چگونه گونه خود را برجسته نشان دهیم؟

چگونه گونه خود را برجسته نشان دهیم؟

فهرست عناوین

برای زیبایی هرچه بیشتر، به جز آرایش، اجرای صحیح تکنینک‌های گریم الزامی ‌است. یکی از قسمت‌های صورت که باید به شکل ویژه گریم شود گونه است. در این مقاله به صورت اختصاصی و ویژه به آموزش گریم گونه و برجسته کردن آن پرداخته ایم.

1- هدف از برجسته کردن گونه چیست؟

برجسته کردن گونه نه تنها صورت شما را خوش‌تراش و زیبا نشان می‌دهد بلکه باعث می‌شود صورت شما به فرم ایده‌آل نزدیک شده و بینی شما نیز کوچک‌تر دیده ‌شود. بارها دیده شده افراد بعد از عمل بینی این جمله را شنیده‌اند که گونه‌های خود را نیز جراحی کرده‌اند. این امر نشانگر تاثیر زیاد گونه و بینی بر یکدیگر است. در واقع با بزرگ شدن گونه خطای دید ایجاد می‌شود و بینی کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

2- گونه‌های خیلی بزرگ هم به گریم نیاز دارند؟

پاسخ این پرسش «خیر» است. همانطور که چشمان درشت، لب‌های برجسته و بینی کوچک نیازی به گریم ندارند، گونه‌های بزرگ نیز بهتر است گریم نشوند. برجستگی بیش از حد گونه ممکن است صورت شما را نامتناسب نشان دهد بنابراین اگر گونه‌های شما از حد معمولی بزرگ تر است از گریم کردن آن صرف‌نظر کنید.

3- برای گریم گونه چه ابزاری مورد نیاز است؟

ابزار اصلی مورد استفاده در برجسته‌سازی گونه بعد از پرایمر و کرم پودری که روی کل صورت پخش کرده اید، پالت کانتور، هایلایتر و یک براش یا پد آرایشی می‌باشد.
پالت‌های کانتور که برای گریم صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل یک قسمت خیلی تیره و یک قسمت روشن هستند. برای بخش‌هایی که باید فرورفته‌تر باشند و ایجاد سایه کنند از رنگ تیره و برای بخش‌هایی که باید برجسته باشند و نور را بازتاب دهند از رنگ روشن استفاده می‌شود. اگر نمی‌خواهید از پالت کانتور استفاده کنید کافی است دو عدد کرم پودر یا کانسیلر در دو رنگ خیلی روشن و خیلی تیره تهیه کنید و عمل گریم را با آن‌ها انجام دهید.
هایلایترها در شکل‌های مایع و پودری در بازار وجود دارند که بنابر سلیقه و توانایی خود در استفاده می‌توانید یک نوع از آن را تهیه کنید. از‌ هایلایتر در قسمت‌های برجسته صورت استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد این قسمت‌ها نور را رفلاکس می‌دهند برای نشان دادن این بازتاب نور از هایلایترها استفاده می‌کنیم تا بخش‌ها برجسته را براق تر نشان دهیم.

4- گریم گونه صورت‌های گرد به چه شکل است؟

در هر فرم صورتی هدف از گریم گونه برجسته کردن آن است. اما در این بین نباید فراموش شود که هدف کلی گریم صورت نزدیک کردن فرم صورت به فرم بیضی شکل است. در واقع وقتی صورت فردی که قصد گریم صورت او را داریم گرد است نباید با گریم گونه صورت او را گرد تر کنیم. برای گریم صورت‌های گرد پس از آن که کار فونداسیون کل صورت به پایان رسید از پالت کانتور استفاده می‌کنیم. با استفاده از یک قلم‌مو مقداری از رنگ تیره پالت را برداشته و دقیقا از نقطه بین استخوان گونه و گوش خطی صاف به سمت لب می‌کشیم. این خط باید تا نزدیکی لب امتداد پیدا کند.سپس سراغ رنگ روشن موجود در پالت می‌رویم. قسمت بالای گونه را، که به سیب گونه معروف است، به رنگ روشن آغشته می‌کنیم. حال باید با پد آرایشی یا براش این دو بخش را به گونه ای پخش کنیم که مرز بین آن‌ها مشخص نباشد. برای انجام این کار از براش‌های برقی نیز می‌توانید استفاده نمایید اما با یک پد تخم مرغی و ضربه‌های پی در پی یا براش مخصوص کانتور نیز این کار را به سادگی می‌توانید انجام دهید. در انتها زمانی که کار کانتور صورت به پایان رسید از یک هایلایتر استفاده می‌کنیم. روی برجستگی گونه مقداری هایلایتر می‌زنیم و با براش محو می‌کنیم. به این ترتیب گریم و برجسته سازی گونه در فرم صورت بیضی به پایان می‌رسد. در صورت تمایل می‌توانید از یک رژ گونه ملایم نیز استفاده کنید.

5- گریم گونه صورت‌های دراز به چه شکل است؟

همانطور که گفته شد هدف از گریم صورت باید نزدیک کردن آن به فرم بیضی باشد. از این رو در گریم جزء جزء صورت نیز باید این مسئله رعایت شود. بنابراین گریم گونه در فرم صورت گرد با صورت‌هایی که دراز هستند متفاوت است. شروع گریم گونه این فرم افراد نیز با پالت کانتور است، با این تفاوت که این بار خط کانتور از کنار گوش آغاز نمی‌شود بلکه حدود یک سانت از گوش فاصله می‌گیرد به سمت لب می‌رو ولی در فاصله یک و نیم تا دو سانتی از لب قوس به سمت بالا می‌گیرد و در کنار بینی تمام می‌شود. این منحنی ایجاد شده باعث می‌شود فرم صورت گرد تر شود. ادامه کار با مورد قبلی تفاوت چندانی ندارد و بعد از استفاده از کانسیلر رنگ روشن باید به خوبی با براش کانتور قسمت‌ها را در هم محو کنید. در پایان از هایلایتر و در صورت تمایل از رژ گونه استفاده نمایید.
توصیه می کنیم مقالات زیر را هم بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت