قیمت تالارها و باغ تالارهای تهران و اطراف تهران در سال 98

قیمت تالارها و باغ تالارهای تهران و اطراف تهران در سال 98

فهرست عناوین

در برنامه ریزی های مربوط به برگزاری جشن عروسی یکی از سنگین ترین و گران ترین قسمت ها از لحاظ هزینه رزرو تالارها و باغ تالارها محسوب می شود.هزینه های مربوط به مکان برگزاری مراسم عروسی شامل ورودی تالار یا باغ تالار، پذیرایی از میهمانان، شام، دکوراسیون و دیزاین مراسم، تزئینات سفره عقد یا سالن عقد و در بعضی موارد شامل گروه موسیقی و رقص نیز می شود از همین رو بسیاری از عروس و دامادها در مورد تالار و باغ تالار وسواس ویژه ای به خرج می دهند چرا که حتی اگر بقیه موارد جشن عروسی مانند لباس عروس، میکاپ و شینیون، ماشین عروس، گیفت ها و ... همگی در سطح بالایی باشند ولی مکان برگزاری مراسم با آنها همخوانی نداشته باشد یا به درستی انتخاب نشده باشد جلوه و زیبایی جشن عروسی به مراتب کاهش می یابد و از شکوه آن به شدت کاسته می شود بنابراین انتخاب و رزرو تالار و یا باغ تالار اولین اولویت در انجام کارهای مربوط به مراسم عروسی است که بیشترین سهم را در هزینه های مراسم عروسی از آن خود می کند پس ابتدا بودجه ای را که برای تالار یا باغ تالار عروسی خود در نظر گرفته اید را به درستی تعیین کنید پس از آن تعداد میهمانان خود را به صورت دقیق تخمین بزنید و متناسب با بودجه و تعداد میهمانان و نوع سلیقه خود و همسرتان به انتخاب تالار بپردازید.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت تالار و باغ تالار

در انتخاب یک تالار یا باغ تالار باید به عوامل زیادی توجه کنید به عنوان مثال استایل برگزاری مراسم عروسی خود را انتخاب کنید. با انجام تست استایل عروسی در بخش استایل شناسی بزمینه می توانید با پاسخ به چند سوال، سبک مورد علاقه خود را برای برگزاری به یاد ماندنی ترین شب زندگی تان کسف نمایید. استایل مراسم، تعداد میهمان ها، آدرس تالار، کیفیت خدمات و نوع پذیرایی همگی در انتخاب تالار و باغ تالار تاثیر مستقیم دارند زیرا هر یک از این عوامل روی قیمت نهایی رزرو شما تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تالارها را بررسی می نماییم.

مساحت و ظرفیت

یکی از مهم ترین عواملی که در قیمت تالارها و باغ تالارها تاثیرگذار است مساحت فضای تالار و باغ و ظرفیت سالن ها می باشد. مکان هایی که ظرفیت تالار آنها بیشتر است به تناسب ظرفیت خود معمولا هزینه های بیشتری را به ازای هر میهمان دریافت می کنند زیرا پذیرایی از تعداد بیشتری میهمان در یک فضای وسیع نیازمند پرسنل بیشتر و خدمات دهی با سرعت بالاتری است و هم چنین هر چقدر که فضا وسیع تر باشد هزینه های جانبی مربوط به نگهداری، بهداشت و رسیدگی و دیزاین و دکوراسیون نیز بیشتر می شود پس بهتر است قبل از اینکه اقدام به رزرو تالار و باغ تالار نمایید تعداد میهمانان خود را با دقت بالایی تخمین بزنید تا مکان برگزاری مراسم عروسی خود را متناسب با تعداد میهمانان انتخاب کنید و هزینه های اضافی را به خود تحمیل نکنید.

منوی غذایی

منوی غذایی، کیفیت غذا، مواد اولیه در آماده سازی غذاها، تنوع غذاها، دسرها، پیش غذاها و نوشیدنی ها نیز بر قیمت تالار و باغ تالار بسیار تاثیرگذار است. شیوه های پذیرایی دیس پرس یا سلف سرویس، تنوع غذایی و تعداد غذاهای سفارش داده شده، نوع پذیرایی توسط پرسنل خدماتی ، تعداد دفعات شارژ میزهای پذیرایی، میوه ها و شیرینی ها و ... همگی در قیمت تالار و باغ تالار موثر هستند.

دکوراسیون و دیزاین

یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار در هزینه های رزرو تالار و باغ تالار دکوراسیون و دیزاین مراسم است. نوع پوشش صندلی ها، جایگاه عروس و داماد، مسیر وروردی و خروجی تالار، نورپردازی ها، گل ارایی ها، تزئینات سقف سالن ها، عمارت ها، اب نماها، متریال استفاده شده در معماری ساختمان ها و فضای سبز باغ تالارها همگی در تخمین هزینه تالارها و باغ تالارها موثر هستند.

سالن عقد، سفره عقد، گروه موسیقی و سایر موارد

اینکه تالاری مورد نظر شما سالن عقد مجزایی داشته باشد یا خیر، دیزاین این سالن مجزا چگونه است و مساحت و ظرفیت آن چقدر است؟ گروه های موسیقی که با این تالار یا باغ تالار طرف قرارداد هستند و می توانند به شما معرفی نمایند، سفره های عقدی که در اختیار شما می گذارند تا بتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید و کیفیت و نوع چیدمان آنها در چه سطح کیفی است و هم چنین مسائلی مانند پارکینگ اختصاصی با ظرفیت بالا، دسترسی راحت و سریع، دوری از خیابان های پرترافیک، پرسنل خدمات و نوع پوشش آنها، ظروف پذیرایی و ... نیز جزو جزئیاتی هستند که در قیمت تالارها و باغ تالارها تاثیر دارند.

مکان تالار و باغ تالار

شاید یکی از مهم ترین مسائلی که در انتخاب یک باغ تالار موثر است مکان آن باشد. بسیاری از مناطق تهران به عنوان مناطق لوکس و تالارها و باغ تالارهای لاکچری شناخته می شوند که بسیاری از عروس و دامادها و خانواده ها تمایل دارند هر چند با پرداخت هزینه های گزاف باز هم مراسم عروسی خود را در این مکان ها برگزار نمایند. البته معمولا کیفیت خدمات در تالارهای این مناطق نیز لوکس و درجه یک به شمار می رود. اگر در حال برنامه ریزی برای مراسم عروسی خود هستید خوب است بدانید که تالارها و باغ تالارهایی که می توانید انتخاب کنید به دو دسته تقسیم می شوند.1- آنهایی که در داخل شهر قرار گرفته اند 2- تالارهایی که در خارج از شهر و مناطق حومه واقع شده اند.

قیمت تالارهای داخل شهر

تالارهای داخل شهر معمولا محدوده قیمتی مناسب تری از باغ تالارها دارند ولی به دلیل برخی از محدودیت هایی که این تالارها برای میهمانان ایجاد می کنند برخی از عروس و دامادها باغ تالارهای خارج شهر را ترجیح می دهند اما اگر نزدیکی مسیر، دسترسی بهتر و هزینه رزرواسیون برای شما اهمیت بالاتری دارد بهترین انتخاب برای شما تالارهای داخل شهر است.
این تالارها نیز از لحاظ قیمتی بسیار متفاوت هستند به عنوان مثال تالارهای شمال شهر و خیابان های میرداماد، شریعتی، صدر، الهیه و شهرک غرب معمولا به ازای هر یک از میهمانان مبلغ 100 هزار تومان به بالا را دریافت می کنند که گاه این مبلغ تا نفری 300-400 هزار تومان نیز می رسد.
به عنوان مثال تالار مجلل دانیال در شهرک غرب چهار نوع منوی غذایی را در پیش روی مشتریان خود قرار می دهد تا با توجه به بودجه و توان خود یکی را انتخاب نمایند. منوی ویژه تالار دانیال شهرک غرب عبارتست از: باقالی پلو با گوشت، زرشک پلو با مرغ، سبزی پلو، آلبالو پلو با کوفته ریزه، پلو مکزیکی با میگو، ته چین مرغ، ته چین گوشت، شیرین پلو با مرغ، فراید رایس، مرصع پلو و پلو زعفرانی و خوراک هایی نظیر خوراک زبان، بیف استراگانف، بوقلمون، ماهی، مرغ شکم پر، بره درسته، جوجه چینی، میگو گریل، لازانیا و سینی سبزیجات، خورشت های فسنجان، کاری، مسما بادمجان، نعناع جعفری و نسترن، پیش غذاهایی مانند میگو، کالاماری سوخاری، چیکن استیک، انواع سوشی ، کباب بره، جوجه کباب، کباب ترش، کباب مصری و انواع دسرها و نوشیدنی ها ولی منوی شماره یک این تالار که از همه منوهای آن اقتصادی تر می باشد شامل : باقالی پلو با گوشت، زرشک پلو با مرغ، ته چین مرغ، خوراک های زبان، بیف استراگانف و سینی سبزیجات، خورشت فسنجان و کباب های لقمه و جوجه کباب و تعداد محدودی دسر و پیش غذا می باشد.
اما تالارهای شرق، غرب و جنوب تهران مانند تالارهای خیابان دماوند، خیابان افسریه، ستارخان و اتوبان آزادگان، اقتصادی تر هستند و هزینه های آنها به ازای هر نفر از 50-60 هزار تومان شروع می شود. البته در این بین استثنائاتی نیز وجود دارد که به نوع خدمات و مساحت و دیزاین تالارها مرتبط است. مثلا قیمت یکی از تالارهای اتوبان آزادگان ممکن است پکیج پایه ای با نفری 150 هزار تومان داشته باشد و به ازای خدمات رسانی بیشتر و بهتر این هزینه ها بالا و بالاتر برود.

قیمت تالارها و باغ تالارهای اطراف شهر تهران

تالارها و باغ تالارهای خارج شهر به دلیل فضای بزرگ تر و زیباتر و در اختیار گذاشتن فضای مناسب تری برای دیزاین های مدرن و روستیک و هم چنین کمتر بودن محدودیت ها، بیشتر مورد استقبال عروس و دامادها قرار می گیرند و محدوده های قیمتی آنها نیز با تالارهای درون شهر متفاوت است.
معمولا چند منطقه در اطراف تهران هستند که از لحاظ وجود تالار ها و باغ تالارها معروف هستند. این مناطق عبارتند از احمد آباد مستوفی، شهریار، گرمدره و چیتگر.

قیمت باغ تالارهای گرمدره

 باغ تالارهای گرمدره بسیار لوکس و گران قیمت هستند. به طوری که بسیاری از باغ تالارهای این منطقه از باغ تالارهای داخل شهر و حتی مناطق شمالی تهران نیز گران تر هستند ولی به طور معمول پکیج های پایه در تالارهای گرمدره از نفری 150 هزار تومان شروع می شود و متناسب با خدمات افزایش می یابد اما این قیمت ها می تواند بسیار متفاوت باشد و تغییر کند به طوری که به گزارش بزمینه در برخی از باغ تالارها پکیج های پایه از نفری 600 هزارتومان نیز شروع می شود. اکثر باغ تالارهای گرمدره از لحاظ ظرفیت و دکوراسیون و منوهای غذایی ارائه شده در سطح کیفی بالا قرار گرفته اند و این منطقه جزو مناطق لوکس محسوب می شود.

قیمت باغ تالارهای شهریار

اگر تالارهای اطراف تهران را از لحاظ قیمتی طبقه بندی کنیم، پس از گرمدره به شهریار می رسیم. تالارها و باغ تالارهای متعددی در منطقه شهریار واقع شده اند که از لحاظ دسترسی و موقعیت مکانی در جایگاه مناسبی قرار دارند اما از لحاظ قیمتی و هزینه های رزرو یک پله پایین تر از تالارهای گرمدره قرار می گیرند و معمولا هزینه های آنها به ازای هر میهمان از نفری 120 هزار تومان شروع می شود (در سال 1398) و افزایش می یابد.

باغ تالارهای احمد آباد مستوفی

احمدآباد مستوفی نیز در رده بندی تالارهای خارج شهر تهران، در ردیف سوم قرار می گیرد. اکثر باغ تالارهای این منطقه در رده بندی اقتصادی و متوسط قرار می گیرند و به ازای ارائه خدماتی با کیفیت مطلوب از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه تر هستند. رنج قیمتی باغ تالارهای منطق احمدآباد مستوفی از پایه 80 هزار تومان (در سال 1398) به ازای هر نفر شروع می شود و افزایش می یابد.

باغ تالارهای چیتگر

مناطق اطراف دریاچه و بوستان چیتگر نیز مناطق تالارخیز! تهران به شمار می روند. قیمت این تالارها و باغ تالارها در محدوده پایین و اقتصادی قرار می گیرند ولی مزیت آنها دسترسی بهتر و مسیرهای کوتاه تر تا مناطق داخل شهر است.
به طور کلی انتخاب تالار و باغ تالار یکی از سخت ترین انتخاب ها در حین برنامه ریزی برای مراسم عروسی می باشد که البته با تحقیق و داشتن اطلاعاتی از قبیل اطلاعاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد، می توان انتخاب هوشمندانه تر و به صرفه تری داشت و همچنین به مقدار زیادی در وقت و زمان جستجو صرفه جویی نمود. در قسمت بهترین های بزمینه و دسته بندی تالارها و باغ تالارها، بهترین مکان های برگزاری مراسم عروسی خود متناسب با هر بودجه ای را می توانید مشاهده نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت