اشتباهاتی در انتخاب استایل که باعث می شوند تا سن شما بیشتر به نظر برسد!

اشتباهاتی در انتخاب استایل که باعث می شوند تا سن شما بیشتر به نظر برسد!

فهرست عناوین

هر خانمی پس از گذشتن از سن مشخصی، دوست دارد تا در همان سن و سال باقی بماند و شاید بتوان گفت فوبیای پیری و سالخوردگی یکی از فوبیاهای همه گیر در بین انسان ها و مخصوصا خانم هاست! به ویژه در مراسم عروسی، زمانی که اختلاف سنی عروس و داماد کم است یا اگر اقای داماد جزو افرادی باشد که به اصطلاح بی بی فیس (baby face) هستند و سن آنها کمتر از سن واقعی شان به نظر می رسد، این جوان بودن و جوانتر به نظر رسیدن، تبدیل به یکی از دغدغه های مهم زندگی عروس خانم ها می شود.
برخی از خانم ها در سن 25 سالگی هم احساس پیری می کنند و برخی حتی در 60 سالگی هم احساس شادابی و نشاط دارند. اما گاهی برخی از اشتباهات در انتخاب نوع میکاپ، استایل لباس پوشیدن و حتی اکسسوری هایی که استفاده می کنید باعث می شود سن شما بیش از آنچه که هست به نظر برسد. یک لباس اشتباه به راحتی می تواند شما را از 30 سالگی به 40 سالگی برساند و بلعکس! با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا برخی از این اشتباهات را بررسی نماییم.

میکاپ صورت و آرایش مو

میکاپ و آرایش مو و صورت در سن و سال شما بسیار موثر هستند. رنگ موهای دودی و خاکستری و رنگ هایی با تناژ سرد باعث می شوند سالخورده تر به نظر برسید، رژگونه های پررنگ و صورتی، خط چشم های ضخیم و کشیده، رژ لب های زرشکی، بنفش و تیره و استفاده بیش از حد از پرایمر و پودر کانتورینگ شما را مسن تر از آنچه که هستید نشان می دهند.
شینیون های بسته و رو به بالا و تاج های بزرگ نیز اگر به درستی انتخاب نشوند باعث می شوند سن و سال شما بیش از آنچه که هست به نظر بیاید. آرایش مات نیز در مقایسه با آرایش براق باعث می شود صورت شما سالخورده تر به نظر بیاید در حالیکه آرایش شاینی و براق چهره را بشاش تر و جوان تر می سازد. این روزها برخلاف گذشته ابروهای ضخیم و پررنگ مد هستند و بسیاری از افراد با روش هایی مانند هاشور ابرو و میکروبلیدینگ ابروهای خود را همگام با مد ترمیم می کنند و این یکی از روش های جوانتر به نظر رسیدن است زیرا ابروهای نازک و ابروهایی که مرز آنها به صورت دقیق با مداد ابرو مشخص شده اند باعث می شوند تا سن و سال شما بیش از آنچه که هست به نظر برسد.

اکسسوری ها

برخی از اکسسوری ها بسیار زیبا و پرطرفدار هستند اما استفاده بیش از حد و بدون توجه به آنها باعث می شود که سن شما بیش از آنچه که هست به نظر بیاید. اکسسوری های مرواریدی و سنگین جزو این موارد هستند، در حالیکه تاج های مرواریدی و یا گوشواره های کوچک و ظریف مرواریدی باعث می شوند جوانتر و زیباتر به نظر برسید، گردنبندهای بلند و سنگین مرواریدی دقیقا اثر عکس دارند و باعث می شوند سالخورده تر به نظر برسید، اگر از زیور آلات مرواریدی به تنهایی استفاده کنید سن شما بیشتر از همیشه به نظر می رسد از این رو بهتر است که آن را با زیورآلات دیگر ست کنید، مثلا اگر عادت دارید دو تا گردنبند بگذارید یکی را مروارید و دیگری را استیل انتخاب کنید.. شاید استفاده از ست زیورآلات برای شما جذاب باشد اما قبل از آن باید به سن تان توجه کنید. ست کردن گردنبند و گوشواره با هم نیز یکی از اشتباهات رایجی است که خانم ها مرتکب می شوند در حالی که شاید بهتر باشد که ست های تان را باهم ترکیب کنید. با این شیوه استایل شما مدرن تر و جوان پسندتر خواهد بود. شما باید از نرمه گوش تان مانند دیگر نقاط بدن مانند صورت یا دست ها که روند پیری را طی می کنند مراقبت نمایید. بنابراین از گذاشتن گوشواره های بزرگ و سنگین خودداری کنید زیرا گوشواره های بزرگ و سنگین نه تنها فرم گوش شما را به تدریج تغییر می دهند بلکه چشم ها را به سمت گوش ها و گردن شما می کشانند و همین مساله باعث می شود سن شما بیشتر به نظر برسد. نکته بعدی که باید به آن بسیار توجه داشته باشید رنگ زیورآلات و اکسسوری هاست، اگر تا به حال برای انتخاب رنگ زیورآلات خود فقط به رنگ و مدل لباس تان توجه نموده اید باید بگوییم که در اشتباه بوده اید، رنگ اکسسوری ها باید با تناژ رنگی پوست متناسب باشد. اگر رنگ پوست شما گرم است بهتر است جواهراتی با تناژ رنگی گرم مانند طلایی و قرمز انتخاب کنید و بلعکس اگر رنگ پوست شما روشن و سرد است از اکسسوری های نقره و طلای سفید استفاده نمایید.

استایل لباس پوشیدن

مهم ترین بخشی که در ظاهر بیرونی افراد بسیار تاثیرگذار است استایل لباس پوشیدن است. لباس های اوورسایز و کفش های راحتی بدون لژ و سگک، ساپورت های توری و طرح دار مواردی هستند که صد در صد باعث می شوند تا مسن تر از سن واقعی خود به نظر بیایید. برای این که جوان و شاداب به نظر برسید بهتر است کمد خود را پر از لباس های رنگی کنید و از پوشیدن رنگ های قهوه ای خاکی، زیتونی، خاکستری و سبزهای تیره پرهیز کنید و یا به همراه این رنگ ها از رنگ های شاد و متضاد با آنها استفاده نمایید، البته در بین رنگ های تیره، مشکی یک استثناست! مشکی به عنوان یکی از رنگ های بسیار پرطرفدار در بین خانم های ایرانی یکی از رنگ هایی است که اگر به درستی استفاده شود، باعث می شود جوانتر به نظر برسید، البته به شرطی که جنس پارچه و رنگ هایی که در کنار آن استفاده می کنید را بسیار با دقت انتخاب کنید.
برای انتخاب پیراهن یا مانتوی خود به سراغ پارچه های ضخیم، آهاردار و پشمی نروید بلکه پارچه های ساده، راحت و نازک تر را در لیست انتخاب های خود قرار دهید تا جوانتر به نظر برسید. شلوارهای جین دمپا دار و یا شلوارهای مام استایل که در سایز های بزرگ و گشاد به تازگی مد شده اند گاهی باعث می شوند تا بزرگتر از سن واقعی تان به نظر بیایید. مانتوهای کیمونویی، پانچو و لباس هایی با آستین های گشاد و خفاشی نیز باعث می شوند خیلی بزرگ تر از سن خود به نظر برسید و مسن تر به چشم بیایید.

مانیکور و طراحی ناخن

طرح های شلوغ و سنگین ناخن، مخصوص دختران نوجوان است. این طرح ها توجهات را به سمت خود جلب می کنند و چشم ها را به سمت دستان شما منحرف می کنند ولی دست ها معمولا خیلی زودتر از بقیه قسمت های پوست دچار آثار پیری می شوند. مانیکورهای ساده و تک رنگ و یا رنگ های ملیح باعث می شوند تا دستان شما لطیف تر، زیباتر و جوان تر به نظر برسند.

عینک و مدل آن

اگر مجبور به گذاشتن عینک هستید، باید در انتخاب فریم آن دقت داشته باشید، زیرا یک فریم اشتباه می تواند شما را مسن تر نشان دهد. این اطمینان را به شما می دهیم که عینک های بدون فریم با لنزهای کوچک همیشه شما را پیر و سالخورده نشان می دهند از همین رو فریم های ضخیم و بزرگ و کائوچویی برای اینکه جوانتر به نظر برسید توصیه می شوند.
برای انتخاب مدل عینک خود به فرم صورت نیز توجه داشته باشید. برای صورت های گرد از فریم های گرد استفاده نکنید و بهتر است از فریم های گوشه دار و با زوایایی تیز استفاده نمایید.
صورت های مثلثی بهترین بستر را برای استفاده از عینک های گربه ای و رو به بالا فراهم می آورند و زیباترین انتخاب برای صورت های مستطیلی و زاویه دار، عینک های گرد و بدون زاویه هستند.
سخن آخر:
در این مقاله راه هایی برای جوانتر شدن ظاهری افراد را بررسی نمودیم اما به یاد داشته باشید که مساله اصلی در جوان و شاداب به نظر رسیدن، نشاط درونی افراد است. خانم 40 ساله ای که درون جوانی دارد و به زیبایی و روحیه پرانرژی خود اهمیت می دهد گاهی به مراتب جوان تر از خانم 30 ساله ای که دائما در حال ساطع کردن انرژی منفی به اطراف خود است به نظر می رسد بنابراین در درجه اول درون خود را شاداب و زیبا نگاه دارید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت