12 راه برای اینکه در دوران عقد و نامزدی خیانت نبینیم! (روش های جلوگیری از خیانت)

12 راه برای اینکه در دوران عقد و نامزدی خیانت نبینیم! (روش های جلوگیری از خیانت)

فهرست عناوین

بی شک خیانت بدترین اتفاقی است که می تواند در رابطه یک زن و یک مرد رخ دهد. پیمان زناشویی بین دو نفر به معنای هم قسم شدن برای ساختن یک زندگی سالم و زیبا و وفاداری و تعهد به این زندگی برای تمام عمر است اما این روزها یکی از معضلات اجتماعی که به وفور دیده می شود خیانت زن و شوهر و مخصوصا خیانت مردان است. گاهی ممکن است خیانت در دوران عقد و حتی چند ماه مانده به مراسم عروسی رخ دهد که در صورت آشکار شدن می تواند عروس را به کلی سردرگم نماید و او را در مورد همه تصمیماتی که تا به حال گرفته است دچار تردید نماید اما به یاد داشته باشید که به جز مواردی که به دلیل بیماری های روانی مانند تنوع طلبی های افراط گونه یا عقده های جنسی افراد رخ می دهد در اکثر موارد اگر ریشه یابی درستی در مورد خیانت صورت گیرد سر نخ به هر دو طرف رابطه می رسد یعنی هم زن و هم مرد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا دلایل بروز خیانت در دوران نامزدی و راه های جلوگیری از آن را بررسی نماییم.

خیانت چیست؟

بر مبنای تحقیقات گسترده انجام شده در زمینه ریشه یابی خیانت بر خلاف عقیده بسیاری از افراد که دلیل خیانت را صرفا ارضای جنسی می دانند، اولین مساله ای که موجبات خیانت را فراهم می آورد نارضایتی عاطفی یک طرفه یا دوطرفه در رابطه است. نارضایتی عاطفی در دوران عقد بیشتر در ازدواج های تحمیلی به وجود می آید اما گاهی شاهد آن هستیم که دو نفر با عشق و علاقه با یکدیگر ازدواج می کنند اما به دلیل سهل انگاری ها در حفظ صمیمت و عشق در رابطه، دخالت خانواده ها و ایجاد دلخوری های شدید و جر و بحث های طولانی، اخلاق غیر قابل تحمل یکی از طرفین و نارضایتی از ظاهر نامزد میزان نارضایتی در رابطه افزایش می یابد و متاسفانه ممکن است به خیانت منجر شود.
خیانت فقط برقراری رابطه جنسی با شخصی به جز همسر نیست بلکه به افکار جنسی در مورد کس دیگری جز همسر، چت های طولانی و خارج از عرف با شخص سوم، صحبت های غیرضروری و مکرر که گاهی به درددل و افشای رازهای دو نفره می انجامد، رد و بدل شماره تلفن صرفا به دلیل سرگرمی یا حتی عضویت در گروه های مجازی و چت با جنس مخالف بدون اطلاع همسر، همگی می توانند خیانت محسوب شوند.
این روزها با رواج سریال های ماهواره ای به خصوص سریال های ترکی مصداق های خیانت در جامعه دچار تغییر شده است و افراد با کوچک و بی اهمیت شمردن خیانت و ورود نفر سوم به یک رابطه دو نفره دچار اشتباهات بزرگی می شوند که منجر به نابودی رابطه با همسر می شود پس اولین قدم برای فرهنگ سازی جلوگیری از خیانت در جامعه، قبیح شمردن این عمل غیر اخلاقی است.
در ادامه این مقاله با بزمینه همراه باشید تا راه های جلوگیری از خیانت نامزدمان در دوران عقد را بررسی نماییم.

خاطرات بد را فراموش کنید و دائم غر نزنید!

گاهی مسائلی که در زمان خواستگاری بین خانواده ها پیش می آید یا اختلافاتی که در هنگام مراسم نامزدی یا عقد بین دو خانواده رخ می دهد تبدیل به خاطرات بدی می شوند که از پروسه عقد و ازدواج در ذهن افراد باقی می مانند اما به یاد داشته باشید که یادآوری این خاطرات منفی یا بدگویی از خانواده نامزدتان در مقابل او، هیچ دردی از شما دوا نمی کند، نه بار منفی آنها را در دل شما کاهش می دهد و نه باعث ایجاد حس خوب نسبت به شما در نامزدتان می شود بلکه نتیجه این غر زدن ها و بدگویی ها، دلسردی نامزدتان از شما و نابودی رابطه صمیمانه بین شما است . سردی روابط یکی از دلایل خیانت به شمار می رود.

رابطه دو نفره تان را در اولویت قرار دهید.

وقتی که ازدواج می کنید وارد یک تعهد و پیمان دو نفره می شوید که مختص شما دو نفر است. این پیمان قرار است تمام شاکله زندگی آینده شما را بسازد و هر آنچه که قرار است برای شما اتفاق بیفتد و هر شخصیتی که قرار است داشته باشید را تعیین نماید. پس پیوند ازدواج مهم ترین و استوارترین پیوند زندگی شما و همسرتان شخص اول زندگی شما خواهد بود. رابطه دو نفره با نامزدتان را بر هر رابطه دیگری چه رابطه خواهر و برادری چه رابطه دوستانه و چه رابطه فامیلی ترجیح دهید و ارتباط با او را در صدر لیست کارهای روزانه خود قرار دهید. همین طور که شما به این ارتباط اهمیت می دهید نامزدتان نیز خود را ملزم می کند تا اینگونه باشد.

از لحاظ جنسی به او اهمیت دهید.

در بیشتر مناطق ایران و فرهنگ های ایرانی رسم بر این است که رابطه جنسی در دوران عقد ممنوع می باشد، اما شما به عنوان یک زن می دانید که تمایلات جنسی در مردان بسیار قدرتمند تر از زنان می باشد. برای ارضای جنسی همسر خود حتما نباید رابطه جنسی برقرار کنید و گاهی حتی یک بوسه عاشقانه می تواند او را دلخوش به این رابطه زناشویی نماید. با نامزد خود وقت بگذرانید و به او اطمینان دهید که شما هم منتظر یک رابطه جنسی رویایی با او هستید و به این صورت از خیانت هایی که صرفا به دلیل ارضای تمایلات جنسی صورت می گیرد جلوگیری نمایید.

نشان دهید که به او افتخار می کنید!

یکی از ویژگی هایی که در همه مردان وجود دارد این است که اعتماد به نفس آنها توسط اطرافیان و خانواده آنها ساخته می شود همانگونه که زنان دوست دارند مردان تکیه گاه عاطفی آنها باشند مردان نیز دوست دارند که زنان به آنان اعتماد داشته باشند و روی قدرت و کمک آنان حساب ویژه ای باز کنند. یکی از نیازهای احساسی مردان که باید توسط زنان مرتفع گردد همین احساس کارآمدی و ارزشمند بودن است. باید به او نشان دهید که به او اطمینان دارید و به او افتخار می کنید. به ظاهر او، به شخصیت اجتماعی و شغل او، به اخلاق خانواده مدار و مهربان او، تلاش و سخت کوشی او، او باید بداند شما همه این ویژگی ها را دیده اید و به آنها می بالید تا از این لحاظ دلخوش به این رابطه گردد.

به زیبایی و آراستگی خود رسیدگی نمایید

مردها افراد بصری هستند به این معنا که اولین قوه ای که در آنها به کار می افتد قوه بینایی آنهاست. آنها قبل از اینکه برای تجزیه و تحلیل شخصیت شما یا ویژگی های خوب و مثبتی که دارید به سراغ مغز و حافظه خود بروند به سراغ چشم خود می روند، پس یکی از مهم ترین کارهایی که چه در دوران عقد و چه در دوران پس از ازدواج و عروسی باید مد نظر داشته باشید این است که همیشه به ظاهر، آراستگی و تمیزی خود رسیدگی نمایید. مرتب به حمام بروید، آرایش ملیحی داشته باشید و لباس های زیبا با رنگ هایی که مورد علاقه نامزدتان است بپوشید و همیشه از عطر یا ادکلن استفاده کنید.

شکاک نباشید

یکی از بدترین خصلت هایی که در یک زن می تواند وجود داشته باشد و مرد را فراری دهد، کنترل گری بیش از حد است و یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک رابطه سالم دارد حس اعتماد و خوش بینی بین دو طرف رابطه است. به یاد داشته باشید حتی اگر به نامزد خود شک کرده اید و تمایل دارید تا مدتی او را تحت نظر داشته باشید به هیچ وجه این شک را به او بروز ندهید زیرا حس او نسبت به خود را خراب می کنید و هم اینکه اگر شک شما بی مورد باشد در مقابل او خجالت زده خواهید شد.

زن باشید!

این یک واقعیت تلخ اما اجتناب ناپذیر است که اکثر مردان در دوران نامزدی و عقد بر اثر فشارهای اقتصادی حاصل از کارهای مربوط به مراسم ازدواج و همچنین استرس های ناشی از فکرهای مربوط به آینده که کجا و با چه بودجه ای خانه بخرم یا اجاره کنم؟ حقوقم برای زندگی دو نفره کفاف می دهد؟ قسط ها و بدهی ها را چگونه مدیریت کنم؟ و هم چنین گاهی فکر محدود شدن و به پایان رسیدن لذت های دوران مجردی و ... مایوس و سرخورده می شوند و ممکن است از اینکه ازدواج کرده اند پشیمان شوند! این هنر زنانه شماست که آنها را از این منجلاب نجات دهید. به آنها بفهمانید که در همه سختی های مربوط به آینده پشتیبان آنها هستید و او در این راه تنها نیست. به او لذت های داشتن یک رابطه دو نفره را بچشانید تا بداند که اگر بعضی از تفریحات دوران تجرد خود را از دست داده در مقابل لذت هایی بسیار بالاتر از آنها را به دست آورده است، لذت همراهی با یک زن و لذت آرامش ناشی از لطافت وجودی او و بهره مندی از مهربانی ها و احساسات و عواطف زنانه یک زن عاشق.

ارتباط مداوم داشته باشید!

در دوران نامزدی و عقد سعی کنید هر روز حداقل یک بار با نامزد خود تلفنی صحبت کنید و حداقل هفته ای 2-3 بار یکدیگر را به صورت حضوری ملاقات نمایید. شما زن و شوهر هستید و قرار است 50 سال آینده را با هم بگذرانید! پس تا جایی که می توانید برای هم وقت صرف کنید و به علایق، احساسات و ارزش گذاری های یکدیگر توجه کنید و سعی کنید آنها را بشناسید. هر روز با پیام های اینترنتی، تلفنی و حضوری عشق خود را به او ابراز نمایید تا او به این رابطه دلگرم شود.

چالش ها را مدیریت کنید

در روابط هر دو نفر چالش ها و مشکلاتی به وجود می آید که اجتناب ناپذیر است و هیچ زن و شوهری روی این کره خاکی وجود ندارند که تا به حال با یکدیگر دعوا و جر و بحث نداشته باشند. در هنگام بروز ناراحتی ها و مشکلات سعی کنید آنها را مدیریت کنید و تا جایی که ممکن است حل نمایید تا تبدیل به دمل های چرکی نشوند و ایجاد کینه یا احساسات بد نکنند. در دوران عقد و نامزدی به دلیل اینکه هنوز نسبت به یکدیگر شناخت کاملی ندارید و روحیات هم را به درستی نمی شناسید ممکن است این تعارضات و مشکلات بیش از آنچه که تصور می کردید به وجود بیایند ولی باید هر دوی شما در حل و فصل این مشکلات بکوشید تا باعث بروز مشکلات بزرگتر یا سردی روابط شما نشوند.

هدیه بخرید

هدیه کلید ورود به قلب هاست. قلب نامزد خود را با دادن هدیه به او تسخیر نمایید و به او نشان دهید که برای او بینهایت ارزش قائل هستید و در همه لحظات به یاد او هستید. دادن هدیه نیاز به مناسبت خاصی ندارد و حتی می توان گفت هدیه های بی مناسبت همیشه ارزشمندتر هستند. هدیه دادن رابطه شما را صمیمی تر و گرم تر می کند و از اینکه نامزد شما حتی به شخص سومی به جز شما فکر کند جلوگیری می نماید. توصیه می کنیم تست انتخاب هدیه را در سایت بزمینه انجام دهید.

نامزد خود را درک کنید

در دوران نامزدی و عقد سعی کنید کتاب های زیادی را در باب شناخت مردان مطالعه کنید تا با روحیات و شخصیت یک مرد بیشتر آشنا شوید. مردان گاهی احتیاج به تنهایی و گوشه گیری دارند و به اصطلاح دوست دارند در غار تنهایی خود فرو بروند اما نگران نباشید این مساله زودگذر است و گاهی بعد از چند ساعت و گاهی بعد از چند روز از بین می رود. این حالت در مردان بیشتر در هنگام بروز مشکلات کاری، اقتصادی یا عاطفی رخ می دهد. واکنش شما به عنوان یک زن باید اینگونه باشد که او را درک کنید، در ابتدای ورود او به غار تنهایی مدام سعی در همدلی یا حل و فصل ماجرا نداشته باشید و اندکی به او فرصت دهید تا شخصیت خود را بازسازی کند سپس با احساس همدلی به سراغ او بروید. اگر نامزد شما مدتی کمتر با شما تماس گرفت یا کمتر به دیدار شما آمد از فکر خیانت در همان ابتدای کار دوری کنید و اندکی به او زمان دهید و سعی کنید او را در مشکلاتی که برایش به وجود آمده همراهی نمایید.

فرصت های تنهایی را کاهش دهید

به عنوان آخرین نکته در راهکارهای جلوگیری از بروز خیانت، به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک زن، باید شوهر خود را به زندگی پایبند نمایید. یعنی او به عنوان یک مرد متاهل بهتر است کمتر از قبل در جمع های مجردی حضور یابد، مسافرت های کاری با همکار خانم، میهمانی های دوستانه با حضور دوستان قدیم دانشگاهی و ... همگی باید با حضور شما انجام پذیرد. اما دقت داشته باشید که این نکته نباید باعث شود که نامزد شما احساس اسارت کند بلکه حضور شما باید به گونه ای باشد که او خود از بودن با شما در این جمع ها لذت ببرد.
سخن اخر:
خیانت شوهر برای یک زن تمام شاکله شخصیتی او را از هم فرو می پاشد و حس اعتماد به نفس و هم چنین اعتماد به دیگران را در او از بین می برد. بازسازی شخصیت یک زن پس از رویارویی با خیانت بسیار دشوار است. بزمینه امیدوار است با فرهنگ سازی بهینه، این واقعیت تلخ از سطح جامعه زدوده شود و زوج های جوان عاشقانه در کنار یکدیگر به آرامش برسند.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت