چک لیست 23 موردی از لوازمی که در روز عروسی باید به همراه خود داشته باشید!

چک لیست 23 موردی از لوازمی که در روز عروسی باید به همراه خود داشته باشید!

فهرست عناوین

هر چه قدر که فرد منظمی باشید و همیشه حواستان به همه چیز باشد باز هم ممکن است روز عروسی بعضی از چیزها را فراموش کنید یا گرفتار برخی اتفاقات ناگوار شوید. روز عروسی با همه روزهای دیگر در عمرتان متفاوت است. میزان استرس و هیجان در آن بسیار بالاست، از صبح خیلی زود باید به سالن زیبایی مراجعه کنید و ممکن است در اثر خواب آلودگی بعضی از وسایل مورد نیاز خود را فراموش کنید و فکر آزار دهنده اینکه مبادا چیزی را فراموش کنید خود باعث حواس پرتی شما می شود علاوه بر همه این ها اگر برای جلوگیری از بعضی اتفاقات پیش بینی نشده آماده و مجهز باشید خیالتان آسوده تر است و در صورت بروز این حوادث راحت تر می توانید به اعصاب خود مسلط شوید، پس بهتر است شب قبل از مراسم عروسی یک ساک دستی از وسایلی که باید به همراه داشته باشید را آماده کنید تا فردا با خیال راحت به آرایشگاه بروید.
اگر در مراسم عروسی خود ساقدوش دارید بهتر است با آنها هم هماهنگ باشید و وسایل مورد نیاز را به کمک آنها آماده کنید تا اگر چیزی از قلم افتاد بتوانید روی کمک و پشتیبانی ساقدوش های خود حساب کنید.
نکته ای که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که سرویس جواهرات و حلقه خود را بهتر است با خود به آرایشگاه نبرید و آن را به یکی از نزدیکان مورداعتماد یا یکی از ساقدوش ها بسپارید، تا در آتلیه زمانی که به آنها احتیاج پیدا کردید آن را به شما تحویل دهد. به همراه داشتن سرویس طلا و حلقه در آرایشگاه در درجه اول خطرناک است و در صورت مفقود شدن هم ضرر و زیان مالی زیادی را متحمل می شوید هم اینکه در مراسم عروسی مجبور هستید بدون سرویس طلا حاضر شوید و از همه مهم تر اینکه روز عروسی به شما زهرمار می شود! چون دائم در فکر طلاهای گمشده خود هستید و این افکار آزار دهنده باعث می شود از بهترین روز زندگی خود لذت نبرید. اگر طلاها را با خود به آرایشگاه ببرید حتی اگر اتفاق بدی نیفتد و طلاها گم نشوند باز هم آرامش شما بر هم می خورد چون دائما باید مراقب آنها باشید و اضطراب ناشی از فکر گم شدن آنها شما را رها نخواهد کرد بنابراین بهترین کار سپردن مسئولیت نگهداری از طلاها به شخص دیگری است.
در ادامه این مقاله با بزمینه همراه باشید تا چک لیست لوازمی که بهتر است در روز عروسی به همراه داشته باشید را با هم بررسی نماییم.

1. لباس عروس

این مورد را محال است فراموش کنید! اما باز هم از شب قبل لباس عروس خود را بررسی کنید، فنرهای ژپون دامن را وارسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی برای آنها پیش نیامده و به دلیل جمع شدن توی جعبه یا کاور دچار آسیب نشده باشند، کریستالها یا سنگ های دوخته شده روی لباس را چک کنید تا اطمینان پیدا کنید که کنده نشده باشند. در انتها لباس خود را با دقت در حالتی که کمترین احتمال چروک شدگی یا خرابی را داشته باشد جمع کنید و کنار وسایلی که فردا صبح باید به همراه خود ببرید قرار دهید.

2. کفش ها

بهتر است در روز عروسی علاوه بر کفش اصلی یک جفت کفش اضافه هم به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در کفش ها یا کثیف شدن آنها کفش دیگری برای استفاده داشته باشید.

3. تاج

اگر تاج هم جزو مفاد قرارداد آرایشگاه با شماست پس خیالتان راحت است اما در این صورت هم حتما از قبل، تاج های آرایشگاه را ببینید و مطمئن شوید که از مدل آنها خوشتان می آید تا درست در روز عروسی با انواع تاج هایی که با سلیقه شما هم خوانی ندارند مواجه نشوید که حتی همین یک مورد هم می تواند شما را تا مرز انفجار برساند.
اگر تاج شما جزو قرارداد ارایشگاه نیست و خودتان آن را تهیه کرده اید پس حتما حواستان باشد که تاج را فراموش نکنید و آن را در ساک دستی خود قرار دهید.

4. شنل، کت یا روپوش

اگر لباس شما طوری است که شنل یا کت برای آن در نظر گرفته اید یا هر روپوش دیگری که برای پوشیدن روی لباس عروس دارید را فراموش نکنید اگر مراسم عروسی شما در فصل های سرد است حتما یک لباس گرم هم به همراه داشته باشید و آن را طوری که چروک نشود جمع کنید و کنار وسایل خود قرار دهید .

5. گن و لباس زیر

بعضی از لباس های عروس نیازی به لباس زیر و سوتین ندارند اما اگر مدل لباس شما طوری است که باید لباس زیر بپوشید آن را فراموش نکنید هم چنین اگر قرار است برای بهتر بنظر آمدن اندامتان در لباس عروس، گن بپوشید آن را در ساک خود قرار دهید و از پوشیدن آن از اول صبح پرهیز کنید چون باعث عرق کردن و کلافه شدن شما می شود.

6. لنز تزئینی یا لنز طبی

اگر چشم شما ضعیف است و به صورت معمول از عینک استفاده می کنید بهتر است در روز عروسی از لنزهای طبی استفاده کنید تا عینک به استایل شما آسیبی نرساند البته عروس خانم های زیادی هم هستند که عینک جزو استایل عروسی آنها به شما می رود و از گذاشتن آن ابایی ندارند. در صورتی که قرار است از لنز های رنگی و تزئینی استفاده کنید هم بهتر است از قبل با میکاپ آرتیست خود هماهنگ کنید تا در صورتی که لازم است خودتان لنز را به همراه داشته باشید آن را فراموش نکنید.

7. اسپری، دئودورانت، عطر و ادکلن

در روز مراسم عروسی شما از صبح خیلی زود در آرایشگاه هستید و هم چنین گاهی استرس های این روز باعث می شوند که بیش از حد معمول عرق کنید. پس دئورانت (ضد عرق)، اسپری خوشبوکننده، عطر و ادکلن به همراه داشته باشید.

8. خوشبو کننده دهان

حتما صبح قبل از اینکه به ارایشگاه بروید دندان های خود را مسواک کنید اما در طول روز بر اثر خوردن خوراکی (یا حتی ممکن است در روز عروسی اصلا فراموش کنید غذا بخورید) دهان بدبو می شود. شما در مراسم عروسی قرار است با صدها نفر خوش و بش کنید و به آنها خوش آمد بگویید پس بوی بد دهان می تواند یک فاجعه باشد. از خوشبو کننده دهان غافل نشوید.

9. دمپایی

شما در روز عروسی قرار است ساعت های متمادی را در سالن زیبایی بگذرانید. کفش های پاشنه بلند یا گرم شما را کلافه خواهند کرد پس بهتر است به محض رسیدن به آرایشگاه دمپایی به پا کنید و راحت باشید.

10. موبایل و شارژر

این روزها هیچکس تلفن همراه خود را یک لحظه هم از خود جدا نمی کند اما روز عروسی با همه روزها فرق دارد و ممکن است گوشی موبایل خود را فراموش کنید. شما در آرایشگاه مطئنا دوست دارید با آقا داماد در ارتباط باشید و از روی روال بودن همه کارها مطمئن شوید. پس گوشی موبایل و شارژر را درون ساک خود قرار دهید.

11. پول نقد

حتما پول نقد به همراه داشته باشید و به کارتهای بانکی اکتفا نکنید. ممکن است در موقعیتی به پول احتیاج پیدا کنید ولی دستگاه کارتخوان در دسترس نباشد.

12. دستمال کاغذی و دستمال مرطوب

دستمال کاغذی و دستمال مرطوب همیشه و در هر حالتی حتی در یک روز کاملا معمولی به کار شما می آیند اما در روز عروسی جزو لوازم ضروری به حساب می آیند پس حتما آنها را به همراه داشته باشید.

13. حوله کوچک

برای شروع کار میکاپ آرتیست لازم است ابتدا صورت و گردن خود را بشویید حتی ممکن است بر اثر بعضی از اتفاقات لازم شود موهای خود را نیز بشویید پس حتما یک حوله کوچک تمیز را در ساک خود قرار دهید.

14. بادبزن دستی

معمولا مسئولین سالن های آرایش حرفه ای و معتبر حواسشان کاملا به دمای داخل سالن هست چون به این قضیه واقف هستند که دمای بالا هم باعث عصبی شدن عروس خانم ها می شود هم باعث تعریق و بر هم خوردن آرایش صورت آنها می گردد اما بادبزن دستی را حتما به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم استفاده کنید هم چنین بادبزن های سفید و زیبا برای داخل تالار و در حین برگزاری مراسم عروسی هم لازم هستند تا بر اثر گرما کلافه نشوید.

15. آینه کوچک

حتما یک آینه کوچک به همراه داشته باشید تا هر گاه احتیاج داشتید میکاپ و موهای خود را در آینه چک کنید. اما به همراه داشتن آینه نباید باعث وسواس شما شود و مرتبا خود را درون آن ورانداز کنید. قطعا تصویر خوبی جلوی میهمانان نخواهد داشت.

16. ست جمع و جور خیاطی

اتفاقات پیش بینی نشده همیشه در کمین شما هستند. پارگی قسمتی از لباس، خراب شدن زیپ لباس، سوختن قسمتی از تور یا دامن لباس، کنده شدن گیره های لباس زیر یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. در صورت بروز این اتفاقات به اعصاب خود مسلط باشید و با آرامش کامل به دنبال راه حل آن باشید. قیچی، سوزن، نخ، چسب قطره ای، سنجاق قفلی و چسب های دو طرفه می توانند پشتیبان های خوبی برای شما باشند.

17. گچ سفید

گچ سفید در مواقعی که گوشه ای از لباس شما لکه شود فریادرس شما خواهد بود پس از آن غافل نشوید.

18. داروهای شخصی، قرص سردرد، قطره بینی و چشم و داروهای ضد حساسیت

اگر داروی خاصی را مصرف می کنید روز عروسی دلیلی برای نخوردن داروها نیست، همچنین قرص سردرد برای جلوگیری از سردردهای میگرنی که گاه بر اثر بدخوابی یا استرس زیاد به وجود می آیند، داروهای ضد حساسیت و آبریزش بینی مخصوصا در فصول حساسیت زا مثل فصل بهار و قطره چشمی برای جلوگیری از قرمز شدن چشم ها بر اثر گذاشتن لنز را حتما درون ساک خود قرار دهید.

19. لوازم آرایش، تافت، سنجاق مو و گوش پاک کن

معمولا اسپری های فیکساتور که میکاپ آرتیست ها روی میکاپ عروس ها استفاده می کنند شما را از لوازم آرایشی بی نیاز می کند، اما برای احتیاط بهتر است یک کرم پودر کوچک، رژ لب و لاک همرنگ با رژ و لاکی که استفاده کرده اید و یک ریمل به همراه داشته باشید. تافت و سنجاق مو هم به ندرت به کار شما می آیند اما به همراه داشتن آنها ضرری ندارد، هم چنین گوش پاک کن برای برداشتن اشک های چشم خیلی به کار می آید. در صورت استفاده از لنز، آمدن اشک از چشم امری طبیعی است پس برای جلوگیری از به هم خوردن آرایش چشم از گوش پاک کن استفاده کنید.

20. مسواک و نخ دندان

در آرایشگاه حتما پس از خوردن غذا، شکلات یا هر چیز دیگری دندان های خود را مسواک کنید و نخ دندان بکشید تا هم از زرد شدن دندان ها و بدبو شدن دهان جلوگیری شود هم خیالتان راحت باشد که تکه های غذا بین دندان های شما باقی نمانده است.

21. قبض و فاکتور آرایشگاه

معمولا زمانی که شما برای عقد قرارداد با سالن زیبایی به آنها مراجعه می کنید قسمتی از هزینه ها را به عنوان بیعانه از شما دریافت می کنند و یک قبض یا فاکتور به شما می دهند. آن را در روز عروسی به همراه داشته باشید تا برای تسویه حساب دچار مشکل نشوید.

22. بخارشوی دستی

در سالن های آرایشی بسیار مجهز و حرفه ای، بخارشو برای برطرف کردن چروک های لباس عروس تهیه شده است، اما اگر آرایشگاه شما به بخارشو مجهز نیست نگران نباشید. در صورتیکه پارچه لباس عروس شما از پارچه هایی است که به راحتی چروک می شود، بهتر است یک بخارشوی دستی به همراه داشته باشید تا چروک های لباس عروس و تور خود را به راحتی صاف کنید.

23. شکلات، مغز آجیل و نوشیدنی های انرژی زا

در روز عروسی بر اثر هیجان زیاد شاید میلی برای خوردن غذا نداشته باشید اما این قضیه نباید باعث ضعف جسمانی شما شود پس بهتر است مقداری نوشیدنی انرژی زا مثل نوشابه های انرژی زا، شکلات، مغز بادام، پسته یا گردو به همراه داشته باشید تا گاهی با خوردن آنها انرژی خود را بازیابید.
توجه داشته باشید که لیست لوازم مورد نیاز در روز عروسی در بزمینه تمام و کمال تهیه شده و نگران تهیه همه موارد آن نباشید.
سخن آخر:
روز عروسی روز پر هیجان و پر تنشی است اما آمادگی های روحی قبل از آن کمک بسیار بزرگی برای مواجهه با این حجم عظیم از اضطراب است. گذراندن وقت با دوستان و افراد خانواده، مرور خاطرات با خواهر و برادر و پدر و مادر، مکالمه عاشقانه و آرامش بخش با همسر در شب قبل از عروسی همگی می توانند شما را از لحاظ روحی شارژ کنند تا بتوانید در بهترین حالت خود در روز عروسی حاضر شوید و از همه اتفاقات لذت ببرید و خاطره سازی کنید.
این مقاله ها را بخوانید
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهرنوش | 1398 مرداد 22


قشنگ باید با یه کامیون بریم آرایشگاه -)))))