چه یقه لباسی با فرم صورت شما متناسب است؟

چه یقه لباسی با فرم صورت شما متناسب است؟

فهرست عناوین

وقتی صحبت از انتخاب یک استایل مناسب به میان می آید عوامل زیادی به میدان می آیند که اگر تک تک آنها را رعایت کنید قطعا با نوع لباسی که انتخاب می کنید بسیار برازنده تر و زیباتر به نظر می رسید.
یکی از عواملی که در انتخاب یک لباس خوب موثر است، شناسایی فرم صورت و فرم اندام خودتان است. یقه هر لباس بالایی ترین بخش لباس است که معمولا دور تا دور گردن شما را پوشش می دهد و چشم ها پس از صورت مستقیما با یقه لباس برخورد می کند. پس انتخاب یقه مناسب برای لباس و یقه متناسب با فرم صورت و میزان کشیدگی گردن در تناسب استایل شما بسیار تاثیرگذار است.
یقه ها مدل های بسیار متنوع و متفاوتی دارند که البته پایه اصلی همه آنها در چند دسته محدود تقسیم بندی می شود.
برخی از یقه ها برای لباس های مجلسی و شب پرکاربردتر هستند و برخی نیز برای تیپ های فرمال و رسمی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در مقاله چه شینیونی برای فرم صورت شما مناسب است؟ به صورت مفصل به شرح طبقه بندی فرم صورت افراد پرداختیم و اشاره نمودیم که صورت افراد در چند دسته مستطیلی، گرد، مثلثی یا قلبی و بیضی تقسیم بندی می شود و توضیح دادیم که چگونه می توانید متوجه شوید که فرم صورت شما در کدامیک از این دسته بندی ها قرار می گیرد.
با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا انواع یقه و مدل های مناسب با فرم صورت خود را بهتر بشناسید.

انواع مدل های یقه

یقه ها مدل های متنوعی دارند که در چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

یقه ایستاده

یقه ایستاده به یقه هایی گفته می شود که هم در لباس های عروس و مجلسی و هم در لباس های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد و عروس خانم های زیادی نیز طرفدار آن هستند مخصوصا در استایل های محجبه یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شوند.

یقه قایقی

یکی دیگر از انواع یقه های بسیار پرطرفدار و پرکاربرد در لباس های مجلسی و لباس های عروس، یقه قایقی است که که این نام را به دلیل فرم قایق مانند خود گرفته است. یقه های قایقی ظرافت شانه ها و کتف افراد را به زیبایی نشان می دهند.

یقه قایقی باز

یقه قایقی باز همان یقه قایقی است و همان شکل و ظاهر را دارد با این تفاوت که عریض تر است و معمولا باعث نمایان شدن بازوها نیز می شود و در زیر بازوها قرار می گیرد.

یقه خشتی

یقه خشتی از انواع بسیار ساده و در عین حال بسیار زیبا است که برای افرادی که بازوهای پری دارند و قصد پوشاندن بازوهای خود را دارند یکی از انتخاب های مناسب به شمار می رود. یقه خشتی نیز در لباس های عروس آستین دار بسیار پرکاربرد است.

یقه هفت

یقه هفت جزو یقه های ساده و خطی است که در میان خانم ها طرفداران بسیار زیادی دارد. یقه هفت یا یقه V در دو مدل هفت باز و هفت بسته یا هفت کشیده و هفت کوتاه در لباس های مجلسی دیده می شود. یقه های هفتی به دلیل کشیدگی و زاویه ای که در قسمت پایینی دارند برای کسانی که گردن کوتاهی دارند بسیار مناسب است.

یقه گرد

این نوع یقه لباس به صورت منحنی، دور گردن قرار می گیرد. هر چه میزان بازی یقه بیشتر باشد، بالاتنه پرتر دیده می شود. میزان باز بودن و بسته بودن در یقه های گرد نیز متفاوت است و گاه انحنای یقه گرد می تواند تا سر شانه ها و کتف ها نیز برسد و حتی با حلقه آستین به صورت مماس قرار بگیرد اما باید توجه داشته باشید که انحنای یقه گرد را طوری انتخاب کنید که با میزان انحنای سرشانه شما متناسب باشد.

یقه آمریکایی

یقه آمریکایی یا در اصطلاح عموم یقه سه سانت به یقه هایی گفته می شود که بر پایه یقه های گرد دوخته می شوند و در دو طرف آنها به صورت متقارن، خطوط زاویه داری دیده می شود و معمولا با یک دکمه بسته می شوند.

یقه انگلیسی

از رایج ترین یقه ها برای لباس های فرمال و کت و شلوارها یقه انگلیسی می باشد که در اندازه های و پهناهای متفاوتی دیده می شود و معمولا در کت ها در قسمت انتهایی به یک دکمه متصل می شود و در کت های زنانه معمولا در کنار یک زیره با یقه گرد استفاده می شود، همچنین میزان کشیدگی یقه انگلیسی نیز می تواند متفاوت باشد. هرچه میزان کشیدگی کمتر باشد توجه ها بیشتر به سمت گردن منحرف می شوند پس اگر گردن گوشتی یا کوتاهی دارید از یقه های انگلیسی کوتاه دوری کنید.

یقه آرشال

یقه آرشال به میزان بسیار زیادی با یقه انگلیسی مشابه است با این تفاوت که خط برش و بریدگی میانی یقه انگلیسی را ندارد و به صورت مستقیم و بدون زاویه به سمت پایین کشیده می شود. کشیدگی یقه آرشال هر چه بیشتر باشد گردن و بالاتنه را کشیده تر و باریک تر نشان می دهد.

یقه ب ب

یقه ب ب بیشتر در شومیزها و تونیک های زنانه و لباس های مجلسی کاربرد دارد. یقه ب ب می تواند بسته باشد و کاملا در زیر گلو قرار بگیرد و گاهی می تواند بازتر باشد و روی کتف ها یا شانه ها را بپوشاند که در این صورت به آن یقه ب ب بی پایه گفته می شود.

یقه دیپلمات

یقه های دیپلمات جزو یقه هایی هستند که بیشتر در لباس های مردانه به کار می رود و برای افرادی که گردن کشیده و باریکی دارند بسیار مناسب می باشد. یقه های دیپلمات به دلیل اینکه کاملا روی گردن می خوابند باعث می شوند تا مردان چهارشانه تر به نظر برسند.
به صورت خلاصه مدل های یقه در شکل زیر نمایش داده می شود:

مدل های یقه متناسب با فرم صورت

صورت گرد: صورت های گرد باید با استفاده از یقه لباس و فرم شینیون و آرایش صورت خود تلاش کنند تا از گردی صورت خود بکاهند و آن را کشیده تر نشان بدهند بنابراین یقه های آرشال کشیده، یقه آمریکایی کشیده، یقه های هفتی و خشتی انتخاب های مناسبی می توانند باشند اما یقه هایی که بیشتر بر گردی صورت تاکید می کنند مانند یقه های گرد و یقه های ایستاده به هیچ عنوان برای این افراد توصیه نمی شود.
صورت مستطیلی : صورت های مستطیلی صورت هایی هستند که معمولا استخوانی و زاویه دار می باشند پس باید یقه ای را انتخاب کنید که با انحناهای خود، صورت مستطیلی را متعادل تر نشان دهد و هم چنین صورت های مستطیلی صورت هایی کشیده هستند که یقه های باز که تا روی کتف ها می رسند، آنها را بسیار زیباتر می نمایند.  
صورت مثلثی یا قلبی : صورت های مثلثی به دو صورت هستند. آنهایی که پیشانی عریض همراه با چانه نوک تیز داند که بهترین یقه ها برای این صورت ها، یقه هایی هستند که با پهنای زیاد خود مقداری از نوک تیزی چانه می کاهند مانند یقه های قایقی و قایقی باز، یقه گرد و یقه خشتی. اما برای صورت هایی که به صورت مثلث برعکس هستند و چانه های گوشتی و پهن با گردن های کوتاهی دارند، یقه های هفتی، آمریکایی، آرشال و انگلیسی جزو زیباترین انتخاب ها محسوب می شوند. 
صورت بیضی: صورت های بیضی صورت های کشیده و خوش فرمی هستند که معمولا هر نوع یقه ای برای آنها مناسب می باشد و برای انتخاب یقه بیش از آنکه به فرم صورت خود توجه کنند باید به عرض سرشانه و میزان کشیدگی گردن دقت داشته باشند. 
نکته انتهایی که در انتخاب یقه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در لباس های مجلسی و لباس های عروس باید به طول بالاتنه نیز توجه شود.
افرادی که بالاتنه کشیده ای دارند، معمولا گردن های بلندی نیز دارند که در اینگونه افراد و هم چنین کسانی که سرشانه های متناسبی دارند و نه خیلی استخوانی و نه خیلی توپر هستند، یقه های دکلته و یقه های دلبری نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد که دو تا از رایج ترین یقه ها برای لباس عروس محسوب می شوند.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت