چگونه به ارزان ترین روش ممکن مسافرت کنیم؟

چگونه به ارزان ترین روش ممکن مسافرت کنیم؟

فهرست عناوین

شاید برای ماه عسل به دنبال برنامه ریزی هستید ولی بودجه زیادی ندارید. شاید برای سالگرد ازدواجتون برنامه سفر دارید. برای سفر کردن همیشه لازم نیست بودجه های آنچنانی و زمانهای خاص را در نظر بگیرید. سفر یکی از ملزومات زندگی هر فردی در جامعه امروز است. خوب است که هر چند وقت یک بار فارغ از مشغله های کار و استرس های ناشی از زندگی در عصر مدرنیته به سفر برویم. 
به گزارش تیم بزمینه سفر با کمترین بودجه نیز ممکن است. با شیوه های کمی متفاوت و در عین حال هیجان انگیز می توانید یک سفر کم هزینه و جذاب را تجربه کنید.
برای مثال ممکن است با دوچرخه سفر کنید یا به جای تختخوابهای نرم و گرم در هتل های گران و لوکس، در کمپینگ های جنگلی یا کوهستانی بخوابید. به جای اینکه خیلی شیک و اتوکشیده در رستوران به گارسون سفارش غذا بدهید، میتوانید از رودخانه ماهی بگیرید و روی آتش کباب کنید و خودتان را به میهمانی طبیعت دعوت کنید. راه حل های فوق شاید کمی رویایی و سخت به نظر برسند به همین دلیل بزمینه در ادامه روش های ارزان سفر کردن کارآمد و آسانتر را به شما معرفی می کند.
مستقل و بدون تور سفر کنید.
اگر میخواهید ارزان سفر کنید، از تور ها استفاده نکنید. این کار ممکن است کمی عجیب به نظر برسد چون برخی تصور می کنند سفر کردن به تنهایی مخصوصا به مقصدهایی که تا بحال به آنجا نرفته ایم کار بسیار سختی است، به همین دلیل از تور های گران قیمت استفاده می کنند. ولی با دنیای اطلاعاتی که در اینترنت موجود است، متقل سفر کردن هم کار سختی نیست.
سفر با تور ممکن است راحت تر (مخصوصا برای مدت زمان های کوتاه) به نظر برسد، ولی برای ارزان ترین روش باید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید. اپراتور های تور، پیشنهاد های متنوع زیادی را ارائه می دهند ولی در هر صورت، باید در مدت زمان مشخص شده آن ها سفر کنید، به جاهایی که لیدر ها دسترسی دارند سفر کنید و در کل نمی توانید آزادانه به هر جایی که تمایل دارید بروید.
از فصل های شلوغ بپرهیزید
سفر در فصل های خلوت به معنی مسافرهای کمتر، هتل ها و مسافرخانه های ارزان تر و بلیط های مقرون به صرفه است.
برای مثال هزینه اقامت شبانه یکی از هتل های معمولی مشهد در تابستان 1398 شبی 500 هزار تومان است که این مقدار در زمستان 97 برابر با 300 هزار تومان بوده است. همچنین هزینه بلیط هواپیما در ماه نوامبر از لندن به پرتغال 125 یورو است درحالی که در ماه جولای، قیمت بلیت به 300 یورو می رسد.
این کار نه تنها باعث می شود که خرج سفر کمتر شود، بلکه حس آرامش بیشتری نیز به شما می دهد چرا که توریست های کمتری این زمان را انتخاب می کنند بنابراین می توانید به جاهای مختلف سفر کنید بدون اینکه افراد زیادی در جایی تجمع کرده باشند یا مجبور باشید در صف های طولانی منتظر بمانید.
اگر در زمان برگشت خود دچار محدودیت نیستید پس شما یکی از گزینه های کم خرج کردن سفر را در اختیار دارید! با به تعویق انداختن زمان بازگشت خود و پیدا کردن ارزان ترین پرواز که معمولا در سه شنبه و چهارشنبه هر هفته یافت می شود می توانید مقدار مناسبی از هزینه های سفر را کاهش دهید.
در مسافرخانه ها (هاستل ها) بمانید.
گلدان بزرگ در یک اتاق خواب کوچک؟ تلویزیون 400 کاناله؟ تابلوفرشهای نفیس؟ برای ریلکس شدن و دوری از هیاهوی زندگی روزمره به هیچکدام از این ها نیازی ندارید.
اگر کل روز را در حال گشت و گذار هستید تنها چیزی که موقع خواب نیاز دارید یک تخت ساده با امکانات معمولی است. بنابراین برای سفری کم هزینه، انتخاب هاستل ها بهترین ایده هستند. ارزانی، تنوع در روتین زندگی عادی و راحتی از خاصیت آن هاست.
بازه قیمتی آن ها از یک اتاق معمولی شروع می شود و به یک بوتیک لوکس که توسط طراحان ایتالیایی مورد تایید قرار گرفته می رسد که البته مقصود ما یک اتاق ساده است. می توانید از اتاق های اشتراکی نیز استفاده کنید که توسط افراد دیگر نیز اجاره می شوند که در این صورت ممکن است به اندازه کافی راحت نباشید بنابر این توصیه ما انتخاب یک اتاق نقلی شخصی است.
از فعالیت های رایگان استفاده کنید.
به پارک بروید، از ساحل ها استفاده کنید، به موزه های رایگان سر بزنید، در خیابان ها قدم بزنید و با مردم صحبت کنید. از آداب و رسوم آن منطقه و نوع گویش مردم سر در بیاورید و تجربه کسب کنید.
توجه داشته باشید که در برخی مناطق مثل جزیره کیش تور شهرگردی رایگان وجود دارد که صاحبان مشاغل برای اهداف تبلیغاتی از این روش استفاده میکنند. تورهای رایگان یکی از راههای گشت و گذار ارزان در سفر هستند.
علاوه بر این ها، می توانید از نرم افزار های موبایلی "تور پیاده روی" به عنوان راهنمای خود استفاده کنید. بعضی از این نرم افزارها عبارتند از: Field Trip، Pocket Guide App و Triposo
خودتان آشپزی کنید
غذا یکی از گرانترین قسمتهای سفر محسوب میشود البته اگر قصد داشته باشید برای هر وعده به رستوران های لوکس بروید. برای کاهش هزینه های سفر میتوانید از غذاهای کنسروی موجود در سوپرمارکتها استفاده کنید یا اینکه خودتان آشپزی نمایید. برای این کار میتوانید مواد غذایی اولیه را به صورت خام تهیه کنید و در هتل یا مسافرخانه خودتان مشغول اشپزی شوید البته به شرطی که محل اقامت شما امکان آشپزی و وسایل آشپزی را در اختیار شما قرار دهد.
به عنوان سخن آخر لازم است یادآوری کنیم که در جامعه پرسرعت و استرس زای امروزی، چالش های اقتصادی و اجتماعی که هر روز با آنها مواجه می شویم سفر را از یاد نبرید. سفر باعث می شود برای چند روز از دغدغه های نفسگیر زندگی دور شوید و گرد و غبار خستگی را از تن جسم و روحتان بتکانید و برای شروعی دوباره آماده شوید. یکی از راه های نزدیک تر شدن به همسر و شریک زندگی تان پس از ازدواج همین سفر است. با مسافرت هایی ارزان، لذت همدلی و باهم بودن را به خود و همسرتان هدیه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت