اکسسوری های عروسی (تاج مروارید، پاپیچ، مچ بند عروس و دکمه سر آستین داماد) شما را جذاب تر می سازند

اکسسوری های عروسی  (تاج مروارید، پاپیچ، مچ بند عروس و دکمه سر آستین داماد) شما را جذاب تر می سازند

فهرست عناوین

همه می دانند که مهم ترین المان در استایل عروس و داماد لباس آنهاست اما این قضیه نباید باعث شود که در هنگام طراحی استایل مراسم عروسی خود از بقیه المان ها غافل شوید. لباس عروس و داماد در کنار اکسسوری هایی که انتخاب می کنید زیباتر به نظر می رسند و حتی گاهی ممکن است بر اثر اشتباه در انتخاب اکسسوری ها جلوه لباس شما تحت الشعاع قرار بگیرد و از زیبایی آن کاسته شود. همه عروس خانم ها برای روز عروسی خود اکسسوری هایی مثل دسته گل، تور، تاج و جواهرات از قبیل دستبند، گردن بند، انگشتر و گوشواره را با وسواس تمام انتخاب می کنند و تقریبا هیچ عروسی وجود ندارد که در روز عروسی ناگهان متوجه شود که دسته گل را فراموش کرده! و مجبور شود بدون دسته گل قدم در مراسم عروسی خود بگذارد. اما اکسسوری های عروس به این موارد محدود نمی شود بلکه موارد بسیار زیادی هستند که می توانند تکمیل کننده استایل عروسی باشند و به احتمال زیاد بدون خواندن این مقاله از آنها غافل می شوید.
در ادامه با بزمینه همراه باشید تا اکسسوری های عروس و داماد را بررسی کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که لازم نیست هر عروس و دامادی از تمام این اکسسوری ها استفاده نماید بلکه گاهی استفاده از یکی از آنها به تنهایی در کنار لباس، شما را به برازنده ترین عروس و داماد دنیا تبدیل می کند.

کفش و پاپیچ (پابند) عروس

یکی از اکسسوری هایی که معمولا در حق آن اجحاف می شود کفش است. عروس خانم ها به خیال اینکه کفش عروسی آنها زیر لباس عروس دیده نمی شود در انتخاب کفش وسواس زیادی به خرج نمی دهند ولی این مساله را فراموش می کنند که در بسیاری از پوزیشن های عکاسی فرمالیته و روز عروسی ممکن است کفش ها نمایان باشند البته باید توجه داشته باشید که برای انتخاب کفش عروسی در درجه اول به راحتی آن اهمیت دهید و نوع و اندازه پاشنه را مناسب و درست انتخاب کنید و در درجه دوم به سراغ مدل و زیبایی آن بروید. پاپیچ ها هم اکسسوری های جذابی هستند که با توجه به مدل کفش خود می توانید از آنها استفاده کنید و از عکس هایی که پاپیچ شما در آن ها دیده می شود لذت ببرید. برای دیدن نمونه های پاپیچ و کفش به فروشگاه بزمینه قسمت پاپیچ مراجعه کنید.
اگر قد شما از آقای داماد بلندتر است یا هم قد هستید بهتر است از صندل های تخت و بدون پاشنه استفاده کنید اما اگر اختلاف قدی شما زیاد است و دوست دارید قد بلندتر و کشیده تر به نظر برسید بهترین انتخاب کفشهای لژدار هستند که راه رفتن و رقصیدن با آن ها به مراتب راحت تر از کفش های با پاشنه معمولی است. البته اگر به صورت معمول عادت به پوشیدن کفش های پاشنه بلند دارید و پاشنه کفش، زانوها و مچ پای شما را اذیت نمی کند و در مدل راه رفتن و رقصیدن شما تاثیر منفی نمی گذارد، در انتخاب کفش آزاد هستید و می توانید از هر نوع پاشنه ای که خوشتان می آید استفاده نمایید.

کلاه عروس

یکی از اکسسوری های جذاب که شما را به یک عروس خاص و متفاوت تبدیل می کند کلاه است. اکثر عروس های ایرانی از تور استفاده می کنند اما استفاده از کلاه ها هم خالی از لطف نیست. مدل های کلاه عروس را مشاهده کنید و اگر با سلیقه شما همخوانی دارند می توانند انتخاب های خوب و زیبایی باشند.

دستکش، بازوبند یا مچ بند عروس

استفاده از دستکش، بازوبند یا مچ بند بستگی زیادی به مدل لباس عروس شما دارد. در لباس عروس های آستین بلند پوشیدن مچ بند نمای جالبی ندارد اما در لباس های دکلته و بدون آستین، بازوبندها و مچ بندهای زیبا باعث می شود که عروسی با شکوه و برجسته تر باشید.
مچ بندهای گل نیز انتخاب های بسیار خاص و زیبایی هستند که بیشتر برای فرمالیته مناسب هستند در کنار گوشواره و گردنبند ساخته شده از گل می توانید با ساقدوش های خود عکس های بسیار به یاد ماندنی داشته باشید.

گیره مو و تل عروس

تنها انتخاب شما برای آرایش موها تاج نیست بلکه گیره مو و تل مخصوصا گیره ها و تل های مرواریدی نیز استایل موهای شما را بسیار زیبا و باشکوه می سازند و همچنین انتخاب بسیار مدرن و شیکی محسوب می شوند چون اکسسوری های مرواریدی در حال حاضر ترند جهانی هستند. گیره های گل و گیره های مروارید انتخاب های زیبا و شیکی برای فرمالیته نیز محسوب می شوند.

توربان عروس

اگر استایل محجبه را برای روز عروسی خود برگزیده اید توربان های سنگ دوزی شده، مرواریدی و زیبا بهترین انتخاب برای شما هستند. با استفاده از توربان های زیبا عروسی مدرن با استایل لاکچری و متفاوت باشید. هم چنین توربان های رنگی متناسب با لباس رنگی فرمالیته نیز انتخاب زیبا و هوشمندانه ای به شمار می رود.

چتر عروس

چترهای سفید و زیبا نیز یکی از اکسسوری هایی هستند که عروس خانم ها به صورت معمول از آن استفاده نمی کنند اما اگر متناسب با استایل شما و فصل برگزاری مراسم عروسی انتخاب شوند می توانند بسیار زیبا باشند و پوزیشن های عکاسی بی نظیری با آنها خلق نمود.

کیف دستی عروس

در قدیم و دهه های پنجاه و شصت کیف دستی مانند دسته گل یکی از اکسسوری های ضروری در استایل عروس خانم ها محسوب می شد اما این روزها کمتر عروسی در شب عروسی کیف در دست می گیرد اما به هرحال برای جمع آوری هدیه های مراسم عروسی به یک کیف دستی نیاز دارید و هم چنین در عکس های فرمالیته و اسپرت کیف های متناسب با لباس ها انتخاب های جالب و به جایی هستند.
تا اینجای مقاله اکسسوری های عروس را بررسی نمودیم با بزمینه همراه باشید تا اکسسوری های آقا دامادها را با هم مرور کنیم.

کمربند داماد

لباس داماد مانند لباس عروس پر از زرق و برق و المان های چشمگیر نیست پس کوچکترین مسائل هم در آن به وضوح دیده می شوند و در استایل کلی موثر هستند. در ابتدا بهتر است مقاله 10 قانون انتخاب کت و شلوار و اکسسوری داماد را مطالعه کنید.
برای خرید کمربند داماد به چند نکته توجه داشته باشید اول اینکه رنگ کمربند را هم رنگ با کفش ها انتخاب کنید دوم رنگ کمربند را طوری انتخاب کنید که با رنگ کت و شلوار آقا داماد تناسب داشته باشد، به عنوان مثال کمربند مشکی برای کت و شلوار سورمه ای خیلی جذاب نیست و بهتر است از کمربندهای قهوه ای یا عسلی استفاده نمود و نکته آخری که باید به آن توجه داشته باشید نوع سگک کمربند است. برخی از سگک ها معنای خاصی دارند یا برای شلوارهای جین و اسپرت مناسب هستند. برای کت و شلوارهای دامادی استفاده از سگک های کلاسیک و استیل توصیه می شود.

پاپیون یا کراوات داماد

پاپیون یا کراوات هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد و انتخاب آن کاملا به سلیقه شما و همسرتان مرتبط است اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید رنگ پاپیون یا کراوات انتخابی است که باید با رنگ کت و شلوار و پیراهن هم خوانی داشته باشد. گاهی می توان رنگ پاپیون و کراوات را با اکسسوری ها و جواهرات عروس ست کرد یا در عکاسی فرمالیته و اسپرت از ست کردن رنگ پاپیون و کراوات داماد با گل یا لباس عروس نهایت لذت را ببرید. همچنین توجه داشته باشید که اگر از کراوات استفاده می کنید حتما از گیره کراوات نیز استفاده نمایید تا استایل شما کامل باشد و نامرتب به نظر نرسد.

دکمه سر آستین داماد

دکمه سر استین یکی از اکسسورهای بسیار کوچک اما با تاثیر فراوان است. به طور معمول دکمه سر آستین در محافل رسمی استفاده می شود اما برای آقا دامادها اکسسوری ضروری محسوب می شود. بزمینه به شما توصیه می کند دکمه سر آستین خود را هماهنگ با بند ساعت خود انتخاب کنید تا زیبایی آنها دوچندان گردد.

گل سرسینه داماد

گل سرسینه داماد هم مانند دستبند گل برای مراسم اصلی عروسی معمولا استفاده نمی شود اما برای عکاسی فرمالیته یکی از اکسسوری های جذاب و متفاوت است که می تواند با هماهنگی با دستبند، گوشواره یا تاج گل عروس حس و حال خوبی به عکس های فرمالیته شما بدهد.

دستمال جیبی یا پوشت داماد

دستمال جیبی یا پوشت، استایل آقای داماد را بسیار مردانه تر، مرتب تر و رسمی تر می سازد هم چنین قابلیت ست کردن با رنگ جواهرات یا رنگ تاج عروس را نیز دارد پس از آن غافل نشوید.
سخن آخر:
جزئیات در هر حیطه ای چه طراحی دکوراسیون منزل چه گل ارایی جایگاه عروس و داماد و چه استایل عروس خانم و آقا داماد باعث زیباتر شدن و کامل تر به نظر رسیدن طراحی ها می شود. توجه به اکسسوری ها یعنی توجه به جزئیات! پس از اکسسوری های مناسب برای خود و همسرتان در مراسم رویایی ازدواج تان غافل نشوید تا یک عروسی همه چیز تمام داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهرنوش | 1398 مرداد 22


شال کمر داماد هم یکی از اکسسوری هایی است که برای داماد میشه ازش استفاده کرد ولی خیلی سلیقه ایه