8 مورد از وظایف داماد در حین برگزاری مراسم عروسی

8 مورد از وظایف داماد در حین برگزاری مراسم عروسی

فهرست عناوین

در برنامه ریزی های مراسم عروسی وظایف خاصی برای یک داماد وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی کند. بعضی از این وظایف بسیار واضح هستند، مانند انتخاب و نگهداری از کت و شلوار، کمک در انتخاب آهنگ رقص با عروس، مشورت در انتخاب مکان برگزاری مراسم، مدل کیک، حلقه ها و ...
اگر به عنوان داماد از رسم و رسوم اطلاعات کافی ندارید و هنوز نسبت به وظایف خود در مراسم عروسی آگاهی کامل ندارید،  در این مقاله با بزمینه همراه باشید، چون قصد داریم به چند مورد از این وظایف اشاره کنیم.

انتخاب و آماده کردن ساقدوش ها

انتخاب ساقدوش، انتخاب کت و شلوار آنها، به اشتراک گذاشتن تمام جزئیات مراسم به همراه برنامه زمانی، مشخص کردن وظایف هر ساقدوش و برنامه ریزی کارها از وظایف آقای داماد است که با مشورت با خود ساقدوش ها باید به بهترین نحو انجام شود.

تعیین تعداد میهمانان به کمک عروس

ابتدا باید تمام کسانی که قصد دعوت کردن آنها را دارید مشخص کنید و دقت داشته باشید که کسی از قلم نیفتد. افراد فامیل، اقوام، آشنایان، دوستان خانوادگی و دوستان نزدیک شما و عروس خانم از جمله کسانی هستنند که باید در لیست میهمان ها قرار بگیرند.
در مرحله بعد باید آدرس و شماره تلفن تمامی کسانی که قصد دعوت کردنشان را دارید بدست آورید. سعی کنید با همسرتان بر سر تعداد میهمانان هر دو خانواده به توافق برسید .

انتخاب کارت دعوت

انتخاب کارت دعوت کاری مشترک است که بهتر است یک یا دو ماه قبل از مراسم انجام شود و نهایتا یک هفته قبل از مراسم به دست میهمانان برسد. اگر می خواهید فرآیند دعوت را کمی خاص تر و مدرن تر کنید، می توانید وبسایتی درست کنید که تمام جزئیات جشن را در خود جای داده باشد و میهمانان بتوانند از طریق این پلتفرم، حضور یا عدم حضور خود را اعلام کنند. به قسمت برنامه ریزی مراسم در بزمینه بروید و جشن خود را انتخاب کنید تا این امکانات در اختیار شما قرار بگیرند  هم چنین می توانید از کارت دعوت آنلاین بزمینه استفاده کنید.

جلب رضایت هر دو خانواده

هر دو خانواده باید مشکلات و خواسته هایشان را با داماد در میان بگذارند تا بدون بحث و مجادله حل شود، داشتن اضطراب در حین برنامه ریزی مراسم عروسی امری کاملا طبیعی است که هر دو خانواده را درگیر خود می کند و تصمیم گرفتن را به کاری پیچیده و سخت تبدیل می کند. گاهی اوقات هیچ یک از خانواده ها قصد کوتاه آمدن در برابر خواسته هایشان را ندارند، خواهرهای داماد درباره تاریخ مراسم موافق نیستند، یا مادر عروس از تالاری که مراسم قرار است درآن برگزار شود مدام ایراد می گیرد، در چنین وضعیتی این وظیفه داماد است که با تک تک آنها صحبت کند و آن ها را در مورد تصمیمات گرفته شده متقاعد کند، شرایطی دوستانه در بین دو خانواده برقرار کند و همسر خود را در آشفتگی های قبل از مراسم عروسی یاری دهد.

یادگیری رقص

رقص با همسرتان قسمت مهمی از مراسم شماست که باید خود را برای آن آماده کنید. بسیاری از افراد برای این قسمت از عروسی اهمیت چندانی قائل نمی شوند و یا در انبوه کارهای قبل از مراسم عروسی آنچنان درگیر می شوند که به مراسم رقص فکر نمی کنند اما بهتر است از چند ماه قبل از مراسم، زمانی که هنوز زمان کافی و انرژی زیادی دارید یادگیری و تمرین رقص را شروع کنید حتی می توانید به همراه عروس خانم در کلاس های رقص ثبت نام کنید و یک یا دو ساعت در هفته را به تمرین بپردازید. اطمینان داشته باشید که از نتیجه آن و زمانی که فیلم عروسی خود را مشاهده می کنید از این صحنه های عاشقانه و زیبا لذت خواهید برد.

انتخاب هدیه برای ساقدوش ها

مانند انتخاب کارت دعوت ، انتخاب هدیه برای ساقدوش ها نیز کاری دونفره است که باید با همفکری یکدیگر انجام دهید، بهتر است داماد برای ساقدوش های خود و عروس برای ساقدوش های خودش هدیه انتخاب کند. زیرا هرکس شناخت بهتری نسبت به دوستانش دارد اما قبل از خرید با یکدیگر مشورت کنید و بودجه خود را در نظر گیرید. بودجه در نظر گرفته شده برای هر دو گروه از ساقدوش ها باید به یک میزان باشد تا عدالت برقرار شود و توجه داشته باشید که اگر هدایایی که زود از بین نمی روند و یادگاری از ازدواج شما باقی می مانند را انتخاب کنید بهتر و زیباتر است.

برنامه ریزی برای ماه عسل

یکی دیگر از وظایف داماد بعد از عروسی، برنامه ریزی وهماهنگ کردن کارهای مربوط به ماه عسل است.
البته بعضی از زوجین علاقه دارند با مشورت و همفکری یکدیگر مقصد ماه عسل را انتخاب کنند اما اگر آقای داماد بتواند تمام برنامه ریزی ها را به تنهایی انجام دهد بهتر است تا ماه عسل شما تبدیل به یک سورپرایز جذاب برای عروس خانم شود، البته توجه داشته باشید که برای برنامه ریزی ماه عسل سورپرایزی سلایق عروس خانم را هم حتما در نظر بگیرید. هرچقدر برنامه ریزی شما جزئی تر و دقیق تر باشد بهتر است، می توانید برای هر ساعت از سفرتان برنامه ریزی کنید و مکان های رمانتیک و مناسبی را برای گردش های دو نفره در نظر بگیرید.
سخن آخر:
شما به عنوان آقای داماد در کارهای مربوط به برنامه ریزی عروسی و پس از آن در تمام مراحل زندگی تکیه گاه امن عروس خانم خواهید بود پس با برنامه ریزی دقیق و مشاوره با افراد حرفه ای می توانید آرامش خود و عروس خانم را تضمین نمایید و در مواقع تلاطم و اضطراب ناشی از برگزاری هر چه بهتر مراسم ازدواج، عروس خانم را یاری دهید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

پارمیس | 1398 مرداد 19


ممنونم بزمینه جان
لینک ایم مقاله تو واسه همسرم فرستادم!!