10 راهکار برای اینکه خواستگاران پاشنه در خانه را از جا در بیاورند! (با این روشها خواستگارها را جذب نمایید.)

10 راهکار برای اینکه خواستگاران پاشنه در خانه را از جا در بیاورند! (با این روشها خواستگارها را جذب نمایید.)

فهرست عناوین

اگر این روزها درس و تحصیلات تان به پایان رسیده و به اصطلاح آردها را بیخته و الک ها را آویخته اید و بر اساس فرهنگ خانوادگی خود طرفدار ازدواج به شیوه سنتی هستید و آمادگی آمدن خواستگار را دارید یا اگر یکی از دغدغه های اصلی شما ازدواج شده است و احساس می کنید سن تان رو به بالا رفتن است و باید هر چه زودتر زندگی آینده خود را بسازید، با بزمینه در این مقاله همراه باشید.
تا به حال دیده اید که بسیاری از دختران جوان از نداشتن خواستگار شکایت دارند. گاهی همه چیز مهیاست، خانواده اصیل و آبرومند، وضعیت مالی قابل قبول، زیبایی ظاهری، تحصیلات عالیه و ... اما باز هم روزها و سال ها می گذرد و کسی زنگ در خانه را نمی زند! ما در این مقاله راهکارهایی برای جذب خواستگارهای خوب را برای شما ارائه می دهیم. با خواندن این مقاله متوجه می شوید که کدام دسته از دختران برای پسران دم بخت و مادرهایشان جذاب هستند!

با نشاط، مثبت نگر و پر انرژی باشید!

یکی از جذاب ترین خصلت های زنان برای مردان، شادابی و خنده رو بودن آنان است. دخترانی که همیشه لبخند بر لب دارند، با نشاط هستند و به هر جا که وارد می شوند با خود شور و انرژی را به همراه می برند همیشه برای مردان جذاب هستند. همیشه نکات مثبت هر اتفاق یا هر شخص را پر رنگ تر از نکات منفی ببینید و آن ها را برای خود شاخص نمایید. این نکته باعث می شود ناخودآگاه خوش برخوردتر، مهربان تر و خنده روتر باشید. البته باید بسیار دقت داشته باشید و در پرانرژی بودن افراط نکنید! زیرا در این صورت، رفتارها حالت تصنعی به خود می گیرند و رفته رفته رو به جلف بودن و سبک سری می روند.

اجتماعی باشید!

دختران منزوی و گوشه گیر هیچگاه برای مردان جذاب نیستند. اگر شاغل هستید و فعالیت اجتماعی دارید که چه بهتر اما اگر محصل یا شاغل نیستید حتما سعی کنید برای خود یک فعالیت اجتماعی دست و پا کنید. علایق خود را بشناسید و متناسب با آنها در کمپین ها، مجامع، محافل و NGO های مختلف مانند حفاظت از محیط زیست، کمک به کودکان کار و بی سرپرست، مساجد و هیئت های مذهبی، کتاب و کتابخوانی، شعرخوانی، داستان نویسی، گروه های کوهنوردی و عکاسی و نقد فیلم یا هر موضوع دیگری که مورد علاقه شماست شرکت نمایید. داشتن یک فعالیت اجتماعی علاوه بر شادابی و بالا رفتن روحیه، دوری از افسردگی و خانه نشینی  باعث می شود شما در اجتماع ظاهر شوید و مورد توجه مردان و خانواده های پسردار قرار بگیرید و تبدیل به یکی از کیس های ازدواج و گزینه های مناسب برای خواستگاری شوید.

استقلال و عزت نفس داشته باشید!

زنان قوی و مستقل و به اصطلاح زنانی که می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند چه برای مردان و چه برای زنان دیگر جذاب هستند. به تنهایی به سینما و کافه و بازار بروید. به تنهایی به دنبال کارهای اداری یا بانکی بروید و علاقمندی ها و توانمندی های خود را بشناسید و به دنبال آنها بروید، اگر به نقاشی علاقه دارید برای موفقیت در آن تلاش کنید، اگر از علاقمندان به موسیقی و ساز هستید ساز مناسبی را انتخاب کنید و سعی کنید کار با آن را فرا بگیرید، اگر نویسنده خوبی هستید سعی کنید هدفمند و به صورت مرتب بنویسید و به طور کلی سعی کنید خودتان را به خودتان ثابت کنید و همچنین از پس کارهای خود بربیایید. برای تنهایی های خود ارزش قائل شوید و دائما به دنبال یک تکیه گاه یا همراه برای انجام کارهای خود نگردید. این خصوصیات باعث می شود در نظر دیگران زنی قوی و مستقل و در عین حال شاداب باشید. باید توجه داشته باشید که این احساس استقلال و عزت نفس اگر به سوی افراط پیش رود تبدیل به غرور کاذب می شود که برای هیچ مردی جالب نیست و این غرور کاذب در تمام حرکات و حرف های شما نمود پیدا می کند و هر مردی را از اطراف تان فراری می دهد.
به یاد داشته باشید که درست است که مردان، زنان مستقل و با عزت نفس را دوست دارند اما خوی مردانگی آنان باعث می شود تا دوست داشته باشند برای همسر خود تکیه گاه و پناهگاه باشند و یک مرجع خوب برای مشورت در کارها به حساب بیایند، پس مراقب این مرزها باشید و هوشمندی زنانه خود را فعال نمایید!

رفتارهای زنانه را فراموش نکنید!

شاید اگر بگوییم همه مادران ایرانی تا به حال بارها به دختران خود گوشزد نموده اند که "قوز نکن" یا " قشنگ بخند" یا "اینقد تند و با شتاب راه نرو" گزافه گویی نکرده ایم! اینها همه نشان از هوشمندی مادران در شناخت زنان و مردان دارد. مردان زن های ظریف را دوست دارند. در نکته قبلی استقلال و عزت نفس را توصیه نمودیم اما به یاد داشته باشید که زن نماد لطافت و ظرافت است. مردان برای زندگی آینده خود دنبال شوهر یا مادر نیستند! یک زن را می خواهند تا در کنار او آرام بگیرند و خستگی های ناشی از استرس های روزمره و فشار های کاری را با دیدن چهره بشاش، آغوش گرم و شنیدن سخنان لطیف او فراموش نمایند به همین دلیل به طرز فکر شما، نوع نگاه شما به مشکلات و چالش ها، طرز صحبت کردن و راه رفتن و غذا خوردن شما بسیار توجه می کنند.

متعادل باشید!

قبلا هم اشاره کردیم که مردان برای زندگی به دنبال همسر هستند نه مادر! پس سعی کنید متعادل باشید. زنان با روحیه به شدت فرمانده یا زنان به شدت فرمانبردار برای مردان جذاب نیستند. زنانی که مثل مادرها نگران خورد و خوراک شوهر خود هستند یا دائما به او توصیه های بهداشتی می کنند به هیچ عنوان زنان جذابی نیستند! شب ها حتما مسواک بزن! شامتو سر وقت بخور! آهسته رانندگی کن! غذای چرب نخور این ها همگی توصیه های درستی هستند اما نباید از حد بگذرند و مرد را کلافه نمایند. پس در روابط قبل از ازدواج این نکته را به یاد داشته باشید و بدانید که این توصیه ها راه خوبی برای نشان دادن عشق و علاقه به طرف مقابلتان نیستند!
علاوه بر این، مردان به شدت از زنان غرغرو دوری می کنند. زنانی که دائما در حال گله و شکایت هستند یا حتی در مورد خودشان و ظاهرشان هم دائما غر می زنند و شکایت می کنند به سرعت مردان را فراری می دهند.

زن زندگی باشید!

مردان بیش از آنکه فکرش را بکنید تیزبین هستند. برخلاف باور اکثر زنان که فکر می کنند مردان فقط به ظاهر توجه دارند، مردی که برای خواستگاری و ازدواج به دنبال یک مورد خوب می گردد علاوه بر توجه به ظاهر و زیبایی به تک تک رفتارهای شما دقت دارد. ولخرجی یا خساست بیش از اندازه، حساسیت های زنانه افراط گونه، شکاک بودن، بیش از حد ظاهربین بودن و توجه به زیبایی ظاهری خود و بقیه، احترام یا بی احترامی به بزرگترها، علاقه یا دوری گزیدن از بچه ها، تنبلی و بی حالی، عصبی و پرخاشگر بودن یا خونسردی بیش از حد، عجول بودن یا احساس آرامش درونی، همگی می توانند نکاتی باشند که یک مرد با توجه به رفتارهای روزمره شما کشف می کند. پس اگر خصوصیت بدی در رفتار شما وجود دارد که خودتان هم به آن واقف هستید آن را اصلاح نمایید. البته باید توجه داشته باشید که نقش بازی نکنید زیرا ممکن است با نقش بازی کردن خواستگار را به سمت خود جذب نمایید و حتی این خواستگاری به ازدواج منجر شود، ولی قطعا اگر این خصایل بد در وجود شما باقی بمانند در زندگی مشترک به مشکل برخواهید خورد.

با حیا و با عفت باشید!

مردی که به دنبال یک شریک همیشگی برای زندگی حال و آینده خود می گردد قطعا به دنبال یک دختر نجیب و باوقار و با حیا می گردد. مادران پسردار به دنبال یک عروس پاک و مادر نمونه برای نوه های خود هستند تا بتواند فرزندانی شایسته و نمونه را به جامعه تحویل دهد، پس اشتباه نکنید و با رفتارهای سبکسرانه یا لباس های تحریک کننده و جلف به دنبال جذب مردان نباشید. با این رفتارها شاید تعداد زیادی از پسران را درگیر خود کنید ولی مطمئن باشید هیچ یک از آنها برای شما خواستگار نمی شود! پس اگر به دنبال یک مرد خوب و نجیب برای زندگی خود می گردید یک زن نجیب و متین با رفتاری در چهارچوب عرف و اجتماع باشید. خطوط قرمزی برای خود ترسیم نمایید و در روابط خود به این خطوط قرمز پایبند باشید و اطمینان داشته باشید که این متانت شما از نگاه ها پوشیده نمی ماند.

زیبا باشید!

 زیبایی شناسی یک علم نسبی است به این معنا که اصول زیبایی در نگاه هر فرد متفاوت است و اگر چیزی در نگاه یک نفر زیبا باشد، ممکن است در نگاه فرد دیگر نازیبا و ناموزون باشد پس هیچگاه در مورد زیبایی ظاهری خود شک نکنید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.
در کتاب " مردان مریخی و زنان ونوسی " که کتابی بسیار مفید در زمینه شناخت دنیای مردان و زنان است نوشته شده  "مردان با چشم عاشق می شوند و زنان با گوش، به همین دلیل زنان آرایش می کنند و مردان دروغ می گویند!" پس یکی از راهکارهای جذب خواستگار رسیدگی به زیبایی و آراستگی ظاهری و معطر و خوشبو بودن در هر موقعیتی است. اگر دچار اضافه وزن هستید یا بیش از حد لاغر هستید سعی کنید با ورزش و رژیم های غذایی به اندام مناسبی برسید. به هر حال یکی از جنبه های اصلی ازدواج پاسخ به نیازهای جنسی و جسمی است و این برای هیچکس قابل کتمان نیست پس مراقب زیبایی های ظاهری خود باشید تا در چشم مردان جذاب باشید و جذاب بمانید!
زیبا بودن به معنای آرایش های سنگین یا عمل های جراحی پشت سر هم نیست اتفاقا مطالعات محققان در حوزه های روانشناسی و زیبایی شناسی ثابت کرده که مردان، زنانی با صورت ساده و دخترانه و موهای طبیعی را بیشتر دوست دارند و بیشتر به او اعتماد می کنند. عمل های زیبایی و آرایش های بیش از حد، حس اعتماد را در مردان از بین می برد.  بنابراین زیاده روی در این کارها اولین اشتباه در پراندن خواستگار به شمار می رود!

منحصر به فرد باشید!

مردان زنانی را دوست دارند که با دیدن آنها غافلگیر شوند! تیپ شخصیتی خاص خود را داشته باشید و جزئیات رفتاری هرچند کوچک و بی اهمیت را برای خود ترسیم نمایید. به عنوان مثال اگر به حیوان خاصی علاقه دارید اکسسوری های خود مانند جاسوئیچی یا کیف و قاب گوشی خود را متناسب با آن حیوان انتخاب کنید و به علاقمندی خود بها دهید. سعی کنید همیشه و مرتب در جهت موافق آب شنا نکنید. مثلا اگر همه دختران فامیل شما به دنبال فعالیت های هنری هستند شما در فعالیت های ورزشی مشارکت کنید و در مورد آن مطالعه نمایید، البته اگر ورزش در حیطه علاقمندی های شماست.
سرگرمی خاصی برای خود داشته باشید، به شغلی که دارید افتخار کنید یا به دنبال یک مهارت خاص و منحصر به فرد باشید. اگر به فیلم و سینما علاقه دارید نقد فیلم ها را بخوانید و اطلاعات کسب کنید. کارگردان های مشهور را شناسایی کنید و در مورد فیلم های آنان فکر کنید و نظر خود را ابراز کنید. اگر به سیاست یا اقتصاد علاقه دارید مطالبی در مورد آنها بخوانید و سعی کنید در این زمینه ها صاحب نظر باشید. به طور خلاصه همیشه راکد و ساکن نباشید. همگی این ها می توانند از شما یک فرد جذاب و قابل توجه بسازند که همیشه حرفی برای گفتن دارد.

دور خود حصار نکشید!

یکی از مشکلات بزرگی که این روزها مانع از ازدواج دختران و پسران جوان شده است، بلندپروازی ها و رویاپردازی های افراط گونه است. دختران جوان تنها مردان با تحصیلات عالیه یا شغل های آنچنانی یا خانواده های بسیار متمول و ثروتمند را لایق خود می دانند و این باعث می شود که بسیاری از پسران جوان با وجود علاقه به آنها جرئت خواستگاری را به خود ندهند و از ترس جواب رد، اصلا پا پیش نگذارند!
گاهی رفتار دختران جوان باعث شده تا شجاعت از مردان اطراف آنها گرفته شود حتی اگر آنها در باطن به دنبال پول زیاد یا تحصیلات عالیه هم نباشند و صرفا به دنبال یک مرد نجیب و خوش اخلاق با معیارهای تحصیلی و خانوادگی و مالی متوسط باشند اما رفتار بیرونی و ظاهری آنها خلاف عقاید درونی آنها را نشان می دهد و باعث می شود بسیاری از پسران جوان جسارت خواستگاری از آنها را نداشته باشند.
سخن آخر:
امروزه با تحولات اجتماعی، مقوله ازدواج در لیست دغدغه های بسیاری از زنان از اولویت اول به اولویت دوم یا سوم نزول کرده است، اما این مساله هیچگاه قابل کتمان نیست که هر انسانی چه زن و چه مرد برای رسیدن به آرامش ماندگار در زندگی خود نیاز به همسر دارد تا در کنار او بتواند استعدادهای خود را شکوفا نماید و خط سیر زندگی خود برای رسیدن به اهداف را طی نماید. احساس تنهایی و بی کسی در سنین بالاتر، احساس نادیده گرفته شدن و ارضا نشدن نیازهای جنسی و به دنبال آن افسردگی، پرخاشگری و بیماری های دیگر جسمی  از تبعات ازدواج نکردن است که برای هر فردی رخ خواهد داد پس هر چه قدر که درگیر مدرنیته شویم نیاز به ازدواج و همسرگزینی را نمی توان نادیده گرفت.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت