همه نکاتی که در مانیکور و طراحی ناخن عروس باید به آنها توجه داشته باشیم

همه نکاتی که در مانیکور و طراحی ناخن عروس باید به آنها توجه داشته باشیم

فهرست عناوین

پیش از این در مورد جزئیات در مراسم عروسی مقاله های زیادی را در بزمینه مطالعه نموده اید. جزئیات در جشن عروسی چیزی بیش از جزئیات هستند و نقش آنها بسیار مهم تر و تاثیرگذارتر است. اکسسوری ها از قبیل تاج و ریسه، حلقه ها و جاحلقه ای، کفش عروس و همچنین مانیکور و پدیکور عروس از جمله جزئیاتی هستند که در جشن عروسی بسیار مهم می شوند.
مانیکور و پدیکور عروس در سال های اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. در سال های گذشته طراحی ناخن عروس به سوهان کشی و لاک یا گذاشتن ناخن مصنوعی خاتمه می یافت، اما این روزها کاشت ناخن، نوع سوهان کشی و طراحی های مرتبط با تم عروسی، لباس عروس یا دسته گل و ... روی ناخن ها انجام می گیرد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا هر آنچه درباره طراحی ناخن باید بدانید و همچنین مدل های مناسب برای طراحی ناخن عروس را بررسی نماییم.

کاشت ناخن

ناخن ها از پروتئین هایی به نام کراتین ساخته شده اند که قسمتی از آنها که روی پوست و در معرض دید قرار گرفته است از سلول های مرده تشکیل شده است به عبارتی دیگر ناخن در زیر پوست رشد می کند و بلند می شود و قسمت های قدیمی تر تبدیل به سلول های مرده شده و از پوست بیرون می زنند. به همین دلیل کوتاه کردن ناخن ها درد ندارد اما همین سلول های مرده مانند یک مانیتور قابلیت ارائه گزارشی در مورد سلامت عمومی بدن و انواع کمبود ویتامین ها و پروتئین ها را دارند. به همین دلیل برخی افراد از نازیبایی یا بسیار شکننده بودن ناخن های خود شکایت می کنند. کمبود برخی از ویتامین ها مانند ویتامین A و کلسیم موجب ورقه ورقه شدن و شکنندگی ناخن ها می شود و همچنین بیماری های ریوی و کبدی باعث می شوند تا ناخن ها فرم خمیده یا منحنی به خود بگیرند. کمبود آهن و کم خونی و حتی نارسایی های قلبی رنگ ناخن ها را سرد و ظاهر آنها را رنگ پریده می سازند.
این روزها کاشت ناخن در بین خانم ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و علاوه بر کسانی که فرم ناخن خود را دوست ندارند یا ناخن هایی شکننده و ضعیف دارند، بعضی از افراد صرفا به دلایل زیبایی از روش های کاشت ناخن استفاده می نمایند.
کاشت ناخن علاوه بر ناخن های مصنوعی پلاستیکی که در فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شوند و با چسب مخصوص روی ناخن ها چسبانده می شوند به دو روش دیگر نیز انجام می شود که نسبت به ناخن مصنوعی پلاستیکی عمر طولانی تری دارند البته به شرطی که حداقل هر ماه یک بار ترمیم شوند.

کاشت ناخن پودری

در روش پودری کاشت ناخن، پودرهایی به نام پودرهای اکریلیک با حلال مخصوص مخلوط شده و ماده خمیری مانند به دست می آید که پس از انجام مراحل مانیکور و مرتب کردن ناخن های طبیعی خود فرد و برداشتن پوست های اضافه دور ناخن ها محلولی ضد قارچ به منظور ضدعفونی نمودن ناخن ها روی آنها زده می شود سپس محلول اکریلیک روی ناخن گذاشته می شود که این محلول پس از خشک شدن حالت خشک و مقاومی به خود می گیرد. مراحل سوهان کشی و فرم دهی انجام شده سپس این ناخن های کاشته شده با استفاده از انواع لاک ها دیزاین می شوند.

کاشت ناخن ژله ای

مرسوم ترین روش برای کاشت ناخن استفاده از ژل uv است که نسبت به روش پودری از زیبایی و شفافیت بسیار بیشتری برخوردار است اما دوام آن از روش پودری کمتر است و بسته به سرعت رشد ناخن های طبیعی و معمولا هر دو هفته یک بار نیاز به ترمیم خواهد داشت همچنین افرادی که روش ژله ای را استفاده می کنند باید بسیار بیشتر مراقب ناخن های کاشته شده خود باشند و آنها را به ندرت در معرض محیط های مرطوب و مواد شیمیایی و شوینده قرار دهند زیرا احتمال ایجاد حباب های هوا در زیر ناخن ها در این صورت افزایش می یابد.
در روش ژله ای پس از انجام‌ مانیکور ناخن های طبیعی، ژل کاشت ناخن در دو مرحله گذاشته می شود. مرحله اول بیلدینگ ژل و مرحله دوم فینیشینگ ژل که در هر مرحله پس از گذاشتن ژل ها، ناخن ها در دستگاه مخصوصی قرار می گیرند و به کمک اشعه، ژلها خشک شده و حالت مقاومی پیدا می نمایند.

انواع لاک های دیزاین

مرحله بعدی پس از کاشت ناخن، دیزاین آن ها می باشد که به کمک انواع لاک ها انجام می پذیرد. لاک ها مدل های متنوعی دارند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند:

لاک مات
بهترین گزینه برای مراسم های رسمی و مجالسی که در روز برگزار می شوند لاک های مات هستند که هیچ شفافیت خاصی در آنها دیده نمی شود اما اگر تمایل داشته باشید می توانید روی آنها از برق ناخن استفاده کنید.
لاک مخملی
لاک های مخملی لاک های پرزداری هستند که در انواع رنگ ها موجود می باشند و برای افرادی با سلیقه های خاص و متفاوت و همچنین مراسم های زمستانه و استایل های زمستانی بسیار مناسب می باشند.
لاک نئونی
در مراسم های شبانه یا جشن تولدهای سورپرایزی لاک های نئونی گزینه های بسیار مناسبی هستند که باعث می شوند دستان شما در تاریکی بدرخشند.
لاک اکلیلی
اگر نتیجه تست استایل شناسی بزمینه برای شما استایل لاکچری است به جرات می توان گفت لاک های اکلیلی برای شما مناسب ترین گزینه هستند. لاک های اکلیلی در اشکال و فرم های مختلف برای انواع سلیقه ها در دسترس هستند.
لاک ترک
لاک ترک از آن دسته لاک هایی است که نیاز به زیرسازی دارد و حتما قبل از زدن آن باید لاک دیگری از انواع لاک های مات یا براق روی ناخن ها زده شده باشد. لاک های ترک پس از خشک شدن با ترک ترک شدن طرح های زیبایی روی ناخن ها به وجود می آورند اینگونه لاک ها برای استایل های اسپرت و کژوال بسیار مناسب می باشند.
لاک شنی
علاوه بر لاک های مخملی لاک های شنی نیز از دسته لاک های حجم دار هستند که فرم آنها به صورت دانه های شن ولی در رنگ های بسیار زیبا و متنوع است.
لاک آینه ای یا کروم
تا به حال به قطرات جیوه نگاه کرده اید؟ لاک های کروم یا آینه ای حالت شفاف و بازتاب دهنده ای مانند قطرات جیوه دارند که ظاهری بسیار لاکچری و شیک به ناخن های شما می بخشند.
لاک ژلیش
لاک های ژلیش لاک های چند لایه ای هستند که مختص به ناخن های طبیعی می باشند زیرا استفاده از آنها روی ناخن های کاشت باعث می شود نمای ناخن بسیار قطور و نازیبا به نظر بیاید. لایه های لاک ژلیش عبارتند از: بیس کد، لاک ژله ای رنگی، تاپ کد و لاینر.

مدل های طراحی ناخن عروس

دست های عروس در عکاسی از دسته گل و حلقه ها بسیار جلوه گر هستند، همچنین در صحنه های رقص، خوش و بش با میهمانان و حتی در عکس ها و کلیپ های فرمالیته و اکران آنها در مراسم عروسی، به دفعات در تیررس نگاه ها قرار می گیرد. چند عامل در انتخاب نوع طراحی ناخن عروس تاثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

زمان کاشت ناخن

هرکدام از روش های کاشت ناخن اعم از ناخن مصنوعی یا روش های ژله ای و پودری را انتخاب کرده اید، برای انجام آن عجله نکنید. برای کاشت ناخن بهترین زمان یک یا دو روز قبل از مراسم عروسی است زیرا اگر زودتر اقدام به این کار نمایید رشد ناخن های طبیعی باعث فاصله گرفتن ناخن های کاشته شده از پوست می شود که ظاهری نامرتب و نازیبا به ناخن ها می بخشد و مجبور هستید تا ترمیم ناخن انجام دهید. اگر ناخن مصنوعی را انتخاب کرده اید در مورد طرح و نوع ناخن ها از قبل با مسئول سالن زیبایی هماهنگی نمایید و چسباندن انها را به همان روز عروسی موکول نمایید.

بهترین سالنهای زیبایی را در بزمینه ببینید

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

فرم ناخن

فرم مربعی، گرد یا نوک تیز در لیست انتخاب های شماست اما پیشنهاد کارشناسان بزمینه این است که فرم های لطیف تری را برای سوهان کشی ناخن ها انتخاب کنید چون هم برای یک عروس خانم باوقار و متین زیباتر هستند و هم کمتر حرکات دست شما را دچار محدودیت می کنند. با انتخاب فرم نوک تیز علاوه بر ظاهر خشن، دائما باید مراقب گیر کردن ناخن ها به لباس، تور ، موها و ... باشید. اندازه ناخن ها را نیز بهتر است کوتاه در نظر بگیرید، گاهی عروس خانم ها با خیال اینکه ناخن ها هرچه بلندتر باشند انگشت هاکشیده تر به نظر می رسند، طول ناخن های مصنوعی یا کاشت را بسیار زیاد در نظر می گیرند در حالی که ناخن هایی که بیش از حد بلند هستند علاوه بر ظاهری ناموزون باعث می شوند در بسیاری از کارها مانند نگه داشتن طولانی مدت دسته گل دچار مشکل شوند.

دیزاین ناخن عروس

برای طراحی ناخن های عروس روش های متفاوتی بنا به سلیقه افراد مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از عروس خانم ها طرح های شلوغ همراه با نگین های ناخن را می پسندند و برخی دیگر طرح های ساده را دوست دارند و تنها به یک فرنچ معمولی اکتفا می کنند.
اگر رنگ های روشن مانند سفید و نقره ای را برای ناخن های تان انتخاب نموده اید بهتر است دیزاین آنها را متناسب با دیزاین لباس خود انتخاب کنید و اگر لباس شما دارای تزئینات سنگ دوزی و نگین دوزی است روی ناخن ها هم نگین های مشابهی را به کار ببرید. ولی اگر رنگ های متضاد دیگری مانند قرمز را برای ناخن هایتان دوست دارید انتخاب با شماست و هیچ محدودیتی در این انتخاب وجود ندارد. رنگ گل های دسته گل یا رنگ تم عروسی می تواند ایده های خوبی برای رنگ ناخنهایتان باشد. اما از طرح های خیلی شلوغ برای ناخن ها دوری کنید و اگر طراحی های خاصی را برای آنها در نظر گرفته اید تنها انگشت حلقه را طراحی نمایید. ناخن های پر از طرح و نگین دست های شما را زمخت نشان می دهند و زمانی که سرویس جواهرات یا اکسسوری ها مانند دستبند یا ساعت را نیز استفاده می کنید ظاهر دستان شما بسیار نامرتب به نظر می رسد.
پیشنهاد بزمینه به شما انجام تست های استایل شناسی است. انجام این تست ها برای انتخاب انواع استایل ها، لباس ها و مراسم ها بسیار کمک کننده می باشند. با انجام آنها به شناخت خوبی از سلیقه شخصی خود می رسید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت