چه شینیونی برای فرم صورت شما مناسب است؟

چه شینیونی برای فرم صورت شما مناسب است؟

فهرست عناوین

یکی از کارهای بسیار مهمی که در برنامه ریزی عروسی باید به آن توجه کنید و با وسواس زیادی برای آن وقت صرف کنید انتخاب میکاپ آرتیست و شینیون کار حرفه ای برای آرایش فرمالیته و روز عروسی است. شینیون کارهای حرفه ای مدل موی شما را با در نظر گرفتن چند فاکتور به شما پیشنهاد می دهند که یکی از آنها حالت هندسی صورت، میزان کشیدگی پیشانی شما و زوایای فک و چانه می باشد، البته علاوه بر این ها مدل لباس و یقه لباس نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب مدل شینیون دارد و از آنجا که مو در زیبایی ظاهری بسیار موثر است، مدلی که برای شینیون موهای خود انتخاب می کنید در حالت کلی چهره شما بسیار تاثیرگذار است. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا مدل های شینیون متناسب با فرم های مختلف صورت را بررسی نماییم.

انواع فرم های صورت

کارشناسان زیبایی شناسی صورت های مختلف را در چند دسته طبقه بندی می کنند که مبنای این طبقه بندی، شکل هندسی صورت هاست. در این طبقه بندی فرم های صورت در اشکال بیضی، مستطیلی، مثلثی یا قلبی و گرد تقسیم بندی می شوند که در ادامه آنها را به صورت جداگانه بررسی می نماییم.

مدل های شینیون متناسب با صورت های بیضی

در صورت های بیضی اگر چهره را از بالا تا پایین به سه قسمت تقسیم کنیم، این قسمت ها از همه لحاظ با هم یکسان هستند. گونه ها دارای قوس و انحنای بسیار کمی هستند، استخوان های فک به وضوح دیده نمی شوند و چانه در حالت گرد و بدون زاویه ای قرار گرفته است. صورت های بیضی به واسطه فرم یکنواختی که دارند برای انواع مدل های شینیون باز و بسته و شل مناسب می باشند و تنها مساله ای که برای انتخاب شینیون حائز اهمیت است میزان کشیدگی صورت است. اگر چهره به صورت بیضی کشیده است بهتر است از شینیون های شل استفاده کنیم و ارتفاع موها را افزایش ندهیم.

مدل های شینیون متناسب با صورت های مستطیلی

در صورت های مستطیلی فک ها و شقیقه ها زاویه دار هستند و معمولا گونه ها به صورت فرورفته قرار گرفته اند و به طور کلی فرمی مانند یک مستطیل به صورت بخشیده اند. صورت های مستطیلی صورت های استخوانی هستند که این روزها با روی بورس آمدن عمل های زیبایی و زاویه سازی برای فک و گونه ها این زوایا برای صورت های مستطیلی جزو نکات مثبت به شمار می روند که برای انتخاب شینیون باید دقت داشته باشید تا این زوایای زیبا تحت الشعاع قرار نگیرند.
صورت های مستطیلی معمولا صورت های کشیده و لاغری هستند پس بهتر است که مدل موها طوری انتخاب شود که صورت پهن تر و حجیم تر به نظر بیاید. شینیون های باز و شینیون هایی که مقداری از موها در کنار چانه و گردن قرار می گیرند برای این افراد جزو بهترین انتخاب ها هستند.

مدل های شینیون متناسب با صورت های مثلثی یا قلبی

در صورت های مثلثی، پیشانی و استخوان های شقیقه بیش از چانه نمایان هستند و پهنای آنها بیش از چانه باریک به چشم می آیند. در صورت های مثلثی گونه ها برجسته و حجیم هستند و به طور کلی اگر صورت را از بالا تا پایین به سه قسمت تقسیم کنیم. این قسمت ها از بزرگ به کوچک تغییر می کنند. نوع دیگری از صورت های مثلثی دقیقا فرمی برعکس دارند یعنی پیشانی کم حجم و باریک و چانه و غبغب ها گوشتی و گرد هستند. در صورت های مثلث وارونه برای انتخاب مدل شینیون باید تلاش شینیون کار به صورتی باشد که پهنای پیشانی کمتر به نظر برسد و حجم موها بیشتر در کنار چانه و گردن قرار بگیرند. شینیون هایی که بالای سر دارای بافت موهای مختلف هستند نیز برای اینگونه صورت ها پیشنهاد می شوند، اما اگر پیشانی کم حجم تر از چانه است مدل های شینیون باز انتخاب خوبی نیستند و بهتر است از مدل هایی استفاده کنید که حجم موها بالای سر و اطراف پیشانی قرار گرفته اند.

شینیون های متناسب با صورت گرد

در صورت های گرد معمولا طول و عرض صورت با هم یکسان است و استخوان های ابرو و گونه ها برجسته هستند. استخوان های چانه ظریف هستند و برآمدگی ای ایجاد نمی کنند. تمام تلاش شینیون کار برای زیباتر شدن صورت های گرد بر کشیده تر و لاغرتر به نظر آمدن آن متمرکز شده است. شینیون های رو به بالا که ارتفاع موها را افزایش می دهند و شینیون های بسته ای که بیشتر حجم موها در بالای سر  یا پشت سر جمع شده است بهترین انتخاب ها برای صورت های گرد هستند.
به عنوان آخرین نکته ای که در انتخاب نوع شینیون موهای خود باید متذکر شویم میزان کشیدگی گردن است. گردن کشیده و باریک برای شینیون های بسته و باز مناسب هستند و انتخاب آنها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد اما اگر گردن کوتاه و گوشتی دارید بهتر است مدل هایی را برای موهای خود انتخاب کنید که گردن و گونه های شما را کشیده تر نشان دهند. شینیون های بسته و شل در پشت سر و شینیون های رو به بالا انتخاب های مناسب تری به شمار می روند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت