تست ازدواج یونگ

تست ازدواج یونگ

فهرست عناوین

یکی از تست های تحلیل شخصیت بسیار معروف و کارآمد در روانشناسی که امروزه بسیار مورد استفاده قرارمی گیرد تست شخصیت شناسی MBTI است که مبتنی بر روش توپولوژی "یونگ" است و اولین بار توسط ایزابل بریگز و مایرز مورد استفاده قرار گرفت و به سرعت شهرت فراوانی در دنیای روانشناسی پیدا کرد.
با انجام این آزمون شما به شناخت عمیقی نسبت به خود دست می یابید. شخصیت درونگرا یا برونگرا، شهودی یا حسی ، احساسی یا منطقی اطلاعاتی هستند که شاید حتی خودتان به صورت دقیق به آنها توجه نکرده باشید و از آنها مطلع نباشید. با انجام این تست همه این موارد و بسیاری موارد دیگر را در مورد خودتان متوجه می شوید. توصیه می کنیم قبل از مطالعه این مقاله، تست شخصیت شناسی MBTI را به طور کامل در سایتهای خارجی که جلوتر معرفی می کنیم یا به طور خلاصه در سایت بزمینه انجام دهید. 
آزمون شخصیت شناسی MBTI تفاوت‌های روانشناسی را بر اساس چهار بخش دسته‌بندی می‌کند که در نتیجه باعث ایجاد ۱۶ نوع تیپ شخصیتی می‌گردد. معمولاً این ۱۶ نوع با اشاره به حروف اول هر کلمه شناخته می‌شوند.

درونگرا ( Introvert) یا برونگرا (Extrovert)

* افراد درونگرا بیشتر به درون خود متکی هستند و روابط اجتماعی محدودی را تجربه می کنند. به فعالیت‌های ذهنی مانند مطالعه علاقمند هستند.
* افراد برونگرا به انرژی های دریافتی از محیط بیرون متکی هستند، معمولا دوستان بسیار زیادی دارند و در تصمیم گیری ها بسیار سریع و گاه شتاب زده عمل می کنند.

حسی (sensor) یا شهودی ( intuitive)

* افراد حسی به جزئیات دقت زیادی دارند و به حواس پنجگانه خود بسیار متکی هستند و بیشتر مسائل را به کمک آنها درک می کنند .
* افراد شهودی معمولا بلندپرواز و رویایی هستند. حس ششم خود را بسیار قبول دارند و اکثر شرایط را به کمک حس ششم خود تجزیه و تحلیل میکنند.

احساسی (feeler) یا منطقی (thinker)

* این افراد با تمام موقعیت های گریه آور در فیلم ها اشک می ریزند و در شادی داستانها و فیلم ها از صمیم قلب احساس شادی می کنند. این افراد در اکثر اوقات با احساسات خود تصمیم گیری می کنند و برای احساسات خود ارزش زیادی قائل هستند.
*افراد منطقی همه مسائل را در قالب درست یا غلط بررسی می کنند و به صورت منطقی و به صورت کمی شرایط را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند.

قضاوتی (judger) یا ادراکی (perceiver)

* افراد قضاوتی از بلاتکلیفی بیزار هستند و دوست دارند تکلیف همه چیز را به سرعت مشخص کنند و معمولا در تصمیمات خود کمتر دچار انعطاف هستند.
* افراد ادراکی در تصمیم گیری ها بسیار انعطاف پذیر هستند و تا دقیقه نود تصمیم گیری را به تاخیر می اندازند و از این مساله لذت می برند.
شناخت این فاکتورها هم درمورد خودتان و هم در مورد نامزدتان کمک بسیار بزرگی برای تصمیم گیری در مورد آینده و زندگی مشترک است. بر این اساس الگوریتم یونگ تست ازدواج یونگ مبتنی بر انواع شخصیت های MBTI را طراحی نموده که میزان تناسب میان شما و نامزدتان را بررسی می کند. تنها چیزی که برای انجام این تست لازم دارید تست شخصیت شناسی MBTI خود و نامزدتان است که هر فاکتور آن به صورت کمی نمره دهی شده باشد.
برای انجام این تست به تست شخصیت شناسی MBTI مراجعه کنید. هم شما و هم نامزدتان به صورت جداگانه به سوالات پاسخ دهید و تیپ شخصیتی خود و نامزدتان همراه با درجه بندی کمی آنها، یادداشت نمایید سپس به تست ازدواج یونگ مراجعه کنید و تیپ شخصیتی و اعداد مربوط به هر فاکتور را وارد کنید تا بررسی تناسب میان شما و نامزدتان انجام شود و نتیجه را ببینید.
به عنوان مثال برای دو نفر که تیپ شخصیتی یکی از آنها E67 S11 T44 P1 و تیپ شخصیتی دیگری به صورت E22 S56 F56 P67 معرفی شده است، نتیجه تست ازدواج آنها به صورت زیر گزارش شده است:
"نوع رابطه شما در محدوده سبز نمودار قرار می گیرد و این نشان از این دارد که اوضاع در رابطه شما خوب است."
در ادامه دیاگرامی از 4 فاکتور اساسی در سنجش میزان تناسب میان شما و نامزدتان ارائه می شود که وضعیت هر یک از این فاکتورها به صورت جداگانه بررسی می شوند.
وضعیت تناسب درون گرایی و برون گرایی شما و نامزدتان در حالت خوب بررسی شده است یعنی:
- نفر A فوق العاده برونگرا است.
- نفر دوم هم برونگراست ولی به میزان کمتری نسبت به نفر A
این به این معناست که شما و نامزدتان در زندگی اولویت های یکسانی دارید اما میزان حساسیت شما نسبت به آنها کمی متفاوت است.
این نوع از نزدیکی شخصیت های شما به هم باعث می شود که ارتباط احساسی خوبی باهم برقرار کنید و به خوبی از پس درک متقابل یکدیگر بر بیایید.
این قدرت بیان نزدیک به هم برای شما این فراهم را پدید می آورد که بتوانید به راحتی خواسته های خود را به خواسته های نامزدتان نزدیک کنید و در عین حال احساس ناراحتی نداشته باشید.
شما و نامزدتان به راحتی می توانید به عنوان زن و شوهر در مقابل چالش های به وجود آمده در زندگی در کنار هم بایستید و مکمل هم باشید.
معمولا در این نوع از رابطه ها نفر A هدایت کننده نوع رابطه و شیوه ادامه پیدا کردن آن است.
فعالیت های دونفره پیشنهادی برای شما:
محدوده فعالیت هایی که هر دو نفر شما در آن احساس راحتی و خوشحالی می کنید بسیار گسترده است مانند عضویت در گروه های دوستی مشترک، شرکت در میهمانی ها، رفتن به موزه، سینما، رستوران و ورزش های دو نفره.
هشدارها:
تست شخصیتی شما نشان دهنده این است که به احتمال زیاد تعارض شدیدی بین شما اتفاق نمی افتد اما یکی از مواردی که باید مراقب آن باشید این است که هریک از شما باید ارتباط های فردی خود با دوستانش را کنترل نماید و اجازه ندهد این ارتباط روی زندگی مشترک او تاثیرگذار باشد.
 موضوع بعدی که در رابطه شما و نامزدتان با عنوان خوب بررسی شده است میزان حسی یا شهودی بودن شما دو نفر است.
نفر A به تعادل خوبی بین استفاده از حواس پنجگانه و حس ششم خود رسیده است.
نفر B بیش از آنکه به تخیلات و حس ششم خود پایبند باشد به حواس پنجگانه متکی است.
شما با این شرایط مشابه حسی به راحتی می توانید تصمیمات مشترک بگیرید و هر دو از این تصمیمات احساس رضایت داشته باشید.
در قدم بعدی تست میزان استفاده از احساسات و منطق برای دو نفر بررسی شده است که در این نمونه بسیار متفاوت است.
نفر A در این رابطه منطقی است.
نفر B در این رابطه بسیار احساساتی است.
در این زمینه باید بیش از پیش مراقب رابطه دونفره خود باشید.
این نشان دهنده این است که شما در درک متقابل یکدیگر کمی دچار تعارض می شوید و دلایل ناراحتی، غم و احساس ناخوشایند خود را نمی توانید واضح و شفاف برای یکدیگر توضیح دهید.
در صورتی که نفر A به احساسات نامزد خود توجه کافی نداشته باشد نفر B در این رابطه دونفره در معرض افسردگی قرار می گیرد و این ممکن است باعث سردی روابط شما شود.
این تضادها به این معنی نیست که رابطه شما شکست خورده است بلکه با وجود این تفاوتها باید بیشتر مراقب رابطه خود با همسرتان باشید. نفر A در مسائلی که نیاز به همدلی دارند می تواند به نامزد خود تکیه کند و در کنار او آرامش بگیرد و نفر B میتواند در تصمیم گیری های مهم زندگی به نفر A تکیه کند و به قدرت تحلیل مسائل او ایمان داشته باشد.
در مرحله آخر، تست ازدواج یونگ شخصیت قضاوتگر یا ادراکی را بررسی میکند که در این نمونه میزان شباهت بین این دو نفر رضایت بخش اعلام شده است و در توضیحات تست آنها این چنین آمده است:
شخصیت نفرA کمی ادراکی است.
شخصیت نفر B به شدت ادراکی است.
این میزان از تفاوت در رابطه دو نفره شما مطلوب است و شما دو نفر به راحتی می توانید تصمیمات و افکار خود را به دیگری نزدیک کنید در عین حال احساس ناراحتی نداشته باشید.
این شخصیت ادراکی در هر دو نفر شما با اینکه خیلی جذاب است ولی در بعضی مسائل ممکن است موجب اختلاف بین شما شود زیرا هر دو نفر شما عاشق بداهه پردازی، خلاقیت و ایده های نو در لحظه های آخر انجام یک کار هستید و اگر این تاخیر در تصمیم گیری را مدیریت نکنید ممکن است در نتایج نهایی تصمیمات خود دچار تعارض شوید.
اگر این مطلب برای شما مفید بوده است لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید. همچنین مطالعه این مقالات نیز به شما پیشنهاد می شود:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت