چگونه می توان بهترین آتلیه عروسی را انتخاب کرد؟

چگونه می توان بهترین آتلیه عروسی را انتخاب کرد؟

فهرست عناوین

آلبوم عروسی شما یک یادداشت خاطره انگیز از مهم ترین روز زندگی شماست. روزی که تا آخرین لحظه زندگی تان، در خاطرات شما جریان دارد و زنده است. انتخاب استودیو و آتلیه عروسی یکی از سخت ترین و هزینه برترین بخش های برنامه ریزی مراسم عروسی است. اولین مساله ای که باید برای خود روشن کنید سبک مورد علاقه تان در عکس هاست تا بتوانید بهترین استودیویی که سبک کاری آن با سلیقه شما همخوانی دارد را انتخاب نمایید. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که باید قبل از عقد قرارداد با آتلیه عروسی به آنها توجه نمایید را بررسی نماییم.

سبک مورد علاقه تان را انتخاب نمایید.

اولین کاری که باید بکنید این است که سبک های مختلف عکاسی عروسی را بشناسید پس بهتر است قبل از اینکه به آتلیه های عروس مراجعه کنید مدتی را صرف مطالعه در این مورد کنید. برخی از سبک های عکاسی عروسی که در آتلیه های ایران مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر هستند:
عکاسی سنتی یا کلاسیک: در این نوع از عکاسی عروسی، عکاس قبل از ملاقات با عروس و داماد سناریوها و شات های عکاسی خود را مشخص می کند و آنها را در لیستی قرار می دهد و برای هر عروس و داماد طبق همین لیست و بدون هیچ کم و کاستی تصاویر را ثبت می نماید. در این نوع از عکاسی بیشتر از محیط های بسته مانند فضای آتلیه و یا باغی با فضاهای سازه ای استفاده می شود و حالت ها و ژست های طبیعی و استفاده از لوکیشن های طبیعی کمتر دیده می شود.
عکاسی ژورنالیستی: عکاسی ژورنالیستی کاملا برعکس عکاسی کلاسیک است زیرا در این سبک از عکاسی تمام تلاش عکاس و فیلمبردار بر این است که عکس های مستند از شما و همسرتان تهیه کنند. وقتی در حال گفتگو یا رقص هستید، زمانی که باهم قدم می زنید و غرق در رویای آینده هستید و ... در این نوع از عکاسی فیگورهای مخصوص عکاسی و ژست های از قبل پیش بینی شده کمتر دیده می شود.
عکاسی مصور: این سبک ترکیبی از دو سبک کلاسیک و ژورنالیستی است و هر دو حالت را در بر می گیرد اما تاکید آن بیشتر روی احساسات طبیعی به وجود آمده بین عروس وداماد و ثبت این لحظات زیباست.

عکاسی مدرن و فشن: در این سبک از عکاسی تلاش عکاس بر این است تا از تکنیک های جدید عکاسی عروسی مانند لانگ اکسپوژر، نقاشی با نور و ... بیشتر استفاده نماید و تصاویری را از عروس و داماد خلق کند که آلبوم عروسی آنها به دفتری هیجان انگیز از خاطرات عروسی آنها بدل شود. این سبک از عکاسی از پر طرفدارترین سبک هاست اما باز هم برخی عروس و دامادها علاقه چندانی به آن ندارند و عکاسی کلاسیک را ترجیح می دهند.

زمان را غنیمت بشمارید!

انتخاب آتلیه عروس باید یکی از اولین کارهایی باشد که در بحبوحه برنامه ریزی برای مراسم عروسی خود انجام می دهید. برخی از ماه های سال مانند ماه های ربیع الاول یا ماه های قبل از محرم و صفر ترافیک کاری آتلیه های عروس بسیار بالاست و اگر تاریخ برگزاری مراسم عروسی شما هم در همین زمان هاست پس باید هوشیار باشید و از چند ماه قبل اقدام به انتخاب آتلیه و عقد قرارداد با آنها نمایید.

با افرادی که قبل از شما ازدواج کرده اند مشورت نمایید.

حتما در اطراف خود زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند را می شناسید پس بهتر است از آنها نیز مشورت بخواهید و اگر عکاس مراسم خود را به شما توصیه کردند از آنها بخواهید تا آلبوم عروسی خود را به شما نشان بدهند البته به یاد داشته باشید که سلیقه افراد باهم متفاوت است و ممکن است شما و دوستانتان در مورد یک آتلیه عروس نظری متضاد داشته باشید. مراجعه به موسسات تشریفات عروسی هم فرصت خوبی است برای استفاده از مشاوره با افراد خبره و با تجربه. تشریفات عروسی معمولا متناسب با هر سلیقه ای می توانند پیشنهادات خوبی را ارائه دهند.

از آتلیه های دوست و فامیل به شدت پرهیز کنید!

شاید اگر در بین اطرافیان خود عکاس و فیلمبردار داشته باشید و یا حتی برخی از آنها استودیو عکاسی داشته باشند وسوسه شوید که از آنها بخواهید تا کار ثبت تصاویر شما را انجام دهند، ممکن است این مساله که عکاس عروسی شما دوست یا دخترخاله شماست در نگاه اول فوق العاده باشد و احساس کنید که با او راحت تر هستید و خواسته هایتان را راحت تر با او در میان می گذارید اما ممکن است این قضیه باعث شود تا شما از داشتن یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای محروم شوید یا دوست شما تجهیزات حرفه ای و قابل قبولی نداشته باشد یا حتی تعارفات و خودداری هایی که در فرهنگ ما ایرانیان جا خوش کرده اند باعث شوند تا شما نتوانید درخواست های خود را صریحانه از او بخواهید و حتی ممکن است در روند عکاسی و بعد از آن در هنگام دریافت فایل ها و آلبوم ها مشکلاتی بین شما پیش آید که هم رابطه دوستانه شما را خراب کند و هم موجب نارضایتی شما از عکاسی و فیلمبرداری مهم ترین شب زندگی تان شود.

گوگل دوست مورد اعتماد شماست!

یکی از راه های بسیار خوب برای جستجوی آتلیه های عروس سرچ آنلاین است. در گوگل می توانید عکاسان شهر خود را بشناسید و نظرات سایرین را در مورد آنها مطالعه نمایید و با توجه به این نظرات بهترین عکاس را انتخاب کنید. علاوه بر گوگل، بزمینه هم دوست شماست! و چه بسا دوستی دلسوزتر و خیرخواه تر از گوگل! با مراجعه به بخش بهترین های بزمینه می توانید هر نوع خدمات عروسی که مدنظرتان است را در بهترین کیفیت و عالی ترین نوع آن بیابید.

بودجه را تعیین کنید

قیمت آتلیه ها بدون شک یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی انتخاب آنهاست! اما به یاد داشته باشید که آتلیه عروسی یکی از مهم ترین بخش های عروسی شماست. توصیه می کنیم حداقل ده درصد کل بودجه در نظر گرفته شده برای عروسی خود را برای استودیو عکاسی در نظر بگیرید، زیرا ثبت لحظات این رویایی ترین شب زندگی شما در بهترین و با کیفیت ترین حالت، بسیار مهم است و تنها چیزی که از شب عروسی برای شما و همسرتان باقی می ماند همین عکس ها وفیلم ها هستند.

لیست تهیه کنید

پس از بررسی آنلاین و مشورت با افراد با تجربه، مواردی که با سلیقه و بودجه شما هم خوانی دارند را در یک لیست قرار دهید تا بتوانید یکی یکی به آنها مراجعه کنید و در یک ملاقات حضوری نمونه کارهای آنها را ببینید. در ملاقات حضوری حتما تجهیزات و دوربین های آنان را نیز چک کنید و مطمئن شوید که تجهیزات پیشرفته و مدرنی دارند و حتما از آنها بخواهید تا نمونه کارهای واقعی خود را به شما نشان دهند چون برخی از آتلیه ها با نشان دادن نمونه کارهای خارجی به شما قول می دهند تا درست شبیه آنها را به شما ارائه دهند ولی به شما پیشنهاد می کنیم روی این قول ها زیاد حساب باز نکنید و نقد را به نسیه نفروشید!!
نکته ای که بسیار مهم است این است که لیست خود را نصفه و نیمه رها نکنید و حتما تا آخرین موردی که یادداشت کرده اید را بررسی نمایید حتی اگر در این بین یکی از آتلیه ها نظر شما را جلب کرده بود ولی باز هم به نفع شماست تا همه لیست را بررسی کنید سپس با چشم بازتر و خیال آسوده تری اقدام به عقد قرارداد نمایید.

تعارف نکنید!

انتظارات خود را بشناسید و واضح بگویید، سبک مورد علاقه تان، بودجه مشخص شده و موارد اخلاقی و امنیتی که از عکاس عروسی خود انتظار دارید تا رعایت کند را تک تک با آتلیه عروسی خود در میان بگذارید و از هیچ چیزی چشم پوشی نکنید. همیشه گفته اند "جنگ اول به از صلح آخر"! تجارب قبلی و رزومه کاری استودیو عکاسی خود را به طور دقیق بررسی کنید و برای این کارها اصلا تعارف نداشته باشید. بهرحال شما مشغول تصمیم گیری در مورد ثبت بهترین شب زندگی خود هستید و در عین حال قصد دارید هزینه های زیادی را بابت این کار پرداخت نمایید.

لوازم جانبی و دستیاران را به وضوح در قرارداد مشخص نمایید

تعداد دوربین هایی که قرار است در مراسم شما حضور داشته باشند، دستیاران، کرین و هلی شات و تمامی تجهیزاتی که قرار است برای عکاسی و فیلمبرداری مراسم شما باشند را دقیقا در قرارداد خود ذکر کنید و در مورد آنها با وسواس و مراقبت رفتار کنید تا تمامی مطالبات شما جزء به جزء انجام شود.

تاریخ دریافت آلبوم و کلیپ ها را مشخص نمایید!

با آتلیه عروسی خود در مورد تاریخ دریافت البوم و فیلم عروسی خود به توافق برسید و مشخص کنید که دقیقا چه مدت قرار است منتظر بمانید! تعداد عکس ها، آلبوم ها، وضوح و فایل عکس ها و هم چنین نحوه ارائه آنها را کاملا واضح مشخص کنید تا بعدا با آتلیه خود دچار مشکل نشوید.

در مورد اخلاق کاری و رفتار حرفه ای عکاس و حفظ اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنید!

نکته ای که خیلی مهم است و در آرامش روانی شما و همسرتان بسیار موثر است اخلاق و رفتار عکاس و فیلمبردار شماست. عکاسی که در روز عروسی و در هنگام عکاسی و تنظیم نمودن ژست های شما خوش اخلاق باشد و با نرمی و مهربانی با شما برخورد نماید تاثیر زیادی در حالت روحی شما در شب عروسی دارد و بلعکس عکاسی که کارهای خود را با بی حوصلگی انجام می دهد حتی اگر بهترین عکاس دنیا هم باشد باعث ناراحتی و تشویش ذهنی عروس و داماد می شود. همچنین در مورد وجدان کاری و امین بودن آتلیه عروسی خود اطمینان حاصل کنید زیرا مسلما هیچکس دوست ندارد عکس های شخصی و اطلاعات خصوصی او در فضاهای مجازی پخش شود!
با مراجعه به بخش بهترین های بزمینه می توانید بهترین آتلیه های عروس و استودیوهای حرفه ای همراه با نمونه کارهای آنها را مشاهده نمایید و متناسب با هر بودجه ای بهترین انتخاب را داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت