12 نکته برای نوعروس ها تا در دل خانواده شوهر جا باز کنند!

12 نکته برای نوعروس ها تا در دل خانواده شوهر جا باز کنند!

فهرست عناوین

با ازدواج دو نفر، خانواده کوچک جدیدی در دل دو خانواده قدیمی تر متولد می شود و شروع به رشد می کند. یکی از موارد بسیار لازم و ضروری برای پویایی و رشد این نهال جدید، ارتباط درست با خانواده های طرفین است. سوالاتی از این دست که در خانواده شوهر چگونه رفتار کنیم؟ در مورد چه مسائلی صحبت کنیم و چه مسائلی را بعنوان راز برای خود نگه داریم؟ هر چند وقت یک بار به منزل مادرشوهر و پدرشوهر برویم ؟ و به طور کلی چه کنیم که رابطه خوب و صمیمانه ای با خانواده همسر خود داشته باشیم به یکی از دغدغه ها و چالش های اولیه برای نوعروسان تبدیل شده است. با کارشناسان بزمینه در این مقاله همراه باشید تا برای مدیریت این چالش بزرگ در زندگی هر نوعروسی آماده باشید.

مهمترین اصل احترام است!

این را به یاد داشته باشید که احترام، احترام می آورد. شما به عنوان عروس تازه وارد برای اینکه افراد خانواده همسر را مجاب کنید تا به شما احترام بگذارند باید اول از همه خودتان رفتاری توام با احترام داشته باشید. اسامی را با پیشوند و پسوندهای محترمانه خطاب کنید. هنگام صحبت با مادرشوهر و پدرشوهر با دقت به حرفهای آنها گوش دهید و در گفتگوی آنها شرکت کنید و اظهارنظرهای محبت آمیز داشته باشید. سعی کنید به طور مرتب به آنها سر بزنید و روابط صمیمانه ای با آنها برقرار کنید ولی یادتان باشد برای روابط صمیمانه چارچوب خاصی تعریف کنید و زیاده روی نکنید. در هنگام بیماری به عیادت آنها بروید و از آنها بخواهید روی کمک شما حساب کنند. در هنگام میهمانی ها به مادرشوهر خود تا حد معقولانه کمک کنید. این به این معنا نیست که تمام وقت خود را در آشپزخانه سپری کنید، می توانید تهیه دسر یا سالاد را به عهده بگیرید، در خشک کردن ظرفها، پهن کردن سفره یا چیدن میز همکاری کنید.

به همسر خود همیشه احترام بگذارید ولی نزد خانواده شوهر، صد برابر بیشتر!

احترام متقابل بین زوجین هم از اصول اولیه یک زندگی موفق و شاد است اما یکی از مواردی که خانواده شوهر شما حتما به آن حساس هستند نوع رفتار و رابطه شما با پسرشان است. نزد خانواده همسر او را محترمانه خطاب کنید و همراه با اسم همسرتان از کلماتی مثل "جان" یا "آقا" استفاده کنید. اگر میز غذا آماده بود و همسر شما سر میز حاضر نبود شروع به غذا خوردن نکنید و منتظر همسر بمانید. در هنگام عصرانه برای همسر میوه پوست بکنید و به او تعارف کنید و به طور خلاصه همیشه حواستان به آقای شوهر باشد. مادرشوهر شما همیشه تیزبینانه مراقب روابط شما و همسرتان است و رضایت شما از هم و خوشحالی پسر آنها در زندگی مشترک به میزان زیادی در دوست داشتنی بودن شما در خانواده موثر است.

پسرتان هنوز هم پسر شماست!

این سیگنالی است که شما باید با رفتار خود آن را برای پدرشوهر و مادرشوهر خود ارسال کنید. یکی از افکاری که معمولا به سراغ مادرشوهرها می آید این است که پسرشان بعد از ازدواج از آنها دور شده است و مثل قبل به آنها اهمیت نمی دهد در حالی که همه افراد پس از مدتی و بعد از گذشتن از سن خاصی از خانواده خود جدا می شوند و زندگی مستقلی را برای خود تشکیل می دهند. همانطور که پسر آنها وارد زندگی مستقل خود شده و از خانواده فاصله گرفته است شما نیز بعنوان دختر یک خانواده از خانواده جدا شده اید و زندگی خود را دارید پس شما با نوع رفتاری که دارید باید این افکار را از آنها دور کنید تا این مطلب را قبول کنند که این آقا که همسر شماست هنوز هم پسر عزیزدردانه آنهاست. رابطه صمیمانه، پرهیز از بدگویی ها، احترام و رفت و آمدهای هفتگی در این کار به شما کمک می کنند. گاهی بد نیست اجازه دهید همسرتان به تنهایی به منزل پدر و مادر خود برود یا همسرتان را به روابط بیشتر تلفنی با مادر و پدر خود تشویق کنید در این صورت حسن نیت خود را به همسرتان نیز ثابت می کنید.

تعارض های قبل از عروسی را فراموش کنید!

در دوران نامزدی و عقد یا در بحبوحه برگزاری جشن عروسی اگر بین شما و خانواده همسرتان تعارضاتی پیش بیاید، بسیار طبیعی است. به هر حال شما با روحیات یکدیگر آشنا نیستید و مدتی زمان لازم دارید تا بتوانید خودتان را با شرایط جدید وفق دهید. تعارضاتی بر سر هزینه های مراسم عروسی، خرید حلقه و اظهارنظرها، جهیزیه و حرف و حدیث ها، تاریخ و چگونگی برگزاری مراسم عروسی یا حتی بحث هایی که بر سر مهریه پیش می آید. به این نکته توجه داشته باشید که این تعارضات مختص شما و خانواده همسرتان نیست و در بین اکثر خانواده ها به وجود می آید. پس از عبور از مراسم عروسی و زمانی که زندگی مشترک خود را به صورت رسمی آغاز کردید سعی کنید این مسائل را فراموش کنید تا هم خودتان احساس بهتری داشته باشید و افکار منفی روی روحیه و کیفیت زندگی دونفره شما تاثیر نگذارد و هم راه برای برقراری رابطه محترمانه و صمیمانه با خانواده همسرتان باز باشد.

بدبینی را کنار بگذارید!

در هنگام معاشرت با خانواده همسر مخصوصا مادرشوهر بدبینی را کنار بگذارید و در مورد نصایح و پیشنهادات او همان طوری رفتار کنید که با مادر خود رفتار می کنید. سعی کنید این را درک کنید که سن و سال او از شما بیشتر است و حداقل الان که در ابتدای زندگی مشترک هستید میزان شناخت او نسبت به همسر شما بیشتر از شما است. اگر در مورد چیدمان منزل شما اظهار نظری کردند یا نصیحتی در مورد رابطه با همسرتان داشتند، سعی کنید خوش بینانه به آن نگاه کنید و حداقل در ظاهر آن را بپذیرید با این کار انرژی مثبت خود را به سمت مادرشوهر می فرستید و او را نیز نسبت به خود خوش بین می کنید.

از خانواده خود تعریف نکنید!

شاید این موضوع برای شما صرفا یک موضوع برای صحبت باشد و از بیان آن هدف خاصی نداشته باشید، ولی ممکن است با مطرح کردن آن مادرشوهر خود را دچار سوتفاهم کنید. پس تعریف کردن اوقاتی که با خانواده خود می گذرانید یا رابطه بسیار خوب همسرتان با خانواده شما موضوعات خوبی برای صحبت با مادرشوهر نیستند.

از جادوی هدیه بهره ببرید!

دادن هدیه همیشه احساس خوبی در دو طرف ایجاد می کند و احساس محبت را بین طرفین بیشتر می کند. شما با دادن هدیه این پیام را به مادرشوهر و پدرشوهر خود مخابره می کنید که "من در زندگی مشترک با پسر شما احساس خوب و رضایت بخشی دارم سعی می کنم عروس مهربان و با سلیقه ای باشم، به فکر شما هستم و برای شما احترام زیادی قائل هستم". هدیه خوب است اما از دادن هدیه های کم ارزش و مکرر به مادرشوهر خود پرهیز کنید. هدیه ها را به مناسبت ها اختصاص دهید و سعی کنید در انتخاب هدیه ها وسواس به خرج دهید. عید نوروز، روز مادر، روز پدر، سالگرد ازدواج و تولد موقعیت های خوبی برای استفاده از جادوی هدیه هستند! برای انتخاب هدیه مناسب این تست را انجام دهید.

تلفن بزنید و پیام بدهید!

گاهی ممکن است بر اثر مشغله زیاد وقت نکنیم بطور مرتب به دیدار خانواده همسر خود برویم یا حتی زمانی که آخر هفته به دیدار آنها رفته ایم، یک تماس تلفنی وسط روز یا پیامی صمیمانه و محبت آمیز بیش از آن چیزی که به نظر می رسد می تواند شما را در دل خانواده شوهر دوست داشتنی کند.

مشورت کنید!

یکی از کارهایی که روی رابطه شما با خانواده همسر بسیار تاثیر مثبتی دارد و آنها را نسبت به شما خوش بین می کند، مشورت در کارهاست. بزرگترها همیشه از جوانان انتطار دارند تا در کارها از تجربیات آنها استفاده کنند و از آنها مشاوره بگیرند. شما هم برای تصمیمات کوچک و بزرگ زندگی خود می توانید با آنها مشورت داشته باشید تا این احساس خوب را در آنها ایجاد کنید حتی اگر تصمیم خود را به طور قطعی گرفته اید باز هم با مشورت با خانواده خود و همسر، به آنها احترام بگذارید.

اختلافات با همسر را با خانواده ها در میان نگذارید!

به قول معروف دعوا نمک زندگی هر زن و شوهری است و هیچ زن و شوهری وجود ندارند که در زندگی مشترک خود دعوا و جر وبحث را تجربه نکرده باشند. شما و همسرتان امروز دعوا می کنید و فردا آن را فراموش می کنید! اما یادتان باشد که اگر اختلافات دو نفره خود را با خانواده ها در میان بگذارید، دو عیب بزرگ را به جان می خرید! اول اینکه راه برای دخالت خانواده ها را در زندگی خود باز می کنید و این دخالت ها در بیشتر مواقع به آتش دعوا دامن می زنند، دوم اینکه بعد از حل و فصل ماجرا شما و همسرتان آن را فراموش می کنید ولی خانواده ها برای همیشه آن خاطره و ذهنیت منفی را با خود حفط می کنند.

غیبت یا درددل در مورد خانواده همسر ممنوع!

تضادها و تعارضات، حرف و حدیث ها بین عروس و مادرشوهر، دلخوری های کوچک و بزرگ برای هر کسی ممکن است پیش بیاید و این به هوش اجتماعی و سیاست های همسرداری شما بستگی دارد که بتوانید آنها را مدیریت کنید یا خیر! اما این را برای همیشه به یاد داشته باشید که غیبت از خانواده همسر مخصوصا در مقابل افراد فامیل و درددل با جاری ها هیچوقت هیچ مشکلی را حل نمی کند و چه بسا که به مشکلات دامن می زند.
سخن آخر:
بهترین راه برای برقراری رابطه گرم و صمیمانه با خانواده همسر این است که آنها را مثل پدر و مادر خود بدانید و محبت دو طرفه بین شوهرتان و خانواده اش را درک کنید و به آنها اجازه ابراز این محبت به یکدیگر را بدهید که هم باعث آرامش شما و هم آرامش خانواده همسرتان می شود. مردانی که به خانواده خود محبت می کنند و رابطه خوبی با آنها دارند در زندگی مشترک و ابراز محبت و احساسات عاشقانه به همسر خود نیز موفق تر عمل می کنند و همسران ایده آل تری محسوب می شوند.
این مقاله ها را بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت