آتلیه عروس چند قطعه عکس و فیلم را باید به شما تحویل دهد؟

آتلیه عروس چند قطعه عکس و فیلم را باید به شما تحویل دهد؟

فهرست عناوین

شاید این سوال در نگاه اول برای شما بی معنی بنظر برسد اما تجربیات کارشناسان بزمینه نشان می دهد که وقتی وارد پروسه انتخاب آتلیه عروس و عقد قرارداد با آنها شوید به صورت حتم این سوال ذهن شما را درگیر می کند. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم. 
در یک تایم کامل عکاسی عروسی که به صورت معمول، 8 ساعت است باید حدود 400 تا 800 شات عکاسی ثبت شود، به این معنی که در هر یک ساعت حدود 50 تا 100 قطعه عکس توسط عکاس گرفته شود اما نکات مهم تری در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

کیفیت یا کمیت ؟

از نظر تئوری، داشتن عکس های زیاد می تواند یک نکته مثبت به نظر برسد اما مطمئنا از یک جایی به بعد تعداد زیاد عکس ها آزار دهنده می شود و انتخاب را بسیار دشوار می کند و حتی ممکن است تعداد زیادی از آنها زائد باشند اما مساله مهم تر از تعداد عکس ها که معمولا بخش زیادی از آنها اصلا قابل نگهداری نیستند و موارد تکراری در آنها بسیار زیاد دیده می شود کیفیت عکاسی است. آتلیه های حرفه ای و استودیو عروسی هایی که تجربه کاری بالایی دارند هیچگاه در تعداد شات هایی که ثبت می کنند خساست به خرج نمی دهند اما کیفیت هر یک از این شات ها را نیز مد نظر قرار می دهند و به اصطلاح کیلویی عکس نمی گیرند!

گلچین کردن عکس ها

عکاسان پس از به پایان رسیدن روز عکاسی تمام عکس ها را تک به تک بررسی می کنند و عکس هایی که دارای نورپردازی ضعیفی هستند یا چهره عروس و داماد در آنها در حالت بدی قرار گرفته است را حذف می کنند همچنین عکس های تکراری یا عکس هایی که به صورت ناگهانی از میهمانان گرفته شده اند و دارای کادربندی خوبی نیستند همگی قابل حذف هستند اما عکاسان حرفه ای این گلچین کردن را به صورتی انجام می دهند که به استخوان بندی کاری و شاکله اصلی کار لطمه ای وارد نشود، از طرفی این گلچین کردن عکس ها، انتخاب عکس های نهایی را برای عروس و داماد تسهیل می کند زیرا وقتی عروس و داماد با انبوهی از عکس های گلچین نشده روبرو شوند توانایی انتخاب و مقایسه خود را تا حد زیادی از دست می دهند.

ذخیره عکس ها

عکاس های حرفه ای و با تجربه همیشه اصرار دارند تا برای اطمینان بیشتر، از تمام عکس های عروسی یک بک آپ تهیه کنند از همین رو تنظیمات دوربین خود را طوری قرار می دهند که عکس ها بلافاصله پس از گرفته شدن در دو کارت حافظه به صورت همزمان ذخیره شوند. از دست رفتن عکس های عروسی در بحبوحه ذخیره یا بررسی آنها یکی از فجایعی است که می تواند رخ دهد و به بدترین خاطره زندگی یک عروس و داماد تبدیل شود.

بررسی سلایق عروس و داماد

آتلیه های عروس حرفه ای و با تجربه می دانند که 50 قطعه عکس خاص و زیبا و حرفه ای بهتر است تا 500 قطعه عکس بی کیفیت و غیر حرفه ای! پس باز هم تاکید می کنیم کیفیت را در درجه اول قرار دهید تا از نتیجه نهایی رضایت بیشتری داشته باشید و خاطرات روز عروسی شما به زیبایی ثبت شوند. عکاسان حرفه ای با صحبت های تخصصی که با عروس و داماد انجام می دهند سلیقه و علایق عروس و داماد را به خوبی شناسایی می کنند و آنها را یادداشت می کنند تا کاملا طبق خواسته های عروس و داماد به پیش بروند.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت