انواع کفش های پاشنه بلند عروس و موقعیت های مناسب استفاده از آنها

انواع کفش های پاشنه بلند عروس و موقعیت های مناسب استفاده از آنها

فهرست عناوین

کفش ها یکی از مهم ترین اکسسوری های مورد استفاده در هر استایلی هستند. کفش ها اجزای جدایی ناپذیر در ظاهر شما می باشند که انتخاب آنها باید با دقت و با توجه به فرم اندام، اندازه قد، نوع لباس و نوع شلوار صورت گیرد. علاوه بر موارد گفته شده برای انتخاب کفش ها، باید به موقعیت های مکانی و زمانی و نوع مراسمی که در آن شرکت می کنیم نیز توجه داشته باشیم. کفش های پاشنه بلند به علت ظاهر زیبایی که دارند و هم خوانی آنها با انواع لباس ها و استایل ها و هم چنین فرم زیبایی که به نوع راه رفتن و اندام می دهند در میان خانم ها طرفداران بسیار زیادی دارند. اما کفش های پاشنه بلند انواع متفاوتی دارند که هر یک از آنها برای استایل و موقعیت خاصی مناسب می باشند. برای استفاده از کفش های پاشنه ابتدا باید انواع مختلف آنها و زمان استفاده از هر یک از آنها را بشناسیم که کارشناسان بزمینه در این مقاله به مرور این موارد می پردازند.

کفش‌ پاشنه بلند پامپ Pump

پرطرفدارترین مدل کفش پاشنه بلند کفش های پامپ هستند که سلبریتی های هالیوود به وفور از آنها استفاده می کنند. کفش های پاشنه بلند پامپ معمولا در قسمت جلویی پا رویه ای کوتاه دارند و بسیار ساده ولی در رنگ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. کفش های پاشنه بلند پامپ با دامن های کوتاه و بلند، مانتو شلوار های رسمی و مجلسی، تونیک های راسته، شلوار جین یا فاستونی و انواع لباس شب می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

کفش‌ پاشنه بلند استیلتو Stiletto

کفش های پاشنه بلند استیلتو معمولا در قسمت زیرین دارای لژ هستند و بیشترین ارتفاع را در بین انواع کفش های پاشنه بلند دارند. ارتفاع آنها معمولا از 10 سانتی متر شروع می شود و گاهی تا 20 سانتی متر هم می رسد. راه رفتن با کفش های پاشنه بلند استیلتو کار هر کسی نیست و فقط کسانی که در استفاده از کفش های پاشنه بلند حرفه ای هستنند می توانند به راحتی با آنها کنار بیایند. کفش های استیلتو را می توان با مانتو شلوار های مجلسی، کت و شلوار، دامن های کوتاه و تنگ و ماکسی های بلند با دامن های کلوش یا پرنسسی استفاده نمود. کفش های استیلتو برای مراسم های رسمی یا مراسمی مانند خواستگاری که در منزل برگزار می شود مناسب نیستند و بیشتر برای میهمانی های شب و مراسم هایی که در تالار برگزار می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش پاشنه بلند کیتن Kitten Heels

کفش های پاشنه بلند کیتن جزو راحت ترین و کاربردی ترین کفش های پاشنه بلند هستند که معمولا برای مراسم های رسمی یا محافل کاری استفاده می شوند. کفش های پاشنه بلند کیتن تلفیقی از راحتی کفش های بدون پاشنه و ظاهر زیبای کفش های پاشنه دار هستند و می توان همراه با مانتو شلوارهای رسمی و اداری، شلوارهای کوتاه یا شلوارهای با دم پای گشاد، کت و دامن، کت و شلوار و دامن های میدی مناسب هستند.

کفش پاشنه لژ Wedge Heels

راحت ترین کفش های پاشنه بلند کفش های پاشنه لژ هستند که به دلیل اختلاف ارتفاع بسیار کم بین پنجه و پاشنه پا احتمال آسیب دیدگی در زانو و مچ پا کاهش یافته است و راه رفتن با آنها بسیار ساده تر از بقیه انواع کفش های پاشنه بلند می باشد. در کفش‌های پاشنه لژ، پاشنه در تمام سطح زیرین کفش به صورت پیوسته کشیده شده است. کفش های پاشنه لژ معمولا برای استایل های دخترانه و همراه با شلوارهای کوتاه و جذب یا جین و دامن های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند اما انتخاب مناسبی برای کفش عروسی می باشند چون در عین حالی که قد شما را بلند تر نشان می دهند راه رفتن و رقصیدن با آنها بسیار راحت است.

کفش‌ پاشنه بلند مچ دار Ankle Strap Heel و کفش پاشنه بلند پشت بندی Sling Back Heels

کفش های پاشنه بلند مچی و پشت بندی در اشکال مختلف طراحی می شوند اما ویژگی یکسان در همه آنها بند دور مچ یا بند پشت پا و بالای پاشنه است که ظرافت و زیبایی آنها را دوچندان می کند. این نوع از کفش ها با توجه به نوع پاشنه آنها می توانند در موقعیت های متفاوت مورد استفاده قرار گیرند.

کفش پاشنه مخروطی Cone Heels

کفش های پاشنه مخروطی در ارتفاع ها و مدل های مختلف دیزاین می شوند تنها شاخصه آنها این است که پاشنه به صورت یک قیف مخروطی شکل در ابتدای اتصال به کفش پهن تر است و در قسمت های انتهایی نوک تیز می شود. حفظ تعادل و راه رفتن با کفش های پاشنه بلند مخروطی به دلیل پهنا در قسمت اولیه پاشنه راحت تر از پاشنه های پامپ است و برای کسانی که به طور معمول از کفش پاشنه دار استفاده نمی کنند و با استفاده از کفش های پاشنه دار تعادل خود را از دست می دهند انتخاب مناسب تری است.

کفش‌ پاشنه بلند جلو باز Peep Toe Heels

همه انواع پاشنه ها می توانند جزو کفش های پاشنه بلند جلوباز باشند. شاخصه کفش های جلوباز بیرون بودن انگشت شصت پا از قسمت جلویی کفش می باشد. کفش های جلو باز در میهمانی های شب همراه با لباس شب های کوتاه و بلند مورد استفاده قرار می گیرد و انتخاب مناسبی برای کفش عروس می باشند. پوشیدن این نوع از کفش های پاشنه دار با جوراب به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بوت پاشنه بلند High Heeled Boots و نیم بوت پاشنه بلند Ankle Booties

بوت ها و نیم بوت های پاشنه بلند نیز جزو ترندهای بسیار پرطرفدار می باشند که در فصل زمستان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. بوت های پاشنه بلند معمولا برای میهمانی ها و همراه با دامن های کوتاه یا مانتو شلوارهای جذب مورد استفاه قرار می گیرند. پالتوهای بلند چرمی نیز انتخاب های خوبی با بوت های پاشنه بلند هستند اما نیم بوت های پاشنه بلند را می توان برای استفاده روزانه همراه با پالتو یا شلوار جین استفاده نمود.

کفش پاشنه بلند قرقره ای Spool heels

پاشنه کفش های اسپول در ابتدا و انتها ضخیم هستند و در قسمت میانی باریک می شوند. ارتفاع کفش های پاشنه قرقره ای معمولا بیش از 5 سانتی متر می باشد و به دلیل پهنای پاشنه در قسمت ابتدایی و انتهایی راه رفتن با آنها راحت تر از سایر مدل های کفش پاشنه بلند می باشد.

کفش پاشنه بلند فرانسوی یا لوئیس French Heels

کفش های فرانسوی همان کفش های پاشنه قرقره ای هستند با این تفاوت که ارتفاع آنها کمتر از کفش های پاشنه قرقره ای است و انتخاب مناسبی برای کفش های روزانه و اداری هستند.

کفش‌ پاشنه بلند مول Mule

پشت کفش های پاشنه بلند مول باز است و رویه بالایی آنها کشیده و بلند است به طوری که معمولا 60 درصد قسمت رویی پا را می پوشاند.این کفش ها به دلیل پشت بازی که دارند برای میهمانی ها و محافل رسمی یا استفاده روزانه مناسب نیستند و بیشتر برای مجالس شب همراه با دامن های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش‌های پاشنه بلند کرست Coreset Heels

کفش های پاشنه بلند کرست تلفیقی از کفش و صندل می باشند. مشخصه اصلی آنها لایه دو قسمتی آنها در بالای کفش می باشد که با الهام از لباس های زیر قدیمی با بندهای زیادی به هم متصل شده اند. این کفش ها با توجه به نوع پاشنه خود می توانند هم به صورت روزانه و در فصل تابستان، هم برای میهمانی های شب مورد استفاده قرار گیرند.

کفش پاشنه بلند آکسفورد Oxford Heels

آکسفوردهای پاشنه بلند برای کسانی که عاشق کفش های اسپرت و کتانی هستند بهترین انتخاب می باشند. این نوع از کفش ها به دلیل ظاهر اسپرتی که دارند برای محیط های آکادمیک و اداری نیز مناسب می باشند پس اگر دانشجو هستید و تمایل دارید تا به واسطه کفش، قدبلندتر به نظر برسید به کفش های پاشنه بلند آکسفورد فکر کنید.

کفش‌ پاشنه بلند مکعبی Chunky Heels

پاشنه کفش های چانکی به حالت مکعب است و این ضخامت پاشنه ها، راه رفتن و حفظ تعادل را بسیار راحت تر نموده است.

کفش پاشنه بلند کاما Comma Heels

پاشنه کفش های کاما به شکل یک ویرگول کوتاه یا کشیده است که انحنای این ویرگول می تواند به سمت داخل یا خارج کفش باشد. کفش های کاما ظاهری کلاسیک دارند و برای کسانی که تبحر خاصی در استفاده از کفش های پاشنه بلند ندارند مناسب می باشند. چون معمولا ارتفاع آنها به بیش از 5 سانتی متر نمی رسد اما ظاهر آنها معمولا با سلیقه خانم های ایرانی هم خوانی ندارد.

کفش‌ پاشنه دار فانتزی Fantasy Heels

این کفش ها مخصوص کسانی هستند که برای ظاهری متفاوت و خاص حاضر به استفاده از مدل های غیرمتعارف هستند. کفش های پاشنه دار فانتزی در مدل های متنوع، پاشنه های با ارتفاع متفاوت و رنگ های خاص طراحی می شوند.
سخن آخر:
برای داشتن ظاهری زیبا و برازنده، تناسب در استایل و هم خوانی اکسسوری ها با لباس و نوع مراسمی که در آن شرکت داریم بسیار مهم می باشد. برای دستیابی به این مهم باید با روش های طراحی استایل، هارمونی رنگ ها و تناسب اکسسوری ها با موقعیت زمانی و مکانی آشنا باشید تا بتوانید استایل مناسبی را برای خود برگزینید اما این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که امروزه صنعت مد و فشن هیچ محدودیتی را بر نمی تابد و شما بیش از گذشته می توانید به سلیقه شخصی یا علایق فردی خود در طراحی استایل بها دهید مثلا شاید دوست داشته باشید کفش کتانی را همراه با لباس عروس بپوشید، هیچکس حق اعتراض به شما را ندارد!
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت