نکات انتخاب ماشین عروس و بهترین راه های گل آرایی و تزئین آن

نکات انتخاب ماشین عروس و بهترین راه های گل آرایی و تزئین آن

فهرست عناوین

در برنامه ریزی جشن عروسی برخی از کارها مثل رزرو تالار، در ابتدای لیست جا خوش کرده اند. اما انتخاب ماشین عروس و تزئین آن در مراحل آخر هر برنامه ریزی برای مراسم عروسی قرار می گیرد. معمولا کارهای مربوط به ماشین عروس بر عهده اقای داماد است، اما بسیاری از عروس خانم ها هم با وسواس فراوان در مورد آن تحقیق می کنند و به مدل های تزئین و گل آرایی ماشین عروس فکر می کنند. ماشین عروس در عکس های آتلیه و فیلم عروسی شما نقش پررنگی خواهد داشت. اگر پس از مراسم عروسی پایبند به رسمی به اسم عروس کشون هستید پس برای انتخاب ماشین عروس باید توجه و دقت خود را دو چندان کنید تا از نتیجه نهایی رضایت کامل داشته باشید.
با بزمینه همراه باشید تا در ادامه به نکاتی که برای انتخاب ماشین عروس باید به آنها توجه کنید را بررسی کنیم.

ماشین خودتان یا ماشین اجاره ای؟

برای انتخاب ماشین عروس دو راه دارید. اگر جزو عروس و دامادهایی هستید که دوست ندارید مخارج اضافی را به خود تحمیل کنید و حساب دخل و خرج خود را دارید بهترین راه این است که از اتومبیل خود یا یکی از بستگان نزدیک استفاده کنید. اتومبیل را گل آرایی و تزئین کنید و خیالتان از بابت خیلی چیزها راحت باشد مثل سالم بودن ماشین از لحاظ فنی همچنین اگر خدایی نکرده آسیبی به ماشین وارد شد دچار دردسرهای کمتری شوید.
اما اگر رویای عروسی شما استفاده از ماشین های لوکس یا عتیقه هست به این رویاپردازی ها توجه کنید و به موسسات کرایه ماشین مراجعه کنید و به دنبال اجاره اتومبیل ها باشید.

دو ساعت برای آرامش بیشتر!

 موسسات کرایه اتومبیل در دو نوع به شما خدمات رسانی می کنند، روزانه و ساعتی. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر اتومبیل را به صورت ساعتی اجاره می کنید حتما برای خود حاشیه امنی در نظر بگیرید یعنی اینکه دو تا سه ساعت را برای تاخیر در تحویل ماشین مد نظر داشته باشید تا در صورت عقب افتادن برنامه های مراسم یا طولانی شدن مراسم به هر دلیلی با تاخیر در ساعت تحویل اتومبیل کرایه ای دچار اضطراب نشوید.

ماشین عروس گران قیمت و لوکس

اگر انتخاب شما برای ماشین عروس اتومبیل های لوکس و خیلی گران قیمت هستند باید حتما به موسسات کرایه اتومبیل تضمین قابل توجهی ارائه دهید. مثلا سند ملکی یا مقدار زیادی پول نقد یا سفته. پس اگر تصمیم شما در مورد ماشین عروس اجاره یک لامبورگینی یا لیموزین یا بنز است بهتر است از قبل به تضمینی که باید بدهید هم فکر کنید و همچنین به اتفاقاتی که در صورت خسارت حتی جزئی به ماشین می افتد بیندیشید و اگر مسئولیت همه اینها را قبول می کنید ریسک اجاره این اتومبیل ها را بپذیرید و در صورت استفاده از این اتومبیل ها، قبل از دریافت آنها حتما همه جای ماشین را بررسی کنید تا در صورت وجود خط و خش یا خرابی های ظاهری در داخل یا خارج ماشین آن را متوجه شوید و بعدا مجبور نشوید آن ها را جبران کنید! حتی یک خش روی لیموزین یا پورشه ممکن است به اندازه کل مراسم عروسی شما برایتان هزینه داشته باشد!

ماشین عروس عتیقه و کلاسیک

یکی از راه های متفاوت شدن مراسم عروسی شما انتخاب اتومبیل های عتیقه و قدیمی برای ماشین عروس است. بعضی از افراد با اینکه اتومبیل خودشان بسیار شیک و لاکچری است باز هم برای ماشین عروس خود، ماشین های عتیقه و قدیمی مثل فولکس های قورباغه ای، پیکان های قدیمی اما تر و تمیز، جیپ ها یا شورلت های قدیمی را از موسسات کرایه اتومبیل اجاره می کنند و اقدام به تزئین آن می نمایند. اما برای این کار باید به چند مورد حتما دقت کنید، اولا اینکه حتما قبل از دریافت اتومبیل آن را از لحاظ فنی کنترل کنید تا مجبور نشوید وسط مراسم، جرثقیل خبر کنید تا ماشین عروس شما را جابجا کند! دوما اینکه تزئین در نظر گرفته برای این نوع از ماشین ها را هم کلاسیک انتخاب کنید.

با راننده یا بی راننده ؟

اگر اتومبیل انتخابی شما جزو ماشین های لوکس و گران قیمت است برای داشتن راننده آزاد هستید. می توانید خودتان راننده باشید یا راننده شرکت در اختیار شما باشد که در صورت خواستن راننده مقداری از بار مسئولیت نگهداری ماشین از روی دوش شما برداشته می شود، البته به مدل ماشین هم باید توجه کنید مسلما هیچکس خودش راننده بنز شش در نمی شود و ترجیح می دهد به راحتی روی صندلی عقب در کنار همسر خود تکیه بزند و راندن اتومبیل را به راننده بسپارد.
اما اگر اتومبیل انتخاب شما در دسته ماشین های عتیقه و کلاسیک است قطعا بهتر است خودتان راننده باشید.

مراقب چسب ها باشید!

در هنگام تزئین ماشین عروس و همچنین پس از پایان مراسم زمانی که می خواهید گل ها و تزئینات را از روی ماشین بردارید مراقب چسب های به کار رفته باشید تا رنگ اتومبیل را خراب نکنند مخصوصا اگر ماشین را کرایه کرده اید.

ماشین عروس چه رنگی؟

بهترین رنگ برای ماشین عروس رنگ سفید است به دو دلیل 1- رنگ سفید به طور کلی در فرهنگ ایرانی نماد عروسی و ازدواج است و با لباس شما و اقای داماد همخوانی بیشتری دارد. 2- برای تزئین ماشین عروس از همه رنگ ها می توانید استفاده کنید چون همه رنگها روی رنگ سفید زیبایی خاص خود را دارند و هارمونی رنگ زیبایی را می سازند.
علاوه بر رنگ سفید رنگ مشکی هم برای ماشین عروس خالی از لطف نیست درصورتی که برای تزئین آن از رنگ های روشن استفاده کنید.

مدل لباس عروس

آخرین نکته ای که در انتخاب ماشین عروس باید به آن توجه داشته باشید این است که به مدل لباس و تور خود توجه داشته باشید. اگر دامن لباس شما پفی و ژپون آن خیلی بزرگ است یا تور خیلی بلندی دارید بهتر است ماشین جاداری را انتخاب کنید تا داخل اتومبیل، دامن لباس یا تور شما چروک نشود.
تا این قسمت از مقاله نکاتی که در انتخاب ماشین عروس باید به آنها توجه داشته باشید را مرور کردیم. در ادامه مقاله با بزمینه همراه باشید تا انواع مدل های تزئین و گل آرایی ماشین عروس را بررسی کنیم.
برای انتخاب مدل تزئینات ماشین عروس چند راه متفاوت وجود دارد که انتخاب هر یک از آنها به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد.

گل آرایی ماشین عروس

استفاده از گل ها در مراسم عروسی و تزئین ماشین عروس همیشه حرف اول را می زنند. اگر مراسم عروسی شما در فصل تابستان برگزار می شود حتما به مقاومت گل ها نسبت به گرما توجه داشته باشید تا پس از مدت کوتاهی گل های روی ماشین شما پلاسیده و پژمرده نشوند.
اگر گل های به کار رفته در تزئین ماشین عروس با دسته گل عروس یا نوع گل آرایی به کار رفته در بقیه اجزای مراسم هماهنگ باشد خیلی بهتر است و نمای زیباتری خواهد داشت. همچنین اگر برای مراسم عروسی خود ساقدوش دارید گل های به کار رفته در تزئین ماشین عروس را هم رنگ با لباس ساقدوش ها انتخاب کنید که باعث زیباتر شدن عکس های شما می شود. برای گل ارایی ماشین عروس علاوه بر موارد گفته شده انتخاب نوع گل و تعداد گل ها و نوع گل آرایی تا حدی به سلیقه شما بستگی دارد. اینکه دوست دارید ماشین عروس شما پر از گل باشد یا مدل های ساده را بیشتر می پسندید؟ البته انتخاب تعداد گل ها به بودجه در نظر گرفته برای گل آرایی و مدل ماشین عروس هم بستگی دارد. به عنوان مثال برای ماشین های عتیقه و کلاسیک یا خیلی لوکس و گران قیمت بهتر است از مدل های ساده تر گل آرایی استفاده کنید تا مدل ماشین زیر گلها پوشیده نشود و نمای خود را از دست ندهد هم چنین تعداد انتخابی گل ها هر چه بیشتر باشد هزینه گل آرایی بالاتر خواهد رفت.
اگر برای گل ارایی ماشین عروس تان دچار محدودیت در بودجه نیستید می توانید از گل های لیلیوم و ارکیده استفاده کنید اما گل های رز، میخک، زنبق و مریم هم گل های مرسوم و زیبایی برای تزئین ماشین عروس هستند که قیمت های مناسب تری نسبت به ارکیده و لیلیوم دارند.

برچسب ها یا نوشته های جذاب

یکی دیگر از راه های تزئین ماشین عروس استفاده از برچسب ها یا نوشته های جالب و جذاب است که باعث می شود ماشین عروس شما خاص و متفاوت از بقیه باشد.

تور، روبان و پاپیون

قدیم ها برای تزئین ماشین عروس بیشتر از تور و روبان استفاده می شد. برای مدتی استفاده از آنها منسوخ شد اما این روزها تور و روبان دوباره به عرصه تزئین ماشین عروس بازگشته اند و گل فروشی های مدرن به شیوه های جذاب و جالب توجهی از آنها استفاده می کنند. معمولا به صورت ترکیبی با گل آرایی از آنها استفاده می شود، همچنین در فصل تابستان و روزهای خیلی گرم استفاده از آنها به نفع شماست چون شما را از پژمردگی و بدفرم شدن گل های روی ماشین عروستان نجات می دهند.

قوطی های رنگی پر سر و صدا یا آویزهای زیبا

استفاده از قوطی های رنگی و پر سرو صدا و آویزهای گل زیبا هم یکی از شیوه های جذاب و متفاوت برای تزئین ماشین عروس است البته اگر از اتومبیل های کلاسیک و قدیمی استفاده می کنید می توانید قوطی های رنگ شده را با روبان های رنگی به سپر ماشین وصل کنید و جلوه جذابی به پشت ماشین عروس خود بدهید.

بادکنک آرایی

بادکنک ها اجزای رنگارنگ جشن ها محسوب می شوند که در جشن عروسی کمتر از آنها استفاده می شود اما برای تزئین ماشین عروس می توانند خودی نشان دهند. اگر به دنبال یک تزئین خاص و متفاوت برای ماشین عروس خود هستید بادکنک ها را فراموش نکنید. همچنین می توانید صدنلی عقب ماشین را پر از بادکنک های رنگارنگ کنید که جلوه رنگارنگ و جالبی به ماشین عروس شما می دهد.

مدل های فانتزی

مدل های فانتزی خلاقانه ترین راه برای تزئین ماشین عروس هستند که کاملا به روحیات و سلیقه شما بستگی دارند و متریال استفاده شده در تزئینات هم به بودجه و مدل انتخابی برای تزئین مربوط است.
به عنوان مثال می توانید دو اتومبیل متفاوت برای عروس و داماد در نظر بگیرید و آنها را به صورت نمادین شبیه عروس و داماد تزئین کنید.
راه دیگر پیشنهادی برای تزئین های فانتزی می تواند استفاده از استیکرها یا پیکسل هایی با نوشته های عاشقانه و جملات زیبا روی آنها باشد یا هر چیز دیگری که در رابطه دو نفره شما خاطره انگیز است می تواند جزو متریال استفاده شده در تزئین ماشین عروس شما باشد.
سخن آخر:
در شب عروسی شاهزاده سوار بر اسب سفید رویاهای خود را در کنار خود می بینید و خودتان را پرنسس زیبایی ها و آرزوها. مدل ماشین عروس، تزئینات آن و بقیه اجزای مراسم عروسی قرار است بهترین خاطرات شما را تا آخرعمر بسازند و رویاهای شما را تحقق ببخشند اما یادتان باشد که هیچ یک از این موارد تضمین کننده آرامش و خوشبختی شما در زندگی مشترک نخواهد بود. حتی اگر سوار گران قیمت ترین اتومبیل دنیا هم شوید اگر در زندگی مشترک احساس آرامش نداشته باشید ماشین عروس هیچ کجا به داد شما نخواهد رسید. شما به عنوان عروس و داماد حق دارید تا جایی که می توانید برای زیبایی مراسم عروسی خود تلاش کنید و وقت و هزینه صرف کنید اما مطمئن شوید که این هزینه ها باعث بر هم خوردن آرامش شما در آینده نخواهند شد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

پارمیس | 1398 مرداد 19


وای مدل ها خیلی جذاب و جدید بودن
باعث شدن به چیزی فراتر از گل فکر کنم!