طالع بینی ازدواج زودیاک

طالع بینی ازدواج زودیاک

فهرست عناوین

زودیاک در لغت به منطقه ای از آسمان گفته می شود که محل قرارگیری خورشید، ماه و سیارات اطراف خورشید را مشخص میکند که به 12 قسمت جداگانه تقسیم شده است که به هر یک از این 12 قسمت یک برج فلکی گفته می شود که با اسامی جداگانه از یکدیگر متمایز شده اند.

هر برج فلکی بطور متوسط نماینده ۳۰ درجه حرکت خورشید بر صفحه دایره شکل و 360 درجه دایرةالبروج است که به طور متوسط با یک ماه خورشیدی هماهنگ است. از این رو، برج به معنی ماه (به عنوان یک دوازدهم سال) نیز در نظر گرفته می‌شود.
صور فلکی 12 گانه زودیاک با اشکال و اسامی موجود در جدول زیر مشخص می شوند.
مورخین براین باور هستند که نشانه های بروج فلکی از 2000 سال پیش از میلاد در منطقه بین النهرین (Mesopotamia) وضع گردیده اند. یونانی ها این علائم را از بابلیان (Babylonians) پذیرفتند که بعدها توسط سایر تمدن های باستانی مورد قبول واقع شد. چینی ها بخش های دوازده گانه فلکی را در دوره های 12 ساله پذیرفتند یعنی هر علامت صور فلکی را برای یک سال در نظر گرفتند و نام آنها را به نام های موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، گوسفند، میمون، خروس، سگ و خوک خواندند.
طالع بینی معتقد است که موقعیت خورشید، ماه، سیارات و دیگر اشیاء آسمانی در نشانه های زودیاک تأثیری بر پدیده های زمین، به ویژه در زندگی انسان دارد. البته این نفوذ در علم رسمی و مدرن مورد پذیرش نیست.
12 نشانه زودیاک (Zodiac sign) در طالع بینی دارای نقاط قوت و ضعف، صفات خاص، خواسته ها و نگرش خاص خود نسبت به زندگی و انسان ها هستند. طالع بینی ادعا می کند که با تجزیه و تحلیل موقعیت سیارات، خورشید و ماه نسبت به یکدیگر در زمان تولد، ویژگی های اولیه، ضعف ها، ترس ها و نقاط قوت شخصیتی انسان ها را پیش بینی می کند.
دانشمندان در یونان باستان معتقد بودند که طبیعت از چهار عنصر اصلی آب، آتش، خاک و هوا تشکیل شده است. طالع بینی معتقد است که متولدین هر مقطع زمانی زودیاک در شخصیت خود یکی از این عناصر را به صورت نهفته دارند که در ویژگی های شخصیتی، احساسات، رفتار و تفکر آنها تاثیر می گذارد.

خرچنگ، عقرب و ماهی دارای نشانه های آب هستند!

عنصر آب بسیار احساساتی است و در علم روانشناسی یونگ در دسته شهودی قرار می گیرد. آب می تواند همانند یک اقیانوس مرموز و غیرقابل کشف باشد و به ندرت رازی را آشکار می کند. آب عاشق گفتگوهای صمیمانه و عمیق است. آب حامی بسیار قابل اعتمادی برای اطرافیان خود محسوب می شود.

قوچ، شیر و کمان دارای نشانه های آتش هستند!

عنصر آتش، پویا و پرشور است و در روابط جنسی بسیار پرشور عمل می کند. آتش به آسانی برافروخته و عصبانی می شود اما به سرعت فروکش می کند و بسیار بخشنده است. آتش پرانرژی و ماجراجو است. از لحاظ جسمی قوی است و منبع الهامی برای دیگران محسوب می شود. آتش بسیار خلاق و بلندپرواز است.

بز، خوشه و گاو نر دارای نشانه های خاک هستند!

خاک بسیار محافظه کارانه، محتاط و واقع گرا است. خاک نه در همه مواقع ولی گاهی اوقات بسیار احساساتی است. خاک با حقیقت وجودی شما ارتباط برقرار می کند و قدرت سازگاری بسیار بالایی دارد. خاک پرتلاش و وفادار است و در دوران سختی همراه پایدار و رفیق شفیقی محسوب می شود.

دو پیکر، ترازو و آبریز دارای نشانه های هوا هستند!

هوا بسیار اجتماعی و عاشق روابط دوستانه است. هوا متفکر است و قدرت تحلیل بالایی دارد. عاشق گفتگوهای فلسفی است و به کتاب علاقه فراوانی دارد. هوا مشاور خوبی است اما گاهی اوقات بسیار ظاهربین می شود.

جدول سازگاری عشق زودیاک

در طالع بینی بین هیچ دو نشانه ای ناسازگاری و عدم تناسب وجود ندارد بلکه نشانه ها در میزان تناسب و کم یا زیاد بودن آن با هم تفاوت دارند. دو نفر که نشانه های زودیاک آنها در سازگاری بسیار زیاد باهم هستند زندگی مشترک بی تلاطم و بدون تعارضی را تجربه خواهند کرد ولی کسانی که سازگاری در بین آنها کمتر تخمین زده شده است به صبوری و گذشت بیشتری نیاز دارند تا بتوانند رابطه شاد و عاشقانه ای را داشته باشند.
علامت های زودیاکی که نشانه های یک عنصر مشابه را دارند بعنوان مثال آتش با آتش، به طور طبیعی سازگار هستند زیرا آنها احساسات، عواطف و خواسته های یکدیگر را به راحتی درک می کنند.
 علاوه بر نشانه های مشابه، هوا با آتش و آب با خاک سازگاری بالایی باهم دارند که با وجود تعارض های موجود به خوبی یکدیگر را درک میکنند.
بیشترین کشش به برقراری رابطه در ابتدا بین نشانه های مخالف وجود دارد به همین دلیل است که تمامی روانشناسان و مشاوران ازدواج، افراد را به گذشت و صبوری در زندگی مشترک تشویق می کنند تا تعارض های فردی و تضادهای شخصیتی باعث نابودی این عشق نگردد. توصیه می کنیم اگر به طالع بینی علاقه دارید این مقالات را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت