انتخاب مزون مانتو و لباس عقد

انتخاب مزون مانتو و لباس عقد

فهرست عناوین

یکی از اولین مسائلی که بلافاصله پس از مراسم خواستگاری و دادن جواب مثبت باید درباره آن فکر کنید و برای انتخاب آن دست به کار شوید، لباسی است که باید در مراسم عقد رسمی یا محضری بپوشید. مراسم عقد رسمی به مراسمی گفته می شود که معمولا در سالن ها و دفاتر عقد برگزار می شود و عاقد خطبه عقد را بین شما و آقای داماد جاری می کند و گاهی هم مراسم عقد در منزل برگزار می شود که دستتان برای انتخاب های متنوع تر بازتر است. اما اگر مراسم عقد رسمی شما قرار است در محضر یا سالن عقد برگزار شود یکی از بهترین انتخاب ها، مانتوی عقد است که در مدل ها و دیزاین های مدرن و متفاوت می توان آن را طراحی نمود. 

با بزمینه همراه باشید تا معیارهای انتخاب یک مانتوی عقد مناسب و زیبا را با هم بررسی نماییم.

به رنگ پوست تان توجه کنید

برای مانتو عقد معمولا رنگ های روشن با تناژ سفید، کرمی، شامپاینی و کاراملی  انتخاب می شوند. حتی رنگ سفید به عنوان یک رنگ مطلق باز هم دارای درجات مختلف سفیدی است. سفید یخی، سفید برفی، سفید صدفی و سفید شیری از انواع رنگ سفید هستند که در مانتوهای عقد دیده می شوند.
برای انتخاب مانتوی عقد توجه داشته باشید که هر رنگی برای هر پوستی مناسب نیست. پس به رنگ پوست صورت خود توجه کنید، اگر جزو عروس خانم ها با پوست سفید هستید، همه رنگ ها برای شما مناسب هستند به جز سفید برفی و سفید یخی. چون این نوع از سفیدها باعث بی روح شدن چهره شما می شوند. اگر جزو افراد سبزه یا گندمگون هستید، رنگ های شامپاینی و کرمی برای شما انتخاب های به جا و مناسبی هستند زیرا رنگ های خیلی درخشان، پوست صورت شما را ممکن است تیره تر جلوه  دهند. 

قد بلند هستید یا خیر؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای انتخاب مانتو یا لباس عقد باید بدان توجه داشته باشید اندازه قد است. افراد قد بلند با مانتوهای بلند و ماکسی بسیار زیبا و برازنده می شوند، اما افرادی که قد آنها نسبتا کوتاه است بهتر است مانتوهای میدی با قدی بالاتر از زانو بپوشند تا قد آنها کوتاهتر به نظر نرسد. یکی از مدل های بسیار پر طرفدار برای مانتو و لباس عقد مدل های اورال است که این مدل ها نیز برای افراد کوتاه قد چندان توصیه نمی شوند.

استایل محجبه یا مدل های آزادتر؟

مراسم عقد رسمی شما در چه فضایی برگزار می شود؟ فرهنگ خانوادگی شما و همسرتان برای پوشش چگونه است ؟ ایا برای روز عقد رسمی خود به دنبال استایل های محجبه هستید یا هر مدلی که از آن خوشتان بیاید را انتخاب می کنید؟ به این مسائل فکر کنید چون اینها در انتخاب مدل، قد و حتی نوع پارچه ای که مانتو با آن دوخته می شود تاثیرگذار هستند. 

جنس پارچه

برای مانتوها و لباس های عقد پارچه هایی با جنس های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. گیپور، ساتن، ارگانزا و کرپ جزو اصلی ترین پارچه ها هستند که به وفور برای دوخت مانتوی عقد مورد استفاده قرار می گیرند.

حجاب سر شما چیست؟

برای روز عقد رسمی علاوه بر لباس به حجاب سر یا تاج گل برای موهای خود نیز احتیاج دارید. در مورد آن فکر کنید و استایل مورد نظر خود را متناسب با مانتو یا لباس تان انتخاب کنید. توربان های زیبا و ست با مانتو، روسری و شال یا کلاه های لبه دار، تاج های گل طبیعی و مصنوعی می توانند جزو انتخاب های شما باشند.

مزون مانتو و لباس عقد 

یکی از بهترین و حرفه ای ترین مزون های شهر تهران در زمینه مانتو و لباس عقد مزون مونازون با سابقه ای بالغ بر 50 سال می باشد که یکی از برندهای مطرح در تهران محسوب می شود.
مونازون با بهره گیری از جدیدترین مدل های ژورنالی و بهترین و مجرب ترین طراحان و خیاط ها در این زمینه و هم چنین پارچه های درجه یک و با کیفیت و خرجکارهای بسیار شیک و گاهی کمیاب که همگی به صورت شخصی  از خارج از کشور وارد می شوند، به یکی از مورد اعتماد ترین مراجع برای سفارش و خرید مانتو و لباس عقد تبدیل شده است. با مشاوره های تخصصی طراحان لباس مزون مونازون دیگر نگران مدل انتخابی برای مانتو یا لباس عقد خود نباشید و می توانید با خیال راحت همه چیز را به آنها بسپارید که با توجه به فرم اندام و قد و سلیقه شخصی شما بهترین طراحی ها برای شما پیشنهاد می شود. 

مزون مونازون از جمله مزون های معدودی است که کلیه طرح های آن تحت نظر وزارت ارشاد و دارای نشان شیما هستند و از هر یک از مدل های طراحی شده یک نمونه در مزون برای بررسی، پرو و انتخاب عروس خانم ها موجود است.

طرح شیما چیست؟

طرح شیما طرحی است که اخیرا توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی برای حفظ و نگه داری مالکیت آثار طراحان حوزه مد و پوشاک اجرا شده است.
نشان شیما که مخفف عبارت شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی است یک تاییدیه از طرف بنیاد ملی مد و لباس برای لباس های طراحی شده توسط طراحان مطرح ایرانی است که مالکیت معنوی آن طرح مانند ثبت اختراع به نام آن طراح ثبت می گردد. داشتن ایده و خلاقیت تازه در طراحی لباس و نوآوری در آن یکی از شرایط دستیابی به نشان شیما است.

مزون های پیشرو در لباس عقد

 یکی از مشکلاتی که بسیاری از عروس خانم ها با آن روبرو هستند زمان بسیار زیاد مورد نیاز برای تحویل لباس های سفارشی است که مزون مونازون با برطرف نمودن این مشکل و تحویل لباس های سفارشی در ظرف مدت حداکثر یک هفته ارامش خاطر عروس خانم ها را تضمین می نماید.
یکی دیگر از ویژگی هایی که مزون مونازون را منحصر به فرد ساخته است ارائه انواع اکسسوری و حجاب سر متناسب با لباس انتخاب شده و هم چنین امکان سفارش دوخت مدل های ژورنالی برای انواع توربان ها، کلاه ها، شال ها، هدبند، کلاه های حجاب، لباس های فرمالیته، کت و شلوار و سارافون عروس و هم چنین سفارش دفاتر عقد و بله برون و کلیه اکسسوری ها در مدل های متنوع می باشد. 
ویژگی دیگری که به جز مونازون شاید در کمتر مزونی دیده شود امکان تغییر سایز لباس ها پس از مدتی می باشد. پس اگر دوست دارید در سالگرد ازدواج خود لباس عقد خود را بپوشید، مونازون را در صدر انتخاب های خود قرار دهید تا امکان تغییر سایز برایتان وجود داشته باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت