چگونه با کمک تشریفات یک مراسم عروسی شیک برگزار کنیم؟

چگونه با کمک تشریفات یک مراسم عروسی شیک برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

بعضی از تالارها و باغ تالارهای مراسم عروسی این اجازه را به عروس و داماد می‌دهند که با پرداخت مبلغی به عنوان ورودی از محیط باغ و سالن استفاده نمایند و آن‌ها را ملزم به استفاده از تشریفات خود باغ تالار نمی‌کنند. چه تشریفات شما مستقل از سالن برگزاری مراسم باشد و چه با تالار باشد، با مطالعه این مقاله، که توسط تیم بزمینه آماده شده است، می‌توانید نکاتی را بیاموزید که با کمک تشریفات خود بهترین و شیک ترین مراسم ممکن را داشته باشید.

1- باغ تالار تمیز و مناسب انتخاب کنید.

اگر قصد دارید تا مراسم خود را داخل یک باغ تالار برگزار کنید، حتما تمیزی باغ را اولویت معیارهای خود قرار دهید. تمیزی باغ مکمل زیبایی آن است. هرچقدر هم که تزئینات لاکچری و دیزاینی عالی را به کار بگیرید اگر داخل باغ بوی بد به مشام مهمان‌ها برسد یا محیط آن کثیف باشد، مراسم شما از استانداردهای یک مراسم شیک فاصله می‌گیرد. حتما در روز بازدید از باغ به همراه تیم تشریفات، این نکته را مد نظر قرار دهید.

2- به روز باشید.

اگر شیک بودن مراسم عروسی برایتان مهم است فضای مجازی و سایت‌های به روز در زمینه عروسی، همچون سایت بزمینه، را از یاد نبرید. تزئیناتی که دیگر از مد افتاده اند را بشناسید و به تشریفات خود گوشزد کنید که از وسایل تزئینی و ابزار جدید برای دکوراسیون جشن شما استفاده کند. ممکن است به علت ارزان تر بودن وسایل قدیمی‌ بعضی از تشریفات‌ها با دیزاین دمده مراسم شما را برگزار کنند. بنابراین با مراجعه به سایت‌های مفید ایرانی و خارجی مرتبط سعی کنید هوشیار باشید. مخصوصا در زمینه چیدمان سفره عقد حتما نمونه کارهای تیم تشریفات را ببینید و اگر با سلیقه شما متناسب نیست به آنها صراحتا بگویید.

3- نحوه سرو غذا را به درستی انتخاب کنید.

بعضی از افراد گمان می‌کنند سرو غذا به شکل سلف سرویس در سطح بالاتری نسبت به دیس پرس و پرسی قرار دارد. شاید این نظر تا حدی درست باشد ولی برای انتخاب درست نحوه سرو شام به نکاتی باید توجه کنید. اگر تنوع غذاهای شما زیاد نیست و در حد دو سه نوع غذا می‌باشد بدون شک دیس پرس انتخاب بهتری برای شما می‌باشد. سرو سه نوع غذا به صورت سلف سرویس تنها سبب می‌شود مهمان‌های شما سرپا بمانند تا به غذا برسند و از آن جا که انتظارها از سلف سرویس بیش از 5 نوع غذا می‌باشد، تنوع کم غذاها ممکن است باعث تعجب مهمان‌ها شود. در صورتی که غذای عروسی شما تنها یک نوع می‌باشد، می‌توانید برای جلوگیری از اسراف غذاها، آن را به صورت دیس پرس برای هر میز سرو کنید تا هر کس به اندازه میل خود از غذا بردارد.
نوع سرو غذا تا حد زیادی بستگی به بودجه شما و فرهنگ مهمانانتان نیز دارد. اگر از لحاظ مالی در تنگنا نیستید و دوست دارید مراسم عروسی شما لوکس تر برگزار شود از تشریفات بخواهید چند نوع غذا، دسر و پیش غذا و نوشیدنی برای شام عروسی آماده کرده و به شکل سلف سرویس سرو نماید.

4- تعداد مهماندارها متناسب با مهمانان باشد.

اگر قصد دارید مراسمی‌ شیک و با برنامه داشته باشید، حتما تعداد مهماندارها را با تشریفات مجالس خود چک کنید. تعداد مهماندارها نه باید آن قدر زیاد باشد که بیش از حد به چشم بیایند و نه آن قدر کم باشد که به هیچ کاری نرسند. معمولا بهترین تعداد مهماندار به ازای هر 10 یا 15 مهمان یک نفر می‌باشد. در واقع برای مراسمی‌ با تعداد 150 نفر بهتر است 10 تا 15 مهماندار برای پذیرایی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت ممیز مهمانان دیر به دیر تمیز خواهد شد و شارژ مجدد ظروف میوه و شیرینی و ... به صورت ضعیف شکل خواهد گرفت.

5- پوشش مهماندارها رسمی‌ و ست باشد.

لباس‌هایی که مهماندارها در یک مراسم عروسی شیک می‌پوشند باید به صورت یک دست، تمیز و رسمی‌و متناسب با عروسی باشد. مهماندارهای شما علاوه بر آن که در سالن و در کنار مهمان‌های شما حضور دارند در فیلم مراسم نیست حضور خواهند داشت بنابراین حتما با تشریفات خود در این باره صحبت کنید تا این استاندارد را نیز برای برگزاری مراسم شما رعایت کند.

6- ساقدوش داشته باشید.

تعدادی از دوستان یا نزدیکان خود را به عنوان ساقدوش انتخاب کنید و از آن‌ها خواهش کنید تا در صورت امکان لباس‌های یک دست بپوشند و به عنوان ساقدوش‌های شما در مراسم حضور داشته باشند. ساقدوش‌های می‌توانند رابط بین شما با گروه موزیک، فیلم‌بردار و تشریفات باشند. در واقع با حضور ساقدوش‌ها، شما همراهانی دارید که علاوه بر این که با لباس‌های خوش آب و رنگ خود مراسم شما را زیباتر می‌کنند می‌توانند در صورت لزوم به کمک شما بشتابند و نگرانی‌های شما را برطرف کنند. گاهی تیم تشریفات شما گروه ساقدوش را به شما معرفی می کنند، البته این امر چندان توصیه نمی شود.

7- گروه موزیک حرفه ای انتخاب کنید.

یک عروسی شیک نیازمند گروه موزیکی حرفه ای است که با انتخاب آهنگ‌های خوب و مناسب با شأن شما و مهمانانتان مجلس شما را گرم کند. گروهی را انتخاب کنید که لباس‌های یک دست و رسمی‌بپوشند و هنگام برگزاری مراسم از خود حرکات زننده انجام ندهند. در یک مراسم عالی باید بین گروه موزیک و تشریفات هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا پکیج نهایی خروجی قابل قبولی باشد.

8- امنیت مراسم عروسی مهم است.

گروه تشریفات باید به تعداد کافی بادیگارد برای مراسم در اختیار داشته باشد. زیرا حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و گاهی رفتارهای عجیب و غیر منتظره ای از مهمانها یا سایر افراد مشاهده می شود که یک تیم امنیتی به خوبی می تواند آنها را مدیریت کند.

9- انتخاب کیک عروسی و میز شیرینی هوشمندانه باشد.

کیک عروسی شما باید توسط تیم تشریفات عروسی شما به بهترین دکوراتورهای کیک سفارش داده شود. تا هم از نظر تازگی و طعم و هم از نظر زیبایی و هارمونی رنگ، در خور مراسم شما باشد. علاوه بر کیک، معمولا میز دسر و شیرینی نیز از قسمتهای هیجان انگیز مراسم است که باید به صورت حرفه ای تهیه و دیزاین شوند.

10. درخت یادبود، تابلو یادبود یا تابلو یادبود را فراموش نکنید.

آنچه از جشن شما به یادگار می ماند علاوه بر عکسها و خاطرات خوش آن، دست نوشته های عزیزانتان برای شماست. پس حتما در مورد بخش ثبت یادبود مهمانها در مراسمتان از تیم تشریفات سوال کنید و ایده های خود را مطرح کنید.

11. گل آرایی و شمع آرایی مراسم عروسی

برای هر سبک عروسی، دکوراسیون خاصی پیشنهاد می شود. یک تیم حرفه ای تشریفات با توجه به سلیقه شما استایل عروسی را انتخاب می کند و دکوراسیون مراسم را انجام می دهد. اگر استایل مورد علاقه شما استایل رمانتیک است، شمع آرایی مراسم عروسی اهمیتی دو چندان دارد و اگر استایل مراسم شما لاکچری است، خاصترین گل آرایی ها باید در جایگاه عروس و داماد پیاده شود.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت