چگونه تاریخ مناسبی را برای روز عروسی انتخاب کنیم؟

چگونه تاریخ مناسبی را برای روز عروسی انتخاب کنیم؟

فهرست عناوین

معمولا اولین سوالی که اطرافیان بعد از اطلاع از نامزدیتان، از شما می‌پرسند، تاریخ عروسی است. تصمیم هر زوجی می‌تواند در این مورد متفاوت باشد. ولی معمولا تجربه نشان می‌دهد که حول و حوش 9 ماه زمان برای برنامه‌ریزی لازم است تا تمام کارها به‌درستی و به‌موقع انجام شود.

·    استفاده از نشانه‌ها

فکر کنید چقدر رمانتیک خواهد بود اگر روز جشن عروسیتان مصادف با روز و ماه اولین دیدارتان باشد. معمولا در کشور ما اعیاد انتخاب خوبی برای جشن عروسی هستند. جالب است بدانید در کشوری مانند ژاپن از یک تقویم نجومی (کیومی[1]) برای انتخاب مناسبترین تاریخ برای ازدواج دو نفر استفاده می‌کنند. یا یونانیان باستان، با استفاده از فال‌گیری روز مناسب را انتخاب می‌کردند.

ممکن است شما به دلایلی مانند رزرو شدن سالن موردنظر شما در تاریخ مطلوب، نتوانید در تاریخ دلخواهتان جشن بگیرید مگر اینکه زودتر به فکر باشید.

·         فصل

آب‌وهوا نه تنها روی سبک عروسی شما و محل برگزاری آن تاثیرگذار است بلکه می‌تواند در احساسات و جذابیت آن نیز موثر باشد. مثلا اگر برف ببارد یا دمای هوا 40 درجه سانتی‌گراد باشد، مردم نیز رفتار متفاوتی خواهند داشت. پس انتخاب فصل با در نظر گرفتن نوع عروسی مورد دلخواهتان باید به سلیقه خودتان باشد.

نوشیدنی‌های خنک گرمسیری، استفاده از سایه‌بان در محوطه سالن و ... می‌تواند عروسی تابستانیتان را زیبا کند. شکوه زمستان، بارش زیبای برف و ... می‌تواند جلوه خاصی به عروسی زمستانی شما بدهد. رنگ‌های زیبا، طبیعت رنگارنگ پاییز و ... شما را تشویق به عروسی پاییزی می‌کند. تازگی، سرسبزی و گل‌های زیبای بهاری و ... عروسی بهاری رویایی برایتان خواهد ساخت.


·         قیمت

بودجه شما ممکن است تاریخ عروسیتان را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا تابستان محبوب‌ترین فصل برای برگزاری عروسی در ایران است و همین باعث می‌شود که قیمت خدمات مربوط به عروسی کمی گران‌تر باشد. روزهای هفته نیز می‌تواند در قیمت آن‌ها تاثیرگذار باشد. معمولا آخر هفته‌ها و تعطیلات، قیمت‌ها بالاتر از روزهای عادی هفته است.

·         ترجیحات میهمانان VIP

اگر دوست دارید تعدادی از میهمانانتان حتما در جشن عروسیتان حضوری داشته باشند، زمان عروسیتان را با آن‌ها هماهنگ کنید.

·         تاریخ‌های نامناسب

معمولا روزها و مناسبت‌هایی مانند روز تحویل سال، سیزده‌به‌در که افراد ترجیح می‌دهند در کنار خانواده خود سپری کنند یا روز قبل از شروع مدارس و روزهای آخر سال زمان مناسبی برای جشن عروسی نیستند.



[1] koyomi

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مه بانو | 1396 اسفند 15


چه جالب . ممنون