اتفاقات ناخوشایندی که هر لحظه ممکن است در مراسم عروسی پیش بیایند!

اتفاقات ناخوشایندی که هر لحظه ممکن است در مراسم عروسی پیش بیایند!

فهرست عناوین

تجارب بد و اتفاقات پیش بینی نشده، غافلگیری با اتفاقات آزار دهنده در هر زمانی سخت و ناراحت کننده است! اما اگر این اتفاقات ناگوار  قبل از برگزاری یا در هنگام مراسم عروسی شما پیش بیایند، دیگر قابل تحمل نیستند و هر لحظه ممکن است شما را به مرز انفجار برسانند! پس بهترین کار این است که از قبل آمادگی های لازم را داشته باشید. بزمینه در این مقاله بعضی از اتفاقات ناگواری را که ممکن است در حین کارهای مربوط به جشن عروسی رخ دهند بررسی نموده است.
آتش سوزی 
ممکن است در ابتدا غیر عادی به نظر برسد، ولی آتش سوزی در هر لحظه ای ممکن است اتفاق بیفتد. دو تالار فوق العاده معروف و مجلل در انگلستان، سال گذشته مجبور شدند به دلیل یک آتش سوزی مهیب، تمامی مراسم های رزرو شده را لغو کنند.

بیماری عروس یا داماد 

طبق قانون مورفی بیماری ها دقیقا وقتی اتفاق میفتند که انتظار نداریم! پس هیچوقت سلامتی خود را تضمین نکنید. در بحبوحه انجام کارهای مربوط به برگزاری مراسم عروسی، فعالیت های بی وقفه و بدون استراحت کافی،  تغذیه نامناسب و بدخوابی های شبانه قبل از مراسم عروسی بدن شما را ضعیف و آسیب پذیر می کند. پس هنگام نزدیک شدن به تاریخ برگزاری عروسی باید بیش از پیش مراقب سلامتی خود باشید. این مقاله را بخوانید اگر در روز عروسی مریض شدیم چکار کنیم؟

وضعیت نامناسب آب و هوایی 

آب و هوای غیرقابل پیش بینی در پاییز و زمستان باعث شده تا کمتر کسی در این فصول به فکر برپایی جشن عروسی بیفتد. اگر جزو عروس و دامادهایی هستید که مزیت های برگزاری عروسی در زمستان را بیش از معایب آن دیده اید حواستان به تغییرات آب و هوایی باشد و تمهیدات لازم برای اتفاقات پیش بینی نشده را در نظر بگیرید. این مقاله را بخوانید 10 نکته طلایی که در عروسی های پاییزی و زمستانه باید رعایت کنید!

مسئولان برگزاری مراسم در دسترس نیستند! 

اتفاقات غیر منتظره در هر کاری ممکن است پیش بیاید. برای مثال امکان دارد آرایشگاهی که از قبل رزرو شده، به صورت کاملا ناگهانی در آن روز تعطیل شود و به تماس های شما پاسخی ندهد. بهترین کار برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، فکر کردن به یک خدمات دهنده ی دیگر برای پشتیبانی است. یعنی علاوه بر آرایشگاهی که از قبل رزرو کرده اید، یک آرایشگاه دیگر نیز در نظر داشته باشید تا در صورت رخ دادن چنین مشکلی بتوانید مشکل به وجود آمده را بدون استرس و اضطراب مدیریت کنید.

خراب شدن کیک عروسی

تصور کنید بدترین چیزی که ممکن است در عروسی اتفاق بیفتد چیست؟ مسئولیت تحویل گرفتن کیک را به یکی از نزدیکان خود واگذار کرده اید، تمام حواستان به کیکی است که بابت آن وقت و هزینه بسیاری را صرف کرده اید و بی صبرانه برای دیدن آن لحظه شماری می کنید. به صورت ناگهانی و اتفاقی کیک بر زمین می افتد و کاملا پخش زمین می شود! در این مواقع هیچ کاری از عهده هیچکس ساخته نیست. فقط باید با خونسردی تمام به اعصاب خود مسلط باشید و بهترین روز زندگی خود را به خاطر یکی از جزئیات مراسم نابود نکنید!

آسیب دیدگی لباس عروس یا داماد

تصور کنید! به محض اینکه لباس مراسم عروسی خود را انتخاب و تهیه می کنید، تا زمان برگزاری مراسم عروسی به سختی و با وسواس از آن مراقبت می کنید اما درست قبل از مراسم،زمانی که در اتومبیل گل آرایی شده به دنبال پرنسس آرزوهای خود میروید یا به عنوان یک عروس در سالن زیبایی هستید، گوشه لباس عروس شما در شومینه می سوزد و از بین می رود. این اتفاقات بسیار ناخوشایند هستند ولی همیشه به یاد داشته باشید که عصبانیت، ناراحتی، داد و بیداد و گریه و زاری هیچ وقت باعث نشده که لباس عروس کسی بازسازی شود یا لباس جدیدی برای او دوخته شود. در این مواقع سعی کنید آسیب های وارد شده به لباس را به صورت دستی ترمیم کنید. مثلا با نگین یا مروارید آن قسمت را بپوشانید و بحران به وجود آمده را مدیریت کنید. 

گم شدن حلقه 

همیشه به ضرب المثل " مراقب مالت باش همسایه تو دزد نکن" اعتقاد داشته باشید. روز عروسی سر عروس و داماد و افراد خانواده این دو نفر بسیار شلوغ است و ممکن است در این میان کارهایی از قلم بیفتند یا وسایلی گم شوند برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند چند روز قبل از مراسم،حلقه ها، سرویس طلا و جا حلقه ای های خود را به یکی از دوستان مورد اعتماد خود بسپارید تا در روز عروسی مراقب آنها باشد و در موقع مناسب آنها را به شما تحویل دهد. هم چنین گاهی بر اثر بزرگی سایز حلقه برای انگشتان عروس یا داماد حلقه به راحتی از جای خود در آمده و گم می شود و کسی متوجه افتادن آن نمی شود پس از قبل،از مناسب بودن سایز حلقه خود اطمینان حاصل کنید. 

گم شدن کادو های عروسی 

گم شدن یا دزدیده شدن برای عروس و داماد تفاوتی ندارد، آن ها هدیه های عروسی خود را می خواهند. گم شدن هدایای عروسی خاطره ی خیلی بدی از روز عروسی به جای می گذارد، حتی گاهی عروس و داماد برای تسویه مخارج مراسم عروسی خود روی هدایای عروسی حساب ویژه ای باز می کنند. پس از قبل از مراسم شخص مورد اعتماد خود را مسئول دریافت هدایا قرار دهید تا از چنین اتفاقاتی مصون بمانید حتی در جایی دیده شده بود که داماد برای پیدا شدن هدایا در شب عروسی پلیس را خبر کرده بود! اما قبل از هر اقدام هیجان زده ای به تبعات آن فکر کنید!

از بین رفتن تصاویر و فیلم ها 

در حین برگزاری مراسم عروسی، خیالتان راحت است که پس از اتمام مراسم، یک کپی از تمام صحنه هایی که در آن شب اتفاق افتاده را با خود دارید و می توانید بار ها با بهترین کیفیت آن ها را تماشا کنید، اما مطمئن نباشید! خطاهای انسانی یا نرم افزاری و سخت افزاری که ممکن است به صورت خیلی اتفاقی (حتی برای عکاس های حرفه ای) پیش بیاید را هم در نظر بگیرید. ولی این افکار نباید باعث شود که از عروسی خود لذت نبرید و تمام زمان خود را صرف چک کردن فیلمبردار کنید. فوت یکی از اقوام
یکی از اتفاقات بد و ناراحت کننده این است که درست چند روز مانده به مراسم عروسی شما یکی از افراد فامیل فوت کند. در این صورت دو حالت وجود دارد اگر شخص فوت شده جزو اقوام دور عروس یا داماد هستند می توانید ضمن حضور در مراسم تشییع و ختم از بازماندگان او اجازه بخواهید تا مراسم عروسی خود را برگزار کنید اما اگر خدایی ناکرده از اقوام درجه یک و نزدیک عروس و داماد فوت شده اند چاره ای جز لغو کردن مراسم نیست. بزمینه امیدوار است این اتفاقات ناگوار برای هیچ زوج جوانی پیش نیاید و همه چیز در صحت و سلامت پیش برود.

دعوا و مجادله وسط مراسم

اضطراب های ناشی از برگزاری هر چه صحیح تر و بهتر مراسم یا بحث و گفتگوهای پیش آمده  قبل از مراسم و اختلاف نظرات دو خانواده برای برگزاری مراسم گاهی باعث می شود تا در میان مراسم عروسی بین افراد بگومگو یا دعوا رخ دهد که در این صورت بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و ضمن اینکه به هیچ عنوان خود و همسرتان را درگیر این اختلاف نظرات نمی کنید از یکی از ریش سفیدان فامیل بخواهید تا اوضاع را کنترل نماید.

شکستن پاشنه کفش عروس

رقص و جنب و جوش زیاد ممکن است باعث شود پاشنه کفش عروسی شما به صورت ناگهانی بشکند یا حتی ممکن است کفش های با پاشنه های خیلی بلند زانو و پای شما را اذیت کنند برای جلوگیری از چنین حوادثی یک جفت کفش اضافه برای مراسم عروسی خود در نظر بگیرید.

قطعی برق 

معمولا تالارها و باغ تالارها برای جلوگیری از قطعی ناگهانی برق به سیستم های برق اضطراری مجهز هستند اما در صورت بروز چنین اتفاقی خونسردی خود را حفظ کنید و بقیه میهمان ها را به آرامش دعوت کنید و تا اتصال دوباره برق صبر کنید.

خرابی سیستم های صوتی 

قطعی سیستم های صوتی و ایجاد خلل در پخش موسیقی نیز می تواند یکی از اتفاقات ناراحت کننده در حین مراسم عروسی باشد که در این صورت می توانید از میهمان ها بخواهید تا زمان بررسی مشکل به وجود آمده و تصحیح آن از خود پذیرایی کنند.
سخن آخر:
روز عروسی شما بهترین و خاص ترین روز زندگی شماست. اتفاقات بد و ناگوار ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتند اما این به هنر مدیریت بحران و هوش هیجانی شما بستگی دارد که بتوانید به سلامت و بدون هیچ تنشی از آن عبور کنید. یادتان باشد مراسم عروسی شما در هر صورتی در حال برگزاری است و هیچوقت قرار نیست دوباره تکرار شود پس آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید با تمام کاستی ها از آن لذت ببرید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ندا | 1398 مرداد 19


وای اصلا این اتفاقات قابل تحمل نیستن
اما مرسی از شما که با این مقاله واقعا منو به فکر فرو بردین.
باید واقعا احتیاط کرد