خلاقانه ترین و مدرن ترین تکنیک های عکاسی عروسی

خلاقانه ترین و مدرن ترین تکنیک های عکاسی عروسی

فهرست عناوین

عکاسی عروسی از جمله عرصه هایی است که روز به روز در حال تحول است و اگر عکس های عروسی خود را با عکس های عروسی مادرتان یا حتی دوستتان که سال گذشته ازدواج کرده است، مقایسه کنید متوجه این تغییر و تحول می شوید. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا جدیدترین و به روزترین متد عکاسی عروسی را بررسی نماییم. 

تکنیک عکاسی با نوردهی طولانی ( long exposure)

لانگ اکسپوژر یکی از هنرهای عکاسی مدرن است که امروزه در عکس های عروسی حرفه ای و استودیوهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. برای عکاسی با نوردهی طولانی از تکنیک های ادیت عکس استفاده نمی شود زیرا این تکنیک ها به خوبی نمی توانند از پس این کار بر بیایند. عکسبرداری از منابع نوری در حال حرکت مانند اتومبیل ها و همچنین اشیاء متحرک دیگر از مواردی هستند که با استفاده از تکنیک لانگ اکسپوژر  میسر می گردد. در  لانگ اکسپوژر سرعت شاتر دوربین در زمان های طولانی تنظیم می شود و شات های عکسبرداری شده، صحنه های زیبا و خارق العاده ای را به ارمغان می آورد که می تواند صحنه های بسیار رویایی و زیبا را به خصوص در عکس های عروسی فراهم آورد.

نقاشی با نور Light painting

برای این نوع از عکس ها به صورت واقعی و رئال یک یا چند منبع نوری مانند فشفشه یا فلاشر را با سرعت در بک گراند عکس تکان می دهند و سرعت شاتر را برای زمان های طولانی مانند 10 ثانیه تا 30 ثانیه تنظیم می نمایند که باعث می شود خطوط نورانی در عکس ها به زیبایی دیده شوند و باعث می شوند تا صحنه های عکاسی زنده و جاندار به نظر برسند.

لانگ اکسپوژر و تکنیک ایجاد آب ابریشمی

قطرات آب همیشه مورد توجه هنرمندان و عکاسان حرفه ای قرار می گرفته اند و عکاسی با آب این روزها جای خود را در عکس های عروسی نیز باز کرده اند. یکی دیگر از راه های استفاده از لانگ اکسپوژر در عکاسی از آب است به طوری که قطرات معلق آب در هوا ایجاد هاله ای ابر مانند می کنند که آرامش را به فضای عکاسی شما القا می کند. اگر فرمالیته شما در مناطق ساحلی عکاسی می شود حتما از استودیو عکاسی خود بخواهید از معجزه آب در عکس ها استفاده نماید.

بازتاب نور در عکاسی

یکی از حقه هایی که برای عکاسی از حلقه های عروسی و یا سایر اکسسوری ها استفاده می شود استفاده از صفحاتی شفاف با رنگ تیره است که باعث بازتاب نور می شوند. شاید باورتان نشود اما یکی از بهترین تجهیزات برای این نوع از عکاسی، گوشی های موبایل یا تبلت هستند. اگر آیپد خود را زیر حلقه عروسی یا کفش عروسی یا ساعت داماد قرار دهید و در کادرهای بسته و کلوز از آن عکاسی نمایید نتیجه کار برای شما بسیار جذاب خواهد بود. برای بهره بردن از زیبایی بازتاب نور در عکس ها از بازتاب تصاویر در سطح آب نیز می توان بهره برد که صحنه هایی بسیار رویایی را به شما هدیه می دهد.

پرتره های جذاب با فلاش اکسترنال

فلاش اکسترنال از جمله تجهیزاتی است که همه عکاسان و استودیوهای عکاسی از آن استفاده می کنند اما این تکنیک های استفاده از آن است که تفاوت بین عکاسان را به وجود می آورد و آنها را در رتبه های بالا و پایین قرار می دهد. معمولا در عکس های عروسی حضور داماد خیلی کمرنگ تر از عروس است و عروس سوژه اصلی عکس ها و فیلم ها محسوب می شود اما با پرتره هایی که از داماد در عکس های عروسی تهیه می شود می توانید داماد را به سوژه ای جذاب برای عکاسی تبدیل نمایید. یکی از روش هایی که لازمه آن تنها یک داماد خوشتیپ و یک فلاش اکسترنال است این است که نور محیط را کم کنید و تنها از نور فلاش استفاده نمایید تا پرتره های بسیار جذابی از داماد یا عروس به وجود آورید.

عکاسی در عمق آب

آب همیشه یار وفادار عکاسان بوده و هست. با قرار دادن دوربین عکاسی در یک آکواریوم و همچنین در دسترس بودن یک استخر آب عکس هایی از عروس و داماد در اعماق آب می توان ثبت نمود که می تواند یکی از نمونه کارهای درخشان در رزومه کاری یک استودیو عکاسی عروسی باشد.

عکاسی رمانتیک

سوژه های رمانتیک از قدیم یکی از اصلی ترین سوژه های عکاسی عروسی بوده اند. بوسه های عاشقانه، نگاه های محبت آمیز و در آغوش هم قرار گرفتن عروس و داماد از سوژه های متعدد و رایج عکاسی عروسی هستند اما امروزه سوژه های رمانتیک، شکل مدرن تر و خلاقانه تری به خود گرفته اند. عکاسی در ساعت طلایی روز یعنی هنگام غروب آفتاب و نهایت بهره بردن از نور طبیعی خورشید، تکنیک های عکاسی سیاه و سفید، عکاسی از تور عروس و همچنین ایجاد وزش باد به صورت مصنوعی برای خلق صحنه های جذاب تر از جمله سوژه های رمانتیک مدرن هستند که در عکاسی عروسی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

سوژه های زیبا ولی خطرناک

اگر جزو عکاسان ماجراجو هستید ولی ژانر موردعلاقه شما عروسی است یا عروس و دامادی پرانرژی و خاص پسند هستید لوکیشن های کوهستانی یکی از بهترین انتخاب ها برای فرمالیته شما محسوب می شوند.که هیجان و تفاوت را به آلبوم عروسی شما اضافه می کنند.

هنر عکاسی با سایه ها

نور و تکنیک های استفاده از آن در عکاسی حرف اول را می زند. عکاسی با ایجاد مسیرهای مستقیم نوری و ایجاد سایه ها یکی از کارهایی است که برای جذابیت بیشتر عکس های عروسی مورد استفاده قرار می گیرند.

نمایش عمق احساسات در عکس ها

ژست دهی به عروس و داماد هنر عکاس است. عکاسی در کار خود موفق است که بتواند احساسات را در چهره عروس و داماد عکاسی نماید. راهنمایی عروس وداماد برای وارد کردن احساسات عاشقانه و شادی آور در عمق نگاهشان و ژست های خلاقانه برای نمایش این احساسات یکی از اصول عکاسی عروسی است که عکس ها را از بقیه ژانرها شاخص می نماید.

رنگ شناسی در عکس ها 

اصول رنگ شناسی و شات های متفاوت با در نظر گرفتن این اصول و استفاده از امکانات و اکسسوری هایی که با توجه به این اصول انتخاب شده اند کاملا به علم و سلیقه عکاس مرتبط است. گاهی در کنار هم قرار گرفتن رنگ ها در عین سادگی، عکس های عروسی و فرمالیته را بسیار جذاب می سازد.

ورود سنت در دل مدرنیته

یکی از راه های خاص و متفاوت ساختن عکس های فرمالیته استفاده از المان های سنتی در عین استفاده از تکنیک ها و نورپردازی های مدرن عکاسی است. لباس های سنتی، اتومبیل های قدیمی و لوکیشن های باستانی از جمله مواردی است که در این زمینه به کار می آیند.
سخن آخر:
عکس ها و فیلم های خاطره انگیز تنها یادگارهایی هستند که از مراسم عروسی شما باقی می مانند. زمان و هزینه ای که برای برگزاری مراسم عروسی صرف می کنید همگی در انتها در آلبوم عروسی شما خلاصه می شوند پس به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی برای مراسم عروسی انتخاب استودیو و آتلیه حرفه ای می باشد که باید با توجه به نوع سلیقه و مقدار بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بزمینه در این زمینه شما را تنها نمی گذارد و بهترین ها را به شما معرفی می نماید.

بهترین آتلیه های عکس و فیلم

آتلیه عکاسی راویا مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس ملورین مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس پارمیس مشاهده این کسب و کار
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت