با انتخاب تشریفات عروسی مناسب، هزینه های مربوط به مراسم را کاهش دهید!

با انتخاب تشریفات عروسی مناسب، هزینه های مربوط به مراسم را کاهش دهید!

فهرست عناوین

برگزاری یک جشن عروسی به یاد ماندنی و باشکوه مانند یک دالان هزارتوی ناشناخته برای عروس و داماد یک اتفاق پیچیده است که برای برنامه ریزی های مربوط به آن، باید با افرادی خبره و با تجربه در این زمینه مشورت نمایند و از آنها کمک بگیرند. علاوه بر این ها در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، یکی از مهم ترین دغدغه های برگزاری یک مراسم عروسی ایده آل و خاطره انگیز، تعیین بودجه و مدیریت هزینه هاست که یکی از راه های صرفه جویی بهینه در هزینه ها بدون اینکه به کیفیت کلی مراسم لطمه ای وارد شود، سپردن کارها به یک موسسه تشریفات عروسی است.

انتخاب تشریفات عروسی چگونه به کاهش هزینه ها کمک می کند؟

موسسات تشریفات عروسی موسساتی هستند که معمولا  تمام کارهای انواع مراسم مانند عروسی، نامزدی، عقد، تولد، سمینارهای کاری و جشن های سالگرد ازدواج و فارغ التحصیلی و ... را به خوبی می شناسند و در برنامه ریزی برای انجام آنها، بسیار با تجربه و کاربلد هستند.
تشریفات عروسی به دلیل آشنا بودن با بخش های مختلف برگزاری یک جشن و همچنین شناسایی مراکز مختلف با کیفیت در سطوح مختلف و هم چنین داشتن قرارداد با این مراکز در بازه های زمانی متفاوت، می توانند همان کارهایی را که شما ممکن است بتوانید با صرف زمان و هزینه انجام دهید، با هزینه و بودجه ای محدودتر و پایین تر ولی با همان کیفیت انجام دهند.
در کلیه بخش های مراسم مانند رزرو باغ تالار، رزرو ماشین عروس و عقد قرارداد با استودیو عکاسی و گل فروشی و سالن های عقد می توانند به شما مشاوره دهند تا بهترین و ایده آل ترین انتخاب را که با بودجه شما تناسب دارد، بدون دردسر انتخاب کنید و حتی بسیاری باغ تالارها و استودیوهای عکاسی حرفه ای و معروف نیز تخفیفات ویژه ای برای تشریفات قائل می شوند.
البته باید توجه داشته باشید که محدود کردن هزینه ها روی کیفیت کارها و مکان هایی که انتخاب می کنید تاثیر منفی نگذارد. یکی از راه های محک زدن سطح کاری موسسات تشریفات و اینکه چقدر رضایت مشتریان خود را در اولویت قرار می دهند این است که گزینه هایی را که به شما پیشنهاد می دهند، بررسی نمایید. کیفیت این گزینه ها معیار خوبی برای بررسی کیفیت کار خود تشریفات است. نظم در کارها، اخلاق مداری، وجدان کاری، میزان انرژی ای که برای بهبود کیفیت کارها می گذارند، همه و همه در ایده آل بودن مراسم شما تاثیر بسزایی دارد.
اولین و مهم ترین کاری که شما باید در برنامه ریزی عروسی انجام دهید، تعیین بودجه و مقدار هزینه ای است که تمایل دارید و قادر هستید تا برای برگزاری مراسم عروسی صرف کنید. در مرحله بعد تعداد میهمان ها و تخمین حضور آنها را برآورد نمایید سپس می توانید با انتخاب یک تشریفات عروسی خوب و معتبر، انجام بقیه کارها و برنامه ریزی ها را به آنها بسپارید و از وقوع بزرگترین و رویایی ترین شب زندگی خود فارغ از استرس های مربوط به برنامه ریزی، فقط و فقط لذت ببرید. در ادامه برخی از وظایف اصلی بهترین تشریفات عروسی را بررسی می نماییم.

بهترین موسسات تشریفات مجالس

تشریفات کوروش مشاهده این کسب و کار
تشریفات مشیری مشاهده این کسب و کار
تشریفات عروسی احمدزاده مشاهده این کسب و کار

شناسایی سلایق عروس و داماد

مدیریت موسسات تشریفات که به صورت حرفه ای کار می کنند و در کار خود جزو افراد خبره محسوب می شوند در طی یک مصاحبه کامل و جامع با عروس و داماد متوجه می شوند که آنها برای هر یک از بخش های مراسم ازدواج خود اعم از چگونگی مکان برگزاری جشن، سبک و سیاق دکوراسیون و تزئینات، نوع گل آرایی و شمع آرایی، نوع پذیرایی، شیوه های پذیرایی، رنگ تم خاص، گروه موسیقی، لباس عروس و لباس داماد، ارایشگاه ها، استودیو عکاسی و فیلمبرداری و ... به چه چیزی فکر می کنند که این کار باعث می شود تا حد زیادی از استرس عروس و داماد کاسته شود، وقتی عروس و داماد متوجه شوند که توانسته اند جشن عروسی رویایی خود را به صورت کامل به تشریفات خود تفهیم نمایند و تشریفات به آنها برای برگزاری بی کم و کاست این مراسم اطمینان خاطر دهد با خیالی آسوده به استقبال بهترین و به یادماندنی ترین شب زندگی خود می روند.

دکوراسیون عروسی و گل آرایی

برای دکوراسیون و تزئینات مراسم عروسی شیوه های متفاوتی وجود دارد. سبک های لاکچری، روستیک، ساحلی، کلاسیک، مدرن یا تم ها و رنگ های خاص از جمله استایل هایی هستند که در عروسی های ایرانی به وفور دیده می شوند. ممکن است عروس و داماد در ابتدا به انواع استایل ها واقف نباشند و حتی شناسایی درستی از علایق خود نیز نداشته باشند و این وظیفه مدیریت تشریفات است تا بتواند با شناسایی سلایق آنها، آن زوج را در مسیر درستی هدایت نماید. یکی از راه های شناسایی استایل عروسی مورد علاقه تان انجام تست های استایل شناسی بزمینه است که با چند سوال تخصصی، شما را به درستی به سمت آرزوها و رویاهایتان هدایت می نماید.

پذیرایی از میهمانان

میوه، شیرینی، کندی بار وتوت فرنگی های شکلاتی، شام و شیوه پذیرایی و نوع دیزاین ظروف استفاده شده برای سرو غذاها و همچنین تزئینات میز میهمان ها از جمله بخش های بسیار مهم مراسم عروسی هستند که خانواده های ایرانی در مورد آنها حساسیت زیادی به خرج می دهند زیرا معتقد هستند که میزبانی از میهمانان عروسی باید با دست و دلبازی و بسیار حرفه ای انجام شود تا بعد از عروسی حرف و حدیث مردم پشت سر عروس و داماد و خانواده هایشان نباشد! بهترین تشریفات های عروسی انواع منوهای غذایی دیس پرس و سلف سرویس، انواع سالادها، پیش غذاها و دسرها با دیزاین های زیبا و شیک را در اختیار عروس و داماد قرار می دهند تا بتوانند از بین آنها انتخاب نمایند. برخی از تشریفات های عروسی لوکس در منوی غذایی خود غذاهای رژیمی و غذاهای مخصوص گروه های گیاه خوار (وجترین) و هم چنین میزهای مخصوص اطفال و کودکان را نیز قرار می دهند.

انتخاب کیک عروسی با مشورت با تشریفات عروسی

همه بخش های مراسم عروسی مهم هستند و هیچ یک از آنها به معنای واقعی کلمه جزو جزئیات محسوب نمی شوند. انتخاب آرایشگاه و سالن زیبایی برای عروس و داماد، گل فروشی و کار تزئینات ماشین عروس، تهیه یا اجاره نمودن اتومبیل، آبشار شکلات که در کندی بار قرار می گیرد، مزون لباس عروس و کت و شلوار داماد و کیک عروسی از جمله بخش های بسیار مهمی هستند که شاید در ابتدا انتخاب آنها کار آسانی به نظر برسد، اما بدون مشورت با یک فرد با تجربه اطمینان داشته باشید که تک تک این انتخاب ها به دشوارترین انتخاب زندگی تان تبدیل می شوند!
کیک عروسی یکی از المان های بسیار مهم و در عین حال حساس در عروسی است که باید در مورد مدل، رنگ، دکوراسیون کیک و نوع آیسینگ آن به طور دقیق فکر کنید و هم چنین قنادی ها یا کیک پزهای حرفه ای که بتوانند کیک شما را درست مطابق آنچه که در ذهن دارید تهیه کنند را شناسایی نمایید. 

 سبک عروسی روستیک، سبکی به نسبت کم هزینه تر!

یکی از سبک هایی که این روزها در دکوراسیون عروسی و دکور فرمالیته بسیار پرطرفدار شده است و در عین زیبایی و مدرنیته از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر از سبک هایی مانند استایل لاکچری است، استایل روستیک است. روستیک در لغت به معنای روستایی است اما یکی از مدرن ترین سبک هایی است که امروزه در عروسی های اروپایی نیز به وفور دیده می شود.
دکوراتورهایی که سبک روستیک را اجرا می کنند تمام تلاش خود را برای استفاده از المان های طبیعی مانند برگ های سبز، هیزم های چوبی، تنه های درخت تزئینی، بسته های کاه و شاخه های گندم طلایی، بشکه چوبی، سنگ های طبیعی و شکیل، آب نماهای ساده و شیک و رنگ های طبیعی و ... در تزئینات عروسی می گذارند به همین دلیل استایل روستیک با اینکه یکی از سبک های پرطرفدار و بسیار زیبا است یکی از سبک های  کم هزینه و اقتصادی به شمار می رود. زیرا در آن برای تزئینات جایگاه عروس و داماد و هم چنین مسیر ورودی آنها و تزئینات روی میز میهمان ها، به جای گل های گران قیمت و رنگارنگ، از برگ های سبز و شاخه های طبیعی گیاهان استفاده می شود تا زنده بودن طبیعت در تزئینات بیش از هر چیز دیگری به چشم بیاید.
برای اشنایی بیشتر با سبک روستیک و المان های مورد استفاده در این استایل اعم از دسته گل عروس، تاج گل، لباس ها و اکسسوری های فرمالیته می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت