اگر عروس از داماد قدبلندتر بود چه کنیم ؟

اگر عروس از داماد قدبلندتر بود چه کنیم ؟

فهرست عناوین

معمولا دختران جوان ایرانی مردان قد بلند و دامادهایی که از عروس بسیار قد بلندتر هستند را بیشتر می پسندند و چه بسا دختران جوانی که خواستگاران خود را فقط به دلیل اینکه قد کوتاهتری نسبت به خودشان داشته اند رد کرده اند اما کم نیستند زوج هایی که معیارهای اخلاقی و شخصیتی را بر ظواهر ترجیح داده  و به تفاوت قدی خود توجهی نکرده اند. با وجود اینکه کوتاهی قد داماد نسبت به عروس به هیچ عنوان ایرادی ندارد اما اگر ترجیح می دهید که در جهت جریان عرفی جامعه باشید و کوتاهی قد آقای داماد را از دیگران پنهان کنید و اختلاف قدی خود را به حداقل برسانید در این مقاله با بزمینه همراه باشید. با رعایت نکات زیر اختلاف قدی بین خود و همسرتان را کاهش دهید.

کفش های پاشنه بلند ممنوع!

اگر دوست دارید با داماد هم قد باشید یا بلندتر بودن قد شما نمایان نشود دور کفش های پاشنه بلند را خط بکشید. صندل ها و کفش های پاشنه فرانسوی برای شما بهترین انتخاب هستند.

مدل لباس و مدل دامن عروس بسیار مهم است.

اگر از همسر خود قد بلندتری دارید برای لباس عروس سراغ دامن های پفی و دنباله دار بروید. دامن های کات آ، پری دریایی یا ماهی و دامن های راسته برای لباس عروس شما مناسب نیستند زیرا این مدل های دامن قد شما را کشیده تر نشان می دهند و ممکن است اختلاف قدی شما با داماد بیشتر به نظر برسد.

مدل شینیون را با دقت انتخاب کنید

برای عروس و دامادهای هم قد شینیون های رو به پایین یا مدل موهای باز انتخاب مناسبی هستند. شینیون های رو به بالا قد شما را بلندتر می کنند و شما را کشیده تر نشان می دهند.

تاج های ملکه ای و بلند ممنوع!

نکته دیگری که باید حتما به آن توجه داشته باشید مدل تاج است. این روزها تاج های با ارتفاع زیاد و تاج های فرحی و ملکه ای بیشتر مورد توجه عروس خانم ها قرار می گیرند اما این تاج ها برای عروس خانم هایی که قد بلندتری نسبت به داماد دارند توصیه نمی شوند. ریسه های مو، تورهای بردکیج و گیره های مرواریدی مو بهترین انتخاب ها برای این افراد هستند که هم مدرن و جدید هستند هم قد عروس را بلندتر نشان نمی دهند.

لژ مخفی در کفش داماد

یکی از حیله هایی که در کفش های مردانه برای بلندتر کردن قد افراد استفاده می شود لژ مخفی است. کفش هایی با لژ مخفی در ظاهر بیرونی هیچ تفاوتی با کفش های مردانه معمولی ندارند بلکه در داخل آنها زیر پاشنه پا یک لژ پنهان وجود دارد که حدود 2 الی 5 سانتی متر قد اقا دامادها را بلند تر نشان می دهد.

رنگ و مدل کت و شلوار داماد

آقا دامادهایی که قد کوتاهی دارند بهتر است از کت و شلوار های تیره و هم رنگ به همراه کراوات استفاده کنند. کت و شلوارهای دو رنگ و ناهمگون با رنگ های روشن و سفید، هم چنین کت شلوارهای تاکسیدو و مدل های جلیقه دار باعث می شوند تا کوتاه تر به نظر برسید. در انتخاب کت و شلوار این نکته را به یاد داشته باشید که هر چه یقه کت باریکتر و نوک تیزتر باشد باعث می شود شما کشیده تر به نظر برسید. بهترین مدل پارچه برای افراد کوتاه قد پارچه های تیره همراه با راه راه های عمودی است. خطوط افقی شما را کوتاه تر و چاق تر نشان می دهند.

اکسسوری های داماد

آقا دامادهایی که قد آنها کوتاهتر از عروس خانم است بهتر است برای اکسسوری ها کمی با احتیاط پیش روند. پاپیون ها، دستمال گردن ها و شال کمر داماد باعث می شوند تا قد کوتاه تر به نظر برسید. بهترین انتخاب برای شما کراوات های باریک و پوشت می باشد. هم چنین سعی کنید تا لبه های آستین پیراهن از آستین کت بیرون بزنند و از دکمه های سر استین استفاده کنید تا دست های شما بلندتر و کشیده تر به نظر بیایند. یکی دیگر از مواردی که با به وجود آوردن یک خط افقی در میانه قامت شما باعث می شود کوتاه تر به نظر برسید کمربند است. بهتر است از مدل های کت و شلواری استفاده کنید که بستن کمربند در آنها ضروری نیست و نبودن آن به استایل شما آسیبی نمی زند.
سخن اخر:
وقتی دو نفر یکدیگر را عاشقانه دوست دارند و احساس می کنند که نیمه گمشده هم هستند هیچ عامل خارجی نمی تواند مانع رسیدن آنها به هم شود. زیبایی های ظاهری، بلندی و کوتاهی قد، رنگ پوست و مو و چشم همگی جزو عواملی هستند که در ابتدا ممکن است بیش از آنچه که اهمیت دارند جلوه کنند اما پس از مدتی به مرور زمان در زندگی مشترک تنها تفاهم های اخلاقی، درک متقابل،تعهد، صداقت و جذابیت های شخصیتی هستند که باقی می مانند پس در مقوله ازدواج که مهم ترین اتفاقی است که در زندگی شخصی هر فردی پیش می آید با چشم بازتر و دید وسیع تری انتخابمان را انجام دهیم و به قوانین عرفی نادرستی از این دست که قد داماد حتما باید از قد عروس بلندتر باشد توجه نکنیم.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت