انواع روکش (آیسینگ) کیک مناسب برای کیک و شیرینی عروسی

انواع روکش (آیسینگ) کیک مناسب برای کیک و شیرینی عروسی

فهرست عناوین

اولین چیزی که پس از شنیدن کیک به ذهن ها خطور می کند کیک های با روکش خامه ای هستند اما این روزها انواع متفاوت روکش برای کیک عروسی، استفاده می شود که بسته به نوع دکوراسیون کیک، یکی از این روکش ها انتخاب می شود. معمولا در نظر افراد، ظاهر و دکوراسیون کیک در کیک های عروسی خیلی مهم تر از طعم و مزه آن است اما بعضی از افراد برخلاف آنها به طعم کیک عروسی خود بیشتر اهمیت می دهند و معتقد هستند مزه این کیک تا ابد زیر زبان عروس و داماد باقی خواهد ماند. در مقاله 15 نوع کیک شیک و مناسب برای عروسی همراه با 45 مدل پیشنهادی انواع دکوراسیون کیک مناسب برای مراسم عروسی را معرفی نمودیم. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا انواع آیسینگ کیک مناسب برای کیک های عروسی را معرفی نماییم تا اگر طعم کیک عروسی هم برای شما مهم است و دوست دارید کیک عروسی خود را متناسب با ذائقه خود سفارش دهید با انواع روکش های کیک بیشتر آشنا شوید.

خامه

کیک های با روکش خامه ای متداول ترین نوع کیک های عروسی هستند که با ذائقه اکثر افراد هم خوانی دارند برای دکوراسیون کیک های خامه ای از روش های مختلفی می توان استفاده نمود. معمولا کیک های خامه ای ظاهری کلاسیک دارند و در مدل های چند طبقه یا چند گانه تهیه می شوند. استفاده از کریستال ها، گل ها و میوه های طبیعی یا رنگ های مجاز خوراکی نیز در دکوراسیون کیک ها بسیار مرسوم هستند.
خامه ای که برای تزئین کیک های خامه ای مورد استفاده قرار می گیرد خامه فرم گرفته یا خامه قنادی نام دارد که همان خامه معمولی به همراه پودر خامه است که به صورت مرتب و با همزمان های پرسرعت مخلوط می شود تا فرم مناسب برای آیسینگ کیک را به خود بگیرد.

باترکریم (باتر آیسینگ)

باتر کریم یا باتر آیسینگ از انواع روکش های مناسب برای کیک عروسی به شما می رود که به دلیل ظاهر بسیار خوب، طعم عالی و سهولت فرم دهی به آن طرفداران زیادی دارد. البته از باترکریم در شیرینی ها و کاپ کیک های عروسی بیشتر استفاده می شود اما برای استفاده در کیک عروسی هم مناسب است. مزیتی که باتر کریم نسبت به خامه دارد این است که در برابر گرما مقاوم تر است و به راحتی حالت استوار خود را از دست نمی دهد.
مواد اصلی تشکیل دهنده باترکریم، کره گیاهی یا مارگارین و شکر است که می تواند با رنگ های مجاز خوراکی و یا شکلات مخلوط شده و برای دکوراسیون کیک با رنگ های محتلف مورد استفاده قرار بگیرد.

فوندانت

آیسینگ فوندانت یکی از مواد پرکاربرد در هنر دکوراسیون کیک است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از فوندانت برای مجسمه سازی روی کیک ها نیز بسیار استفاده می شود. فوندانت به دلیل فرم استوار، سهولت در استفاده و مدل های متنوعی که با استفاده از آن می توان برای کیک ها ساخت، برای دکوراسیون کیک بسیار مناسب است. اما طعم و مزه آن با همه ذائقه ها سازگار نیست و اکثر افراد طعم فوندانت را دوست ندارند، اما باز هم با دیدن مدل های متنوع کیک های فوندانتی به استفاده از این آیسینگ جذاب ترغیب می شوند.
برای تهیه فوندانت در منزل، یک روش ساده استفاده از مارشمالو و شکر است که با انواع رنگ های مجاز خوراکی دنیای رنگارنگی از روکش ها را به هنر دکوراسیون کیک هدیه داده است.

ژلارد

خمیر ژلارد یکی از جایگزین های فوندانت به شمار می رود و برای افرادی که طعم فوندانت را دوست ندارند مناسب است اما معمولا برای کیک های خانگی از آن استفاده می شود و کمتر قنادی ژلارد را آیسینگ اصلی خود برای کیک ها قرار می دهد. مواد تشکیل دهنده خمیر ژلارد نشاسته، شیر، آرد و پودر ژله است.

روکش شکلات

معمولا عروس و دامادها برای کیک عروسی خود کیک های با رنگ روشن را بیشتر می پسندند. اما بعضی از آنها برای خاص شدن کیک عروسی خود سس شکلات را برای کیک عروسی خود انتخاب می کنند و گاهی ممکن است عروس و داماد آنقدر به طعم شکلات و کاکائو علاقمند باشند که رنگ تیره کیک های شکلاتی را به خاطر طعم دلچسب کاکائو تحمل کنند! سس شکلات برای روکش دسرها و بستنی های مورد استفاده در مراسم عروسی هم انتخاب خوب و جالبی است.

گاناش

آیسینگ گاناش هم یکی از روکش های بر پایه کاکائو و شکلات است که برای کیک عروسی مناسب است. گاناش نسبت به سس شکلات بسیار خوش طعم تر است و طعم دلچسب شکلات را بیشتر و بهتر به افراد منتقل می کند.
گاناش از خامه و شکلات ساخته می شود که در انواع کیک ها و کاپ کیک های عروسی می توان از آن استفاده نمود.

روکش براق

سس براق بیشتر برای شیرینی های مورد استفاده در عروسی به کار می رود که ظاهری بسیار شیک و لاکچری دارد و برای کیک و شیرینی های متناسب با تم جشن عروسی شما بسیار مناسب است. انواع و اقسام رنگ ها و ظاهر براق و شیک سس براق نمای زیبایی به کیک و شیرینی عروسی می بخشد. البته در صورت سفارش کیک های با روکش سس براق باید حواستان به دمای هوا در عروسی باشد و دقت داشته باشید که کیک شما برای مدت طولانی در دمای طبیعی مراسم قرار نگیرد و قبل از بریدن کیک حتما در یخچال باقی بماند، چون سس براق در گرما به راحتی استحکام و فرم خود را از دست می دهد.
سخن آخر:
عروسی همیشه در نظر افراد همراه با شادی های فراوان و شیرینی و کیک است به همین دلیل انتخاب کیک و شیرینی برای مراسم عروسی بسیار مهم است. برای انتخاب کیک و شیرینی عروسی اولویت اول سلیقه شما و استایل عروسی شماست. برای انجام تست استایل عروسی به قسمت استایل شناسی در بزمینه بروید تا با توجه به روحیات شما استایل مناسب برای جشن عروسی را به شما بگوییم. انتخاب استایل مناسب برای عروسی شما با استفاده از ترفندهای روانشناختی کمک شایانی برای برنامه ریزی های جشن عروسی به شما می کند تا از نتیجه نهایی برنامه ریزی های خود برای مراسم عروسی رضایت کامل داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ندا | 1398 مرداد 19


کیک های باترکریم و شکلاتی محشر هستن. دهنمو آب انداختین با این عکسای جذاب و قشنگ