چگونه دسته گل عروسی منحصر به فرد انتخاب کنیم ؟

چگونه دسته گل عروسی منحصر به فرد انتخاب کنیم ؟

فهرست عناوین

دسته گل عروس یکی از اکسسوری های مهم در استایل عروس محسوب می شود که در ظاهر کلی عروس خانم ها، عکس ها، کلیپ های رقص و ... تاثیر بسیار زیادی دارد.
به گزارش بزمینه دسته گل عروس از آن مواردی است که تنوع بسیار بالایی در آن وجود دارد و انتخاب نوع گل ها، رنگ آن و مدل چیدمان گل ها در کنار هم با توجه به سلیقه عروس و داماد، رنگ گل آرایی مکان مراسم، لباس ساقدوش ها، رنگ تم دیزاین تالار یا باغ تالار و حتی نوع آرایش و مدل لباس عروس می تواند متفاوت باشد. حتما مقاله انواع دسته گل عروس و ساقدوش را هم مطالعه کنید.
کارشناسان بزمینه به شما پیشنهاد می کنند که حتی الامکان نوع گل ها در دسته گل را از میان گل های فصل و با رنگ بندی متناسب با فصل و ترند انتخاب کنید. گل های فصل معمولا استقامت بیشتری نسبت به دمای محیط دارند و صد البته که ارزانتر هستند، به عنوان مثال لاله از گل های بهاری زیبا و مناسب برای دسته گل عروس است. (توصیه می کنیم مقاله 6 دسته گل مناسب برای عروسی‌‌های بهار را هم ببینید.) گل صدتومانی در فصل بهار و تابستان در رنگ های بسیار متنوع و زیبا به وفور یافت می شود و مقاومت بسیار خوبی در گرمای فصل تابستان دارد و ایده آل به شمار می رود. گل کوکب و گل شیپوری از گلهای فصل پاییز و گل های زنبق و همیشه بهار نیز برای فصل زمستان بسیار مناسب هستند.
در میان دسته گل های متنوع عروس، دسته گل رز هیچوقت قدیمی نشده و همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. گل رز از جمله گل هایی است که در هر فصلی می توان از آن استفاده نمود. اما این نکته را فراموش نکنید که شما برای انتخاب دسته گل عروسی خود محدود به هیچ قالب خاصی نیستید و برای این شب به یاد ماندنی زندگی خود می توانید آزادانه و بی پروا به ریسک های مختلف دست بزنید، مثلا اگر حتی گل آفتابگردان را هم برای دسته گل عروسی خود انتخاب کنید هیچ ایرادی به شما وارد نیست! توصیه می کنیم هیچ اضطرابی به خود راه ندهید و حداقل در این مورد به حرف دل خود گوش دهید و لذت ببرید.
در ادامه به معرفی انواع دسته گل های عروسی می پردازیم. برای مشاهده ایده های بیشتر در سایت بزمینه اینجا کلیک کنید.

دسته گل های گرد

در دسته گل های گرد از گلهای متفاوتی میتوان استفاده نمود که مرسوم ترین آنها انواع رز مثل رز هلندی، رز مینیاتوری، آلبا یا لبه شمشیری هستند اما رزهای هلندی از بقیه انواع رز مقاومت بیشتری دارند. اگر رزهای هلندی را انتخاب کنید می توانید مطمئن باشید که دسته گل شما در اخر مراسم هم همان طراوت اولیه را دارد.
گلهای صدتومانی، آلاله، آنمون، ادریسی نیز برای دسته گل های گرد گل های مناسبی محسوب می شوند.

دسته گل های آبشاری

در دسته گل های آبشاری می توان از گل هایی مثل مینا، ارکیده، بنفشه، رزهای مینیاتوری، یاس وحشی و گل های همیشه بهار استفاده نمود. نکته ای که در دسته گل های آبشاری باید به آن توجه کنید سایز گل هاست. معمولا دسته گل های آبشاری با گل هایی در سایز کوچکتر زیباتر می شوند به عنوان مثال گل های صدتومانی درشت یا رزهای هلندی با سایز بزرگ به هیچ عنوان انتخاب خوبی برای دسته گل های آبشاری نیستند.

دسته گل های حلقه ای

در این دسته گل ها، برای استند گل ها از حلقه های چوبی استفاده می شود که برای دیزاین آنها از انواع گل ها میتوان استفاده نمود. از این نوع دسته گل ها، بیشتر برای دسته گل ساقدوش ها استفاده میشود که بسیار زیباست.

دسته گل های کریستالی

دسته گل های کریستالی بیشتر به صورت گرد هستند با این تفاوت که تزئین ساقه گل ها با انواع نگین های کریستالی صورت می پذیرد و در بعضی موارد از نگین های کریستالی در لابلای گل ها نیز استفاده می شود. برای دسته گل های کریستالی بیشتر از گل های مصنوعی استفاده میشود.

دسته گل های دستبند یا مچبندی

این دسته گل ها به صورتی چیدمان می شوند که به صورت دستبند دور مچ دست قرار می گیرند. دسته گل های توپی از انواع دسته گل های دستبندی محسوب می شوند. در دسته گل های دستبندی مانند دسته گل های حلقه ای از انواع گل ها میتوان استفاده نمود.

دسته گل های با ساقه های خیلی بلند (بازویی)

این دسته گل های زیبا از دسته گل های کلاسیک محسوب می شوند که برای افرادی با سلیقه های خاص و متفاوت مناسب هستند. گل های خطی مثل مریم و گل های شیپوری و نرگس از گل های مناسب برای این نوع از دسته گل ها هستند.

دسته گل های وحشی

این دسته گل ها که برای استایل های بوهو یا روستیک مناسب می باشند این روزها به سرعت در حال رواج پیدا کردن هستند. اکثر عروس های اروپایی از این سبک برای دسته گل های خود استفاده میکنند. گل هایی با سبک وحشی و نه گلخانه ای مثل همیشه بهار، گل میمون، گل مینا، جیپس فلا، ساکولنت، آنمون(گل باد) برای این نوع از دسته گل ها بسیار مناسب هستند . معمولا برای گل آرایی این سبک از دسته گل ها از شاخه های گندم، شاخه های چوبی یا حتی میوه های وحشی شاخه ای مثل بلوبری استفاده میشود که به نوبه خود بسیار شیک و خاص هستند. در رنگ بندی این دسته گل ها، نامنظمی و درهم ریختگی ذاتی طبیعت دیده می شود که باعث خاص شدن این استایل شده است.
برای انتخاب نوع دسته گل عروسی، نوع گلها و رنگ بندی آنها بهتر است به موارد زیر توجه نمایید.

مدل لباس عروس

دسته گل شما آخرین قدم در انتخاب استایل ظاهریتان و تکمیل کننده آن است .
اگر لباس یا تور شما از مدل های سلطنتی یا دنباله دار است می توانید دسته‌گل‌هاي آبشاری را انتخاب كنید و اگر دامن لباس شما مدل اروپایی و راسته و بدون پف است دسته گل های وحشی، حلقه ای یا دستبندی برای شما انتخاب مناسبی هستند. برای لباسهای پرنسسی و پف دار دسته گل های گرد بهترین انتخاب هستند.

اندام و نوع جثه خودتان

برای انتخاب دسته گل عروسی تان به جثه خود توجه کنید به عنوان مثال دسته گل های آبشاری و بازویی برای عروس خانم های کوتاه قد انتخاب مناسبی نیستند و ممکن است با انتخاب آنها لباس عروس شما در خودنمایی مغلوب دسته گلتان شود. دسته گل های دستبندی هم برای عروس خانم های ریز نقش مناسب نیستند و با انتخاب آنها کل دست شما پوشیده از گل می شود که جلوه خوبی برای شما ندارد.

هارمونی رنگ ها

اگر رنگ بندی دسته گل شما با لباس ساقدوش ها یا گل آرایی جایگاه عروس و داماد هم خوانی داشته باشد بسیار چشم نوازتر است. رنگ بندی دسته گل شما به زمان برگزاری مراسم شما هم میتواند مرتبط باشد دسته گل های صورتی و آبی و سبز برای فصل بهار مناسبتر هستد و اگر جشن عروسی شما در فصل تابستان برگزار می شود بهتر است به سراغ دسته گل هایی به رنگ صورتی، قرمز یا سفید بروید.
در فصل پاییز نیز بهتر است دسته گل عروس از بین رنگ های قرمز، نارنجی، کهربایی و زرد انتخاب شود. دسته گل های وحشی برای استایل های پاییزی انتخاب به جا و مناسبی هستند. برای فصل زمستان نیز می توانید دسته گل خود را از بین رنگ های سفید و طلایی و نقره ای انتخاب نمایید. با دسته گل های کریستالی در زمستان تصویر ملکه های برفی را در نظر بینندگان زنده کنید!
بعنوان سخن آخر به یاد داشته باشید که در طول برگزاری مراسم عروسی دسته گل خود را فراموش نکنید و حتی در هنگام رقص نیز آن را از خود جدا نکنید. دسته گل شما بخشی از استایل شماست پس آن را کنار نگذارید. اگر پرتاب دسته گل جزئی از برنامه های مراسم عروسی شماست مراقب باشید تا در حین انجام این کار به دسته گل آسیب جدی وارد نشود و در انتها برای نگهداری از دسته گلتان بعد از اتمام مراسم عروسی این مقاله را بخوانید: نگهداری از دسته گل عروسی بعد از عروسی
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت