21 مورد از زیباترین و جدیدترین ژست های عکاسی عروس و داماد در آتلیه های عروس

21 مورد از زیباترین و جدیدترین ژست های عکاسی عروس و داماد در آتلیه های عروس

فهرست عناوین

ژست های عکاسی عروس و داماد یکی از بخش های بسیار مهم در عکاسی عروسی است اما عکاسان مبتدی و بی تجربه هیچ سناریو و پوزیشن عکاسی را قبل از شروع عکاسی آماده نمی کنند و بیشتر به بداهه پردازی روی می آورند اما به نقل از کارشناسان بزمینه آتلیه عروس و عکاسی قابل اعتماد است و به در رده حرفه ای ها قرار می گیرد که از قبل در مورد تک تک ژست های تک نفره و دو نفره شما فکر و تحقیق کرده باشد و همگام با جدیدترین شیوه های عکاسی روز دنیا پیش رود. حتی اگر عکاسی بسیار تحصیلکرده و آموزش دیده باشد و تمام نکات مربوط به عکاسی اعم از نورپردازی و تجهیزات عکاسی و شیوه های ادیت و ویرایش عکس ها را بداند اما در ژست دهی به عروس و داماد و خلق شات های احساسی خلاقیت نداشته باشد باز هم می تواند آلبوم عروسی شما را به بدترین بخش عروسی تان تبدیل نماید. ژست نادرست می تواند زیباترین عروس و دامادها و زیباترین احساسات عاشقانه بین آنها را به مصنوعی ترین و بدفرم ترین عکس ها تبدیل نماید اما ژست دهی درست و اصولی می تواند ایرادات اندام و میکاپ و لباس عروس و داماد را پوشش دهد و با نشان دادن احساسات رمانتیک و زیبا عکس ها را زنده نگاه دارد.
برای بهترین ژست ها ابتدا باید به موقعیت قرار گیری عروس و داماد در کنار هم و سپس به بک گراند و زمینه پشت عکس توجه داشته باشیم. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا بهترین و زیباترین پوزیشن های عکاسی عروس و داماد را بررسی نماییم.

1.مهم ترین و اصلی ترین پوزیشن کلاسیک عروس و داماد

قدیمی ترین ژست عکاسی عروس و داماد در استودیوهای عروس عکس هایی هستند که در آنها عروس و داماد در پوزیشنی رمانتیک قرار می گیرند. این شات های عکاسی با این که جزو قدیمی ترین پوزیشن ها دسته بندی می شوند اما هیچ وقت و هیچ کجا دمده نمی شود و محال است که آتلیه عروسی وجود داشته باشد که حداقل یک عکس را در این موقعیت از عروس و داماد ثبت نکند! اما مهم ترین نکته در ثبت شات زیبا در این ژست، زنده بودن و طبیعی بودن عکس است. اگر ژست دهی به عروس و داماد اشتباه صورت گیرد بوسه یا در آغوش گرفتن آنها از حالت عاشقانه و طبیعی خود خارج شده و تبدیل به فضایی اجباری و مصنوعی می شود. در عکس های کلاسیک عروسی شما می توانید همدیگر را ببوسید، به هم تکیه کنید یا حتی در کنار هم بایستید و به دوربین نگاه کنید اما مساله ای که مهم است و در همه این عکس ها دیده می شود حرکات دست است. دست ها باید در حالت های مختلف مدیریت شوند و به صورت صاف و مستقیم قرار نگیرند. می توانند روی کمر یا کتف همسرتان جا خوش کنند و یا هم چون زنجیره ای جدانشدنی در دستان او قفل شوند.

2.قدم زدن عروس و داماد دست در دست یکدیگر

عکس هایی که عروس و داماد در کنار یکدیگر قدم می زنند و راه می روند و در همین حال دست در دست هم می فشارند و لبخند آنها زنده و جاندار است یکی از زیباترین سوژه های عکاسی عروس و داماد می باشد که آلبوم عروسی آنها را به آلبومی مدرن تبدیل می نماید بعلاوه اینکه گذر زمان را در زندگی نشان می دهد و نشان از باهم بودن عروس و داماد در سال های طولانی آینده دارد. در این سوژه عکاسی، عروس و داماد می توانند در حالی که قدم می زنند به هم خیره شوند یا به دوربین نگاه کنند اما نکته مهم تر لوکیشنی است که در آن این شات ها را ثبت می کنید. خیابان، ساحل، پارک سبز و شاداب و حتی فضاهای شهری می توانند انتخاب های مناسبی باشند.

3.ژست چشم در چشم

مثال دیگری از عکاسی کلاسیک عروس و داماد، موقعیتی است که آنها در چشمان هم خیره می شوند و نگاه عاشقانه و پر از احساس آنها می تواند سوژه بسیار جذاب و نابی برای آتلیه عروس باشد.در این سوژه عکاسی عروس و داماد به هم نگاه می کنند و در این حالت می توانند چشمان خود را بسته نگاه دارند و تنها به احساسات رمانتیک خود فکر کنند تا این احساسات در عکس جریان پیدا کنند. اگر عکس های جاندار و یا حتی با شیطنتی خودخواسته مورد علاقه شماست طوری بخندید که در حالت نیمرخ،  لبخندتان پهن شود و شاید اولین چیزی که در این عکس نظر بیینده را جلب کند خنده های عمیق و از ته دل شما باشد.

4.داماد، عروس را در آغوش می گیرد

زمانی که داماد، عروس را در آغوش می گیرد و او را برای مدتی حمل می کند می تواند یکی از زیباترین سوژه های عکاسی باشد به شرطی که در فضایی زیبا عکاسی شود. پل های چوبی، غروب آفتاب و لوکیشن های ساحلی انتخاب های بسیار مناسبی هستند و اگر لباس یا تور عروس نیز در باد به پرواز در آید عروس همانند فرشته ای زیبارو در آغوش داماد به نظر می آید.

5.عروس روی تاب

استفاده از تاب یک ایده جذاب و ناب برای عکاسی عروسی است که این روزها بسیار زیاد مورد توجه آتلیه های عروس قرار گرفته است. خنده های با پهنای زیاد و از ته دل به طوری که دندان های هر دو نفر دیده شود به این نوع از عکس ها حال و هوایی زیبا و رویایی می بخشد.

6.بازتاب تصاویر

عکاسی در کنار آبگیرها در زمانی که نورپردازی صحنه ها با تیزهوشی عکاس انتخاب شده است می تواند به تنهایی به عنوان زیباترین و بالاترین نمره عکاسی در آلبوم عروسی قرار بگیرد. هر یک از ژست هایی که تا کنون بررسی کردیم یا از این به بعد در مورد آنها صحبت می نماییم می توانند سوژه مناسبی برای عکاسی با بازتاب نور در آب باشند.

7.عکاسی با زاویه باز

عکاسی با زاویه های باز کاملا به هنر عکاس و لوکیشنی که که عکاسی در آن انجام می شود بستگی دارد. حرفه ای ترین عکاسان از معمولی ترین لوکیشن ها، خاص ترین و رویایی ترین شات ها را ثبت می کنند. در این نوع از عکس ها، عروس و داماد به عنوان گوشه ای از جهان هستی به نظر می رسند که در کنار سایر کائنات در حال عشق ورزی هستند.

8.عکاسی با زاویه بسته

عروس و داماد در این دنیای بزرگ نزدیک ترین و صمیمی ترین موجودات به هم هستند. این موضوع در عکس های با زاویه های بسته به وضوح دیده می شود به شرطی که عکاس بتواند با ژست دهی مناسب عمق احساسات آنها را به تصویر بکشد.

9.خنده های بی توجه به دوربین

عکاسی عروس و داماد زمانی به یک عکاسی حرفه ای و موفقیت آمیز تبدیل می شود که احساسات طبیعی و زندگی نرمال و به دور از پوزیشن های ساختگی در آلبوم عروسی بیش از هر چیز دیگری به چشم بیاید. اگر عروس و داماد در مورد موضوع خنده دار یا خاطره ای خوشحال کننده با هم صحبت کنند، خنده های عمیق و بدون توجه به اطراف آنها می تواند سوژه بسیار زیبایی برای استودیو عروس باشد.

10.نقاشی با نور

نقاشی با نور با شیوه های لانگ اکسپوژر توسط عکاسان حرفه ای و خلاق در عکس های عروسی مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند نمره زیبایی آلبوم عروسی شما را از 10 به 20 برساند!

11.زانو زدن عروس و داماد در مقابل هم

زانو زدن داماد در مقابل عروس به طوری که سوژه، شبیه به لحظه خواستگاری باشد یا زانو زدن عروس در مقابل داماد و بوسه داماد بر پیشانی او نیز یکی از سوژه های مدرن عکاسی عروسی است که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

12.تعقیب و گریز

روز عروسی روز وقایع و اتفاقات خارق العاده و هیجان انگیز است! پس سعی کنید عکس های عروسی شما همگی از نوع رسمی نباشند. عکس هایی که شیطنتی کودکانه در آنها جاری شده است می تواند آلبوم عروسی شما را بسیار گرم تر و هیجان انگیزتر نماید. تعقیب و گریز عروس و داماد و خنده های بلند آنها نمونه ای از این عکس های جذاب است.

13.عهد و پیمانی جاودانه

عروس و داماد در حالی که دست در دست هم روبروی هم قرار گرفته اند، در چشمان هم خیره شده اند و لحظات عاشقانه قبل از این عهد و پیمان جاودانه و لحظات زیبایی که در انتظار آنها هستند را مرور می کنند می تواند زیباترین و احساسی ترین عکسی باشد که در کمال سادگی، نهایت عشق را نشان می دهد.

14.اولین نگاه عروس و داماد در روز عروسی

لحظه ای که برای اولین بار داماد، عروس را در هیبت عروس و لباس سفید عروس می بیند شاید مهم ترین و جاندارترین لحظه ای باشد که بین عروس و داماد اتفاق می افتد. نگاه هیجان زده، همراه با تعجب و غرق در خوشحالی داماد بهترین سوژه  عکاسی از عروس و داماد است.

15.بستن کراوات و پاپیون داماد

اگر استایل داماد به گونه است که کراوات یا پاپیون بسته است عروس می تواند کراوات را به آرامی بگیرد و آن را به سمت خود بکشد و یا گره کراوات را مرتب نماید. این سوژه اگر با نورپردازی درستی صورت گیرد بسیار زیبا و خلاقانه خواهد بود.

16.بوسه بر پیشانی عروس

بوسه های بر پیشانی همیشه در همه فرهنگ ها بوسه های مقدسی به شمار می رفته اند. بوسه هایی که محبت و عشق خالص در آنها جاری است.

17.بهره گیری از تور عروس  

تور عروس یکی از المان هایی است که می توان تقدس ازدواج را به کمک آن به تصویر کشید. پورتره عروس در حالی که صورت خود را زیر تور پنهان نموده و به دسته گل خود خیره شده است ایده خوبی برای بهره گیری از تور عروس در عکس ها است.

18.تکیه پشت بر پشت هم

زندگی مشترک سرشار از لحظاتی است که زن و شوهر باید نقش حامی و پشتیبان را برای یکدیگر ایفا نمایند. تکیه کردن عروس و داماد پشت بر پشت هم این نقش حمایتت گرانه را در آنها به زیبایی به تصویر می کشد.

19.سایه ها

زیباترین عکس ها همیشه واضح ترین و بدون چالش ترین عکس ها نیستند. استفاده از سایه های روشن و تاریک در عکس ها یکی از هنرهای عکسان حرفه ای عروس است که آلبوم عروسی را به یک البوم حرفه ای تبدیل می نماید.

بهترین آتلیه های عکس و فیلم عروسی

آتلیه عکاسی راویا مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس یونیک مشاهده این کسب و کار
استودیو عکاسی رد شات مشاهده این کسب و کار

20.زمزمه های عاشقانه

این عکس ها زمانی زیبا می شوند که واقعا عروس و داماد مشغول زمزمه در گوش هم باشند و واقعا در مورد موضوع رمانتیک یا جذابی با هم صحبت کنند زیرا بدون اینکه آنها در موقعیتی واقعی در گوش هم زمزمه کنند هر چقدر که تلاش کنید باز هم نمی توانید عکسی قابل لمس و طبیعی از آنها بگیرید.

21.حرکت به سمت زندگی مشترک

یک ایده خوب برای پایان دادن به آلبوم عروسی، سوار شدن عروس و داماد بر ماشین عروس و رفتن آنها به سمت زندگی مشترک و سال های طولانی با هم بودن است.
سخن آخر:
این روزها عکاسی عروسی و آتلیه های عروس نسبت به گذشته بسیار مدرن تر و به روز تر شده اند و سوژه های عکاسی بر خلاف گذشته به سوژه های جاندار و هدفدار بدل گشته اند که این مسائل، آلبوم های عروسی را بسیار متنوع و متفاوت ساخته است. از همین رو انتخاب آتلیه عروسی که کاملا باب میل تان باشد و سوژه های عکاسی آن مورد پسند شما واقع شود یکی از مهم ترین کارهایی است که در حین برنامه ریزی برای مراسم عروسی باید انجام دهید. این مقالات را نیز ماطلعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت