدا کنند. تداخل برنامه‌ها در چنین شب‌های مهمی، همواره وجود دارد. بنابراین در چنین شبی حساب زیادی نمی‌توانید روی مهمانان خود باز کنید.
نتیجه گیری
تصمیم نهایی در این مورد که مراسم خود را در یلدا برگزار کنید یا خیر، با خودتان است اما توصیه ما این است که اگر مراسم شما خصوصی‌تر و در حد افراد درجه یک خانواده است و مهمانان از راه دور نمی‌آیند و به آمدن آن‌ها مطمئن هستید، ایده خوبی است که مراسم خود را در چنین شب باشکوه و باستانی برگزار کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت