موهایتان را تغییر دهید (آشنایی با اکستنشن، دکوپاژ، هایلایت، آمبره، سامبره، بالیاژ، مش فویلی)

موهایتان را تغییر دهید (آشنایی با اکستنشن، دکوپاژ، هایلایت، آمبره، سامبره، بالیاژ، مش فویلی)

فهرست عناوین

موها در شکل ظاهری صورت افراد نقش بسیار مهمی دارند. در طول تاریخ تمام افراد اعم از مرد و زن به روش های گوناگون در ظاهر موهای خود تغییر ایجاد می کردند و به نقش موها در زیبایی به خوبی واقف بوده اند. تغییر در موها همیشه به معنای کوتاهی موها یا صاف کردن و فر کردن آن ها نیست. بلکه با بسیاری روش های دیگر می توان تغییرات وسیعی را در موها ایجاد نمود. در ادامه این مقاله با بزمینه همراه باشید تا با روش های مدرن ایجاد تنوع و زیبایی در موها آشنا شوید. برای انتخاب بهترین سالنهای زیبایی نیز پیشنهادات بزمینه را جدی بگیرید. 

اکستنشن مو

این روزها کمتر کسی نگران حجم کم موهای خود یا ریزش آنهاست. همچنین خانم هایی که دوست دارند برای تنوع، کوتاهی موها را تجربه کنند نیز با خیال آسوده تری این کار را انجام می دهند چون می دانند که اگر زمانی برای موهای بلند و حجیم خود دلتنگ شدند اکستنشن مو به یاری آنها می شتابد!!! اکستنشن مو به معنای اضافه کردن مویی جداگانه به موهای طبیعی خود فرد است. از اکستنشن مو برای افزایش طول موها یا پرپشت کردن آنها می توان استفاده نمود. اکستنشن در دو نوع انجام می شود. 1.اکستنشن با موی طبیعی که ظاهری زیباتر و نزدیک تر به طبیعت مو دارد و همچنین مثل موی طبیعی قابلیت هایلایت و رنگساژ و ... دارد اما قیمت آن به مراتب بالاتر از اکستنشن با موی مصنوعی است. 2.اکستنشن با موی مصنوعی که با وجود قیمت به صرفه تر معایبی مانند آسیب بیشتر به موها و احتمال بالای ریزش موی طبیعی را دارد زیرا وزن موهای مصنوعی در مقایسه با موهای طبیعی بالاتر است و به پوست سر و ریشه موهای طبیعی فشار وارد کرده و باعث آسیب به آنها و ریزش می شود به همین دلیل اکستنشن موی مصنوعی با طولی بیش از 25 سانتی متر توصیه نمی شود. اکستنشن مو دائمی نیست و با توجه به میزان رسیدگی به موها و انجام ترمیم بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد.

رنگ و رنگساژ مو

همه خانم ها به وفور رنگ و رنگساژ موها را تجربه می کنند. به عبارتی پرطرفدارترین، ارزان ترین و کم عارضه ترین روش برای ایجاد تغییر در موها رنگ کردن مو است. در رنگ کردن مو همه موها به صورت یکنواخت از ریشه تا ساقه به یک رنگ در می آیند و رنگساژ به معنای ترمیم رنگ موهایی است که بر اثر رنگ کردن درخشندگی خود را از دست داده اند. انتخاب رنگ به سلیقه شما بستگی دارد و اینکه چه رنگی متناسب با حالت صورت و رنگ پوست شماست. رنگ هایی که در ترکیب خود دارای قرمزی هستند مانند رنگ های طلایی، نسکافه ای، قهوه ای، ماهگونی، قرمز شعله و قرمز یاقوتی، کاراملی و شنی جزو رنگ های گرم هستند. رنگ هایی که جزو دسته های خاکستری، زیتونی و دودی هستند به دلیل اینکه در ترکیب خود دارای رنگ آبی هستند، جزو رنگ های سرد به شمار می روند این روزها اینگونه رنگ ها جزو ترند جهانی هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های سرد بیشتر مناسب افراد سفید پوست هستند.

دکوپاژ مو

دکوپاژ یا دکلره کردن موها به معنی پاک کردن رنگ قبلی موها به منظور گذاشتن رنگ جدید روی آنهاست که این کار با استفاده از مواد شیمیایی و پودرهای دکلره انجام می شود. مهم ترین مساله در دکوپاژ موها تهیه پودر دکلره مرغوب است چون در صورت استفاده از پودرهای دکلره نامرغوب موها به میزان بسیار زیادی آسیب می بینند و حتی با یک بار دکوپاژ موها، دیگر هیچ گاه موهای شما به حالت شاداب و اولیه خود باز نمی گردند. این مقاله را بخوانید روش های مراقبت از موهای دکلره شده و سوخته

هایلایت مو

هایلایت مو یکی از روش های بسیار جذاب برای رنگ کردن موها به شمار می رود که به دو صورت مش کلاهی و مش فویلی انجام می شود. در هایلایت مو مانند روش رنگساژ همه موها به صورت یکنواخت رنگ نمی شوند. بلکه موها با دو رنگ به صورت دسته دسته رنگ می شوند که معمولا یکی از رنگ ها خیلی روشن تر از رنگ دیگر است. در این روش معمولا دسته هایی از مو دکوپاژ می شوند تا پس از رنگساژ، رنگ کاملا متفاوتی با موهایی که دکوپاژ نشده اند داشته باشند. در هایلایت با کلاه از کلاه های مخصوصی استفاده می شود که دارای سوراخ های متمادی هستند و به وسیله سوزن، تارهای نازک مو از درون سوراخ ها بیرون کشیده می شوند و این موها دکوپاژ شده و پس از رنگ کردن موها، کلاه از روی سر برداشته می شود تا تارهای هایلایت شده به صورت نامنظم لابلای موهای اصلی خودنمایی کنند. در مش فویلی که روشی بسیار راحت تر و سریع تر از مش با کلاه است، موها به چند دسته تقسیم می شوند و برخی از این دسته ها دکوپاژ شده و داخل فویل قرار می گیرند، سپس با رنگساژ کلی موها این دسته ها به رنگی روشن تر از بقیه موها در می آیند. برای افرادی با موهای بلند و حجیم مش فویلی بیش از مش با کلاه توصیه می شود.

آمبره، سامبره و بالیاژ مو

روش های مدرن تری برای رنگ مو آمبره، سامبره و بالیاژ مو هستند که در همه آنها یک اصل رعایت می شود که موها به صورت درجه بندی از تیره به روشن دکلره و رنگساژ می شوند. در آمبره معمولا ریشه موها تیره و هر چه به سمت ساقه موها حرکت می کنیم رنگ مو روشن تر می شود به طوری که مرز مشخص و قابل توجهی بین رنگ موی تیره و رنگ موی روشن وجود دارد.
تفاوت سامبره با آمبره در همین مرز مشخص بین رنگ تیره و رنگ روشن است. تغییر رنگ در سامبره بسیار لطیف تر و آهسته تر صورت می گیرد به طوری که مرز مشخصی بین رنگ ها وجود ندارد.
بالیاژ مو تقریبا ترکیبی از سامبره و مش فویلی است. بالیاژ لغتی فرانسوی به معنی تکنیک رنگ کردن موها به صورت آزادانه است. در بالیاژ مو، دسته هایی از مو هایلایت می شوند اما ریشه موها تیره تر از ساقه موها است. این مقاله را بخوانید با روش های آمبره، سامبره و بالیاژ برای رنگ مو آشنا شوید!

لمه مو

لمه به الیاف رنگی و براقی گفته می شود که در صنعت پارچه و نساجی و برای دوخت لباس های شب و مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از روش های تزئین موها استفاده از این نخ های براق و رنگارنگ لابلای موها است که جایگزین مناسبی برای رنگ های شیمیایی یا پودرهای دکلره آسیب رسان به موها و اکستنشن هستند. لمه ها در طول های متفاوت و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
سخن آخر:
از هر روشی برای ایجاد زیبایی بیشتر در موهای خود استفاده می کنید باید بیش از پیش به آنها رسیدگی کنید. موهای زیبا و سالم بیش از موهای رنگ شده در شادابی و زیبایی شما تاثیرگذار هستند. کارشناسان بزمینه به شما توصیه می کنند که فواصل زمانی منظم حداقل 2 تا 4 ماه را بین هر بار استفاده از روش های رنگ مو قرار دهید و در این فواصل با رسیدگی بیشتر به موها به آنها فرصت دهید تا خود را بازسازی کنند و آسیب جدی نبینند.
خواندن این مقالات را هم توصیه می کنیم:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهرنوش | 1398 مرداد 22


ممنونم. خیلی جامع و شامل بود

گلناز | 1398 مرداد 23


سلام
مرسی از این مقاله خوب
لمه مو هم با روش های اکستنشن وصل میشه ؟
با لمه هم میشه موها رو شست ؟